Geld & Recht alle pijlers

Kinderwagen, vliegvakantie en reisverzekering

17-01-2017 13:30 28 berichten
Binnenkort gaan wij reizen met het vliegtuig en het liefst neem ik de kinderwagen(bak) mee.

Mijn baby is nog geen 6 maanden dus een paraplubuggy is helaas geen optie.



De kinderwagen mag niet mee tot de gate en moet mee met het ruimbagage. Nu wil ik hiervoor een reisverzekering afsluiten maar een vriendin vertelde dat bij eventuele schade aan de kinderwagen, ik niks vergoed krijg omdat ik geen aankoopbon ( kinderwagen tweedehands gekocht) kan overleggen.



Het lijkt mij sterk maar kan er online niets over vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Dat lijkt mij juist wel logisch eigenlijk want hoe moet de verzekering dan weten/inschatten hoeveel hij waard is of heeft gekost.

Ik moest laatst ook iets claimen en toen vroegen ze ook om het prijskaartje + aankoopbon en dat was een heel gedoe want die waren er niet meer (het ging om een kledingstuk) - uiteindelijk is er een klein deel vergoed.
Alle reacties Link kopieren
Mwah die van ons is kwijt geraakt tijdens een transfer, en zonder bon heb ik gewoon het aankoopbedrag vergoed gekregen vanuit de vliegtuigmaatschappij. Daar heb je dus geen reisverzekering voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even informeren bij de verzekeraar?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zijn ze een keer een maxicosi vergeten mee te nemen. Wij waren op plaats van bestemming en maxicosi in Amsterdam.

We hebben toen op kosten van de vliegmaatschappij een nieuwe gekocht.

Dus het lijkt me dat je daar geen verzekering voor nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wordt schade niet door de vliegmaatschappij vergoed, ipv door je eigen reisverzekering?



Een tip: wij hebben via marktplaats een flightbag (of prampack) gehuurd om de wagen in te vervoeren. Kostte €25 voor 2 weken. Ideaal, want daardoor kon ik in die bag nog wat extra spullen meenemen en het voorkomt schade aan je wagen.
Overigens heb ik ook een keer gehad dat ie (bak en onderstel) wel tot gate mee mocht als ik hem daar aan elkaar zou maken. Van die banden mee., inklappen, vastmaken en klaar! Dus als je mazzel hebt mag ie wel gewoon tot gate
Er zijn paraplu buggy's die helemaal plat kunnen. Via marktplaats betaal je ook nog eens weinig, is het ook niet zo erg als 'ie na een vakantie stuk/weg is.

Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Labalade schreef op 17 januari 2017 @ 14:18:

Er zijn paraplu buggy's die helemaal plat kunnen. Via marktplaats betaal je ook nog eens weinig, is het ook niet zo erg als 'ie na een vakantie stuk/weg is.

Fijne vakantie!Lees anders de OP even..........
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 17 januari 2017 @ 14:19:

[...]



Lees anders de OP even..........Gedaan hoor. Waarom zou een baby van 6 maanden niet in een platte paraplubuggy kunnen? Scheelt TO een hoop gedoe en geen zorgen om je mooie wagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Labalade schreef op 17 januari 2017 @ 14:31:

[...]



Gedaan hoor. Waarom zou een baby van 6 maanden niet in een platte paraplubuggy kunnen? Scheelt TO een hoop gedoe en geen zorgen om je mooie wagen.Geen verstand van, maar ik begrijp niet zo goed dat je iemand die in de OP expliciet aangeeft dat iets geen optie is, aanraadt nou juist dát te doen........ Blijkbaar heeft TO er al over nagedacht.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Idd je kan van die hoezen huren. Is prima
Alle reacties Link kopieren
Ik had zo'n koffer om mijn wagen in te vervoeren. Kijk eens op marktplaats of je er een kunt vinden.

Huren kan volgens mij ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de buggy inzet mee toen zoon 6 maanden was van de bugaboo, daar toen lang over getwijfeld maar goed bevallen. Ik had voor 50 euro een hoes op marktplaats gekocht. Toen hij 3 maanden was wel de wieg meegenomen en toen ook in de hoes gegaan in het vliegtuig. Beide keren de maxicosi mee genomen tot de gate.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Je wilt toch zeker niet alleen een reisverzekering afsluiten voor de kinderwagen ? Ik mag toch hopen dat je sowieso niet zonder reisverzekering op vakantie gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-clip schreef op 17 januari 2017 @ 14:57:

Je wilt toch zeker niet alleen een reisverzekering afsluiten voor de kinderwagen ? Ik mag toch hopen dat je sowieso niet zonder reisverzekering op vakantie gaat.



Dit. En ff algemeen:



Als vliegmaatschappijen iets kwijtraken of beschadigen moet je idd daar claimen, komt jouw verzekering niet aan te pas. Het kan dat ze een bon/ bewijs nodig hebben van de waarde.



Als je bij reisverzekering iets claimt vragen die idd om aankoopbonnen. Heb je die niet maken zij in het beste geval een schatting die meestal lager ligt dan de werkelijke waarde. Of ze vergoeden helemaal niets.



5 standen buggy kam helemaal plat en is daarom te gebruiken vanaf geboorte. Nieuw vind je ze al onder de 100 euro, tweedehands voor een paar tientjes.
quote:Hayek schreef op 17 januari 2017 @ 14:32:

[...]



Geen verstand van, maar ik begrijp niet zo goed dat je iemand die in de OP expliciet aangeeft dat iets geen optie is, aanraadt nou juist dát te doen........ Blijkbaar heeft TO er al over nagedacht.TO zegt dat haar 6 maanden oude baby helaas nog niet in de buggy kan. Het woordje helaas geeft mi aan dat zij dit wel zou willen, maar dénkt dat dit niet kan. Hierop zeg ik dus, in een platte buggy kan een baby van 6 maanden prima. De optie is er dus nog mocht TO dat willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-clip schreef op 17 januari 2017 @ 14:57:

Je wilt toch zeker niet alleen een reisverzekering afsluiten voor de kinderwagen ? Ik mag toch hopen dat je sowieso niet zonder reisverzekering op vakantie gaat.Waarom niet? Ik reis al jaren zonder reisverzekering. Hangt nogal van de bestemming af of een verzekering is aan te raden.
Bedankt voor de reacties.



De wagen is tweedehands dus ik hoef er bij schade niet de volle prijs voor maar wel de reparatiekosten.



Zo'n reiszak wil ik gaan huren maar als het op Marktplaats goedkoop is wil ik het ook wel kopen!



Buggy helaas niet want ondanks dat ze plat kunnen bieden ze weinig steun voor een kind jonger dan 6 maanden.

En de kinderwagenbak kan eventueel worden gebruikt als slaapplaats mocht ze niet in het campingbed willen slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-clip schreef op 17 januari 2017 @ 14:57:

Je wilt toch zeker niet alleen een reisverzekering afsluiten voor de kinderwagen ? Ik mag toch hopen dat je sowieso niet zonder reisverzekering op vakantie gaat.dat dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:NosceTeIpsum schreef op 17 januari 2017 @ 16:31:

[...]





Waarom niet? Ik reis al jaren zonder reisverzekering. Hangt nogal van de bestemming af of een verzekering is aan te raden.



Omdat de kosten enorm uit de hand kunnen lopen en verzekeren dekt je daartegen. Ik ben echt niet voor klakkeloos verzekeren, zo heb ik geen uitvaartverzekering voor mijn kinderen, omdat ik meer dan genoeg spaargeld heb om die kosten te dragen.



Maar als er op vakantie iets gebeurt, kunnen de kosten wel degelijk enorm oplopen. Ik ben zelf ooit door de verzekering gerepatrieerd toen mijn vader plotseling stierf, (met een klein vliegtuigje van een eiland naar het vaste land, daar een overstap op een businessklas-klm ticket omdat alles uitverkocht was, vergoeding van de kosten van het niet-gebruikte deel van de vakantie en dat alles x4, want met het gezin) en dat was echt fantastisch dat dat geregeld werd. Los van alle kosten (een paar duizend euro!) was het zo fijn dat je ze belt, ze regelen alles en een paar uur later zijn er tickets en kun je gaan. En dit was dan nog een gewone vakantie in Europa.



Of wat dacht je van het verhaal van een vriend van mij? Brommerongeluk, ribben gebroken, klaplong. Moest, na enige tijd op de IC in een ver aziatisch land (in een sjieke privé-kliniek, want daar is de zorg Acceptabel) liggend teruggevlogen worden mét assistentie van een nederlandse Ambulanceverpleegkundige die dus eerst naar dat verre land toe vloog. Die kosten kun je echt niet zomaar even zelf dragen.
quote:NosceTeIpsum schreef op 17 januari 2017 @ 16:31:

[...]





Waarom niet? Ik reis al jaren zonder reisverzekering. Hangt nogal van de bestemming af of een verzekering is aan te raden.



Ik ben ook tegen onnodig verzekeren maar voor een paar tientjes per persoon heb je een heel jaar een doorlopende reisverzekering.

Mocht je in het ziekenhuis terechtkomen in het buitenland dan wordt daar door je ziektekostenverzekering een x bedrag per dag voor vergoed, de rest moet je dus zelf betalen of je reisverzekering dekt dit.

Ik ben zelf eens door een ander omver geskied en met een gebroken arm van de piste gehaald, toch fijn dat mijn reisverzekering alle kosten dekte die in de duizenden euro's waren gelopen.
Zonder reisverzekering reizen snap ik echt niet. Bij een ongeval (of als je daar overlijdt) kunnen de kosten zo enorn oplopen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, voor mensen die niet skiën en die niet buiten West-Europa op vakantie gaan vallen de meerkosten voor medische hulp e.d. volgens mij reuze mee. Verre reizen is een ander verhaal, maar als je in bijv. Duitsland, Frankrijk of Oostenrijk in het ziekenhuis komt te liggen zou het kunnen zijn dat je een paar duizend euro moet bijbetalen. Gegeven de kans dat zoiets gebeurt denk ik dat zoiets op zich geen probleem hoeft te zijn. Bovendien zul je in zo'n geval kritischer bekijken of je zulke schade kunt verhalen (overigens is ook dat makkelijker te doen in West-Europa dan aan de andere kant van de wereld).



Het regelen van zaken terwijl je in het buitenland bent kan dan wel weer handig zijn (zoals het voorbeeld van Genoeggedronken laat zien)
Het gaat natuurlijk altijd om een kleine kans, maar de gevolgen kunnen gewoon heel naar zijn. Ook in West-Europa kun je overlijden en ik zou het nooit op mijn geweten willen hebben dat mijn familieleden, naast het verdriet dat ze al hebben, ook nog eens ontzettend veel kosten moeten maken voor repatriëring (en dan heb ik het nog niet eens over de kosten die je krijgt als je ergens uitglijdt en in een ravijn stort tijdens een wandeling).



Dat is eigenlijk mijn hoofdreden voor een reisverzekering (die ook echt niet veel kost, dus dat hoeft m.i. geen belemmeribg te zijn).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven