Geld & Recht alle pijlers

kredietwaardigheid

19-12-2014 13:02 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het moment kan ik geen kleding bestellen door een probleem met de kredietwaardigheid (?) Helaas blijkt uit de controle van je kredietwaardigheid dat deze op dit moment

onvoldoende is om de gevraagde betaalwijze te verstrekken.



Nu vraag ik mij zeer af wat dit precies is. Ik bestel altijd alles vooruit en heb zover ik weet geen achterstanden. Behalve dat de H&M zelf nogal beroerd werkt, wil ik dit toch even goed uitzoeken. Wie weet hoe ik verder moet handelen?



Ik weet niet of dit tegen mij als persoon is gericht eigenlijk.

Ik ben net verhuist, en ik lees op internet dat ze alleen de postcode checken.
Volgens mij kun je dat navragen bij het BKR? Daar staan meen ik kredieten geregisteerd.
Je kunt ze bellen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien handig om er bij te vermelden, ik ben 21 en heb niet eens een studieschuld

Dus ik schrik een beetje van het bericht
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat je niet nog een hele oude rekening bij hm open hebt staan? Van vorig jaar ofzo? Dan krijg je een tijdelijk ban
Alle reacties Link kopieren
No worries. Zal met je postcode of vorige bewoners te maken hebben. Dat komt heel veel voor.
Alle reacties Link kopieren
Als ze alleen op postcode checken is het mogelijk dat degene die vóór jou in dat huis woonde een enorme schuld heeft maar alleen de postcode is niet genoeg, ook het huisnummer met eventuele toevoegingen (A, B o.i.d.). Postcode 1234 bijv. beslaat een hele wijk en 1234 AB een hele straat.
verba volant, scripta manent.
Ik heb dit ook weleens gehad toen ik net verhuisd was, had inderdaad met de vorige bewoners te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf nog nooit besteld bij de h&m. Had al veel gezeik. Wilde het eerst laten bezorgen bij een bedrijfspand waar ik werk (werk 40 uur) dat kon niet, dus hadden ze zonder overleg geannuleerd. Toen werd er gisteren aangeboden het dan toch thuis te laten bezorgen krijg ik dit. H&M je hebt een klant minder. :(
Hier staat niks over postcode:

Criteria beoordeling kredietwaardigheid



Óf en zo ja, tot welk bedrag je een H&M Rekening kunt afsluiten, hangt af van je financiële situatie. Om daar inzicht in te krijgen maakt H&M gebruik van een credit scoring systeem in combinatie met een (beperkte) inkomens- en lastentoets. Credit scoring is een geautomatiseerde methode waarmee je eerdere bestel- en betaalgedrag wordt gecombineerd met de ervaringsgegevens van H&M en je financiële gegevens. Voordat H&M een H&M Rekening mag aanbieden, is H&M verplicht je een aantal vragen te stellen om een beeld te vormen over de hoogte van het gezinsinkomen, vaste lasten en mogelijke andere lopende leningen. Het resultaat van deze inkomens- en lastentoets tezamen met credit scoring geeft H&M een beeld of het verantwoord is om je een H&M Rekening aan te bieden. Verder speelt de informatie die H&M moet opvragen bij de Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) bij de beoordeling een rol.
Over H&M lees je eigenlijk best wel vaak slechte verhalen, bedenk ik me nu. Ik ga er ook maar nooit wat bestellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 19 december 2014 @ 13:20:

Hier staat niks over postcode:

Criteria beoordeling kredietwaardigheid



Óf en zo ja, tot welk bedrag je een H&M Rekening kunt afsluiten, hangt af van je financiële situatie. Om daar inzicht in te krijgen maakt H&M gebruik van een credit scoring systeem in combinatie met een (beperkte) inkomens- en lastentoets. Credit scoring is een geautomatiseerde methode waarmee je eerdere bestel- en betaalgedrag wordt gecombineerd met de ervaringsgegevens van H&M en je financiële gegevens. Voordat H&M een H&M Rekening mag aanbieden, is H&M verplicht je een aantal vragen te stellen om een beeld te vormen over de hoogte van het gezinsinkomen, vaste lasten en mogelijke andere lopende leningen. Het resultaat van deze inkomens- en lastentoets tezamen met credit scoring geeft H&M een beeld of het verantwoord is om je een H&M Rekening aan te bieden. Verder speelt de informatie die H&M moet opvragen bij de Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) bij de beoordeling een rol.Als ze die vragen hadden gesteld had ik er best op willen antwoorden, maar dat hebben ze niet gedaan. Ik voel me nu een beetje negatief worden weggezet door de h&m.
Heb je je geboortedatum in moeten vullen? En was het een vrij hoog bedrag waarvoor je online bestelde? Dan kan het zijn dat je voor dat bedrag niet mag shoppen icm je leeftijd. Maar ik sla er ook maar een slag naar.



Maar bel even met de klantenservice en vraag er naar. Dan weet je het meteen en kan je het ook meteen oplossen.
Waarom bel je niet gewoon? Of heb je gewoon zin je even te ergeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn geboortedatum in mijn profiel staan. De totale bestelling was 45 euro. Klantenservice heb ik uiteraard al gebeld en die zeggen dat niet weten waarom het er staat. Ze gaven aan dat het wel vaker gebeurde maar dat ze er een extern bedrijf voor vragen.



Bestelling is nu geannuleerd. Ik kreeg de optie om met creditcard te betalen of per rembours. Optie een kan niet omdat ik geen creditcard heb en voor optie 2 moet je bij ontvangst gelijk betalen en legitimeren, en aangezien ik werk... Naja je snapt het al kan dat niet.



Het was ook niet mogelijk via Ideal te betalen, want die optie bieden ze nog niet aan.



In iedergeval bedankt voor het meedenken allemaal.



Ik wil graag weten of er niet meer lijken uit de kast komen van dingen op dit adres. Ik weet vrij zeker dat ik geen achterstand heb. Betaal alles via automatische incasso en bestel verder eigenlijk nooit online.
BKR bellen.
Alle reacties Link kopieren
Leg eens een klacht neer bij www.consuwijzer.nl



Dikke kans dat men heel erg snel het boetekleed aan trekt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 19 december 2014 @ 14:08:

Leg eens een klacht neer bij www.consuwijzer.nl



Dikke kans dat men heel erg snel het boetekleed aan trekt.



Dit dus,

En het BKR contacteren, dan ben je zeker,

En H&M verder links laten liggen.

Is idd een gezeur, mede vanwege het ontbreken van ideal.

Laat ze eerst maar eens intern hun zaken op orde brengen daar.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Het hoeft niet perse met de vorige bewoners te maken hebben.

Het kan ook te maken hebben met de straat/wijk waarin je woont.

Er zijn webshops die van postcodegebieden de kredietwaardigheid bijhouden, waardoor je als je de pech hebt te wonen in een straat waar meerdere mensen kredietproblemen bij een bepaalde webshop er in die straat bij alle adressen alleen onder beperkte voorwaarden geleverd wordt, ook als jouw kredietwaardigheid gewoon goed is.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook laatst gehad bij een webshop, wilde achteraf betalen maar niet kredietwaardig, ahum. Nooit een rekening niet of te laat betaald, dus in de telefoon geklommen. Wat blijkt, ze controleren ook op adres en laten nu net de vorige bewoners van onze woning met veel schulden vertrokken zijn ca 9 maanden geleden. Dat wisten we al door de berg aanmaningen en bezoekjes van deurwaarders voor vorige bewoners! Dus adres staat op de zwarte lijst en ze gaan 2 jaar terug ongeacht bewoners, kijken alleen naar adres. In mijn geval ging dit om experian, die de kredietcheck deed voor de webshop.



Gelukkig werkt de bank niet zo achterlijk, kon namelijk wel dezelfde week gewoon een hypotheek afsluiten, maar geen 130 euro kleding bestellen .



Zou even met de webshop contact opnemen met wie ze zaken doen. Kun je eventueel dat bureau even bellen.



Zou eens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven