Geld & Recht alle pijlers

Iemand die werkt bij P&O van een (universitair) ziekenhuis?

30-11-2014 19:39 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik probeer het maar even zo ;)

http://forum.viva.nl/foru ... ling/list_messages/248494

in de hoop dat hier iemand wil reageren die bij P&O van een ziekenhuis (liefst universitair) werkt.



En met het idee dat diegene wellicht een tipje van de sluier kan oplichten waar ik wat aan heb

Net als dat ik bijv. kan aanraden "zorg dat je altijd aan het begin van de ochtend of middag een afspraak maakt in het ziekenhuis, dan heb je de minste kans dat je een uur zit te wachten"....





Ik ga binnenkort beginnen aan een nieuwe baan en val onder de CAO UMC. Mijn functie valt onder schaal 11 A (arts-assistenten). Ik ben benieuwd of iemand in een vergelijkbare situatie ervaring heeft met onderhandelen over salaris?



Uit het beperkt aantal gesprekken dat ik hierover wel heb kunnen voeren met collega's krijg ik de indruk dat onderhandelen over salaris (zal eerder trede dan schaal zijn, wellicht iets secundairs?) not done is, zelden gebeurt, en in elk geval eigenlijk nooit wat oplevert.



Ik heb een CV van tig kantjes en best een vlotte babbel, maar bij mijn huidige baan viel er ook niets meer te halen dan het minimale volgens de CAO. Overigens vind ik dat vreemd: iedereen hetzelfde ongeacht prestaties & potentie, en op niets meer gebaseerd dan hoe lang geleden je bent afgestudeerd. Maar dat terzijde.



In het kader van mijn opleiding 'moet' ik nu naar dit ziekenhuis, en degene van P&O weet natuurlijk ook wel dat ik niet met mijn opleiding ga stoppen als ik me niet kan vinden in hun aanbod.... 'Volgens het boekje' zou ik er niet eens op vooruit gaan, maar per maand 200 euro minder krijgen.



Dus: wat is er WEL mogelijk? en hoe?
Soms kan je wel op moment van indienst treden al een schaal hoger ingeschaald worden dan je eigenlijk behoort te zitten obv opledingsjaren. Dus ipv per 1 april dan al per 1 oktober naar de volgende schaal.

Verder is er academisch weinig ruimte
Volgens mij is er niet veel te onderhandelen als je in opleiding bent. Maar ik ben geen p&o-er dus ik kan mij vergissen.
Xxx
anoniem_19055 wijzigde dit bericht op 03-12-2014 20:18
Reden: Poef!!!
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven