Geld & Recht alle pijlers

Huur vragen aan werkloze kinderen

14-10-2014 17:21 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie?



Ik ben 26 en werkloos door economische redenen. Door omstandigheden ben ik dus terug bij mijn ouders komen inwonen. Maandelijks heb ik een uitkering van ongeveer 700 euro.



Hoeveel vinden jullie dat ik moet afgeven van de uitkering? Ik wil uiteraard niet zomaar op de kosten van mijn ouders leven en vind ook niet dat zij mij enige hulp verschuldigd zijn.



Ik slaap wel op de zetel in de living, dus een eigen kamer heb ik niet. Zelf kan ik ook niet kiezen wanneer ik ga slapen, mijn broers komen in het weekend om 4/5u thuis en mijn studerende broer blijft soms tot 2u s' morgens in de living aan de eettafel werken. Mijn andere broer staat om 4u op om te gaan werken. Echt slapen doe ik dus niet.

Ik help in het huishouden, kuis alle ruimten, ga wel eens naar de winkel of speel chauffeur voor mijn broer, leen mijn auto uit...



Verder betaal ik zelf grotendeels mijn eigen eten omdat ik een dieet moet volgen zonder suiker of koolhydraten. Het enige dat ik mee eet zijn het vlees en de groenten bij het avondmaal.



Uiteraard betaal ik mijn naft, autoverzekering, gsmkosten, kleren enzo zelf.
Poeh, kan je niet ergens op een matras of voor mijn part de bank liggen? Wat vinden je ouders ervan? Kan je niet ergens een kamer huren?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dit klinkt niet echt fijn! Ik zou een niet zo groot deel betalen, zodat je nog wat kunt sparen. Zorg dat je zo snel mogelijk een baan vindt en dan snel op jezelf gaan wonen. Hebben je ouders dan geen kamer voor je? Waar heb je geslapen voordat je uit huis ging?
Find people who will make you better (M. Obama)
Kun je geen kamertje vinden ergens?
Als je een eigen kamer zou hebben zou ik 350 redelijk vinden. Maar onder deze omstandigheden zou ik wegwezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je Vlaams bent?



Ik kan je niet adviseren, gezien ik geen weet heb van de vaste lasten in Vlaanderen. In Nederland zou ik zo'n 150 - 200 euro adviseren.



Kun je echt niet op jezelf wonen? Deze situatie lijkt mij ook niet ideaal. Dat je meehelpt in het huishouden lijkt mij volledig normaal. Het spelen van chauffeur en het uitlenen van je auto is eigen keus. Voorheen was jij er toch ook niet?
Honderd euro, honderdvijftig misschien, maar dan houdt het wel op.

Was er echt geen mogelijkheid dat je op jezelf bleef? Evt. met aanvullende subsidies enzo.
Alle reacties Link kopieren
Een kamer huren kost spijtig genoeg nog erg veel geld. Kamers voor onder de 350¤ vind je bijna niet, dan nog eten, autoverzekering en naft betalen om rond te rijden naar sollicitaties...



Ik ben druk bezig met het zoeken van een job, ongeveer een maand ben ik al bezig. Mijn ouders vinden dat ik wat moet afgeven (uiteraard), hun bedrag is ¤250.



Voor ik alleen ging wonen had ik een eigen kamer, maar die is ondertussen aangeslagen door één van mijn broers. Mijn broers sliepen daarvoor op één kamer.
Wat is naft?

Is iets huren met een vriendin geen optie?
Alle reacties Link kopieren
250 vind ik onder deze omstandigheden echt niet redelijk.
Natte tosti..
250 euro lijkt me dan redelijk. Je verbruikt tenslotte ook gas, water en licht. En ze moeten privacy opgeven omdat jij nu weer thuis bent.

Kun je bij één van je broers op de slaapkamer?



Het klinkt trouwens niet als een ideale situatie, en misschien doen je ouders dat ook wel expres, om jou te dwingen zo snel mogelijk weer zelfstandig te gaan wonen.



En wat eten en drinken betreft, dat je alleen de groenten en het vlees mee eet 's avonds, dat geeft mij te denken dat je geen enkel idee hebt van wat boodschappen kosten. Je drinkt geen koffie, thee, neemt geen koekje, handje nootjes, snackje in de avond?



Andere boodschappenkosten zijn er natuurlijk ook: je verbruikt wc-papier, wasmiddel en tandpasta.
Zoveel geld voor op de bank je hazenslaapjes doen? Ik vind het nogal wat.....
Alle reacties Link kopieren
Sorry, naft is benzine



Ik ben mijn vriendenlijst afgegaan en er is werkelijk niemand waarmee ik zou kunnen samenwonen. Zij hebben allemaal een eigen 1 kamerappartement of zijn een huis aan het bouwen of wonen nog thuis...



Ik wil ook even vermelden dat mijn ouders het financieel niet moeilijk hebben en dat zij in principe die 250¤ niet nodig hebben.



Ik heb geen idee of 250¤ te veel of te weinig is, daarom dat ik het hier even vraag Mijn inwonende broer betaalt ook 250, maar heeft wel een voltijds loon, een eigen kamer en moet zijn eten niet zelf betalen...
Alle reacties Link kopieren
Waarom 250? Jouw ouders hebben hopelijk ook wel in de gaten dat je nauwelijks iets kost?
Gas, water en licht kost echt geen drol méér als het hele huis al overbevolkt wordt met volwassen ouders en broers die de hele nacht op zijn. Je hebt er meer last van dan dat je er gebruik van maakt. 100 euro en geen cent meer, zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Door mijn verplicht dieet is er werkelijk niets dat ik eet waar mijn moeder voor betaald heeft. Ja, ik drink thee en eet noten als snack, maar die heb ik zelf betaald. Ontbijt en lunch betaal ik ook volledig zelf, tot op het sausje dat ik op mijn slaatje doe.
Alle reacties Link kopieren
¤250 vind ik erg veel, zoveel kost je je ouders toch niet? Krijg je in België nog extra toeslagen als je gaat huren? Anders komt er niemand rond van ¤700 toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:frofroe schreef op 14 oktober 2014 @ 17:45:

Door mijn verplicht dieet is er werkelijk niets dat ik eet waar mijn moeder voor betaald heeft. Ja, ik drink thee en eet noten als snack, maar die heb ik zelf betaald. Ontbijt en lunch betaal ik ook volledig zelf.Pfff ¤100 is ruim voldoende.
Ik vind het bedrag veel te hoog voor een slaapplek op de bank.

Ik vind het überhaupt raar dat ouders hier geld voor vragen.

Maar zonder je ouders heb je geen slaapplek, dus ik ben bang dat je moet betalen wat zij vragen.



Ik zou zelf max 100 euro redelijk vinden.

Meer verbruik je niet daar in huis.

Willen je ouders eraan verdienen?
Alle reacties Link kopieren
Het is je eigen keuze je eten zelf te betalen, niet die van jouw ouders. Dat ze ieder kind gelijk willen behandelen snap ik ook. Als jouw broer EUR 250,00 betaald vind ik EUR 150,00 een mooi bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 250 euro een belachelijk idee als er geen bed tegenover staat. Je kunt niet eens fatsoenlijk slapen. Kostendekkend zou genoeg moeten zijn. En wat dat is in België zou ik echt niet weten.
Alle reacties Link kopieren
Je studerende broer heeft een eigen kamer, waarom doet hij daar niets, ipv jou wakker te houden?

Er is geen zolder meer, waar je een veldbed zou kunnen zetten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet redelijk dat je evenveel zou moeten betalen als je broer, die wel een eigen kamer heeft en mee eet.



Overigens vind ik het zelf betalen van eten wel een reden om minder te betalen, ook als dat je eigen keuze is (wat ik hier niet uit opmaak, het kan ook een medische reden hebben). Je kost minder geld, dus je hoeft ook minder in te leggen. Het is niet dat je ouders aan je hoeven te verdienen en dus geld moeten incasseren voor iets wat je niet verbruikt.



Overigens vind ik het ook wel flauw en ongastvrij om, als je nog bij je ouders woont, per se tot heel diep in de nacht in de huiskamer te gaan zitten als je zus daar tijdelijk slaapt. Dat je niet elke avond om negen uur in bed ligt, oké, maar je kunt wel een beetje rekening houden met een ander en vanaf een bepaald moment op je eigen kamer gaan werken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wat hou je over als je je auto weg doet?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Omdat hij gewoon zo is Ik mag er niets van zeggen, want dan ben ik een zaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven