Geld & Recht alle pijlers

Hypotheek en zelf geld inleggen?

27-03-2017 22:30 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha!



Ik heb een vraag omtrent een hypotheek aanvragen en eigen geld inbrengen. Misschien kan iemand me een beetje op weg helpen.



Op dit moment huur ik een appartement a 800 euro in de maand. Behoorlijk prijzig dus ik wil graag een huis kopen.

Volgens de hypotheekadviseur kan ik 175.000 euro lenen aan maximale hypotheek. Ik heb 25.000 euro spaargeld.

Er staat een super leuk huis te koop voor 185.000 euro. Ik ben erg enthousiast en wil het graag kopen. Heb een bod gedaan van 175.000 maar dit is afgewezen. Het loopt erg storm en ik zit te denken om 180.000 te bieden. Ik kan eigen geld inbrengen maar wil ook 10.000 euro overhouden voor inrichting en sowieso vind ik een buffer erg fijn. Speel graag op safe.

Ik moet er bij zeggen dat ik werk als ZZP'er en er veel mooie opdrachten aankomen dus ik m'n rekening het komende half jaar goed kan spekken.

En ik hoef verder niets meer aan 't huis te doen, alles is nieuw en kan er zo in....

M'n oom en tante hebben vandaag aangeboden dat ik van hen ook geld mag lenen... dit wil ik liever niet, maar misschien is het toch wijs om dit wel te doen.



Hoe kijken jullie hier naar?

Ik ga morgen om tafel met m'n accountant maar vind het sowieso wel even fijn om dit hier te delen.



Alvast bedankt voor jullie, vaak eerlijke en heldere reacties.



Oh en misschien nog goed om er bij te zeggen dat dit van de buitenkant maar ook van binnen helemaal het huis is wat ik altijd voor ogen had. Perfecte straat en dichtbij m'n werk. Heel erg ideaal allemaal...
Alle reacties Link kopieren
Ik werd net gebeld door de makelaar dat ze met een tegenbod komen vanavond of morgen.

Ze willen dus wel in onderhandeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:floorfaberfan schreef op 28 maart 2017 @ 16:17:

Ik werd net gebeld door de makelaar dat ze met een tegenbod komen vanavond of morgen.

Ze willen dus wel in onderhandeling.