Geld & Recht alle pijlers

Inschrijven bij vriend of niet?

25-03-2017 17:14 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Mijn vriend gaat binnenkort een huis kopen en ik kom er dan ook bij. Hij werkt fulltime, ik studeer nog. Nu wonen we allebei nog bij onze ouders. We hebben afgesproken dat hij de hypotheek en vaste lasten betaalt en ik betaal het internet/tv en de boodschappen.

Nu weten we echt niet of het verstandig is om mij officieel bij hem in te schrijven. Nu krijg ik studiefinanciering en zorgtoeslag. Ik heb al gevonden dat ik mijn studiefinanciering mag blijven houden, maar waar kan ik nog meer op rekenen?

Wat verandert er qua belastingen? Ik kan hier echt niks over vinden. Mag ik mijn zorgtoeslag houden?

Kortom, wat verandert er financieel als ik inschrijf bij mijn vriend, of bij mijn ouders ingeschreven blijf staan?
TO studeert, dus een ft baan ernaast wordt dan wel wat veel. Als ze een beetje slim is wordt ze nadien geen ma-di-do-prinsesje. Tenzij ze met weinig uren voldoende verdient om gewoon financieel voor zichzelf te zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 25 maart 2017 @ 18:43:

[...]





Nou, dat moet je dan gewoon regelen met je partner, lijkt me. Maar als jullie gezamenlijke inkomen een bepaalde grens overschrijdt, zou ik niet inzien waarom er toeslagen geïnd moeten worden die de rest van Nederland moet opbrengen.Dat was mijn vraag ook helemaal niet, mijn vraag was wat er financieel zou veranderen en wat er allemaal bij komt kijken.
quote:BlondeUnicorn schreef op 25 maart 2017 @ 18:40:

[...]





Nee dit slaat nergens op. Hij verdient gewoon meer dan ik, dus is het logisch dat hij meer betaalt. Het zou pas ongeëmancipeerd zijn als ik 50% zou moeten betalen terwijl ik dat helemaal niet heb..Ik denk dat je niet zo goed weet wat emancipatie betekent Als je echt geëmancipeerd zou zijn, zou je pas gaan samenwonen als je de helft zou kunnen meebetalen.
quote:BlondeUnicorn schreef op 25 maart 2017 @ 18:46:

[...]