Geld & Recht alle pijlers

Huurhuis. Inkomen omlaag, jammer dan

28-10-2014 14:56 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Edit;

Mijn man heeft net te horen gekregen dat hij is aangenomen. Onderstaand is dus niet meer van toepassing. Wel laat ik onderstaand staan, misschien heeft iemand anders nog iets aan de tips die gegeven zijn.



Hoi,



Ik hoop op nuttige reacties want ik weet het even niet meer.



Situatie; man geen werk, per 1 nov stopt zijn ww uitkering. Ik ben mijn baan kwijt per 1 nov en heb recht op 19 maanden ww. Ben druk bezig met solliciteren!

Dit houdt in dat wij per 1 november nog maar een inkomen hebben van 1200 euro per maand. Wij betalen 750 euro aan huur.

Ik heb geen recht op huurtoeslag want de huur is te hoog. Grappig om te weten is dat de buren 3 deuren verder wel gewoon huurtoeslag krijgen, zij profiteren al jaren van een bijstands uitkering.

Ik heb met de woningbouw gebeld maar helaas kunnen zij hier ook niets aan doen. Enige oplossing is dat ik bij de gemeente een toeslag aan kan vragen. Echter moet ik dan ook een verhuisverplichting aangaan (ik moet dus gaan zoeken naar een goedkopere woning)

Ik vind dit zo oneerlijk, kan wel huilen. Ik weet niet meer wat ik nu moet doen. Wij hebben altijd gewerkt, ons hele leven. Wij wonen hier heel fijn en onze kinderen hebben het hier ook fijn. Ik wil niet verhuizen. Ik heb trouwens geen geld om te verhuizen



Iemand raad? Alvast super bedankt voor de reacties
Hebben jullie geen spaargeld opgebouwd voor noodsituaties?

Is je man aan het solliciteren?
Alle reacties Link kopieren
quote:budapest schreef op 28 oktober 2014 @ 15:23:

[...]



Dan heb je dus blijkbaar echt geen idee.... En dat is fijn voor je, want dat betekent dat je het zelf niet hebt meegemaakt.



TO: wat een rotsituatie. Ik snap heel goed dat je niet zomaar wil en kan verhuizen. Staan jullie ingeschreven en is er een mogelijkheid om te verhuizen naar een sociale huurwoning? Ik hoop dat je ergens woont waar dat allemaal geen jaren duurt. Hopelijk vinden jij of je man snel weer een baan!Jij weet NIKS van mij, daarnaast vind ik dat sommige mensen te veel eisen stellen aan een baan terwijl ze eigenlijk niks te eisen hebben en alles moeten aanpakken wat er op hun pad komt, zeker in nood situaties... en als je dat niet doet: niet zeiken
Ik weet inderdaad niks van jou, net zoals jij ook niets van TO weet. Hoe weet jij nu hoeveel ze gesolliciteerd hebben?



Er zijn echt mensen die alles aan pakken en toch niets vinden.
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar hoe denk je dat mensen in een koopwoning het in een vergelijkbare situatie hebben ?



Volgens mij hebben die het nog slechter dan iemand in een koopwoning.
Niet geschoten is altijd mis
Blueblue, dat is in sommige regio's serieus makkelijker gezegd dan gedaan hoor. Zelfs al doe je 3 stappen terug, zoals ik zelf ook gedaan heb.



TO: Over je buren, dat zij wel een toeslag krijgen hoeft niet te betekenen dat hun huur net zo hoog is als dat van jou. Als ik naar mijn eigen buurt kijk bijvoorbeeld (allemaal dezelfde huizen) zijn er behoorlijke verschillen tussen de huur van ons huis (die is het hoogst), de huur van mijn naaste buren, en al helemaal in vergelijking met mijn achterburen. Maar die wonen er al meer dan 40 jaar en de huur mag wettelijk gezien maar zoveel % per jaar stijgen. Als de woning leeg komt te staan, gooien ze de huur zo hoog als ze maar mogen vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:budapest schreef op 28 oktober 2014 @ 15:28:

Ik weet inderdaad niks van jou, net zoals jij ook niets van TO weet. Hoe weet jij nu hoeveel ze gesolliciteerd hebben?



Er zijn echt mensen die alles aan pakken en toch niets vinden.Dan heb je binnen 3 maanden echt wel een baan of je moet echt 40+ zijn...
Alle reacties Link kopieren
Met een WW uitkering heb je een sollicitatieplicht, er zal dus echt wel worden gesolliciteerd maar er zijn nog steeds tien keer zoveel werkzoekenden als banen. De dochter van een kennis is HR medewerker, ze kreeg onlangs meer dan driehonderd brieven naar aanleiding van één advertentie en dat zal bij héél wat bedrijven het geval zijn.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magdalan schreef op 28 oktober 2014 @ 15:31:

Blueblue, dat is in sommige regio's serieus makkelijker gezegd dan gedaan hoor. Zelfs al doe je 3 stappen terug, zoals ik zelf ook gedaan heb.

.Daar heb je helemaal gelijk in...
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 28 oktober 2014 @ 15:32:

Met een WW uitkering heb je een sollicitatieplicht, er zal dus echt wel worden gesolliciteerd maar er zijn nog steeds tien keer zoveel werkzoekenden als banen. De dochter van een kennis is HR medewerker, ze kreeg onlangs meer dan driehonderd brieven naar aanleiding van één advertentie en dat zal bij héél wat bedrijven het geval zijn.Klopt, vriendin van me werk in een winkel, voor een functie van kersthulp en verkoospter fulltime hadden ze in totaal 80 sollicitaties... bizar
80 sollicitaties valt nog wel mee

Op een parttime functie waar ik ook op gesolliciteerd had zijn ruim 200 reacties binnen gekomen, en dan woon ik in een erg klein dorp tussen 2 steden in.
quote:blueblue schreef op 28 oktober 2014 @ 15:31:

[...]

of je moet echt 40+ zijn...Dit laat zien dat je er echt niets van begrepen hebt.
@Blueblue, je kunt zelf wel stapjes terug willen doen, maar dan ben je volgens een werkgever al snel overgekwalificeerd en een risico: want zodra er een betere baan te vinden is, ben je weg. En dan heeft de werkgever voor niets in je geïnvesteerd.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om het al dan niet werk vinden, het gaat om de keuze tot een 'te duur' huis wat niet is op te brengen in geval van nood. Dat is iets waar men vooraf rekening mee kan houden. Helaas leven heel veel mensen in de 'komt tijd komt raad' modus. Ik zeg niet dat dit voor de TO zo is. Maar mensen met een koophuis krijgen ook niet ineens een zakje geld zodat ze kunnen blijven wonen. Dit is echt iets waarop mensen zelf moeten anticiperen in tijden dat het wel goed gaat.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Er zijn dus tijden geweest met 2 inkomens dus geld wat weg gezet is kun je nu gebruiken.
TO, neem contact op met de sociale dienst en kijk of je een woonkostentoeslag kunt krijgen.



Misschien leggen ze een verhuisplicht op, maar als er bij jullie woningnood is, dan duurt een goedkopere woning krijgen jaren. Tegen die tijd hebben jullie wellicht wel weer werk.



Miv 1 januari kun je waarschijnlijk meer zorgtoeslag krijgen.



Komen jullie onder bijstandsniveau te zitten met die 1200 euro? Dan kun je ook nog een aanvulling krijgen tot bijstandsniveau.



En je kunt in januari kwijtschelding van gemeentelijke lasten regelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 28 oktober 2014 @ 14:57:

zij profiteren al jaren van een bijstands uitkering.



Leuk persoon ben je. Zelf wil je toch ook 'profiteren' van een toeslag.Leuk persoon ben jij, veroordelen op een klein stukje verhaal van mij. Nee ik wil liever niet profiteren van toeslagen, daarom heb ik zo lang mogelijk gewacht. Jij profiteert zeker zelf van een toeslag? Verder ga je wat mij betreft de negeer modus in. Aan dit soort opmerkingen heb ik zoooo geen zin nu :-((
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 28 oktober 2014 @ 15:39:

@Blueblue, je kunt zelf wel stapjes terug willen doen, maar dan ben je volgens een werkgever al snel overgekwalificeerd en een risico: want zodra er een betere baan te vinden is, ben je weg. En dan heeft de werkgever voor niets in je geïnvesteerd.



Ja oke klopt... Maar ik bedoel meer dat je niet hoge eisen moet stellen aan een baan. Je kan bijv een fulltime baan willen maar parttime beginnen is ook prima, of werk doen voor iets minder salaris..



en sorry maar voor ouderen is het gewoon lastiger om een baan te vinden, is gewoon een feit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op dinsdag 28 oktober 2014 15:38 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="blueblue in "Huurhuis. Inkomen omlaag, jammer dan"" class="messagelink">blueblue schreef op 28 oktober 2014 @ 15:31</a>:</b>

[...]

of je moet echt 40+ zijn...</div></blockquote>Dit laat zien dat je er echt niets van begrepen hebt. Correct. Ik ben 40+ en ZZP-er, maar echt geen gebrek aan opdrachten. Vriend is 47 en heeft al heel lang een vaste baan maar moet ook de aanbiedingen 'van zich af slaan'. Het gaat altijd om de keuzes die je in het leven maakt. 40+ betekent allerminst 'geen werk kunnen vinden'
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ken je deze link:



http://www.nibud.nl/inkom ... gen/bereken-uw-recht.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 28 oktober 2014 @ 14:59:

Huursubsidie hangt toch aan hoogte huur, niet aan soort uitkering?

Daarnaast klink je niet echt vriendelijk.Annapalona, dat ligt aan de hoogte van je inkomen en aan de hoogte van je huur. Excuus dat ik niet vriendelijk klink. Ik heb net te horen gekregen dat ik waarschijnlijk niet kan blijven wonen in de woning waar ik wel heel graag wil blijven wonen
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op dinsdag 28 oktober 2014 15:41 Er zijn dus tijden geweest met 2 inkomens dus geld wat weg gezet is kun je nu gebruiken.Er zijn niet zoveel mensen die sparen in goede tijden hoor. Mensen gaan daar vaak pas aan denken als het te laat is helaas.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:blueblue schreef op 28 oktober 2014 @ 15:09:

[...]



Ik denk altijd maar zo sommige dingen heb je echt zelf in de hand... hoelang is bijv haar man al werkloos.. en sorry maar in mijn omg waren er ook mensen zonder baan, die hadden binnen 3 mnd een fulltime baan... iets met positief in t leven staan ondanks tegenslagen.. en dan nog zeiken over de buren... Ppff



Ik zou zeggen: Ga bij het UWV of een uitzendbureau werken. Dan kun je de 600.000 werklozen in Nederland vertellen hoe ze aan een baan moeten komen. Of nog beter: ze één aanbieden die jij met je positieve instelling natuurlijk zo voor ze gevonden hebt.



Pffft.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Reacties gaan snel, ik ga proberen ze allemaal te beantwoorden! Alvast bedankt voor jullie reacties
quote:blueblue schreef op 28 oktober 2014 @ 15:42:

[...]





Ja oke klopt... Maar ik bedoel meer dat je niet hoge eisen moet stellen aan een baan. Je kan bijv een fulltime baan willen maar parttime beginnen is ook prima, of werk doen voor iets minder salaris..



en sorry maar voor ouderen is het gewoon lastiger om een baan te vinden, is gewoon een feit.Als 40+-er kwalificeer je nog niet als 'oudere' hoor, ook al is het in jouw ogen misschien stokoud.
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 28 oktober 2014 @ 15:42:

[...]



Correct. Ik ben 40+ en ZZP-er, maar echt geen gebrek aan opdrachten. Vriend is 47 en heeft al heel lang een vaste baan maar moet ook de aanbiedingen 'van zich af slaan'. Het gaat altijd om de keuzes die je in het leven maakt. 40+ betekent allerminst 'geen werk kunnen vinden'Eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven