Geld & Recht alle pijlers

Loonheffingskorting ingangsdatum foutief ingevuld

26-04-2017 23:31 21 berichten
Iedereen kent wel het formuliertje van de belastingdienst die je van je (nieuwe) werkgever krijgt om in te vullen:



Loonheffingskorting: Ja, vanaf: 24-4-2017 Ik begin en teken het contract pas op 1 mei



Maakt dit verder wat uit, of heeft dit nog gevolgen?
Misschien gaat per 24 april de nieuwe loonperiode in. En wordt vanaf die dag gekeken naar jouw werkbare dagen in de komende periode.

En is er dus niets aan de hand.
quote:SilverShadow schreef op 26 april 2017 @ 23:34:

Misschien gaat per 24 april de nieuwe loonperiode in. En wordt vanaf die dag gekeken naar jouw werkbare dagen in de komende periode.

En is er dus niets aan de hand.dat verwacht ik niet. Pas 1 mei teken ik het contract en start ik echt. Ik had dus echt 1 mei moeten invullen. Stom! Hopelijk kan ik het nog veranderen...of is dat formulier al naar de belastingdienst verzonden?
Ze berekenen over werkbare dagen. Dat zijn er dan 13 in plaats van 20 maar bel anders vrijdag even met de HR afdeling van je nieuwe werkgever of de belastingdienst.
Dat maakt niet uit hoor.
quote:SilverShadow schreef op 26 april 2017 @ 23:43:

Ze berekenen over werkbare dagen. Dat zijn er dan 13 in plaats van 20 Nee, haar contract gaat pas later in, dus er is niets aan de hand.
quote:Tr0tter schreef op 26 april 2017 @ 23:46:

[...]



Nee, haar contract gaat pas later in, dus er is niets aan de hand.Oke hoop dat je gelijk hebt. Ik vind het echt vervelend! Nog voor het sollicitatiegesprek moest ik allerlei gegevens invullen. Ik wist dus nog niet eens of ik de baan zou krijgen, en was meer bezig met zenuwachtig zijn dan met me concentreren op formulieren.
quote:Tr0tter schreef op 26 april 2017 @ 23:46:

[...]



Nee, haar contract gaat pas later in, dus er is niets aan de hand.Nee, ik ben dus op de 24ste aangenomen, maar begin pas met werken op 1 mei, en 1 mei is ook de datum dat ik het contract teken. Ik heb echter aangegeven dat ik loonheffingskorting wil ontvangen vanaf 24-4-2017...
Het maakt toch niet uit? Loonheffingskorting wordt alleen over gewerkte uren berekend.
quote:Kluun1985 schreef op 26 april 2017 @ 23:56:

Nee, ik ben dus op de 24ste aangenomen, maar begin pas met werken op 1 mei, en 1 mei is ook de datum dat ik het contract teken. Ik heb echter aangegeven dat ik loonheffingskorting wil ontvangen vanaf 24-4-2017...

Je contract gaat dus later in dan 24 april, zoals ik al schreef. Lees je wel? En waar denk je dat je die korting over krijgt? Over de belastingen die op je loon worden ingehouden. Als je niet werkt verdien je niets, worden er geen heffingen ingehouden en is er dus ook niets om korting op te geven.



Allemachtig zeg, wat een paniek om niks. En dan ook nog twee topics openen omdat je nog geen formuliertje normaal kunt invullen.
Het formulier wordt niet naar de belastingdienst verzonden. De werkgever heeft dit nodig om te bepalen om de loonheffingskorting moet worden toegepast. En moet dit formulier bewaren in de administratie. Het toepassen van de loonheffingskorting kan pas vanaf datum in dienst, dus er is niks aan de hand. Het heeft niks met werkbare dagen te maken. Of de werkgever past de loonheffingskorting toe of niet. Uiteraard kan je dit wel laten wijzigen, maar alleen per loonperiode (dus per maand of per 4 weken), niet op een willekeurige datum.
quote:Tijger32 schreef op 27 april 2017 @ 00:54:

Het formulier wordt niet naar de belastingdienst verzonden. De werkgever heeft dit nodig om te bepalen om de loonheffingskorting moet worden toegepast. En moet dit formulier bewaren in de administratie. Het toepassen van de loonheffingskorting kan pas vanaf datum in dienst, dus er is niks aan de hand. Het heeft niks met werkbare dagen te maken. Of de werkgever past de loonheffingskorting toe of niet. Uiteraard kan je dit wel laten wijzigen, maar alleen per loonperiode (dus per maand of per 4 weken), niet op een willekeurige datum.



Weet je dat zeker?



Uw werkgever of uitkeringsinstantie houdt loonheffingen in op uw loon

of uitkering. Loonheffingen is de verzamelnaam voor loonbelasting/premie

volksverzekeringen, premies werknemersverzekeringen en de inkomensafhankelijke

bijdrage Zorgverzekeringswet. Voor de inhouding moet uw

werkgever of uitkeringsinstantie uw persoonlijke gegevens registreren.

Met dit formulier geeft u deze gegevens op. Verder geeft u aan of u wilt

dat uw werkgever de loonheffingskorting toepast. Uw werkgever houdt

dan minder loonbelasting/premie volksverzekeringen in op uw loon.



Als u geen gegevens opgeeft

Als u uw persoonlijke gegevens niet – of fout – opgeeft, moet uw werkgever

of uitkeringsinstantie 52% loonbelasting/premie volksverzekeringen

inhouden. Dit is het hoogste belastingtarief. Bovendien moet uw werkgever

over uw hele loon de premies werknemersverzekeringen en de inkomensafhankelijke

bijdrage Zorgverzekeringswet berekenen. Dit geldt ook als

u zich niet legitimeert.



U moet dit formulier invullen, ondertekenen en bij uw werkgever

of uitkeringsinstantie inleveren. Dit moet op z’n laatst op de dag voor

uw eerste werkdag. Gaat u werken op dezelfde dag waarop uw werkgever

u aanneemt, dan moet u deze opgaaf inleveren vóór u gaat werken.

Als u een uitkering krijgt, moet u deze opgaaf inleveren voor de eerste

betaling. Bij het inleveren van deze opgaaf moet u zich legitimeren.

Neem dus een geldig identiteitsbewijs mee.



Let op!

Als er iets in uw gegevens verandert nadat u dit formulier hebt ingeleverd,

moet u dit schriftelijk aan uw werkgever doorgeven. Lever dan een nieuwe

‘Opgaaf gegevens voor de loonheffingen’ bij uw werkgever in.



Krijg toch het gevoel dat het naar de belastingdienst gaat....
quote:Kluun1985 schreef op 27 april 2017 @ 01:12:

Krijg toch het gevoel dat het naar de belastingdienst gaat....

Je werkgever houdt de belastingen in en draagt ze af aan de Belastingdienst.

Sjongejonge, open dan geen topic als je toch niets gelooft van wat mensen hier schrijven.
quote:Tr0tter schreef op 27 april 2017 @ 01:20:

[...]



Je werkgever houdt de belastingen in en draagt ze af aan de Belastingdienst.

Sjongejonge, open dan geen topic als je toch niets gelooft van wat mensen hier schrijven.



maar waarom deze waarschuwing dan?



Als u geen gegevens opgeeft

Als u uw persoonlijke gegevens niet – of fout – opgeeft, moet uw werkgever

of uitkeringsinstantie 52% loonbelasting/premie volksverzekeringen

inhouden. Dit is het hoogste belastingtarief. Bovendien moet uw werkgever

over uw hele loon de premies werknemersverzekeringen en de inkomensafhankelijke

bijdrage Zorgverzekeringswet berekenen. Dit geldt ook als

u zich niet legitimeert.



Zijn er echt zulke gemene werkgevers die niet even hun werknemers laten weten dat ze hun gegeven niet of foutief hebben ingevuld?
Als je me toch niet wilt geloven heeft het geen enkele zin dat ik nog meer typ. Stress maar lekker verder.
Alle reacties Link kopieren
Dit formulier wordt niet verzonden naar de Belastingdienst. Het is voor eigen administratie werkgever.



Hier kan je het formulier downloaden, kan je het nog een keer proberen in te vullen.



https://download.belastin ... heffingen_lh0082z6fol.pdf
Alle reacties Link kopieren
quote:Tijger32 schreef op 27 april 2017 @ 00:54:

Het formulier wordt niet naar de belastingdienst verzonden. De werkgever heeft dit nodig om te bepalen om de loonheffingskorting moet worden toegepast. En moet dit formulier bewaren in de administratie. Het toepassen van de loonheffingskorting kan pas vanaf datum in dienst, dus er is niks aan de hand. Het heeft niks met werkbare dagen te maken. Of de werkgever past de loonheffingskorting toe of niet. Uiteraard kan je dit wel laten wijzigen, maar alleen per loonperiode (dus per maand of per 4 weken), niet op een willekeurige datum.

Zo is het !

Mocht je je er toch nog druk over blijven maken, dan kun je een nieuwe verklaring invullen en inleveren bij je werkgever
Alle reacties Link kopieren
Tjongejonge, doe even normaal.



- Die loonheffingskorting wordt nu voorlopig berekend door je werkgever. Volgend jaar bij je aangifte wordt bekeken op hoeveel korting je over het hele jaar recht had. Daarbij gaat het om je totale inkomen over dit jaar. Of je dat nou in 40 of 41 weken bij elkaar hebt gesprokkeld maakt dan geen fluit uit!

- Dat verhaal over die hoogste belastingtarieven en premies geldt waarschijnlijk ook alleen voor voorlopig: als jouw werkgever niet weet op hoeveel korting je recht hebt geeft hij je die korting nú niet. Ik ga er vanuit dat ook dat dan na de aangifte wordt gecorrigeerd en je het teveel betaalde terugkrijgt. Je hebt dan tot die tijd wel een lager maandsalaris (maar nogmaals: de rest krijg je dus in juni/juli terug!) dus het is handiger het formulier wél in te vullen.

- En die naam: natuurlijk vul je dan je áchternaam en je voorletters in. Dus 'Vaak, K.'. Maar het gaat uiteindelijk allemaal op BSN, die naam wordt alleen gebruikt als dubbelcheck. Oók geen probleem dus.



Nu diep ademhalen, lekker Koningsdag gaan vieren en eventueel morgen of maandag een nieuw formulier inleveren. Als jij je daar prettiger bij voelt, want nodig is het zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kluun1985 schreef op 27 april 2017 @ 01:23:

[...]





maar waarom deze waarschuwing dan?



Als u geen gegevens opgeeft

Als u uw persoonlijke gegevens niet – of fout – opgeeft, moet uw werkgever

of uitkeringsinstantie 52% loonbelasting/premie volksverzekeringen

inhouden. Dit is het hoogste belastingtarief. Bovendien moet uw werkgever

over uw hele loon de premies werknemersverzekeringen en de inkomensafhankelijke

bijdrage Zorgverzekeringswet berekenen. Dit geldt ook als

u zich niet legitimeert.



Zijn er echt zulke gemene werkgevers die niet even hun werknemers laten weten dat ze hun gegeven niet of foutief hebben ingevuld?Dat gaat toch niet om die datum of over of je je naam in de juiste volgorde hebt opgeschreven. Het gaat er om dat de werkgever geen heffingskorting mag berekenen als hij je identiteit niet met zekerheid heeft vastgesteld. Hoe oud ben jij?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je op je werk beter oplet, anders zou het wel eens een heel kort dienstverband kunnen worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het formulier wordt NIET verzonden naar de belastingdienst. En JA dat weet ik zeker. En je kunt inderdaad online gewoon een nieuw formulier downloaden en invullen en inleveren. Niet omdat dat nodig is, maar omdat je ons niet gelooft.



Op je eerste loonstrook kun je gewoon zien of de loonheffingskorting wordt toegepast. En uiteindelijk wordt alles eventueel rechtgetrokken bij je belastingaangifte...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven