Geld & Recht alle pijlers

Lam met hummus en baba ganoush

25-02-2008 10:51 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een lekker recept staat er in Viva 8 --> lamsspiesjes met hummus en baba ganoush.

Maar klopt het recept van de hummus en de baba ganoush wel??

Want hummus maak je toch met tahin en niet (zoals in het recept staat met feta)?

En Baba ganoush maak je toch met feta en niet (zoals in het recept staat met hummus)?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het recept niet gezien, maar ik ken deze keuken erg goed.

Humus kun je maken met tahin erin, maar de basis is kekkererwten.

Baba ganoush is gemaakt van aubergines. In allebei de gerechten hoort geen fetakaas.
Alle reacties Link kopieren
jawel hoor, dat is om een andere smaak te geven aan de hummus, je kan dat ook gewoon kant en klaar kopen met feta(smaak) in de winkel. en het smaakt beter dan de naturel versie .. ieeuw.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder komt uit een land waar hummus en baba ganoush traditionele gerechten zijn en mijn moeder zou nooit feta in hummus doen! En in baba ganoush zit geen feta!



Enne koop geen hummus uit de winkel, niet lekker! Gewoon zelf maken
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik snapte het recept al niet.



Hummus maak ik zelf van kikkererwten en (verse!!!!) tahin.



Weet een van jullie een goed recept voor baba ganoush? Het lijkt volgens mij op Melitzanosalata (griekse auberginesalade), maar daar zit wel feta in (tenminste in het recept dat ik heb).
Alle reacties Link kopieren
magnolia81 schreef op 25 februari 2008 @ 11:40:

Mijn moeder komt uit een land waar hummus en baba ganoush traditionele gerechten zijn en mijn moeder zou nooit feta in hummus doen! En in baba ganoush zit geen feta!



Enne koop geen hummus uit de winkel, niet lekker! Gewoon zelf maken
Dan heb jij vast wel een lekker recept voor ons ;-]
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het vanavond met jullie delen als ik thuis ben. Al doe ik het zelf op gevoel en niet alles afmeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven