Geld & Recht alle pijlers

Mag dit allemaal zomaar ???

14-04-2017 12:10 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn ex en ik zijn al 2 jaar uit elkaar, we hebben samen 2 kindjes, (7 en 9), en de bezoekregeling is altijd super verlopen, 3 dagen bij hem, 4 dagen bij mij, maar we zijn daar altijd heel soepel in geweest, als 1 van ons eens iets wou doen met de kindjes buiten onze vaste dagen, het is dus altijd goed verlopen.

Nu heeft ex sinds 4 maanden een nieuwe vriendin, ze gaan in september trouwen en ze zijn aan het proberen zwanger te geraken. Snel, maar ik hoop echt dat ze gelukkig worden.

Maar nu heeft ex al bijna een maand de kinderen niet meer meegegeven, als het mijn dagen waren, ik ben netjes elke keer gaan klacht neerleggen bij de politie, en gisteren is in kort geding bij de familierechtbank beslist dat hij het vonnis moet naleven en de kindjes vanaf zaterdag MOET terug meegeven, op straf van een dwangsom en/of gevangenisstraf.

Mijn ex stookt de kindjes enorm op, ze moeten de nieuwe vriendin van hem mammie noemen, en hij heeft de jongste laten bellen naar mij, ze zei alleen, ik wil niet meer naar u komen, ik wil bij papa en mammie wonen, toen gaf ze de telefoon terug aan papa en zei terwijl, ik heb het gezegd, goed papa? Hoe kan je een kind zoiets laten doen? Hij vroeg aan mij of ik bereid was een papier op te maken om afstand van de kinderen te doen, zodat zijn nieuwe vriendin ze kon adopteren... Euhm .... NEE dus !!!



Maar nu komt mijn vraag. Sinds een paar dagen zet zij foto's op Facebook van haar met mijn dochter, waar mijn ex op reageert, moeder en dochter, superteam, waarop zei reageert moeder en dochter zijn een superteam, samen met zoon en papa.

En ze zet een foto van haar en mijn 2 kids online, met als onderschrift, MIJN kindjes, ik zie ze graag.

Maar ik ben de moeder, het zijn mijn kindjes

Mag dat zomaar? Ik was zo razend toen ik het zag. Ik heb zeker 10 berichten en telefoons van vrienden gekregen, die vroegen, heb je dat gezien? Jij bent toch de mama?



Bah, ik heb het helemaal gehad, wat kan ik daar tegen doen?



Fijn weekend iedereen, ik ben aan het aftellen tot morgen, eindelijk mijn kindjes terug
Heb je via de politie contact gehad met andere instellingen zoals jeugdzorg? Anders is het misschien een idee om veiligthuis te bellen en dit voor te leggen, of jeugdzorg zelf? Aangezien het me niet goed lijkt voor je kinderen, en je hem zelf niet kan dwingen om het anders te doen.



Heel veel sterkte. Wat een verschrikkelijke situatie om in te zitten.
Alle reacties Link kopieren
O Wauw. Ik weet niet of het mag, maar ik zou ook furieus zijn!
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt Belgische, kan dat?

In dat geval: op www.juridischforum.be zijn er mensen die de Belgische wetgeving kennen en je vermoedelijk verder kunnen helpen.



Het lijkt me trouwens zowel in BE als NL totaal verboden dat je ex de kinderen bij jou weghoudt zonder dat daar een vonnis is tussengekomen.



Zoek juridische en emotionele hulp voor zowel je kinderen als jezelf, liever gisteren dan vandaag.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig lijkt me dat! Zeker als het in het begin altijd zo goed ging, en nu vriendin het leven een beetje overneemt. Dit zijn wel echt hele achterbakse streken, zo je kinderen gebruiken is echt niet oké. Ik heb niet direct echte tips, maar ik wil je wel even heel veel sterkte wensen.
Je bent ergens onderweg een kind verloren?

In maart had je er nog 3.





Oh, wacht, is zeker in verband met privacy.

Neem me niet kwalijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou direct contact opnemen met een advocaat en de ene na de andere klacht neerleggen bij de politie. Ik zou FURIEUS zijn. Werkelijk. Is jullie ouderschapsplan bij de rechter bepaald? Zo niet, dat zou ik een omgangsregeling bij de rechter afdwingen.



Way ontzettend rot voor je!
Alle reacties Link kopieren
Nou ja het mag denk ik wel, ze is blijkbaar dol op je kinderen. Het is voor jou alleen niet fijn om te zien. Blokkeer haar gewoon op Facebook, dan hoef je er ook niet naar te kijken (ik zou het overigens ook vreselijk vinden maar ik denk dat je hier wettelijk gezien niks mee kan).

En vreselijk dat je ex je kinderen niet teruggeeft. Goed dat je alles bij de politie neerlegt!
Alle reacties Link kopieren
Raadpleeg je advocaat.
Alle reacties Link kopieren
Neem een goede advocaat in de arm. Wat een idioot, die ex van jou. En die vriendin spoort al helemaal niet. Arme kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Haal je morgen de kindjes op? Neem dan wel iemand mee.
Alle reacties Link kopieren
Zal een advocaat opzetten. Kijken wat er gedaan kan worden.
Bam!!!!
Natuurlijk mag dat (ook al is het niet leuk). En wat een fijne vrienden heb jij dat ze je dat ook nog even fijntjes onder je neus komen wrijven om olie op het vuur te gooien. Bah, het geeft wel aan hoe verziekt de relatie is en hoe er met elkaar omgegaan wordt. Zo triest voor de kinderen die moeten opgroeien in een oorlogsgebied.



Opvallend ook dat dit meteen via de politie en de rechtbank moet gaan en dat dit gepost wordt onder de pijler geld &recht
Alle reacties Link kopieren
Wat ze eronder schrijft, daar kun je denk ik niet zoveel aan doen. Maar je zou natuurlijk bezwaar kunnen maken tegen het feit dat je kinderen überhaupt met een foto op Facebook te zien zijn. In ieder geval vind ik dit ernstig genoeg om hulp in te schakelen. Politie lijkt me weer wat overdreven, maar ga eerst eens bij een juridische helpdesk informeren wat de mogelijkheden zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 14 april 2017 @ 12:24:





Opvallend ook dat dit meteen via de politie en de rechtbank moet gaan en dat dit gepost wordt onder de pijler geld &rechtDat vind ik niet raar, integendeel. Ex houdt kinderen bij haar weg. Dat is strafbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat mag, behalve de kinderen bij je weg houden. Maar het is allesbehalve leuk.

Hier zitten weinig Belgen. Neem een advocaat in de arm.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 14 april 2017 @ 12:24:

Natuurlijk mag dat (ook al is het niet leuk). En wat een fijne vrienden heb jij dat ze je dat ook nog even fijntjes onder je neus komen wrijven om olie op het vuur te gooien. Bah, het geeft wel aan hoe verziekt de relatie is en hoe er met elkaar omgegaan wordt. Zo triest voor de kinderen die moeten opgroeien in een oorlogsgebied.



Opvallend ook dat dit meteen via de politie en de rechtbank moet gaan en dat dit gepost wordt onder de pijler geld &rechtWat een rare reactie
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 14 april 2017 @ 12:24:

Natuurlijk mag dat (ook al is het niet leuk). En wat een fijne vrienden heb jij dat ze je dat ook nog even fijntjes onder je neus komen wrijven om olie op het vuur te gooien. Bah, het geeft wel aan hoe verziekt de relatie is en hoe er met elkaar omgegaan wordt. Zo triest voor de kinderen die moeten opgroeien in een oorlogsgebied.



Opvallend ook dat dit meteen via de politie en de rechtbank moet gaan en dat dit gepost wordt onder de pijler geld &rechtJe gaat niet naar de politie vanwege een nieuwe vriendin die op facebook foto's plaatst. Hoe lullig die ook zijn. Je gaat wél naar de politie en een advocaat als je ex partner je kinderen al bijna een maand (!) niet aan jou meegeeft. TO heeft ouderlijk gezag en afspraken, ex houdt zich daar niet aan. Dat valt volgens mij gewoon aan ontvreemding van het ouderlijk gezag.
quote:shifty schreef op 14 april 2017 @ 12:24:

Natuurlijk mag dat (ook al is het niet leuk). En wat een fijne vrienden heb jij dat ze je dat ook nog even fijntjes onder je neus komen wrijven om olie op het vuur te gooien. Bah, het geeft wel aan hoe verziekt de relatie is en hoe er met elkaar omgegaan wordt. Zo triest voor de kinderen die moeten opgroeien in een oorlogsgebied.



Opvallend ook dat dit meteen via de politie en de rechtbank moet gaan en dat dit gepost wordt onder de pijler geld &rechtZeker als je bedenkt dat er nog geen halfjaar geleden geen vuiltje aan de lucht was.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 14 april 2017 @ 12:24:

Natuurlijk mag dat (ook al is het niet leuk). En wat een fijne vrienden heb jij dat ze je dat ook nog even fijntjes onder je neus komen wrijven om olie op het vuur te gooien. Bah, het geeft wel aan hoe verziekt de relatie is en hoe er met elkaar omgegaan wordt. Zo triest voor de kinderen die moeten opgroeien in een oorlogsgebied.



Opvallend ook dat dit meteen via de politie en de rechtbank moet gaan en dat dit gepost wordt onder de pijler geld &recht



Die fb-berichten zijn inderdaad pure rottigheid maar ik denk dat instanties zich niet gaan bezighouden daarmee.



Dat TO haar kinderen niet mee krijgt is uiteraard wel iets dat over 'geld en recht' gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelleke schreef op 14 april 2017 @ 12:27:

[...]



Wat een rare reactie Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rot situatie zeg zowel voor jou als voor je kinderen. Als ik jou was zou ik contact opnemen met jeugdzorg of hoe dat bij jullie heet. Die foto's zijn vooral niet leuk maar dat is niet het grootste probleem. De manier waarop hij met de kinderen omgaat door ze tegen jou op te zetten is extreem schadelijk voor je kinderen. Ze komen in een enorm loyaliteitsconflict op deze manier. Wat hij doet is gewoon een vorm van geestelijke kindermishandeling. Ik zou serieus bij de instanties aan de bel trekken.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 14 april 2017 @ 12:28:

[...]





Zeker als je bedenkt dat er nog geen halfjaar geleden geen vuiltje aan de lucht was.Toen was de nieuwe vriendin er nog niet en deed ex nog normaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 14 april 2017 @ 12:19:

Je bent ergens onderweg een kind verloren?

In maart had je er nog 3.





Oh, wacht, is zeker in verband met privacy.

Neem me niet kwalijk.



Nee, hoor, ik ben geen kind verloren onderweg, de oudste is al 15 en heeft een andere papa, die omgangsregeling verloopt al 13 jaar super, nog nooit geen probleem gehad. Hij is gewoon altijd 4 dagen per week bij mij. Maar mist zijn broer en zus wel enorm nu.



Ik ben inderdaad Belgisch, en heb alles al gedaan wat ik kon doen, er is een sociaal onderzoek bezig, ik word bijgestaan door een advocaat, ik meld alles netjes, en hou alles goed bij, en ik heb net mijn advocaat ook gemaild met de foto's en de vraag wat ik hieraan kan doen.



Ik ben gewoon zo boos dat hij de kindjes dit aandoet. De rechter vroeg hem gisteren waarom hij de kindjes niet meegaf en hij antwoordde, omdat ze niet willen. Waarop de rechter vroeg, en jij luistert naar kids van 7 en 9? En waarom zouden die ineens niet meer naar hun mama willen gaan als ze niet opgestookt worden? Waarop hij is beginnen schelden tegen de rechter en de rechter zei, mijnheer, als je nu niet zwijgt laat ik de kinderen bij u weghalen.

Ik vind dat een kind maar 1 mama en 1 papa heeft en gewoon recht om bij zowel mama en papa te zijn.



Ik heb er gewoon een naar gevoel bij, het is net of zij mijn kids wil om een gezinnetje te zijn. ik weet niet hoe ik het moet uitdrukken.
quote:Anyco schreef op 14 april 2017 @ 12:19:

Je bent ergens onderweg een kind verloren?

In maart had je er nog 3.





Oh, wacht, is zeker in verband met privacy.

Neem me niet kwalijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven