Geld & Recht alle pijlers

Jas besteld en nu een kortingsbon

27-10-2014 20:03 24 berichten
Ik heb een beetje de pest in. Afgelopen weekend heb ik een jas besteld bij Esprit. Kostte 160 euro en ik had voor ¤ 8,50 kortingspunten. Nu krijg ik via e-mail een kortingsbon voor 15% korting op winterjassen. Héél irritant en dat had ik dus liever niet gezien. Volgens mij is de enige manier om die hogere korting (24 euro dus) te krijgen, de jas retourneren en opnieuw te bestellen. Maar dan zit ik nog een week extra te wachten en ik wacht al zo lang. Plus dat je het risico loopt dat je hem terug stuurt en hij dan niet meer leverbaar is.

Wat zouden jullie doen?

Wat zou je doen?

Totaal aantal stemmen: 18

Jammer dan, 8,50 korting is ook leuk. (28%)
Terugsturen, en voor 24 euro korting gaan. (39%)
Bellen en eisen dat ik alsnog 16 euro extra korting krijg. (33%)
Alle reacties Link kopieren
Contact opnemen en de situatie uitleggen. Mijn ervaring is dat de meeste bedrijven hier wel aan meewerken.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
Doe eens gek wn mail of bel ze en leg het uit, en dat het zonde is van de extra bezorgkosten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou blij zijn dat je eindelijk je winterjas hebt gevonden en jammer van die 24 euro. Het zou mij teveel gedoe zijn om het terug te sturen, nieuwe te bestellen etc. Nu heb je misschien pech, een andere keer misschien weer mazzel.
Er valt iig niks te eisen. Je zou ze kunnen mailen en kijken of ze coulant willen zijn, maar voor die 16 euro had ik het er bij laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je de klantenservice nog niet gebeld/gemaild?
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zie nu je poll pas. Er valt sowieso niets te eisen. Ze kunnen het doen uit coulance maar zijn het zeker niet verplicht. Dus op een normale toon contact opnemen met de klantenservice en zeker niet op hoge poten dingen gaan "eisen".
Als ze niet meewerken, meteen opnieuw bestellen (is ie er tenminste nog) en deze terugsturen. Waarom wachten tot die andere retour is, om die 8,50¤ aan punten?
Opnieuw bestellen en de oude terugsturen? Anders inderdaad even bellen, dan heb je gelijk antwoord.
X
anoniem_7760 wijzigde dit bericht op 11-07-2016 23:17
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even bellen inderdaad. Ik heb het ook weleens gehad, en toen werd de korting alsnog verrekend.
Alle reacties Link kopieren
Bellen! Proberen kan altijd. Als je de korting niet meer krijgt, dan zou ik mijzelf de moeite van het opsturen bewaren en gewoon blij zijn met de jas.
Ja, gewoon bellen.
Heb ik ook eens gehad. Als je inlogt kan je bij je openstaande bestellingen alsnog de kortingscode toevoegen.. Was bij mij toen iig zo. Misschien is het anders als je al vooruitbetaald hebt, ik laat het meestal op rekening komen.
Alle reacties Link kopieren
zou ik me niet druk overmaken
Alle reacties Link kopieren
Esprit is coulant hierin! Al een paar keer gehad en zonder problemen mijn geld teruggekregen. Online kreeg ik de vorige keer het bedrag in epoints. Dat wilde ik niet en dus nog een keer besteld en de ander teruggestuurd!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat laatst bij Zalando gehad. Klantenservice begreep het helemaal. Werd per direct geregeld. Succes met bellen!!
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Sorry nog een keer: wachten is natuurlijk niet nodig! Je kan gewoon de jas die je nu hebt gekocht gebruiken en de jas die komt (mits het exact dezelfde is) terugsturen...
Volgens mij is Esprit de winkel waar de klantenservice Engels spreekt? Nou ja, dat moet dan maar Ik denk dat ik er maar een telefoontje aan waag en anders is het jammer. Meestal delete ik al die mails omdat ze nogal spammen, maar nu viel toevallig mijn oog op het '15% korting op winterjassen'.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon gewoon Nederlands praten hoor!
Alle reacties Link kopieren
Als hebben komt is hadden te laat. Zo werkt het nou eenmaal. Er zijn doorlopend aanbiedingen die komen na dat je iets gekocht hebt. Thats live
Alle reacties Link kopieren
Zoals al vaak gezegd: bedrijven zijn hier heel coulant mee.

Iemand een kleine korting niet geven kan duurder uitpakken.

Nu heb je het gevoel dat ze je een warme douche geven en dat vertel je weer door
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
dat is pech hebben
Alle reacties Link kopieren
Dat soort dingen doen de meeste bedrijven, bestel je iets en dan krijg je in ene korting.

Maar goed als je nu een broek koopt en deze is volgende week in de uitverkoop doe je er ook altijd weinig aan.



Je zou er een mailtje tegen aan kunnen gooien, maar ja volgens mij loopt iedereen zo wel eens tegen de lamp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven