Geld & Recht alle pijlers

Inschrijven bij vriend of niet?

25-03-2017 17:14 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Mijn vriend gaat binnenkort een huis kopen en ik kom er dan ook bij. Hij werkt fulltime, ik studeer nog. Nu wonen we allebei nog bij onze ouders. We hebben afgesproken dat hij de hypotheek en vaste lasten betaalt en ik betaal het internet/tv en de boodschappen.

Nu weten we echt niet of het verstandig is om mij officieel bij hem in te schrijven. Nu krijg ik studiefinanciering en zorgtoeslag. Ik heb al gevonden dat ik mijn studiefinanciering mag blijven houden, maar waar kan ik nog meer op rekenen?

Wat verandert er qua belastingen? Ik kan hier echt niks over vinden. Mag ik mijn zorgtoeslag houden?

Kortom, wat verandert er financieel als ik inschrijf bij mijn vriend, of bij mijn ouders ingeschreven blijf staan?
Inschrijven waar je woont, anders is het fraude.
Alle reacties Link kopieren
Op toeslagen.nl kun je berekenen op welke toeslagen je nog recht hebt.

Uiteraard inschrijven waar je woont.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Google eens op fiscale partners. Je kan bij de belastingdienst een checklist doorlopen, en aan de hand daarvan zien of jullie fiscale partners zijn (zo niet, dan hou je je zorgtoeslag)
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk schrijf je je in waar je woont, anders pleeg je fraude.

Voor hem betekent het oa dat zijn belastingen van een persoons naar meerpersoons tarief gaan.

Voor jou dat je een uitwonendenbeurs krijgt (als die nog bestaat?)
Alle reacties Link kopieren
quote:montblanc schreef op 25 maart 2017 @ 17:22:

Natuurlijk schrijf je je in waar je woont, anders pleeg je fraude.

Voor hem betekent het oa dat zijn belastingen van een persoons naar meerpersoons tarief gaan.

Voor jou dat je een uitwonendenbeurs krijgt (als die nog bestaat?)Nee, uitwonend bestaat niet meer. Ze gaan gewoon uit van het inkomen van mijn ouders, maakt niet uit waar ik woon.
Alle reacties Link kopieren