Geld & Recht alle pijlers

Ik heb een vraag....

26-04-2017 10:39 34 berichten
Ik wil iets bestellen op een webshop onder het kopje contact zie ik een Gmail adres. Heeft er iemand wel eens iets besteld van een webshop die je kan bereiken op een Gmail adres?



Volgens mijn vriend is het niet veilig om te bestellen op sites met een Gmail.
Heb je de webshop al door Google gehaald om te kijken wat de ervaringen zijn?

Ziet het er verder betrouwbaar uit? Heeft de webshop een (echt!) thuiswinkelwaarborg?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad vooral kijken naar een webshop keurmerk, als dat er is zou een Gmail adres me niet in de weg staan.
Het is niet per definitie onveilig, maar ik zou er ook niet voor kiezen om te bestellen van een webshop die niet professioneel is. En een gmail-adres gebruiken is in mijn ogen niet professioneel.
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet heel professioneel van de webshopeigenaar. Echter wil dat niet gelijk zeggen dat het niet veilig is. Voor mij wel reden om de betrouwbaarheid verder te onderzoeken.



Ligt ook hetgeen ze aanbieden en voor welke prijs. Wellicht is het een hobby product? Dan zijn de webshops meestal niet zo professioneel. Bij een ander product zal ik kijken naar de concurrent.
Alle reacties Link kopieren
Bestel met je creditcard of Paypal. Krijg je altijd je geld terug
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn er meerdere factoren om te bepalen of een site al dan niet veilig is. Hoe wordt er betaald? iDeal, creditcard? Is de internetverbinding beveiligd (https)? Heeft het een keurmerk, bijvoorbeeld Thuiswinkel waarborg? Als die op de website te vinden is, ga dan naar de website van dat keurmerk om het te checken. Google de webshop (soms met 'ervaringen' of 'reviews' erachter). Jij bent vast niet de enige die deze webshop hebt gevonden. Daarnaast kan je de website natuurlijk ook gewoon hier posten, dan nemen wij een kijkje.

Dus nee, het is niet per definitie onveilig op basis van een gmail-adres.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk meestal naar de bedrijfsgegevens om te zien of een website betrouwbaar is. Is er een officieel adres, btw-nummer, etc.



Of inderdaad eens door Google halen, vind je genoeg reviews ivm betrouwbaarheid terug.
Waar ik verder naar kijk:



- staan er verdere contactgegevens vermeld? (adres, telefoonnummer)

- wat is de retourprocedure en is die duidelijk? staat er iets vermeld over wie de kosten van een evt retourzending betaalt?

- welke valuta accepteert de webshop? (webshops die meerdere valuta accepteren zijn vaker nep)

- komt de naam van de webshop overeen met de artikelen die aangeboden worden?



Kun je de URL noemen, dan kijken we even mee.
Ik zou het belangrijk vinden dat er algemene voorwaarden zijn, er een KVK nummer is dat klopt, dat er een (retour)adres is gegeven en dat de pagina waar je je gegevens moet invullen begint met https://
Ik weet niet of het onder spam valt als ik hier de site plaats. Ik zal de mods even vragen om toestemming.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht is het een site van iemand die bijvoorbeeld voor de hobby armbanden maakt, dan is er dus geen KVK of BTW nummer. Bel ze gewoon eens.



Is hetgeen ze bieden eigenlijk te mooi om waar te zijn, dan negeren. Let ook goed op de gebruikte spelling. Slechte spelling zegt vaak genoeg.
Het is een Amerikaans bedrijf dat extensions verkoopt.
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze zelf ook een winkel? Facebookaccount ?

Een bestaand contactadres ?( geen postbus)
quote:Ttass30 schreef op 26 april 2017 @ 10:53:

Het is een Amerikaans bedrijf dat extensions verkoopt.Zelfs als ze te goeder trouw zijn heb je straks waarschijnlijk wel problemen met de douane omdat je invoerrechten moet betalen.
quote:Ttass30 schreef op 26 april 2017 @ 10:50:

Ik weet niet of het onder spam valt als ik hier de site plaats. Ik zal de mods even vragen om toestemming.Nee joh, in dit soort geval niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 26 april 2017 @ 10:53:

Het is een Amerikaans bedrijf dat extensions verkoopt.Het pakketje komt dus ook uit Amerika? Houdt er rekening mee dat je dan zeer waarschijnlijk invoerrechten moet betalen. Zijn ze zo bijzonder dat je ze daar koopt? Kun je met creditcard betalen?
https://squareup.com/store/genesis-virgin-hair
Alle reacties Link kopieren
Waarom bestel je niet via aliexpress extensions? Gaat bij mij altijd goed.
quote:Girlmusic schreef op 26 april 2017 @ 11:31:

Waarom bestel je niet via aliexpress extensions? Gaat bij mij altijd goed.Dat is gen echt haar brazilian weave.
Alle reacties Link kopieren
Ali heeft ook echt haar.

Heb ik wel eens naar gekeken.



Maar met blond haar is het een ramp qua kleuren dus toch maar niet gekocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 26 april 2017 @ 11:35:

[...]





Dat is gen echt haar brazilian weave.Oke.. ik kan niet veel over die andere site zeggen. Succes
quote:AnAppleADay schreef op 26 april 2017 @ 11:37:

Ali heeft ook echt haar.

Heb ik wel eens naar gekeken.



Maar met blond haar is het een ramp qua kleuren dus toch maar niet gekocht. Ik heb blond geverfd haar de extensions laat ik verven door de kapster.
Ttas, deze aanbieder heeft niet eens algemene voorwaarden of een retourprocedure. Daarbij leveren ze alleen binnen de VS. ik zou er niet aan beginnen.
quote:Erizon schreef op 26 april 2017 @ 11:45:

Ttas, deze aanbieder heeft niet eens algemene voorwaarden of een retourprocedure. Daarbij leveren ze alleen binnen de VS. ik zou er niet aan beginnen.Dank je wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven