Geld & Recht alle pijlers

Huurachterstand en werkloos. Hoe snel aan werk komen?

16-09-2013 21:33 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik heb ook geen verstand van uitkeringen.



Maar als dat huis op je vaders naam staat, heb jij toch geen huurachterstand? Dat heeft je vader dan toch?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me helemaal aan bij Doreia. Kies nou toch eindelijk eens voor jezelf TO!

Oh en trouwens, mijn grote sterke hond eet voor max ¤40 per maand goed voer. Dus hoe je het voor elkaar krijgt om daar ¤100 aan uit te geven? Geef je niet te grote porties? Kijk eens naar Smuldier (de rode versie). Dat vind je in het vriesvak vd supermarkt. Als je je hond daar 2x per dag een pakje van geeft krijgt hij prima voeding (beter dan brokken) en bespaar je veel geld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 19 september 2013 @ 17:34:

VRAAG DIE UITKERING AAN



Echt hoor, met deze houding, met alle respect, val je van de regen in de drup. Ik wil je heel graag helpen, mijn handen jeuken om je overal mee naartoe te nemen, je onder mijn vleugels te nemen en je te helpen met het oplossen van JOUW schulden (niet van je vader of je broer) je te helpen bij het vinden van een kamer en te zorgen voor een stabiel leven voor jou.



Ik kan niet meer doen dan letters uit mijn toetsenbord rammelen, dus dat doe ik dan ook maar.



1. Vraag morgen voor 12 uur een bijstandsuitkering aan

2. Bel de woningbouw en vertel het verhaal

3. Bel de energieleverancier. Als ze een regeling willen, helaas, dan zoek je een andere leverancier OP JE VADERS NAAM afsluiten!

4. Bel maatschappelijk werk om je te ondersteunen hierbij.



Succes!



+1

Succes TO, het gaat je lukken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 19 september 2013 @ 17:34:

VRAAG DIE UITKERING AAN



Echt hoor, met deze houding, met alle respect, val je van de regen in de drup. Ik wil je heel graag helpen, mijn handen jeuken om je overal mee naartoe te nemen, je onder mijn vleugels te nemen en je te helpen met het oplossen van JOUW schulden (niet van je vader of je broer) je te helpen bij het vinden van een kamer en te zorgen voor een stabiel leven voor jou.



Ik kan niet meer doen dan letters uit mijn toetsenbord rammelen, dus dat doe ik dan ook maar.



1. Vraag morgen voor 12 uur een bijstandsuitkering aan

2. Bel de woningbouw en vertel het verhaal

3. Bel de energieleverancier. Als ze een regeling willen, helaas, dan zoek je een andere leverancier OP JE VADERS NAAM afsluiten!

4. Bel maatschappelijk werk om je te ondersteunen hierbij.



Succes!

+2



Luister naar Doreia, ze weet waar ze het over heeft.

Heel veel succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Het zou toch heel raar zijn als jij een andere energieleverancier op naam van je vader af kunt sluiten zeg!

Bovendien denk ik dat je vader wel in een wanbetalersregister staat, waardoor een andere wat-dan-ook leverancier wel 3x nadenkt voor ze met je vader in zee gaan.



En wat gaat je broer bijdragen aan je hele actieplan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En bij de daklozenopvang kun je vaak pas 's avonds terecht tot 's ochtends vroeg, en moet je je overdag ergens op straat vermaken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
.
Begeleid zelfstandig wonen? Op basis waarvan denk jij daarvoor in aanmerking te komen?
Alle reacties Link kopieren
Weet je, volgens mij kun je het beste naar het maatschappelijk werk gaan. Dan heb je in ieder geval iemand waar je al deze dingen sámen mee kan doen. Anders verdrink je meis.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp er echt geen mallemoer van.

Dit alles, huur en energie staat op naam van jouw vader. Die heeft betalingsproblemen. Waarom heb jij de schulden dan op je naam?

En wat doet je vader eraan om dit op te lossen?



Bizar dit.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
let bij je doorverwijzing even op of het een 1e of 2e lijn psycholoog is. De 1 zit in basis pakket de ander niet en daar betaal je eigen risico en eigen bijdrage.



Hoorde van iemand dat die van de 85 euro die het koste per consult 60 euro zelf moest bijdragen, dat kun je nu zeker niet erbij gebruiken. (max 6 consulten)
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Denken de instanties daar hetzelfde over?
Alle reacties Link kopieren
Wat je zegt bij het waarom van het aanvragen van een uitkering? Gewoon ik heb geen inkomsten uit werk momenteel. Je hoeft niet het hele verhaal uit de doeken te doen. Alles over de situatie thuis hoef je niet uit te leggen bij de aanvraag. Waarom zou je?



Bel morgen ook maatschappelijk werk, zij kunnen je helpen met al je vragen. Als je deze 2 stappen morgen zet ben je weer een klein stapje op weg.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij neemt al het gedoe van je pa en je broer op je schouders?



Is er nog een moeder in beeld?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je geen contact opnemen met maatschappelijk werk?



Je wil nu allerlei dingen zelf uitzoeken (en komt met heel verkeerde informatie, dingen die jij zelf bij elkaar hebt gevonden maar die zo echt, echt, echt niet werken!) terwijl maatschappelijk werk er juist is voor de situaties waar jij nu in zit!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:alexa85 schreef op 19 september 2013 @ 18:29:

[...]





Punt 1 ga ik dus achteraan, jullie hebben me overtuigd om het toch te doen. Maar wat zeg ik dan precies? Ik bedoel kort en krachtig, ze willen natuurlijk weten waarom je een uitkering wil. Wat zeg ik dan?

Dat je geen inkomen hebt omdat je werkzoekende bent. Niet meer en niet minder.



quote:Dat ik een broer heb die ik moet onderhouden en die zelf niet in zijn onderhoud kan voorzien los van mij? En dat ik het zelf eigenlijk ook nu niet kan en hem er niet bij kan hebben als extra last op mijn schouders?

Hij kan het best wel, hij is er gewoon te lui voor.

Probeer het los te laten, hij is namelijk niet jouw verantwoordelijkheid.



quote:En verder kan ik woningbouw bellen en uitleggen dat ik geen inkomsten heb. En zelfde met energieleverancier, alleen vraag ik me af of ik gemakkelijk kan overstappen naar een andere leverancier als ik nog schulden heb bij mijn huidige. Ik kan hem wel afsluiten toch? Maar vind het wel sneu als mijn vader opdraait voor rekeningen bij de nieuwe leverancier als ik het op zijn naam zet. Dan zit ik liever zonder elektriciteit. Kan mijn broer ook zijn les leren. Die is namelijk internetverslaafd. Misschien dat die dan eindelijk eens van zijn luie reet afkomt en werk gaat zoeken.

Je vader heeft toch de huidige leverancier niet betaald? Hij laat jullie nu al zonder de noodzakelijke energie zitten, dat jij dan namens hem vervanging regelt vind ik een logisch gevolg.



Lieve meid, je denkt teveel aan je vader en broer en te weinig aan jezelf. Zij maken de problemen waardoor jij nu in de shit zit. Probeer wat meer aan jezelf te denken en wat minder aan hen. Het is triest dat zij hun verantwoordelijkheden niet nemen, maar dat betekent niet dat jij deze over moet nemen. Echt, je bent ze niets verplicht, kies voor jezelf voor je onderdoor gaat aan hun problemen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:alexa85 schreef op 19 september 2013 @ 20:01:

[...]





Vragen ze daar een bijdrage voor? Moet dat via een gemeente? Heb zitten googlen, ik word er niet wijzer van. Waar moet ik heen? Kan ik aan adressen komen bij de gemeente?Bel naar huisarts de assistente kan het je ook vertellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:alexa85 schreef op 19 september 2013 @ 19:52:

[...]





Dus het hoeft helemaal niet zo uitgebreid allemaal? Maar lijkt me toch logisch dat ze wel meer willen weten als dit een bijstandsuitkering aangaat en niet een WW-uitkering, zeker als het een 27 jarige meid betreft. Onder de 27 kom je sowieso al niet in aanmerking. Ik ben nog vrij jong. Vinden ze dat niet raar? Misschien toch maar mijn verhaal uit de doeken doen? Kunnen ze misschien niks mee, maar zien ze wel dat ik in een noodsituatie zit.



Als jij niet voor een WW-uitkering in aanmerking komt wordt het een bijstand. Hoe je situatie is doet eigenlijk niet ter sprake. Het gaat erom dat je aan de eisen voldoet. Er zijn zat jonge mensen die een uitkering aanvragen. Je verhaal is, helaas, niet uniek. Je denkt te veel en te moeilijk in dit geval. Je hoeft echt je verhaal niet uit de doeken te doen, dat kun je beter doen bij maatschappelijk werk. Zij kunnen je goed helpen.



Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar maatschappelijk werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven