Geld & Recht alle pijlers

In maart heb ik alles opgespaard

27-02-2017 22:11 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan dat dus van geen elke maand zeggen. Maar mijn koop gedoe loopt ineens weer uit de hand. Bij elk paar nieuwe schoenen moet een nieuwe draagdoek. Ik wil vanalles en heb niks nodig van wat ik wil. Wie nog meer?



Ik wil voorstellen om naast je vaste lasten alles op te sparen wat je sparen kan. Geen pakje klei voor de kids van 2 euro (in mijn geval heeft dochter een hele doos vol en is het NIET nodig), geen draagdoek voor bij mijn schoenen ookal is ze twee en gaat de tijd te snel, geen koffie broodje voor onderweg maar gewoon een boterham smeren dit keer ook voor mijzelf. Even back to basic.



Mijn streven is om eind maart te kunnen zeggen dat ik alles wat ik kon sparen, heb gespaard. Elke vijf cent in een pot, elk tientje bewust uitgeven. Voor 1 maand lang. Wie doet er mee?



Ik weet dat er ergens zon topic rond zwerft maar ik vind een nieuwe groep met nieuwe spaarders leuker.
Oh, ik doe mee. Eén maand moet nog wel lukken........
Ik doe mee

bewuster uitgeven; ookal staan er deze maand flinke uitgaven gepland. (Verhuizen eind maart naar ons nieuwe huis)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee, met 1 uitzondering. Ik ben in verwachting van onze tweede en daar wil ik wat dingen voor hebben die misschien niet strikt noodzakelijk zijn/in maart al gekocht moeten worden, die ik wel gewoon ga kopen.
Ik probeer mee te doen. Is wel goed voor mij. Dingen die ik niet echt nodig heb ook niet kopen (deze maand).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in januari en februari ook erg bewust bezig geweest met de uitgaven, dus ben dat komende maand ook van plan! Dus ik sluit me ook aan
Alle reacties Link kopieren
In maart heb ik alles opgespaard maar in april doe ik weer wat ik wil?

Ben je dan in mei weer niet blij?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:a_nick_is_crini schreef op 27 februari 2017 @ 22:29:

In maart heb ik alles opgespaard maar in april doe ik weer wat ik wil?

Ben je dan in mei weer niet blij? Geniaal gevonden.
Ik kan prima sparen. Tot ik weer bij de Action naar binnen ga.......
Alle reacties Link kopieren
Een draagdoek voor bij je schoenen?
Ik doe mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee.

Ik ben normaal gesproken behoorlijk spaarzaam maar er is de laatste tijd een beetje de klad in gekomen.

Meeschrijven helpt hopelijk als motivatie om echt goed op te gaan letten.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de combinatie draagdoek bij je schoenen niet, maar ik doe mee. maar ik heb ook een maar, ik ga op 18 maart 2 weken op vakantie en ben toch wel van plan om daar iets uit te geven, ook al is het onzin. Maar tot die tijd, ga ik ook meedoen!
Alle reacties Link kopieren
quote:andante36 schreef op 27 februari 2017 @ 22:38:

Ik kan prima sparen. Tot ik weer bij de Action naar binnen ga.......Dan ga je daar toch niet heen!
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 27 februari 2017 @ 22:39:

Een draagdoek voor bij je schoenen?Ja... Deze vraag kwam ik ook stellen.
Alle reacties Link kopieren
Vind het een beetje raar om dat een maand te doen. Je moet toch altijd een beetje nadenken of je geld weggooit of niet?
Alle reacties Link kopieren
Een draagdoek is toch voor baby's ofzo? Of zijn je schoenen je kindjes?
quote:runningmonster schreef op 27 februari 2017 @ 22:39:

Een draagdoek voor bij je schoenen?Ik verbaas me ook. Ik had vroeger ook een draagdoek voor de kinderen, maar ik had er aan een toch echt genoeg. Waarom zou je er meerdere moeten hebben?
quote:nina1966 schreef op 27 februari 2017 @ 22:57:

Vind het een beetje raar om dat een maand te doen. Je moet toch altijd een beetje nadenken of je geld weggooit of niet?Een maand lang iets wel of niet doen kan je helpen om een patroon te doorbreken.
Alle reacties Link kopieren
I'm in! Zij zei die vandaag met de jongste een warme choco is gaan drinken buiten de deur en bij intratuin een plantenhanger heeft gekocht.



Maarehm, dat kan helemaal niet! Ik ben komende maand zoveel jaar samen met man en heb al beloofd dat ik het gezin mee uit eten neem en die week erna gaan we samen naar de sauna als de kinderen weg zijn (en dan willen we ook wat lekkers eten daar). Dat zijn al twee grote kostenposten.

Hmmm, denk dat ik maar aansluit voor april.
Alle reacties Link kopieren
quote:a_nick_is_crini schreef op 27 februari 2017 @ 22:29:

In maart heb ik alles opgespaard maar in april doe ik weer wat ik wil?

Ben je dan in mei weer niet blij? Goede!
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig!! Ik doe mee ... ik was eigenlijk begin van het jaar al begonnen

En het lukt me aardig, het is bizar hoeveel geld ik over hou ...

En the struggles elke dag met mezelf bij alles wat ik zogenaamd nodig zou hebben

Ben ik na een dag alweer vergeten. M.a.w Kheb het helemaal niet nodig dus..

Het valt me nu wel op hoeveel onnodige dingen mensen om me heen kopen.
Accountkiller
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed idee! Ik doe mee!! Leuk om mee te schrijven ook. Ben oprecht benieuwd hoeveel het bij mij scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee! Ik heef zo verschrikkelijk veel uit aan onzin
If you can dream it, you can do it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven