Geld & Recht alle pijlers

Huurachterstand en werkloos. Hoe snel aan werk komen?

16-09-2013 21:33 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al contact gehad met de verhuurder? Is dat een particulier, een bedrijf of huur je van een woningbouwvereniging?



Je vraagt of uitzendbureaus er zijn om mensen te helpen, en dat is niet zo. Uitzendbureaus zijn er om geld te verdienen, en als ze dat kunnen doen door mensen te helpen zullen ze dat niet laten. Maar geld verdienen staat op één bij hen, mensen helpen komt daarna pas.



Uitzendbureaus langs blijven gaan voor werk is wel een goed idee. Maar nog belangrijker is dat je contact opneemt met je verhuurder om daar te vertellen wat er aan de hand is. Van je verhuurder kun je meer hulp verwachten dan van een uitzendbureau. Niet dat de verhuurder je aan een baan zal helpen, maar als je hen vertelt over je situatie dan kunnen ze samen met jou kijken hoe je de achterstand in kunt lopen. Als je niks vertelt, zien ze alleen maar dat je niet betaalt en dan staat vroeg of laat de deurwaarder op je stoep. Als je hen vertelt wat er aan de hand is kùnnen ze besluiten om, als je je houdt aan de afspraken die je met ze maakt, de deurwaarder nog even niet in te schakelen.



Heb je al eens op de website gekeken van de gemeente waar je woont? Vaak kun je daar informatie vinden over maatschappelijk werk. Je huisarts kan je daar ook meer over vertellen. Maatschappelijk werk kan je problemen niet voor jou oplossen, maar ze weten wel de weg en kunnen jou helpen om zelf je problemen op te lossen.
Krijg je geen WW-uitkering, aangezien je wel een werkverleden hebt? Bij de gemeente kun je aanvullende bijstand vragen als je WW onder het minimum ligt.
Alle reacties Link kopieren
Onmiddellijk contact opnemen met de verhuurder. Dat hebben ze heel graag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat je als eerste moet doen is als de sodemieter contact opnemen met de woningbouwvereniging. Je moet je situatie uitleggen en zeggen dat je bezig met je zaken te regelen qua uitkering etc en dat je werkeloos bent geworden. Je kan dan afspraken met ze maken. Verder moet je heel gauw naar de gemeente of het UWV om een uitkering aan te vragen. Huurtoeslag regelen etc. Iemand die op bijstandsniveau leeft kan ook de huur betalen, dus jou moet het ook zeker lukken. Je kan ook een afspraak maken bij de sociaal raadslieden van je gemeente. Je moet wel tot actie komen, anders loopt het inderdaad zo dat je over een tijdje op straat staat!
Alle reacties Link kopieren
En als je geen recht hebt op ww: heb je al bijstand aangevraagd?
Contact opnemen met de verhuurder voor een regeling en zo snel als mogelijk bijstand aanvragen via werk.nl om een basisinkomen te hebben zodat je je huis kan behouden, de zorgverzekering kan betalen en te eten hebt. Verder wellicht via de huisarts hulp zoeken voor je persoonlijke problemen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
]Zoek hulp voor de onderliggende problematiek.

Zoek een baan dat bij je karakter past: dus misschien minder interactie met anderen als je zo wisselvallig bent.

Toen ik nog in de horeca werkte trok ik nette kleren aan en ging langs restaurants en cafes. Tot ik een baan had.

Of misschien is kamermeisjes wel iets voor je? Schoonmaken zonder interactie?

Of kantoren of cafes schoonmaken? Dan heeft niemand last van je buien.
Niet om vervelend te doen maar woonde jij in een zeer recent topic niet nog bij je vader omdat je een eigen stek niet kon betalen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:alexa85 schreef op 16 september 2013 @ 23:05:

[...]





Ik wil niet in al teveel details treden, maar dit gaat ook om mijn ouderlijke huis die we dreigen te verliezen. Woon er met mijn broer en die heeft sinds jaren niet gewerkt en moet hem dus ook onderhouden, boodschappen doen voor 2 niet voor 1 etc. Tja rare situatie ik weet het. Die is nog erger dan mij. Voert totaal niets uit en valt niet mee te praten. En mijn moeder is overleden. En mijn vader daar wil ik het niet eens over hebben, die houdt zich afzijdig van alles. Die heeft het ergens anders goed bij zijn nieuwe vriendin en betaalde eerst alleen de huur van dit huis en verder niets en dat nu ook niet meer. Ik moet het nu zelf uitzoeken. De huur is al haast mijn volledige inkomen mocht ik die hebben (600 euro, we krijgen wel huursubsidie) dus moet je nagaan, dat ik dat zelf niet kan opbrengen.

Weet de verhuurder dat je vader er niet meer woont? Is het huurcontract overgeschreven op jouw naam/naam van je broer?



Ik zeg dit niet om je te pesten Alexa, maar als die zaken niet geregeld zijn (en ik vrees dat ze dat niet zijn, dat overschrijven van ouder op kind gaat erg moeizaam, als het al gebeurt), dan kunnen jij en je broer voor veel grotere problemen komen te staan. Waar staat je vader ingeschreven wat de gemeente betreft? Dat telt ook mee voor zaken als huurtoeslag etc.



Ga alsjeblieft langs bij maatschappelijk werk. Je dreigt jezelf nog veel verder in de nesten te werken als dit allemaal niet goed geregeld wordt.
Begin eens met het aanvragen van een uitkering om daarna de psychologische hulp te zoeken die je zo verschrikkelijk nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:alexa85 schreef op 16 september 2013 @ 23:10:

Ergens ben ik mislukt in dit leven en is het goed misgegaan... nu nog eruit komen. Aangezien ik niet eens voor mezelf kan zorgen, geen vast inkomen heb en constant aan het jobhoppen ben. Een opleiding doen is ook niet makkelijk. BBL kan ik doen maar geen garantie dat een werkgever mij er niet uitgooit op de duur. Ik kan echt niet functioneren op de werkvloer. Heb al snel het gevoel dat ik nergens goed voor ben als ik kijk naar mijn school- en werkverleden.Waarom kun je niet functioneren op de werkvloer?
Alle reacties Link kopieren
Oh, nu weet ik weer wie je bent.



Weet je wat jij moet doen?



Uitkering aanvragen, kamer(tje) zoeken en vertrekken. Laat je broer en vader het maar zelf uitzoeken. Het is niet jouw probleem en ook niet jouw huis.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:alexa85 schreef op 16 september 2013 @ 23:16:

[...]





Omdat ik me vaak snel een buitenbeentje voel. Kan het vaak niet goed vinden met de meeste collega's of de leidinggevende of het werk ben ik snel zat en dit alles bij elkaar maakt mij niet bepaald een leuke werknemer. Of ik ben niet spontaan of snel genoeg en weet ik het allemaal. Of ik pas niet in het team. Er is altijd wel wat. Ik word er echt onzeker van.Onzeker? Het spijt me zeer Alexa, maar je komt vooral heel erg verwend over.

Op je werk ben je niet om vrienden te maken, maar om te werken. Beleefd zijn naar collega's en van collega's verwachten dat ze beleefd zijn naar jou en de rest (leuk contact, vriendschappen) is allemaal extra.

Werk snel zat? Tja, poep gebeurt. Denk je echt dat er mensen aan de lopende band staan omdat ze dat werk leuk vinden? Het werk nooit zat zijn is lang niet voor iedereen weggelegd. Maar je leeft niet om te werken, je werkt om te leven en dat maakt dat het werk leuk blijven vinden ook een extraatje is.

Niet spontaan genoeg? Buiten het team vallen? Jammerdebammer. Het is niet anders. Als je dit als kritiek krijgt van leidinggevenden dan kun je proberen er wat aan te doen en als dat niet lukt, dan pas je misschien inderdaad niet in het team en ga je op zoek naar een andere baan.



Ik weet niet wie jou verteld heeft dat werken altijd superleuk en gezellig en lang leve de lol moet zijn, maar diegene heeft je leugens op de mouw gespeld. Je werkt, je komt op tijd, je doet je best je werk goed te doen, je bent beleefd naar collega's en nog een beetje beleefder tegen je leidinggevende en klanten en je gaat naar huis als de werktijd er op zit en/of het werk af is. En de dag er na doe je hetzelfde. Eentonig? Geestdodend? Zou zomaar kunnen. Welkom in de echte wereld, waar je jezelf moet vermaken want een ander doet het niet voor je. Get a grip woman!
Hou eens op met dat slachtoffer spelen. Wil je dat het beter wordt dan zul JIJ zelf Hulp moeten zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Chartreuse. En je moet je niet alleen vermaken, je moet ook nog eens verantwoordelijkheid nemen voor je eigen keuzes en gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met Wendy eens, jij bent niet verantwoordelijk om de zooi van jouw familie op te rapen. Blijkbaar gebeurt dat ook niet andersom.



En Wendy heeft het nergens over een positief/negatief beeld van jou, ze geeft alleen het advies dat je voor jezelf moet kiezen en niet voor andermans keuzes verantwoordelijk bent. Als jouw broer niet wilt werken, hulp wilt zoeken, dan is dat zijn keus...niet jouw probleem.



Ga 1 avond alle horecagelegenheden in de buurt langs in nette kleding met een stuk of 20 uitgeprinte cv´s. Stuur twitters naar horecagelegenheden, er is vast wel iemand die je aanneemt en het hoeft niet FT te zijn.



Zeg tegen de rest van de fam dat je de huur op gaat zeggen over een maand. Huur een kamer of ga anti kraak wonen, praat met een psycholoog, maatschappelijk werker om jouw leven weer op orde te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:alexa85 schreef op 16 september 2013 @ 23:10:

Ergens ben ik mislukt in dit leven en is het goed misgegaan... nu nog eruit komen. Aangezien ik niet eens voor mezelf kan zorgen, geen vast inkomen heb en constant aan het jobhoppen ben. Een opleiding doen is ook niet makkelijk. BBL kan ik doen maar geen garantie dat een werkgever mij er niet uitgooit op de duur. Ik kan echt niet functioneren op de werkvloer. Heb al snel het gevoel dat ik nergens goed voor ben als ik kijk naar mijn school- en werkverleden.Als ik een andere post van jou lees ben jij niet mislukt maar je broer. Ja het is je broer en dan is het niet makkelijk om hem in zijn eigen sop gaar te laten koken, maar dat is wel het beste wat je voor jezelf kunt doen op de lange duur. Misschien voor je broer ook wel, als hij eens gaat beseffen dat de gebraden hanen niet automatisch in je mond vliegen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:alexa85 schreef op 16 september 2013 @ 23:18:

[...]





Oei dit klinkt niet positief. :( Moet je nagaan als ze hier op het forum al een bepaald beeld van me hebben. In real life is dat misschien ook zo.



Hoezo klinkt dit nièt positief? Het is beslist niet negatief wat zij zegt. Ze heeft gelijk, vind ik. Een kamer huren is een stuk goedkoper dan dat huis huren en dan hoef je ook niet meer voor je broer te zorgen. Dan moét hij wel in actie komen. Jij bent niet verantwoordelijk voor hem, je hebt meer dan genoeg aan jezelf. En verder hebben anderen hier goede tips gegeven. Zet ze op een rijtje en ga er mee aan de slag!



Ik heb wel in de gaten dat jij in t verleden veel tekort gekomen bent bij je ouders. Dat ze jou niet de geschikte bagage hebben meegegeven om goed een volwassen leven te kunnen leiden. Dat moet jijzelf gaan compenseren. Ik vermoed dat je al van jongs af aan alleen hoort wat je nièt kunt en niet goed doet. Je moet anders gaan leren denken. Je kunt daarbij veel hebben aan intensieve cognitieve gedragstherapie. Vraag er maar naar bij je huisarts. Het is nodig om aan jezelf te gaan werken, zowel psychisch als emotioneel. Je bent het waard, zoals ieder mens dat waard is. Ga werken aan een goed leven voor jezelf! Ik wens je veel kracht en doorzettingsvermogen! lieve groet
Alle reacties Link kopieren
quote:alexa85 schreef op 16 september 2013 @ 23:18:

[...]





Oei dit klinkt niet positief. :( Moet je nagaan als ze hier op het forum al een bepaald beeld van me hebben. In real life is dat misschien ook zo.



Dit is jouw eigen invulling, maar niet datgene wat Wendy schrijft. Ze schrijft gewoon dat ze je nu weet wie je bent, ze herkent je van andere topics. Het is een neutrale opmerking.



Alexa, ga een kamer huren, zeg de huur op. Zorg niet meer voor je broer, dat is niet jouw verantwoording. Bel de verhuurder, bel het UWV voor een (bijstands)uitkering en ga aan jezelf werken. een uitkering aanvragen is geen schande!



Je hebt veel voor je kiezen gehad, zoek goede professionele hulp. Je hoeft het allemaal niet alleen te doen.
Voor nu: aanvraag WWB doen bij je gemeente, met spoed. Er moet geld binnen komen.



Bel je verhuurder op en zeg dat je bezig bent met een oplossing. Je hebt andere rekeningen wel betaald, of heb je die ook laten liggen (zorgverzekering, gas,licht, water, telefoon, internet, verzekeringen)?



Niet lijdzaam afwachten tot anderen je gaan helpen, je moet zelf nu alles op alles zetten. Ontvang je huurtoeslag en zorgtoeslag? Over 3 dagen komt dat weer binnen. Daarmee zou ik in elk geval de huurtoeslag overmaken naar de woningbouw, daarvoor is het namelijk ook bedoeld.



Die psycholoog is niet je eerste prioriteit, dat is regelen dat je in je huis kan blijven en direct een stabiele uitkering te krijgen. Je hebt heel weinig tijd kan ik je zeggen! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Is werken bij de McDonalds, BK, o.i.d. niks?

Vaak willen ze naar wel mensen hebben. Zeker voor de avonddiensten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven