Geld & Recht alle pijlers

Incassokosten betalen of niet?

27-10-2016 12:18 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn verhaal. 2 weken geleden kreeg ik een brief van das incasso, moest nog 101 euro betalen en daar kwam 40 euro bovenop.





Ik dacht dat ik netjes op tijd betaald had, dit was ook zo , heb het bedrijf benaderd en die gaven aan dat de vordering onterecht was, ik dus opgelucht , dat het klaar was enz enz.



Nu vandaag en brief van DAS gekregen vordering is door client ingetrokken /vervallen , maar ze vragen nog wel om 40 inaccoskosyen euro, dit kan toch niet, aangezien er nooit een terechte vordering was???
Im a free bitch- I was born this way
Ze kunnen het altijd proberen toch?
Alle reacties Link kopieren
Maar je bent het toch eens dat ik dit niet betalen hoef?
Im a free bitch- I was born this way
Nee natuurlijk ga je het niet betalen als de vordering onterecht was. Van mij had het bedrijf een brief gehad dat ik ze graag in de rechtbank zie en ze een vordering van de door mij gemaakte kosten konden verwachten.
Even bellen en vragen om een specificatie van dat bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk hoef je dat niet te betalen, de vordering was onterecht en je hebt op tijd betaald. Als ze geld willen, gaan ze dat maar bij het desbetreffende bedrijf halen, dat heeft hun neem ik aan de opdracht tot vordering gegeven en zit waarschijnlijk fout.

Gewoon niet betalen, laat ze het lekker uitzoeken. Jij staat volledig in je recht.
Lijkt me niet in orde zo. Zou contact opnemen om het te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet betalen. Ik zou ze even bellen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er trouwens wel even over bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:siriusblack schreef op 27 oktober 2016 @ 12:23:

Even bellen en vragen om een specificatie van dat bedrag.In de brief staat , vordering is ingetrokken door client (die gaf aan dat er idd iets fut gegaan was en ik niks hoefde te betalen) Nu willen die mensen van DAS nog eens 40,13 over een niet bestaande vordering .
Im a free bitch- I was born this way
Alle reacties Link kopieren
quote:Kinderspruit11 schreef op 27 oktober 2016 @ 12:25:

[...]





In de brief staat , vordering is ingetrokken door client (die gaf aan dat er idd iets fut gegaan was en ik niks hoefde te betalen) Nu willen die mensen van DAS nog eens 40,13 over een niet bestaande vordering .

Dat bedrag moeten ze maar in rekening brengen bij dat bedrijf.

Niet jouw probleem. Ik zou ze even bellen als ik jou was, misschien is het een vergissing
.
Alle reacties Link kopieren
De kosten die zij gemaakt hebben moeten ze verhalen op de opdrachtgever van de onterechte vordering, niet op jou. Dat zou ik ze dan ook schriftelijk berichten.
Alle reacties Link kopieren
ik ga ze wel even mailen , dan heb ik het op papier , slechte ervaringen met afspraken/uitleg over de telefoon ;)
Im a free bitch- I was born this way
Alle reacties Link kopieren
Had zoiets een keer met Zalando, koos voor achteraf betalen zodat ik eerst kan passen etc en eventueel retour kan sturen, is makkelijker met kleding vind ik.



Kreeg ik ook een email van een incassobureau begin januari, terwijl ik in november gewoon betaald had.

Betaalbewijs gestuurd en toen kreeg ik een email met het bericht dossier is gesloten.

Zo hoort het ook hoor, dus wat DAS doet klopt niet helemaal.
.
quote:Kinderspruit11 schreef op 27 oktober 2016 @ 12:25:

[...]





In de brief staat , vordering is ingetrokken door client (die gaf aan dat er idd iets fut gegaan was en ik niks hoefde te betalen) Nu willen die mensen van DAS nog eens 40,13 over een niet bestaande vordering .Ik vind het vreemd dat een bedrijf als DAS hun naam zouden willen besmetten met dergelijke ongure acties. Vooral omdat hun hoofdtak altijd rechtsbijstand was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 27 oktober 2016 @ 12:29:

[...]





Ik vind het vreemd dat een bedrijf als DAS hun naam zouden willen besmetten met dergelijke ongure acties. Vooral omdat hun hoofdtak altijd rechtsbijstand was.Dacht ik ook , maar goed , das maakt dus ook fouten
Im a free bitch- I was born this way
Wellicht is door het bedrijf niet duidelijk gecommuniceerd dat de vordering onterecht is.



Als DAS nu begrepen heeft dat jij het originele bedrag rechtstreeks aan het bedrijf hebt overgemaakt, dan snap ik wel dat ze de incassokosten nog willen verhalen op jou.



Bellen dus!
Alle reacties Link kopieren
maar in de brief staat , hoofdsom is onterecht in rekening gebracht.
Im a free bitch- I was born this way
quote:Kinderspruit11 schreef op 27 oktober 2016 @ 12:53:

maar in de brief staat , hoofdsom is onterecht in rekening gebracht.Letterlijk?
Wat een grapjassen. Echt te belachelijk dit.
Lijkt me niet dat jij dit hoeft te betalen
Alle reacties Link kopieren
Wat stom van das. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren op je mail.



Als de wehkamp per ongeluk wat aan een verkeerde zou versturen, zouden ze ook niet de retourverzendkosten door diegene laten betalen
Alle reacties Link kopieren
Stom?



Nee schofterig...

Een gepeperde mail retour dat ze de boom in kunnen met hun vordering.

Maar dan zoals Sophiever het zegt...
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
quote:Kinderspruit11 schreef op 27 oktober 2016 @ 12:28:

ik ga ze wel even mailen , dan heb ik het op papier , slechte ervaringen met afspraken/uitleg over de telefoon ;)Je kunt ook eerst bellen en de gemaakte afspraken bevestigen per e-mail. Nu ben je afhankelijk van hun bereidheid om te reageren op je mail. Heb je ook al gebeld/gemaild met het bedrijf dat de vordering aan DAS heeft overgedragen?
quote:Kinderspruit11 schreef op 27 oktober 2016 @ 12:28:

ik ga ze wel even mailen , dan heb ik het op papier , slechte ervaringen met afspraken/uitleg over de telefoon ;)Heel herkenbaar, heb laatst hetzelfde aan de hand gehad. Er was iets me niet duidelijk, dus incasso-bureau gebeld, amai, die mensen staan echt meteen op scherp. Ik snap wel dat ze vaak met zeurende mensen aan de telefoon zitten, maar mijn insteek was heel ontspannen. Maar ze hadden al meteen zo'n toontje, heel onprettig. Het is ook een vervelend gesprek geworden, maar dat heeft niet aan mij gelegen. Dus inderdaad TO, lekker mailen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven