Geld & Recht alle pijlers

kosten boodschappen voor 2 personen

22-05-2016 19:32 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Binnenkort ga ik samenwonen. Hoeveel besteden jullie aan booschappen per week voor 2 personen?
Alle reacties Link kopieren
Meestal rond de 65 per week kwijt. Dit is exclusief kattenvoer.
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik en mijn vriend, beiden half/eind 20, geven ongeveer 250,- per maand uit. Dat is inclusief schoonmaak- en wasmiddel etc. Soms wat meer, soms wat minder. We kijken wel naar aanbiedingen. Kopen veel bij de Lidl, terwijl we brood juist wel bij de bakker halen en vlees bij de slager (luxe )
Zijn hier al veel topics over.
Alle reacties Link kopieren
Wij kopen alles bij AH. Letten wel op aanbiedingen (brood kopen we bij de bakker en fruit soms op de markt). Zijn tussen de 50 en 70 euro per week kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Is heel verschillend vaak tussen de 50/70 euro.

Ligt er ook aan of er wasmiddel / schoonmaak middelen nodig zijn.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Voor ongeveer 15-20 euro groente en fruit van de markt, voor 5 euro kaas (markt), 7 euro nootjes (ook markt - zowel tussendoortje voor mee naar werk als om mee te koken), en dan per week heel wisselend van de AH en ekoplaza (hangt er vanaf hoe leeg de voorraadkast is met rijst, pasta e.d., en of we ook shampoo nodig hebben). Gemiddeld denk ik een euro of 20 ook, maar dan eten we luxe (bio vlees en bio-producten), soms beduidend meer omdat ik dan even insla met een aanbieding o.i.d.
Hier staan zelfs complete boodschappenlijsten en bedragen in: Wekelijkse boodschappen.
Wij zijn 50 euro per week kwijt
50 euro per week.
Lidl en Aldi zijn bewezen de goedkoopste supermarkten, dus als je geld wilt uitsparen, ga je daar je wekelijkse boodschappen doen.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren met z'n 2 ongeveer 400€ per maand kwijt
Alle reacties Link kopieren
Wow. €50 ben ik alleen al bij de slager kwijt en dan heb ik vlees voor 3 dagen en vleeswaren.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik denk gemiddeld 75 euro per week. Dat alleen in de supermarkt. Komt nog denk ik 10 euro bakker bij. En 20 drogist.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 22 mei 2016 @ 19:52:

Wow. €50 ben ik alleen al bij de slager kwijt en dan heb ik vlees voor 3 dagen en vleeswaren.Wij eten ongeveer 2x per week vlees, dat drukt de kosten bij ons aanzienlijk.
Gemiddeld €80 per week, maar dat is wel inclusief kattenvoer en kattenbakkorrels, schoonmaakmiddelen en shampoo etc.
quote:yasmijn schreef op 22 mei 2016 @ 19:52:

Wow. €50 ben ik alleen al bij de slager kwijt en dan heb ik vlees voor 3 dagen en vleeswaren.Dat komt zeker door de rosbief
Rond de 100 euro. 3 dagen hello Fresh, is 39 euro en dan vaak nog 50/60 euro bij de AH. Dan koop ik gewoon wat we lekker vinden hoor.
Toen we nog met zijn tweeën waren was voor ons 50,- per week ook het streven/uitgangspunt, maar dat haalden we eigenlijk zelden. In mijn eentje was ik per week meestal 20,-/30,- kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 22 mei 2016 @ 19:59:

[...]





Dat komt zeker door de rosbief
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 22 mei 2016 @ 19:55:

[...]





Wij eten ongeveer 2x per week vlees, dat drukt de kosten bij ons aanzienlijk.

Daar hoef ik hier thuis niet mee aan te komen

En ook niet met vlees van de supermarkt.

En zo sta ik er zelf ook in
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik geef voor mezelf ca. 60...70 euro per week uit denk ik. Weekendboodschappen meestal zo'n 35 euro, overige dagen 6...7 euro per dag. Dit is exclusief lunch op het werk. Tel daar voor een 2e persoon 50% bij op gok ik.
Ik geef voor 2 personen en 2 katten zeker € 125/150 uit per week, veel luxe produkten. Let nergens op en hamster graag. Gelukkig een luxe die we ons kunnen veroorloven. Kan het overigens ook met veel minder doen, maar zoals gezegd nu niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
400,- per maand.

Hierin zit 100,- voor samen drankjes doen, uiteten en cadeautjes.

Gaat de afgelopen maanden niet goed (steeds te weinig op einde maand) dus wij gaan weer beter opletten want dit moet makkelijk haalbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tussen 400-500 voor alles, ook voor uitstapjes enz. Benzine is nog apart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven