Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Vriend heeft iets op mp staan. Vraagprijs: €100.

Krijgt hij berichtje dat iemand het voor €80 wel wil overnemen maar dan moet vriend het wel komen brengen.

Op 1,5 uur afstand enkele reis



Vriend heeft dus terug gestuurd dat het voor €80 wel naar onze voordeur wil brengen
quote:fanatic schreef op 15 januari 2017 @ 13:00:

[...]





Wel irriteer ik me mateloos aan mensen die bieden en niet meer reageren.. hoe moeilijk is het nou toch om terug te sturen : sorry, ik zie er vanafIk had afgelopen week 2 keer de andere kant: ik deed een bod, verkoper ging akkoord, na mijn vraag om naam en bankgegevens niks meer.
of een te groot verschil tussen bod en vraag..



ik had ergens op geboden. Bieden vanaf 200 Euro. Mijn bod was 230. krijg ik een mail dat ik voor 300 euro het wel mag hebben. Euh.. dat verschil is mij toch te groot
Alle reacties Link kopieren
quote:Eloise_Xennakiss schreef op 15 januari 2017 @ 17:57:

Vriend heeft iets op mp staan. Vraagprijs: €100.

Krijgt hij berichtje dat iemand het voor €80 wel wil overnemen maar dan moet vriend het wel komen brengen.

Op 1,5 uur afstand enkele reis



Vriend heeft dus terug gestuurd dat het voor €80 wel naar onze voordeur wil brengen





Oh echt he, wat denken die mensen nou? Dat je onder je prijs gaat zitten en dan ook nog wel even 3 uur op en neer reist ervoor want het is een godsgeschenk dat deze meneer/mevrouw dit over wil nemen van je.
Alle reacties Link kopieren
Sinds lange tijd gisteren weer eens wat op Marktplaats gezet. Nu biedt iemand 10 euro. Ben benieuwd.
Ik word soms ook niet goed van mensen op marktplaats..



Had een tijd geleden een dumbellset te koop staan, had iemand interesse en ze zou tussen 12.30 en 13.00 komen kijken, om 12.55 een mail dat het een half uur later zou worden.



Zijn ze er eindelijk, zegt ze tegen haar vriend : dit is wel wat voor jou toch?

Vriend : nou nee, meer voor jou.

Zij : ik heb gereageerd voor jou omdat ik dacht dat het wel wat voor jou zou zijn om te trainen.

Vriend : nee ze zijn te licht voor mij.

Zij : maar ik kan er ook niks mee.



PFFF ik heb meerdere keren tot 10 moeten tellen ik zei : eerst komen jullie een half uur later dan afgesproken dus zit ik 1 uur te wachten!!

Vervolgens gaan jullie hier een hele discussie houden terwijl het gewicht duidelijk in de advertentie staat dus ik zou nu graag willen dat jullie weg gaan!!



Of als je iets voor 200 euro te koop zet en dan een mail krijgt dat diegene het op wil halen voor 30 euro.
Nu iemand die ipv de afgesproken € 65 maar €46 heeft overgemaakt. Toen ik vroeg of ze het verschil wilde overmaken kwam er alleen maar "o sorry doe ik" zonder aanhef of interpunctie. Ik ben wel een beetje verpest door mp, want ipv het voordeel van de twijfel ga ik nu eigenlijk gelijk van opzet uit. Vervelend om bij jezelf te merken
tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezenmens290 schreef op 12 januari 2017 @ 18:54:

Ik verkoop alleen dingen dat ik zeker weet dat mensen ze willen hebben , kooien voor huisdieren,

Oude telefoons, maar soms denk ik dan tja 100 euro bieden voor een iphone 5 dan geef ik hem liever aan mijn pa als kado , aquaria verkoopt ook goed , apparatuur ook , en merk sieraden , kleding en oude meubels gooi ik allemaal weg



Er zijn speciale websites die oude telefoons en laptops opkopen. Online krijg je al de waarde door, gratis opsturen en ze maken 't bedrag snel over.



Items die nog goed zijn, geef ik allemaal af bij de Kringloop.
Bij mij werd gisteren iets opgehaald. Ik had een week geleden al akkoord gemaild met zijn bod (10 euro onder de vraagprijs). Kreeg ik gisteren opeens een antwoord of het die dag opgehaald kon worden? Prima, ben ik er vanaf.

Komt er een oudere man aan de deur met een stel van ergens in de 30. Begint die man opeens of het stel het niet voor 15 euro minder mocht hebben want ja, Syrische vluchtelingen.



Dat vind ik dus zo irritant! Eerst een bod doen en dan aan de deur nog gaan afdingen. Voor het stel spreekt voor ze dat zij het bod hadden gedaan en dat geld ook gewoon bij zich hadden. Ik ben niet akkoord gegaan met minder en heb vriendelijk gezegd dat ik dit heel vervelend vind. Onderhandelen doen we over de mail en niet meer aan de deur.

De man liep wat mopperend weg en het stel heel blij met hun nieuwe aanwinst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nasjaa schreef op 16 januari 2017 @ 09:04:

Nu iemand die ipv de afgesproken € 65 maar €46 heeft overgemaakt. Toen ik vroeg of ze het verschil wilde overmaken kwam er alleen maar "o sorry doe ik" zonder aanhef of interpunctie. Ik ben wel een beetje verpest door mp, want ipv het voordeel van de twijfel ga ik nu eigenlijk gelijk van opzet uit. Vervelend om bij jezelf te merkenNou ja, er is in ieder geval iets overgemaakt!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:tess07 schreef op 16 januari 2017 @ 16:10:

Bij mij werd gisteren iets opgehaald. Ik had een week geleden al akkoord gemaild met zijn bod (10 euro onder de vraagprijs)......Eerst een bod doen en dan aan de deur nog gaan afdingen. Voor het stel spreekt voor ze dat zij het bod hadden gedaan en dat geld ook gewoon bij zich hadden. Ik ben niet akkoord gegaan met minder en heb vriendelijk gezegd dat ik dit heel vervelend vind. Onderhandelen doen we over de mail en niet meer aan de deur.Ja ik onderhandel ook niet bij de deur, dat station is allang gepasseerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 16 januari 2017 @ 16:37:

[...]

Ja ik onderhandel ook niet bij de deur, dat station is allang gepasseerd.Ik heb het ook een paar keer gehad, maar over het algemeen gingen ze niet miepen als ik zei dat ik er niets meer vanaf ging doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
o dat heb ik ook ooit gehad. dakdragers te koop. deal gemaakt op 50 Euro. Komt die man aanzetten. "zullen we 40 doen, want ze zijn wel gebruikt"

euh ja, dat krijg je met 2de hands! en nee.. we doen geen 40.

o maar meer heb ik niet bij me.

nou, helaas dan gaat het niet door..



boos dat hij was. Hij had een uur gereden en nou mocht hij het niet meenemen! (mocht wel, maar wel voor 50 Euro)

Uiteindelijk had hij toch nog ergens een 10tje (goh!!) en betaalde 50 euro



ik was compleet verbouwereerd en heb geloof ik een jaar marktplaats vermeden daarna!
Even een positief geluid in deze poel des MP-verderfs: vanavond een kallax opgehaald (jaja, nummer drie). Was een half uur te vroeg: no problem. Leuk jong stel, allebei geholpen het naar mijn auto te brengen. Excuus dat de handleiding er niet bij zat. En toen ze niet terug hadden van mijn geldautomaat-briefje van vijftig kreeg ik te horen dat ik het maar moest overmaken....



Lichtelijk verbijsterd ben ik naar huis gereden :-D
Ha ja positief nieuws!
quote:Dymphnatam schreef op 16 januari 2017 @ 20:33:

Even een positief geluid in deze poel des MP-verderfs: vanavond een kallax opgehaald (jaja, nummer drie). Was een half uur te vroeg: no problem. Leuk jong stel, allebei geholpen het naar mijn auto te brengen. Excuus dat de handleiding er niet bij zat. En toen ze niet terug hadden van mijn geldautomaat-briefje van vijftig kreeg ik te horen dat ik het maar moest overmaken....



Lichtelijk verbijsterd ben ik naar huis gereden :-D



Dat vind ik dan weer not done, om met niet-gepast geld iets op te halen. Bij de pin automaat kan je ook een voorkeur qua briefjes aangeven.



Als je bij mij aan de deur had gestaan met niet-gepast geld, had je het mogen gaan wisselen bij de pomp of friettent.
quote:clemance schreef op 17 januari 2017 @ 08:15:

[...]

Dat vind ik dan weer not done, om met niet-gepast geld iets op te halen. Bij de pin automaat kan je ook een voorkeur qua briefjes aangeven.



Als je bij mij aan de deur had gestaan met niet-gepast geld, had je het mogen gaan wisselen bij de pomp of friettent.Ja dit snap ik ook niet. Als ik iets kom ophalen neem ik het bedrag uiteraard gepast mee.
quote:Goal2016 schreef op 16 januari 2017 @ 17:15:

o dat heb ik ook ooit gehad. dakdragers te koop. deal gemaakt op 50 Euro. Komt die man aanzetten. "zullen we 40 doen, want ze zijn wel gebruikt"

euh ja, dat krijg je met 2de hands! en nee.. we doen geen 40.

o maar meer heb ik niet bij me.

nou, helaas dan gaat het niet door..



boos dat hij was. Hij had een uur gereden en nou mocht hij het niet meenemen! (mocht wel, maar wel voor 50 Euro)

Uiteindelijk had hij toch nog ergens een 10tje (goh!!) en betaalde 50 euro



ik was compleet verbouwereerd en heb geloof ik een jaar marktplaats vermeden daarna!

Ongelofelijk, wat zijn er toch nare mensen die altijd het onderste uit de kan willen hebben!

Het is dat je ervan af wilt, anders zou je toch zeggen dat ie de dakdragers in z'n r**t kon stoppen...
quote:Taralina schreef op 17 januari 2017 @ 09:14:

[...]



Ongelofelijk, wat zijn er toch nare mensen die altijd het onderste uit de kan willen hebben!

Het is dat je ervan af wilt, anders zou je toch zeggen dat ie de dakdragers in z'n r**t kon stoppen...Als ik in een slechte PMS-bui was geweest, had ik ze recht voor z'n ogen in tweeen gebroken. Wat een kansloos figuur, zo gênant ook voor een tientje
Alle reacties Link kopieren
Goal2016, erg hè. Ik heb eens mijn scooter verkocht. Hij was 3 jaar oud en maar 1 jaar veel gebruikt, verder netjes onderhouden. Maar bij het laatste onderhoud was wel gezegd dat de accu de volgende keer misschien vervangen moest worden. Ik had dit ook netjes in de advertentie gezet.

In ieder geval had ik een geinteresseerde voor een bepaald bod. Was hij er, probeerde hij mij nog zover te krijgen dat we naar de scootershop gingen en dat ik voor een nieuwe accu wilde betalen. Ik heb toen aangegeven dat hij hem al voor een hele mooie prijs kreeg en dat het in de advertentie stond. Had hij het geld ook nog eens niet bij zich en wilde gaan pinnen, was het pinapparaat stuk (was echt zo!). Of hij het achteraf mocht overmaken? Nou ja, gelukkig zat hij de bij dezelfde bank en was de overschrijving zo te zien op mijn eigen rekening.

Het punt is, het ging allemaal heel vriendelijk en beschaafd, en ik twijfelde niet dat hij hem zou kopen aangezien zijn dochter al helemaal hoteldebotel van dat ding was, maar als ik er zo op terug kijk. Waarom nog verder afdingen? Waarom heb je geen geld bij je? Zucht.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Nu wat raars. Ik geef mijn brieven en pakjes altijd af bij de post. Daar wegen ze het en plakken ze er een stikker/postzegel op. Nu krijg ik een portokosten van postnl of ik nog even 7.30 wil nabetalen. Ik heb het poststuk bekeken en er zit een stikker op van het postkantoor (€ 1.56) en dat heb ik ook betaald. Ik snap er niets van. Het was geen zwaar iets en dan nog kost een pakket 6.95 euro en geen 7.30+1 56

Iemand dit meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:seba1315 schreef op 17 januari 2017 @ 15:09:

Nu wat raars. Ik geef mijn brieven en pakjes altijd af bij de post. Daar wegen ze het en plakken ze er een stikker/postzegel op. Nu krijg ik een portokosten van postnl of ik nog even 7.30 wil nabetalen. Ik heb het poststuk bekeken en er zit een stikker op van het postkantoor (€ 1.56) en dat heb ik ook betaald. Ik snap er niets van. Het was geen zwaar iets en dan nog kost een pakket 6.95 euro en geen 7.30+1 56

Iemand dit meegemaakt?

Mogelijk paste het pakketje niet door de brievenbus bij de ontvanger en is het als pakket afgegeven? Maar misschien even contact opnemen met postnl, het is inderdaad nogal een raar bedrag.

Het is ook nogal oneerlijk als je het hebt laten frankeren en het blijkt achteraf niet goed te zijn!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ja het was gewoon een pakje wat door de bus past. Dat meten ze bij ons namelijk altijd na. Ik ga het niet betalen in ieder geval
quote:seba1315 schreef op 17 januari 2017 @ 15:09:

Nu wat raars. Ik geef mijn brieven en pakjes altijd af bij de post. Daar wegen ze het en plakken ze er een stikker/postzegel op. Nu krijg ik een portokosten van postnl of ik nog even 7.30 wil nabetalen. Ik heb het poststuk bekeken en er zit een stikker op van het postkantoor (€ 1.56) en dat heb ik ook betaald. Ik snap er niets van. Het was geen zwaar iets en dan nog kost een pakket 6.95 euro en geen 7.30+1 56

Iemand dit meegemaakt?Daar zit dan boete bij, ik had het laatst ook.... ik heb wel betaald maar baalde er wel van, want ik lever ook af bij postkantoor en No way dat ze het innemen als het te groot is... ik heb het toch maar betaald en niet nagebeld ik had geen zin in de tijd die ik er dan in moest steken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven