Geld & Recht alle pijlers

Hulp van administratieve aard

24-03-2017 18:06 19 berichten
...
anoniem_208025 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 18:30
98.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je dat diegene diet? Excel maken, je geld beheren etc
Hier staan een paar tips administratie

O.a. maatschappelijk werk, Humanitas...
Topic van een jaar terug...verwijderd ivm herkenbaarheid
anoniem_208025 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 18:30
92.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er zijn best veel mogelijkheden. Ga eens kijken bij Humanitas of Schuldhulpmaatje. Zij werken op vrijwillige basis.
Alle reacties Link kopieren
Of ga naar de gemeente naar het wmo loket

Daar kan je antwoord krijgen op deze vraag
quote:minnimouse schreef op 24 maart 2017 @ 18:27:

Er zijn best veel mogelijkheden. Ga eens kijken bij Humanitas of Schuldhulpmaatje. Zij werken op vrijwillige basis.
Dank voor de tips! Ik heb zojuist een mailtje naar Humanitas gestuurd met mijn vraag.
Ik lees even mee. Zoek dezelfde ondersteuning voor mijn broertje. Wat ik heb kunnen vinden tot nu toe werken de meeste instellingen helaas alleen als je schulden hebt of maar tijdelijk.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een wij(k)-team in de buurt? Dat is hier de aangewezen plek voor dit soort zaken.

Zij inventariseren je hulpvraag en gaan dan met je kijken wie of welke organisatie jou het beste kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Een budgetcoach kan je helpen. Hoeft niet zo duur te zijn. Kan je op googelen met je woonplaats. Die begeleidt je maar beheert je geld niet.
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
Een budgetcoach werkt meestal op vrijwillige basis via de gemeente wmo /Humanitas
Alle reacties Link kopieren
Bij deze alvast wat advies. Zelf gebruik ik graag deze mappen;





En ieder onderwerp heeft dan een eigen map. Een map voor verzekeringen, een map voor gas, licht en water, een map voor de belastingdienst etc. Het is dan natuurlijk het handigst wanneer je de papieren na binnenkomst meteen in de juiste map doet. maar mocht dat niet altijd lukken, is er geen man overboord.



Je schreef dat je twijfelt tussen bewaren en weggooien. Dan zou ik zeggen bewaar maar, weggooien kan altijd nog.

Wanneer er naar aanleiding van een brief actie nodig is, zal dat doorgaans in de brief staan. Wanneer je twijfelt kun je ook de website van de desbetreffende instantie of bedrijf raadplegen.

Je kunt het ook in je agenda noteren wanneer iets gedaan moet worden, en dan bijvoorbeeld een week eerder.



Inzicht in inkomsten/uitgaven kun je misschien het makkelijkst via internetbankieren doen. Stel je ontvangt je loon/uitkering op de 15e. Kijk dan per maand, dus van de 15e tot de 15e. Schrijf rechts de inkomsten en links de uitgaven. Eén enkele maand is geen goede graadmeter, dus de laatste 4 maanden zijn een betere weergave.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Ik zat eens na te denken om een blog te schrijven van mijn administratie over één maand waarbij namen van maatschappijen en de bedragen (als die genoemd worden) te censureren, om te voorkomen dat de blog te herkenbaar wordt.



Een voorbeeld: Ik krijg een factuur voor schilderwerk. Ik ga naar internetbankieren, betaal het bedrag op de factuur, en berg hem op onder de eerste letter van het bedrijf dat het schilderwerk heeft gedaan of laten doen.



Eerst worden de facturen gesorteerd op de naam van het bedrijf dat die facturen heeft verzonden. Daarbinnen op datum/tijd van ontvangst (ik krijg zelden facturen van één bedrijf op dezelfde dag). Ik stop ze dan in een map. Maar je kunt ze ook in een snelhechter doen, zoals Kopjekoffie hierboven als suggestie gaf. Ikzelf doe de papieren in een ordner (2-rings-ordner) met alfabetische tabbladen.



Financiële administratie doe ik met de computer, met een soort boekhouding. Ik vind internetbankieren hiervoor te ontoereikend (wel om te kijken wat de in en uitgaven op de bankrekening zijn, en om betalingen mee te doen), maar de in en uitgaven van kasgeld en creditcard vind ik ook belangrijk, soms betrek ik de saldo op de OV-chipkaart (eigenlijk een soort creditcard, maar dan met een positief saldo) er ook nog bij.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=NPOgRjp4KMY

https://www.youtube.com/watch?v=7amkZXkDg1o
World of Warcraft: Legion
Bij de gemeente kan je op grond van de WMO een aanvraag doen voor zogenoemde indicatie 'begeleiding individueel'. Qua expertise met autisme zou je het Leo Kannerhuis eens kunnen contacten.
Alle reacties Link kopieren
@hans je maakt het iets te ingewikkeld voor iemand die hulp zoekt. Ov chip kaart saldo erbij betrekken?? Lijkt mij niet handig, tenslotte kun je dit niet opnemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:miraan schreef op 25 maart 2017 @ 08:48:

@hans je maakt het iets te ingewikkeld voor iemand die hulp zoekt. Ov chip kaart saldo erbij betrekken?? Lijkt mij niet handig, tenslotte kun je dit niet opnemen.Ik "verwaarloos" dat trouwens ook. Je kunt het ook simpeler maken: 50 euro of zo naar het OV, zonder verdere specificatie. Maar het bijhouden van kasgeld (dus contant geld in je portemonnee) vind ik wel belangrijk.
World of Warcraft: Legion
Ik heb bij de Hogeschool wel eens een oproepje gezien voor een administratie-maatje.

Omdat de opgehangen briefjes elke maand (door de hogeschool) verwijderd werden, werd er steeds een nieuw briefje met dezelfde tekst opgehangen.

Ik had dus niet het idee dat het maatje gevonden werd.



Je kan gaan informeren bij de vrijwilligerscentrale.



De (gepensioneerde) vader van een vriend van me hielp bijvoorbeeld mensen vrijwillig met het invullen van hun belastingaangifte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven