Geld & Recht alle pijlers

Inschrijven op mijn adres

27-04-2017 21:10 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn vader wil zich bij mij inschrijven, omdat hij naar Het buitenland gaat maar niet helemaal gezond is en anders in Nederland niet verzekerd is en zijn medicijnen zelf uit eigen zak moet betalen en dat is niet haalbaar.

Ik heb een koophuis en een gezin met twee kids.

Wat betekend dit voor mij?

Hij wil dus alleen ingeschreven staan maar niet bij ons komen wonen.

Stel dat hij ooit schulden maakt gaan ze dat dan bij ons verhalen?

En ik heb beide kids op een opvang zitten, heeft dit invloed op mijn toeslag wat ik daarvan ontvang?

Ik weet dat de gemeentelijke heffing hoger wordt en eventueel zorgtoeslag wel minder of geen rechten meer op heb maar die zorgtoeslag heb ik zo wie zo niet.

En wat als ik naar een paar jaar me pap wil uit laten schrijven kan dit?

En wat voor rechten krijgt me vader dan.
Niet doen! Dat is fraude en jij kan dan ook gestraft worden ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Lastig zou me goed inlezen snap wel dat je wilt helpen blijft je vader
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Nooit doen.



Voor je basisverzekering mag je trouwens maar een korte periode in het buitenland zijn. Waarom kan hij zich in dat andere land niet verzekeren?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 21:11:

Niet doen! Dat is fraude en jij kan dan ook gestraft worden ervoor.

Dit, waarom zou je er aan meewerken?



Je maakt je nu over de verkeerde dingen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Dus hij gaat perminent naar het buitenland maar wil wel van ons zorgstelsel profiteren.

Ik kan hier sowieso niet zo goed tegen. Als je die kosten niet kan betalen dan moet je niet naar het buitenland gaan!



Maar ik zou het in jouw situatie ook niet doen! Ik zou het in geen enkele situatie doen eigenlijk.



Hij kan in het buitenland toch ook een zorgverzekering afsluiten?
Alle reacties Link kopieren
https://www.consumentenbo ... erzekering-buitenland#no4



(Tijdelijk) wonen en/of werken in het buitenland

Wanneer je gaat werken in het buitenland, gelden er andere regels dan wanneer je (tijdelijk) in het buitenland verblijft maar daar niet werkt. Als je (langer dan 3 maanden) in het buitenland werkt, kun je alleen je Nederlandse zorgverzekering aanhouden als je in Nederland verzekerd blijft voor de Wet langdurige zorg (Wlz). De Wlz is een volksverzekering en dekt ziektekosten die niet onder de gewone zorgverzekering vallen. Of voor jouw geval geldt dat je hiervoor verzekerd blijft, kun je het beste navragen bij de Sociale Verzekeringsbank.

Als je verzekerd blijft voor de Wlz, kun je gewoon een zorgverzekering in Nederland afsluiten. Als je een reisverzekering hebt met geneeskundige dekking, is het overbodig om ook via de zorgverzekering een aanvullende verzekering af te sluiten voor medische kosten in het buitenland. Met de basisverzekering ben je namelijk wereldwijd verzekerd voor medische zorg. De aanvullende (reis-)verzekering dekt de kosten als die hoger zijn dan het Nederlandse tarief.

Als je niet verzekerd blijft voor de Wlz, moet je je Nederlandse verzekering opzeggen voor de maanden die je in het buitenland werkt. Vraag je werkgever hoe je je dan kunt of moet verzekeren voor ziektekosten.

Meer nuttige informatie over de zorgverzekering en wonen of werken in het buitenland is te vinden op de website van Zorginstituut Nederland.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad woonfraude. Je behoort je in te schrijven waar je je hoofdverblijf hebt.



Als je alleen met je kinderen woont, dus geen toeslagpartner hebt, wordt je vader je toeslagpartner. Zijn inkomen telt dan mee voor de kinderopvangtoeslag, zorgtoeslag en kindgebonden budget ( de alleenstaande ouderverhoging raak je sowieso kwijt ivm toeslagpartnerschap).
Alle reacties Link kopieren
Niet aan beginnen. Als je vader graag wil emigreren, regelt hij zijn eigen sores maar,
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Als jouw vader schulden maakt en het komt tot een beslag roerende zaken, dan komt de deurwaarder naar het adres waar je vader volgens het GBA ingeschreven staat. Jouw adres dus.

Dan is het aan jou om te bewijzen dat jouw spullen de zijne niet zijn. In de prakijk vaak onmogelijk. Een zelfgeschreven briefje is overigens geen bewijs.



Naar welk land gaat hij?
Niet doen!



1 hij is maar 6mnd verzekerd

2 jij wordt mogelijk (afhankelijk of je alleen woont of niet) voor hogere gemeentelijke aanslagen aangeslagen

3 Als jij een uitkering krijgt of toeslagen kan je gekort worden of je toeslagen vervallen.

4 Bij evt uitkering moet je kijken naar evt kostendelersnorm, is dit van toepassing?

5 Bij schulden komen ze bij jou aan de deur.



Kortom laat hem opzoek gaan naar een postadres. Maar niet in NL wonen en emigreren is gewoon uitschrijven.
Maar als hij permanent in het buitenland verblijft wat maakt het dan uit of zijn medicatie hier vergoed wordt? Is zijn medicatie daar wel verkrijgbaar en als hij steeds zorg in het buitenland gaat declareren bij zijn Nederlandse zorgverzekering dan gaat er ook snel een belletje rinkelen dat er iets niet klopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:summerheat schreef op 27 april 2017 @ 21:21:

Het is inderdaad woonfraude. Je behoort je in te schrijven waar je je hoofdverblijf hebt.



Als je alleen met je kinderen woont, dus geen toeslagpartner hebt, wordt je vader je toeslagpartner. Zijn inkomen telt dan mee voor de kinderopvangtoeslag, zorgtoeslag en kindgebonden budget ( de alleenstaande ouderverhoging raak je sowieso kwijt ivm toeslagpartnerschap).



Ik weet niet hoe dit met ouders zit die bij je inwonen.

Ik woon samen met mijn vriend, niet getrouwd en geen geregistreerd partnerschap, geen kinderen en niet bij elkaar in het pensioenfonds. Volgens de belastingdienst zijn wij geen toeslagpartners en ook geen fiscaal partners! Heb t vorige week nog nagevraagd.
Alle reacties Link kopieren
quote:NM1717 schreef op 27 april 2017 @ 21:26:

[...]





Ik weet niet hoe dit met ouders zit die bij je inwonen.

Ik woon samen met mijn vriend, niet getrouwd en geen geregistreerd partnerschap, geen kinderen en niet bij elkaar in het pensioenfonds. Volgens de belastingdienst zijn wij geen toeslagpartners en ook geen fiscaal partners! Heb t vorige week nog nagevraagd.

Klopt.

Je kunt er voor kiezen om fiscaal partner te zijn in jouw geval.

Zit in dezelfde situatie. In augustus ga ik trouwen, daarna zijn we wel fiscaal partners.



Toeslagpartners is weer wat anders.
quote:NM1717 schreef op 27 april 2017 @ 21:26:

[...]





Ik weet niet hoe dit met ouders zit die bij je inwonen.

Ik woon samen met mijn vriend, niet getrouwd en geen geregistreerd partnerschap, geen kinderen en niet bij elkaar in het pensioenfonds. Volgens de belastingdienst zijn wij geen toeslagpartners en ook geen fiscaal partners! Heb t vorige week nog nagevraagd.Niet te vergelijken, het gaat hier om de minderjarige kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 27 april 2017 @ 21:28:

[...]



Klopt.

Je kunt er voor kiezen om fiscaal partner te zijn in jouw geval.

Zit in dezelfde situatie. In augustus ga ik trouwen, daarna zijn we wel fiscaal partners.



Toeslagpartners is weer wat anders.Wij zijn ook geen toeslagpartners. Hiervoor worden bijna dezelfde criteria gesteld
quote:minnimouse schreef op 27 april 2017 @ 21:28:

[...]



Klopt.

Je kunt er voor kiezen om fiscaal partner te zijn in jouw geval.

Zit in dezelfde situatie. In augustus ga ik trouwen, daarna zijn we wel fiscaal partners.



Toeslagpartners is weer wat anders.Met terugwerkende kracht, let daar op ivm terugbetalen zorgtoeslag als je die nu apart krijgt
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 27 april 2017 @ 21:30:

[...]





Niet te vergelijken, het gaat hier om de minderjarige kinderen.Het gaat volgens mij om de zorgtoeslag etc van TO
quote:NM1717 schreef op 27 april 2017 @ 21:32:

[...]





Het gaat volgens mij om de zorgtoeslag etc van TONee de kinderopvangtoeslag
Alle reacties Link kopieren
quote:NM1717 schreef op 27 april 2017 @ 21:26:

[...]





Ik weet niet hoe dit met ouders zit die bij je inwonen.

Ik woon samen met mijn vriend, niet getrouwd en geen geregistreerd partnerschap, geen kinderen en niet bij elkaar in het pensioenfonds. Volgens de belastingdienst zijn wij geen toeslagpartners en ook geen fiscaal partners! Heb t vorige week nog nagevraagd.



Ts heeft kinderen. En als je dan geen toeslagpartner hebt, dan wordt een volwassene die zich inschrijft automatisch toeslagpartner, ondanks dat het familie betreft. Zo is de wetgeving van de toeslagen.



Zoals in jouw situatie ben je inderdaad geen toeslagpartner. Maar je kan het wel met terugwerkende kracht worden. Als je gaat trouwen, kind gaat krijgen, geregistreerd partnerschap, aanmelden voor elkaar pensioenfonds in augustus en je woonde al op 1 januari samen, dan wordt je alsnog met terugwerkende kracht toeslagpartner
Hij gaat dus illegaal in het buitenland wonen?

Voor de belasting, zorgverzekering etc, woont hij dus in Nederland (maar dat is niet zo).

Dat is fraude. Sorry Pa, hier mag en kan ik niet aan meewerken, als ik zelf ooit een uitkering nodig heb, en ze komen erachter ben ik een fraudeur en heb nergens meer recht op.
Alle reacties Link kopieren
quote:gelderka schreef op 27 april 2017 @ 21:31:

Volgens mij worden de gemeentelijke lasten niet hoger als er nog een bij komt. Je betaalt voor één persoon als je in je eentje bent en voor drie als je met meer bent. Jij bent al met meer, dus je betaalt al voor drie.



De vader 'profiteert' niet van het zorgstelsel, hij betaalt er voor. Elke maand.

Hij haalt medicijnen als hij in Nederland woont, en ook als hij in Spanje woont.

Kan iemand dan vertellen wat voor verschil het maakt op welk adres hij woont?Dan kan vader toch gewoon particulier verzekerd blijven in Nederland als hij dat wil, zonder in Nederland te wonen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:summerheat schreef op 27 april 2017 @ 21:33:

[...]





Ts heeft kinderen. En als je dan geen toeslagpartner hebt, dan wordt een volwassene die zich inschrijft automatisch toeslagpartner, ondanks dat het familie betreft. Zo is de wetgeving van de toeslagen.



Zoals in jouw situatie ben je inderdaad geen toeslagpartner. Maar je kan het wel met terugwerkende kracht worden. Als je gaat trouwen, kind gaat krijgen, geregistreerd partnerschap, aanmelden voor elkaar pensioenfonds in augustus en je woonde al op 1 januari samen, dan wordt je alsnog met terugwerkende kracht toeslagpartner



Oke, ik wist niet dat als er kinderen zijn dat de volwassene dan automatisch toeslagpartner is (daarom zei ik ook ik weet niet hoe het zit met ouders).

Dat je met terugwerkende kracht toeslagpartner wordt als je gaat trouwen/kind krijgt etc dat wist ik dan weer wel.
Lees dit eens door: https://www.expatverzeker ... ven-gemeente/faq#controle



Als de verzekering erachter komt dat je vader in het buitenland zit, dan is de kans groot dat ze niet meer dekken, en dan heeft hij een nog groter probleem. Bovendien worden de controles steeds strenger.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 27 april 2017 @ 21:32:

[...]





Met terugwerkende kracht, let daar op ivm terugbetalen zorgtoeslag als je die nu apart krijgt

Ja dat wist ik, maar wij ontvangen beiden geen toeslagen.

Of is het met terugwerkende kracht fiscaal partner worden nog ergens van op invloed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven