Geld & Recht alle pijlers

Inkomensverklaring

27-03-2017 20:51 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Even snel mijn verhaal.



Vorige week donderdag hebben wij een huurwoning toegewezen gekregen. Nu dachten wij zaterdag de inkomensverklaringen te downloaden via de site van de belastingdienst (jaja je denkt nu dat ze het leuker gaan maken) dit lukte met mijn eigen verklaring maar toen mijn vriend zijn verklaring wilde gaan downloaden kregen wij de melding "uw inkomen kan niet getoond worden probeer het later nog eens".

Vanmorgen gebeld natuurlijk en ze versturen hem per post. Maar ik heb m uiterlijk woensdag nodig... HELP!

Zij zeggen dat het een fout in het systeem is en dat ze er niets aan kunnen doen.. heeft iemand al eens dit probleem gehad/gehoord.



Wij willen de woning zo graag hebben en denken dat we hem nu mis gaan lopen door de belastingdienst. De woningbouw wil namelijk geen uitzondering maken qua inleverdatum. Ook heel erg flauw natuurlijk
De post duurt normaal gesproken 1 dag dus zou wel goed moeten komen toch? Heb je ook gevraagd of ze dan vandaag gelijk verzenden.





Overigens; moet het perse een verklaring van de BD zijn? Zijn werkgever kan toch ook een inkomensverklaring opmaken?
Vind het overigens niet flauw van de woningbouw, mensen zitten te springen om huurwoningen, ze verwachten dat je gewoon op tijd alles op orde hebt. Je had er nl ook voor kunnen zorgen dat je alles al klaar had liggen voordat de woning werd toegewezen. Word hier ook op de site van de WB vermeld; zorg dat als je bijna bovenaan de lijst staat, je alles op orde hebt.
Het staat altijd vermeld bij de huurwoning waar je op reageert. Dit had je kunnen weten!

Zelf heb ik 'm al aangevraagd (en ontvangen), omdat ik op zoek ben naar een ander huis. Op dit moment zit ik met spanning te wachten of de wachtenden voor mij 'm afwijzen.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt een IB60 formulier? Toen ik nog huurde stond dat duidelijk op de site van de Belastingdienst. Die had je dus al klaar kunnen hebben liggen.
Staat er altijd duidelijk bij als je op een huurwoning reageert, dat je op tijd je papieren in orde moet hebben.

Toen ik nog woningzoekende was, zorgde ik steeds aan het begin van het nieuwe jaar dat ik de nieuwste inkomensverklaring had.

Bij mijn woningstichting stond er trouwens zelfs bij dat je beter voordat je reageert, je inkomensverklaring kan aanvragen. Omdat de aanvraag zo'n 5 werkdagen kan duren (hoeft natuurlijk niet).
Alle reacties Link kopieren
Even off topic, maar toch Verhuizen teamuts?
Alle reacties Link kopieren
Klopt dat de woningbouw dit aangeeft! Er staat letterlijk; inkomensverklaring direct te downloaden via de site van de belastingdienst!

Dus niet zo vreemd dat wij hem niet via de telefoon hebben aangevraagd. Ik kon hem zelf wel gewoon downloaden. Ze hebben al onze gegevens want wij huren al bij hun.

Nu een kleine beneden woning en dit gaat om een eengezinswoning. Ze hebben de inkomensverklaring misschien 1 of 2 dagen later. De woning komt pas in juni vrij
Alle reacties Link kopieren
Even voor de goede orde:



Ik weet dat je dit formulier moet hebben! Wij huren namelijk al.

Sinds januari kan IEDEREEN zijn inkomensverklaring gewoon downloaden via de site van de belastingdienst en hoef je hem dus niet meer telefonisch aan te vragen (dit kan nog wel).

Het is toch niet gek dat ik hem dan gewoon ga downloaden ipv telefonisch aanvragen
Dat wat de rest ook al zegt. Als het niet op tijd is, is het je eigen schuld. Zodra je gaat zoeken moet je die gewoon aanvragen, zijn toch jaar geldig.



Edit: Dan had je die gewoon zodrq je ging zoeken moeten downloaden. Technologie is nog steeds niet foutloos.
quote:fee90 schreef op 27 maart 2017 @ 21:04:

Even off topic, maar toch Verhuizen teamuts?





Ja, ik heb gereageerd op een prachtig huis in een mooie buurt. Als die het niet mag worden, blijf ik wel kijken naar een ander huis van hetzelfde kaliber.

Mocht dat niet lukken blijf ik (voorlopig) maar zitten waar ik zit. Wel heb ik me voorgenomen om voor de zomer nog wel even de muren van de woonkamer te witten, die zien er namelijk niet uit.

Maar het blijft lastig hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:NM1717 schreef op 27 maart 2017 @ 21:10:

Even voor de goede orde:



Ik weet dat je dit formulier moet hebben! Wij huren namelijk al.

Sinds januari kan IEDEREEN zijn inkomensverklaring gewoon downloaden via de site van de belastingdienst en hoef je hem dus niet meer telefonisch aan te vragen (dit kan nog wel).

Het is toch niet gek dat ik hem dan gewoon ga downloaden ipv telefonisch aanvragen

Maar waarom heb je 'm dan niet meteen gedownload toen jullie begonnen met zoeken?



Hier moet je 'm al meenemen bij de bezichtiging, anders kom je niet binnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sansa_ schreef op 27 maart 2017 @ 20:53:

De post duurt normaal gesproken 1 dag dus zou wel goed moeten komen toch? Heb je ook gevraagd of ze dan vandaag gelijk verzenden.





Overigens; moet het perse een verklaring van de BD zijn? Zijn werkgever kan toch ook een inkomensverklaring opmaken?





Nee daar nemen ze geen genoegen mee. Heeft weer met het maximale inkomen te maken. Als je bijvoorbeeld meerdere werkgevers hebt of een eigen bedrijf dan kunnen ze niet al die inkomens bij elkaar zien.

Opzich wel logisch
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst ook een inkomensverklaring nodig en toen kreeg ik hem onder dezelfde vermelding als jij niet gedownload en heb ik gebeld. 2 dagen later had ik hem in huis.

Heb je evt geen uitdraai van de belastingaangifte van vorig jaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:shala91 schreef op 27 maart 2017 @ 21:12:

[...]



Maar waarom heb je 'm dan niet meteen gedownload toen jullie begonnen met zoeken?



Hier moet je 'm al meenemen bij de bezichtiging, anders kom je niet binnen.Hier moet je de bezichtiging zelf regelen met de huidige bewoner en dat wordt pas geregeld als je de woning voorlopig hebt toegewezen gekregen. En ja achteraf hadden we dat ook moeten doen. Maar daar heb ik nu niet zoveel aan. Het is ook alleen de verklaring van mijn vriend. Die van mij lag binnen een minuut in de printer
Alle reacties Link kopieren
quote:clueless17 schreef op 27 maart 2017 @ 21:15:

Ik had laatst ook een inkomensverklaring nodig en toen kreeg ik hem onder dezelfde vermelding als jij niet gedownload en heb ik gebeld. 2 dagen later had ik hem in huis.

Heb je evt geen uitdraai van de belastingaangifte van vorig jaar?Ik hoop dat het bij ons ook zo snel gaat. Ze weten in ieder geval wel dat er spoed achter zit. Ze boden ook echt excuses aan maar ze konden op het moment niets doen. Systeemfout zeiden ze
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het straks of morgen toch ook opnieuw proberen op de website van de BD?
Alle reacties Link kopieren
Kunnen ze die verklaring niet emailen naar je? Of even een printje ophalen bij het Belastingkantoor?
Alle reacties Link kopieren
Ja wij proberen het meerdere malen per dag. Maar tot op heden geen succes helaas.

Mailen doen ze helaas niet. Ophalen kon vroeger wel maar is tegenwoordig niet meer mogelijk volgens mij. Deze optie staat ook niet meer op de website, voorheen stond dat er wel
Alle reacties Link kopieren
afwachten dan he... zit niks anders op helaas.

Volgende keer beter de zaakjes regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven