Geld & Recht alle pijlers

Klotebelastingdienst Toeslagen

04-09-2015 07:42 39 berichten
Ik leef al een tijdje in onmin met mijn Apeldoornse Vrienden. Heb al tig klachtenbrieven geschreven, Ombudsman ingeschakeld, maar er komt geen eind aan. Er is vanaf 2006 een enorme zooi van Toeslagen gemaakt. Ik ben ook niet het enige slachtoffer. Maar gisteren spande de kroon:



Tegelijkertijd met de definitieve berekening Kind Gebonden Budget ontving ik een Dwangbevel op basis van het zelfde Kindgebonden Budget uit hetzelfde jaar van een Voorschotbeschikking. (2014)



Volgens de mevrouw van de Belastingtelefoon dien je alle Voorschotbeschikkingen die er zijn opgemaakt over het hele jaar te betalen, plus de Definitieve Beschikking te betalen. Ze telde het fijn even op voor mij en kwam op een bedrag dat het zevenvoudige is van het totale bedrag dat ik aan KGB heb ontvangen over 2014. <-aantoonbaar met bankafschriften.



Dit klopt toch niet?



Een Definitieve (zoals het woord al zegt) is toch een Definitieve berekening op basis van je inkomstengegevens van het bedrag waar je recht op zou hebben? Die overruled toch de Vooschotbeschikkingen die een schatting zijn van het bedrag waar je recht op zou hebben?



Volgens de Definitieve Beschikking zou ik ¤64,- moeten betalen, als ik alle Voorschotbeschikkingen moet optellen en betalen kom ik uit op een bedrag van ruim ¤ 700,-. Ik heb "slechts" ¤ 130,- ontvangen....



Ik word stapelgek van de BD. Maar heb ik het hier nu fout of niet?
Ik leef met je mee. Bij ons gaat het om duizenden euro's, dus ik zou nog zo met je willen ruilen ook
Alle reacties Link kopieren
Kan het zo zijn dat je wel meer gehad hebt over dat jaar maar dat ze het verrekend hebben met te veel ontvangen toeslagen van andere jaren? Wat zou je volgens de eerste voorschotbeschikking hebben moeten ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen antw op je vraag maar bij de duo ( studiefinanciering, ook overheid) kan dit wel. Ik heb ooit het drievoudige moeten terug betalen aan wat ik heb ontvangen.. Het antwoord van de duo: Ja dat klopt want dan had je zelf maar beter moeten opletten
Alle reacties Link kopieren
Definitieve berekening gaat ervan uit dat je het bedrag van de voorschotbeschikking hebt gekregen of hebt terugbetaald als je bij een volgende voorlopige moest terugbetalen.
Alle reacties Link kopieren
Als je aangeeft meer te moeten terugbetalen dan je hebt ontvangen, zal de rest van het bedrag waarschijnlijk zijn verrekend.
Wij hebben inmiddels alles terug moeten betalen, tot aan 2008. We kregen op een gegeven moment in 1 maand 3 brieven, in totaal ging het om 1000 euro. Toen ik belde en vroeg hoe het zat met die vijf jaar, bleek dat niet te gelden voor toeslagen...



Wij zijn inmiddels klaar met betalen. Ruim 2000 euro, alles bij elkaar.



Leuker kunnen ze het niet maken. Willen ze ook helemaal niet. Het meest idiote is nog wel dat onze papieren standaard door een accountant worden ingevuld. Ik weet niet wat ze bij de BD uitspoken, maar ik heb bepaald niet de indruk dat er ook maar iemand is die weet waar ze mee bezig zijn.
Oh ik ben dus niet de enige die gezeik met deze fijne instantie. Bij mij gaat het om duizenden euro's. Toeslagen worden niet gestopt, ondanks invullen va formulieren ( met een belastingconsulent gedaan notabene), klachtbrieven helpen niet, telefoontjes helpen niet. Wordt beloofd dat het niet meer zal gebeuren, gaat een maand goed en dan begint het storten weer. Terugstorten heeft geen zin, ze storten het doodleuk weer terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=19816501,noline]Casalinga schreef op 04 Het meest idiote is nog wel dat onze papieren standaard door een accountant worden ingevuld. Ik weet niet wat ze bij de BD uitspoken, maar ik heb bepaald niet de indruk dat er ook maar iemand is die weet waar ze mee bezig zijn.



je accountant doet waarschijnlijk je angifte voor de inkomstenbelasting. Maar dat betekent nog niet dat je gegevens dan bij de afdeling toeslagen bekend zijn. Die moet je dan gewoon alsnog apart doorgeven.



Als je dat niet doet dan heb je inderdaad kans dat ze jaren van een te laag inkomen uitga s n en je dus moet terug betalen.



Dat mensen niet begrijpen dat het twee aparte afdelingen zijn is niet de schuld van de belastingdienst.



Zo zit de afdeling toeslagen ook helemaal niet in Apeldoorn zoals in de openingspost g ed acht wordt.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een ellende is het he! Ik leef met je mee.



Bij mij gaat het om zorg toeslag, aangetoond via bankafschriften inderdaad dat ik het "aanslag" bedrag echt nooit heb ontvangen, bevestigingen mee gestuurd dat ik zelf stop heb gezet, en als nog moet ik gaan betalen. Wat een gedoe.

Ik weet ook niet meer wat ik nu moet doen, maar heb inmiddels mijn rechtsbijstand maar gebeld en gemaild. Hoop dat zij mij kunnen gaan helpen.
Cherish your past, live for today, and dream your future.
quote:sugarmiss schreef op 04 september 2015 @ 08:50:

[...]





je accountant doet waarschijnlijk je angifte voor de inkomstenbelasting. Maar dat betekent nog niet dat je gegevens dan bij de afdeling toeslagen bekend zijn. Die moet je dan gewoon alsnog apart doorgeven.



Als je dat niet doet dan heb je inderdaad kans dat ze jaren van een te laag inkomen uitga s n en je dus moet terug betalen.



Dat mensen niet begrijpen dat het twee aparte afdelingen zijn is niet de schuld van de belastingdienst.



Zo zit de afdeling toeslagen ook helemaal niet in Apeldoorn zoals in de openingspost g ed acht wordt.Maar het is toch eigenlijk van de zotten dat die gegevens bij de afdeling Toeslagen niet bekend zijn? Dat is 1 instantie!
quote:Miracle22 schreef op 04 september 2015 @ 09:12:

Oh wat een ellende is het he! Ik leef met je mee.



Bij mij gaat het om zorg toeslag, aangetoond via bankafschriften inderdaad dat ik het "aanslag" bedrag echt nooit heb ontvangen, bevestigingen mee gestuurd dat ik zelf stop heb gezet, en als nog moet ik gaan betalen. Wat een gedoe.

Ik weet ook niet meer wat ik nu moet doen, maar heb inmiddels mijn rechtsbijstand maar gebeld en gemaild. Hoop dat zij mij kunnen gaan helpen.Nou lekker dan, hoop dat het bij mij wel goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn ook niet mijn vrienden, laten we maar zeggen...
Alle reacties Link kopieren
Dit was toch gewoon fraude, gepleegd door de instantie die jouw toeslag geind heeft, kijk eens bij Radar, er zijn uitzendingen over geweest.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:matroesjka_ schreef op 04 september 2015 @ 09:13:

[...]



Maar het is toch eigenlijk van de zotten dat die gegevens bij de afdeling Toeslagen niet bekend zijn? Dat is 1 instantie!



De gegevens die worden berekend bij je Inkomstenbelasting worden niet doorgegeven aan Mijn Toeslagen. Dat zijn 2 verschillende afdelingen.

Verandert je inkomen, dan moet dit zelf zo snel mogelijk doorgeven op Mijn Toeslagen.

Dan krijg je een nieuwe Voorschotbeschikking voor deze toeslag. Doe je dit niet, dan wordt het jaar erop een verrekening toegepast, hierbij wordt dan wel gekeken naar je Definitieve Aanslag Inkomstenbelasting van het afgelopen jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 04 september 2015 @ 10:52:

[...]





De gegevens die worden berekend bij je Inkomstenbelasting worden niet doorgegeven aan Mijn Toeslagen. Dat zijn 2 verschillende afdelingen.

Verandert je inkomen, dan moet dit zelf zo snel mogelijk doorgeven op Mijn Toeslagen.

Dan krijg je een nieuwe Voorschotbeschikking voor deze toeslag. Doe je dit niet, dan wordt het jaar erop een verrekening toegepast, hierbij wordt dan wel gekeken naar je Definitieve Aanslag Inkomstenbelasting van het afgelopen jaar.Veel mensen weten dit niet en eigenlijk mag de belastingdienst best wat meer reclame maken hiervoor, dat je elk jaar begin januari moet inloggen op mijn toeslagen en je inkomen voor dat jaar moet aanpassen en dan ook nog hoger dan dat je verwacht te verdienen, zodat je achteraf geen problemen krijgt. En dus idd ook tussendoor in het jaar wanneer je loon nog hoger wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook drama ermee.



Wij moeten ook ineens flink terug betalen over 2014.. Maar liefst 500 euries.

Terwijl wij elk jaar netjes onze inkomens doorgeven, ook toen ik iets meer ging verdienen direct doorgegeven, nieuwe brief gekregen met dit zijn uw huidig en nieuwe toeslagen. Nouja, en nu een dikke rekening.



Grootste criminelen van Nederland.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:mary57 schreef op 04 september 2015 @ 10:52:

[...]





De gegevens die worden berekend bij je Inkomstenbelasting worden niet doorgegeven aan Mijn Toeslagen. Dat zijn 2 verschillende afdelingen.

Verandert je inkomen, dan moet dit zelf zo snel mogelijk doorgeven op Mijn Toeslagen.

Dan krijg je een nieuwe Voorschotbeschikking voor deze toeslag. Doe je dit niet, dan wordt het jaar erop een verrekening toegepast, hierbij wordt dan wel gekeken naar je Definitieve Aanslag Inkomstenbelasting van het afgelopen jaar.Ja dat weet ik dat dat niet doorgegeven wordt, maar dat is dus eigenlijk onzin. Ontzettend omslachtig, zorgt bij burger en BD voor extra werk.
quote:matroesjka_ schreef op 04 september 2015 @ 11:24:

[...]



Ja dat weet ik dat dat niet doorgegeven wordt, maar dat is dus eigenlijk onzin. Ontzettend omslachtig, zorgt bij burger en BD voor extra werk.Het is geen onzin, want de BD kan niet van iedere nederlander weten of zijn inkomen halverwege het jaar hoger of lager wordt. Dat is ieders eigen verantwoordelijkheid om dit door te geven. Het is ook niet ontzettend omslachtig, inloggen met je DiGiD op Mijn Toeslagen en je inkomen van dit jaar veranderen. Klaar!
Ik weet altijd exact wat we krijgen en hoeveel we terug krijgen. Dat kan je zelf eenvoudig controleren. We hoeven dan ook nooit terug te betalen. Begin van het jaar kijk ik online of de gegevens er voor dat jaar goed in staan en als het nodig is pas ik het halverwege het jaar nog aan.



Als je het stop wil zetten en het lukt niet, dan kan je toch wat je krijgt apart zetten? Dan heb je ook nooit problemen met terugbetalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg de één na de andere brief.. Recht op nog 100euro omdat ik te weinig heb gehad, drie maand later dat ik 150euro teveel heb gekregen. Oja, daarna nog een brief dat ik nog 50euro moet terug betalen. Een half jaar daarna weer ineens 350euro gestort, waarvoor? Ik had te weinig gekregen.

Nu moet ik weer 100euro terug betalen, terwijl ik vorige maand ook net 50euro heb terug betaald omdat ik teveel zou hebben gekregen.



Ik snap er niks meer van bij tijden.. Heb mijn inkomen nu 10.000euro hoger gezet dan ik krijg. Laten ze bij de definitieve berekening met mijn definitieve loon achteraf maar bereken waar ik recht op heb, in 1x goed en er vanaf.
Hier ook ellende. Ik zet ontvangen toeslagen altijd direct op mijn spaarrekening. Nadat de definitieve berekening is gekomen durf ik het pas te gebruiken. Echte ellende, die BD, vooral als je situatie niet het hele jaar door stabiel is, maar je bijvoorbeeld verhuist, trouwt, scheidt, van baan wisselt of emigreert.
Alle reacties Link kopieren
quote:raindrop57 schreef op 04 september 2015 @ 16:07:

Ik weet altijd exact wat we krijgen en hoeveel we terug krijgen. Dat kan je zelf eenvoudig controleren. We hoeven dan ook nooit terug te betalen. Begin van het jaar kijk ik online of de gegevens er voor dat jaar goed in staan en als het nodig is pas ik het halverwege het jaar nog aan.



Als je het stop wil zetten en het lukt niet, dan kan je toch wat je krijgt apart zetten? Dan heb je ook nooit problemen met terugbetalen.Dat is leuk dat dit in jouw situatie zo werkt, maar dat kan niet bij iedereen. Ik ben bijvoorbeeld ondernemer. Stel ik zou in december nog een enorme klus uitbetaald krijgen, kan ik dus over het hele jaar terug gaan betalen. Denk dat we gaan proberen volgend jaar pas aan het einde van het jaar toeslag aan te vragen wanneer we al ons inkomen weten... Hier ook altijd heen en weer met betalen en terugkrijgen. Maar nooit meer dan we ontvangen hebben, dat is wel heel raar!
Dan is eind van het jaar aanvragen inderdaad beter. Maar in de meeste gevallen werkt het zoals bij ons. Bij een wisselend inkomen is het lastiger, maar dan is achteraf terugvragen handiger.
Alle reacties Link kopieren
Maar je kunt toch niet alle toeslagen pas aan het einde van het jaar vragen (bv kinderopvangtoeslag?)? Of kun je wel een veel te hoog inkomen opgeven waardoor je dus te weinig krijgt en dit dan eind van het jaar voor het hele jaar omhoog gooien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven