Geld & Recht alle pijlers

In maart heb ik alles opgespaard

27-02-2017 22:11 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan dat dus van geen elke maand zeggen. Maar mijn koop gedoe loopt ineens weer uit de hand. Bij elk paar nieuwe schoenen moet een nieuwe draagdoek. Ik wil vanalles en heb niks nodig van wat ik wil. Wie nog meer?



Ik wil voorstellen om naast je vaste lasten alles op te sparen wat je sparen kan. Geen pakje klei voor de kids van 2 euro (in mijn geval heeft dochter een hele doos vol en is het NIET nodig), geen draagdoek voor bij mijn schoenen ookal is ze twee en gaat de tijd te snel, geen koffie broodje voor onderweg maar gewoon een boterham smeren dit keer ook voor mijzelf. Even back to basic.



Mijn streven is om eind maart te kunnen zeggen dat ik alles wat ik kon sparen, heb gespaard. Elke vijf cent in een pot, elk tientje bewust uitgeven. Voor 1 maand lang. Wie doet er mee?



Ik weet dat er ergens zon topic rond zwerft maar ik vind een nieuwe groep met nieuwe spaarders leuker.
Alle reacties Link kopieren
quote:SF_ schreef op 03 maart 2017 @ 09:01:

@Whomi en @mylittleappletree, als je de bestelling nu terugstuurt, bespaar je weer wat!



Ik was gisteren in de stad en ben de Hema in geweest om iets te ruilen en ik heb niets nieuws gekocht daar! Dat vind ik echt moeilijk, want ze hebben zoveel leuke dingen en ook van die dingen waarvan je denkt: oh, maar dat kan ik wel gebruiken, dat heb ik eigenlijk wel nodig. Maar nee, met lege handen de deur uit.



Dat is heel knap!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuw doel erbij :D het kiind festival is weer in september en vorig jaar had ik geen geld gespaard ervoor. Dit jaar ga ik wel met mijn dochter een tripje voor ons twee incl hotel (te ver reizen anders).



Ik verkoop best vaak dingen op fb groepen en dat geld spaar ik ook op. Normaal zat ik al te bedenken wat ik van het geld ging doen. In plaats daarvan heb ik al dochters speelgoed op een hoop liggen hier, wat normaal in dozen zit. En dat neem ik onder de loep en minimaliseer ik direct een beetje. Wat heb ik veel zooi zeg!
Alle reacties Link kopieren
SF mooi doel heb je gekozen! En knap dat je bij de HEMA alles voorbij liep. Ik ben de afgelopen dagen wezen online window shoppen. Zo bevredigend voelde het niet om iets te kopen dus heb het gelaten. Gek eigenlijk dat het 3 maart is en ik gewoon elke dag tot nu toe behoefte had om te kopen. Wat dan ook.
@Antroposoofje, als je op dieet bent, ben je ook ineens veel meer bezig met eten dan normaal! Dus nu met ons geld-dieet is het niet raar dat we daar veel mee bezig zijn.

Ik zie ook steeds dingen die ik 'nodig' heb.
TO, ik vind jouw consumeren eigenlijk enorm tegenstrijdig met je antroposofische instelling. Antroposofen hebben oa zorg voor de aarde en hechten aan verantwoordelijke duurzaamheid. Hoe kun jij je consumeergedrag daarmee vereenzelvigen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 03 maart 2017 @ 11:29:

TO, ik vind jouw consumeren eigenlijk enorm tegenstrijdig met je antroposofische instelling. Antroposofen hebben oa zorg voor de aarde en hechten aan verantwoordelijke duurzaamheid. Hoe kun jij je consumeergedrag daarmee vereenzelvigen?



ha ha ha dat was mij ook al opgevallen ja.

misschien zijn Antroposofen toch ook gewoon mensen?
Alle reacties Link kopieren
En hoe vergaat het jullie allemaal?



We hebben wel een keer wat buiten de deur gedronken, maar ik vind dat zo'n uitje af en toe moet kunnen. We doen ook genoeg gratis dingen met ons kind (kinderboerderij, dierentuin met een abonnement dat wel voor onze verjaardagen hebben gekregen ed) die 10 euro dan een keertje mag dan ook een keer. Daarnaast hebben we geen geld uitgegeven aan iets anders dan de noodzakelijke boodschappen. Wel heb ik op 3 webwinkels een mandje staan met baby/kinderkleding, waar die laat ik juist expres staan zodat ik er goed over na kan denken en dan straks alleen dat koop wat ik ook graag wil/nodig heb. En we hebben 2 verjaardagen en een afscheid in het verschiet en ik zou voor iemand nog iets maken waarvoor ik nog niet alle spullen in huis heb, dat zal komend weekend bij elkaar nog denk ik zo'n 40 a 50 euro kosten. En ik wil nog iets kleins kopen/maken voor een vriendin die net weet dat ze zwanger is dus dat komt er deze maand ook nog sowieso bij. Ik denk dat ik dus naast boodschappen, rekeningen en andere nodige dingen dus wel 50 tot 60 euro kwijt ben aan leuke dingen.



Ook wil vriend deze maand een paar keer langs een dealer om te kijken naar een 2e hands auto, gezien onze eisen (vooral ruimte ivm straks 2 kinderen en een kinderwagen die mee moeten kunnen) verwacht ik dat we wel 5000 daar aan kwijt zouden zijn. Vriend en ik willen nog op vakantie en hebben het budget op 1500 gezet en als het even kan willen we ook nog een lang weekend familie bezoeken in het buitenland (kunnen wel bij hun blijven, maar moeten natuurlijk wel tickets hebben dan van 100-200 pp) en we hebben nog wel een stukje te gaan naar dan het spaardoel van totaal 7000... Toch maar even extra opletten.
Ik heb ook allemaal mandjes met spulletjes bij webshops staan. Het wordt de volgende uitdaging om die op 1 april leeg te gooien.



Jij hebt nogal spaardoelen, @Mylittleappletree! Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
OK, ik heb alweer een lente-jas gekocht (en ik had er al 3). En vrijdag ga ik schandalig duur uit eten, en ik heb festivaltickets gekocht.

Maar toch vind ik dat ik goed bezig ben. Het zijn namelijk allemaal goed beredeneerde uitgaven die passen in mijn budget. En naast deze dingen heb ik niet ook nog koffies onderweg, shampootjes en andere onzin gekocht. Dus ik voel me nog steeds op m'n plek hier ;)
Alle reacties Link kopieren
Mooi toch Lorelai, je moet het ook voor jezelf doen.

Als het bewust is en binnen je budget past is het toch helemaal prima.

Dus goed dat je de extra dingetjes, die er waarschijnlijk ook wel vanaf kunnen, dan niet doet!!
Alle reacties Link kopieren
Lorenzo dat vind ik ook hoor, geld uit geven is prima maar je moet er wel over na denken. Het gaat mij ook om de onbewuste kleine dingen die toch oplopen.



Hier is mijn telefoon stuk gevallen... Had ik niet op gerekend en gaat me 2 weken en ik denk zo'n 100 euro kosten, daar baal ik wel stevig vast. Het geld en het lastig bereikbaar zijn.
Poef
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat t goed met sparen! In totaal €3,50 uitgegeven aan iets extra lekkers. Ik heb alleen een nieuwe telefoon nodig, iPhone 6 zonder abbo, dat is wel n hele hoge uitgave die deze maand gedaan moet worden. :(

Maar tot nu toe dus lekker aan t sparen! Lekker gevoel geeft dat.
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig Ellen!
Is het raadsel van de draagdoeken hier al opgelost?

Kind is twee toch? Of zot die nog in draagdoeken? Ben er een beetje uit inmiddels
Alle reacties Link kopieren
Ik reken wel tot 24 ipv het einde van de maand, dan komt het salaris namelijk weer binnen en kan alles dat van deze maand niet gebruikt is naar de spaarrekening. Tot nu toe ziet het er naar uit dat dat een prima bedrag gaat zijn.

Ik blijf wel langer op de kleintjes letten dan dat, het spaardoel is nog wel een stukje van ons verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Antroposoofje schreef op 28 februari 2017 @ 18:42:

[...]





Vandaag zag ik dus een droom doek met baby camel en tussah zijde. Zo een heb ik er al maar deze kleuren waren wauw... En ik heb mijzelf 380 euro be(ge)spaard. Dat geld gaat zo direct op de rekening van dochter. Een goed begin





Is dat besparen voor jou? Sjee dacht dat het zou gaan over die paar euro voor een paar grappige sokken die niet echt nodig zijn.

Jij bent op deze wijze binnen een jaar goed voor een flink gespekte spaarrekening. Heel goed dat je dit doet want in een dag 380 euro besparen omdat jij jezelf hebt weerhouden om een draagdoek te kopen (is dat ding van goud?) , krijst in mijn ogen echt om directe bewustwording.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een aantal Sofen en die geven juist veel geld uit. Aan draagdoeken, wolletjes (mutsjes en kleding van wol), biologische/ eerlijke kleding en eten, regenboog van Grimms, vilten poppetjes voor de seizoenstafel, handgemaakte houten meubelen met afgeronde hoeken, muren sluieren met niet giftige verf, een bakfiets, bijenwas, lira potloden, houten speelgoed..
lyra potloden
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier?



Jullie zijn niet gestopt he? (Heb ik minder leesvoer)



Hier veel uitgegeven maar ik deed ook niet mee met spaarmaart.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest langs de action vandaag, echt alleen langs de kassa voor batterijen... En toch liep ik naar buiten met batterijen en een knuffelkonijn zoon wees er naar en ik had nog geen paasversiering op zijn kamer (ja ik heb altijd wat dingen in thema staan voor feestdagen of seizoenen) dus mee ging dat ding voor ik er eeg in had dat dit nou juist niet de bedoeling was. Wel heb ik bij een andere winkel iets terug ggebracht wat ik toch niet nodig had dus misschien maakt dat het weer een beetje goed.



En ik heb van iemand (heel lief) allemaal babykleren in.de kleinste maat gekregen dus ik heb een stuk minder nodig dan ik dacht en.dat gaat flink besparen.



Dus onze eerste vakantie (als gezin of stel want los zijn we wel op vakantie geweest) komt toch dichterbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook! Al vanaf 1 januari (nog) bewuster bezig met geld, en deze maand ook nog niets gekocht.

Wat voor mij heel erg hielp was alle nieuwsbrieven afmelden op de mail, en ik heb alle webshop apps verwijderd van mijn telefoon.

Als ik nu wat nodig ben moet ik eerst naar de stad, dat kost meer moeite dan even online wat bestellen. Daardoor denk ik ook beter na óf en wat ik nodig ben, en niet shirt nr 100 aanschaf. In de winkel loop ik ook niet met 10 stuks kleding naar de paskamer, maar online kocht ik gerust zulke aantallen.

En wat mij nog wel het meeste helpt: contant geld mee. Een stapel briefjes uitgeven vind ik moeilijk dan de pinpas erdoor halen.
A girl can never have too many shoes.
Ik voelde me deze week gewoon schuldig toen ik een tijdschrift van €4 kocht



Ik sla een beetje door denk ik
dat is geen doorslaan in mijn ogen, dat is gewoon verstandig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven