Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg een dejavu gevoel bij het verhaal over PostNL..

Er is volgens mij in het verleden een bende actief geweest die namens hen allerlei zogenaamde niet betaalde postzegels/boetes aan mensen stuurde. Ik zou even nabellen of dit klopt...
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
Of een situatie als dit:

https://kassa.vara.nl/vra ... n-recht/strafporto-postnl
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zou ook nog kunnen. Ik vind het maar raar. Ik breng het naar de post om niet zoveel postzegels in huis te hoeven hebben én om geen gedoe te hebben over gewicht en dan krijg je dit.
Wat ook vreemd is.. Tijd geleden was ik op zoek naar een Kitchenaid op marktplaats.

Meerdere mailtjes over en weer met een verkoper, dag en tijd afgesproken, adres gekregen..

Kreeg ik de avond ervoor een mail van marktplaats dat het zou gaan om oplichting.

Ik vraag het me nog steeds af..

Als je zo'n bedrag overmaakt dan snap ik dat je makkelijk opgelicht kan worden, maar met ophalen?

Paar weken later weer een kitchenaid op het oog, weer precies hetzelfde verhaal.



Ik heb dus maar gewoon een nieuwe in de winkel gekocht!!
VivaLa heb ik ook gehad met een kitchen aid, ook 2x en beide keren ging ik ook ophalen. Vreemd hé? Ik ben uiteindelijk na die email nooit meer gegaan.



Denk dat ik jou voorbeeld maar ga volgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivala30 schreef op 17 januari 2017 @ 19:58:

Wat ook vreemd is.. Tijd geleden was ik op zoek naar een Kitchenaid op marktplaats.

Meerdere mailtjes over en weer met een verkoper, dag en tijd afgesproken, adres gekregen..

Kreeg ik de avond ervoor een mail van marktplaats dat het zou gaan om oplichting.

Ik vraag het me nog steeds af..

Als je zo'n bedrag overmaakt dan snap ik dat je makkelijk opgelicht kan worden, maar met ophalen?

Paar weken later weer een kitchenaid op het oog, weer precies hetzelfde verhaal.



Ik heb dus maar gewoon een nieuwe in de winkel gekocht!!



Nou, dat hebben wij dus wel een keer gehad. Gaat dan meestal om afgelegen plekken. Wij hadden een bod geplaatst op een speaker. De verkoper wilde graag verzenden, maar omdat het best een flink bedrag was wilden wij hem graag ophalen. Dat was ook prima zei hij, adres doorgegeven en een afspraak gemaakt.



Wij zijn dus voor niks daar naartoe gereden. De mensen op dat adres hadden al vijf mensen aan de deur gehad, maar hadden helemaal geen advertentie op marktplaats staan.



Schijnt best vaak voor te komen toch. Het zijn dan meestal uithoeken die in deze advertenties gebruikt worden, zodat afhalen oninteressant is (bij de grens van Groningen bijv. of onderin Zeeland).
Ik heb 4 mensen die geïnteresseerd zijn in het meubelstuk dat ik aanbied. Allemaal met bod en dan wil ik het morgen wel ophalen. Van alle 4 geen reactie. Zucht!
quote:jusa schreef op 18 januari 2017 @ 10:29:

Ik heb 4 mensen die geïnteresseerd zijn in het meubelstuk dat ik aanbied. Allemaal met bod en dan wil ik het morgen wel ophalen. Van alle 4 geen reactie. Zucht!

Wat beláchelijk he?

Ik mag toch aannemen dat je alleen ergens op biedt als je het ook daadwerkelijk wilt hebben?!?
Alle reacties Link kopieren
Naast de normale ergernissen die MP met zich meebrengt, had ik gisteren weer iets nieuws. Ik heb een merk horloge te koop staat voor het schappelijke bedrag van €30.



Persoon bericht mij met een bod van €20. Ik ga akkoord met €20, excl verzendkosten voor pakketpost - Ook heel aardig van mij - dacht ik.

Krijg ik vervolgens een bericht: 23 incl?. Ik weer antwoorden - Nee €26,95 totaal. Zij weer terug: € 25? Ik weer negatief beantwoord. Inmiddels een vervelend gevoel hierbij, maargoed he - je kan het proberen.

Dan haar antwoord: oke, maar dan wel eerst opsturen en dan pas geld overmaken. Say Whaattt? Bestaat dit echt nog??



Ik heb haar succes gewenst met het vinden van een leuk horloge. Toen kreeg ik een verschrikkelijk naar bericht terug van ongeveer 3 A4'tjes lang. Toen maar geblokkeerd, maar ergens vind ik het jammer dat ik het bericht niet ergens bij Marktplaats kan aangeven. Dit stinkt naar de misdaad haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:puk2013 schreef op 18 januari 2017 @ 16:23:

Naast de normale ergernissen die MP met zich meebrengt, had ik gisteren weer iets nieuws. Ik heb een merk horloge te koop staat voor het schappelijke bedrag van €30.



Persoon bericht mij met een bod van €20. Ik ga akkoord met €20, excl verzendkosten voor pakketpost - Ook heel aardig van mij - dacht ik.

Krijg ik vervolgens een bericht: 23 incl?. Ik weer antwoorden - Nee €26,95 totaal. Zij weer terug: € 25? Ik weer negatief beantwoord. Inmiddels een vervelend gevoel hierbij, maargoed he - je kan het proberen.

Dan haar antwoord: oke, maar dan wel eerst opsturen en dan pas geld overmaken. Say Whaattt? Bestaat dit echt nog??



Ik heb haar succes gewenst met het vinden van een leuk horloge. Toen kreeg ik een verschrikkelijk naar bericht terug van ongeveer 3 A4'tjes lang. Toen maar geblokkeerd, maar ergens vind ik het jammer dat ik het bericht niet ergens bij Marktplaats kan aangeven. Dit stinkt naar de misdaad haha.Je kunt via de klantenservice een melding doen van een verdachte bieding of reactie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 18 januari 2017 @ 10:29:

Ik heb 4 mensen die geïnteresseerd zijn in het meubelstuk dat ik aanbied. Allemaal met bod en dan wil ik het morgen wel ophalen. Van alle 4 geen reactie. Zucht!



Dat is heel normaal op m.p. erger ik mij ontzettend aan. doe al het mogelijk om alle informatie betreffend het te verkopen artikel te verzenden. Ook mijn persoonlijke gegevens . Zodat ik betrouwbaar overkom.

Maar het helpt allemaal niks. En naar mijn gevoel wordt het alleen maar erger.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik heb nu voor de tweede maal, dat ik goed contact heb met een verkoper. Alles akkoord. Het geld is gestort en heb en mijn gegevens bekend gemaakt. Belofte is om zsm te verzenden. In de tussentijd gaat het bieden door en geeft de verkoper aan dat er plotseling een mankement aan het product is en deze niet gaat versturen met geld retour. Als je dan vraagt wat het mankement is, krijg je geen antwoord. Heb het idee dat men dan gewoon verkoopt aan hoogste bieder. Of ben ik nu gewoon
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl2013 schreef op 18 januari 2017 @ 18:54:

Ik heb nu voor de tweede maal, dat ik goed contact heb met een verkoper. Alles akkoord. Het geld is gestort en heb en mijn gegevens bekend gemaakt. Belofte is om zsm te verzenden. In de tussentijd gaat het bieden door en geeft de verkoper aan dat er plotseling een mankement aan het product is en deze niet gaat versturen met geld retour. Als je dan vraagt wat het mankement is, krijg je geen antwoord. Heb het idee dat men dan gewoon verkoopt aan hoogste bieder. Of ben ik nu gewoon Je hebt gelijk vrees ik. Niet netjes van de verkoper als je een akkoord hebt.
Alle reacties Link kopieren
De eeuwige discussie: is de prijs die wordt genoemd de vraagprijs of de minimale prijs? Mijn mening is dat je dat zou moeten aangeven, marktplaats geeft genoeg opties



Item wordt aangeboden voor €12,50 en ik bied €10 (eerlijk gezegd ook beetje praktische gedachte omdat dat bedrag makkelijk contant is, €12,50 moet ik weer gaan wisselen ). Maar goed, verkoper geeft aan dat ze hoger bod verwacht. Ze geeft, nadat ik ernaar vraag, aan dat ze €20 verwacht, want €12,50 is meer een minimum.



Zucht... Geef dat dan als minimum aan of stel bieden vanaf dat bedrag in. Toch?
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl2013 schreef op 18 januari 2017 @ 18:54:

Ik heb nu voor de tweede maal, dat ik goed contact heb met een verkoper. Alles akkoord. Het geld is gestort en heb en mijn gegevens bekend gemaakt. Belofte is om zsm te verzenden. In de tussentijd gaat het bieden door en geeft de verkoper aan dat er plotseling een mankement aan het product is en deze niet gaat versturen met geld retour. Als je dan vraagt wat het mankement is, krijg je geen antwoord. Heb het idee dat men dan gewoon verkoopt aan hoogste bieder. Of ben ik nu gewoon Dat klinkt inderdaad niet meer als toeval
If chocolate can't fix it, it's a real problem
quote:Jetty1969 schreef op 18 januari 2017 @ 20:57:

[...]



Je hebt gelijk vrees ik. Niet netjes van de verkoper als je een akkoord hebt.Precies. Ik heb dit zelf ook gehad. Te vroeg akkoord gegeven, maar heb mij gehouden aan de afspraak. Wel zo netjes.
quote:chrisjoh schreef op 18 januari 2017 @ 16:51:

[...]





Dat is heel normaal op m.p. erger ik mij ontzettend aan. doe al het mogelijk om alle informatie betreffend het te verkopen artikel te verzenden. Ook mijn persoonlijke gegevens . Zodat ik betrouwbaar overkom.

Maar het helpt allemaal niks. En naar mijn gevoel wordt het alleen maar erger.Dit is ook mijn ervaring. Ik verkoop en koop nu een stuk minder als voorheen. Heel jammer.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl2013 schreef op 18 januari 2017 @ 21:56:

[...]





Precies. Ik heb dit zelf ook gehad. Te vroeg akkoord gegeven, maar heb mij gehouden aan de afspraak. Wel zo netjes.Ik hou me ook altijd aan de afspraken, zou fijn zijn als iedereen dat deed. Maar ik erger me ook al weer.. haha, vandaag een bod op een nieuwe lange blazer van purdey, kaartje zit er nog in 199,95, nu ook weer te koop in de huidige collectie voor 224.- .. bod 25 euro.... daar ga ik niet eens op in, ik vind ca 30 % van de nieuwprijs heel reeel, dan blijft hij maar hangen, hangt me niet in de weg.
quote:vivagirl2013 schreef op 18 januari 2017 @ 21:58:

[...]





Dit is ook mijn ervaring. Ik verkoop en koop nu een stuk minder als voorheen. Heel jammer.OMG, vandaag verkocht aan nummer 5.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pochacco schreef op 18 januari 2017 @ 21:04:

De eeuwige discussie: is de prijs die wordt genoemd de vraagprijs of de minimale prijs? Mijn mening is dat je dat zou moeten aangeven, marktplaats geeft genoeg opties



Item wordt aangeboden voor €12,50 en ik bied €10 (eerlijk gezegd ook beetje praktische gedachte omdat dat bedrag makkelijk contant is, €12,50 moet ik weer gaan wisselen ). Maar goed, verkoper geeft aan dat ze hoger bod verwacht. Ze geeft, nadat ik ernaar vraag, aan dat ze €20 verwacht, want €12,50 is meer een minimum.



Zucht... Geef dat dan als minimum aan of stel bieden vanaf dat bedrag in. Toch?Ik vind dat je gelijk hebt.
quote:jusa schreef op 19 januari 2017 @ 20:10:

[...]





OMG, vandaag verkocht aan nummer 5.Kijk dit geeft nog wat hoop. Heel fijn dat het verkocht is.
Vraagje,

Heeft iemand wel eens iets verzonden mbv de PostNL app?

Dus zelf zo'n postzegel aangemaakt?

Ik kom er op de site van PostNL niet helemaal uit, ik lees dingen over codes die je op kan schrijven, of juist dat je zelf iets moet printen. (Maar ik heb geen printer thuis dus dat vind ik niet handig)



En is het nou juist duurder of goedkoper dan echte postzegels plakken of als (brievenbus)pakketje afgeven op het postkantoor?



Edit:

Ik heb nl momenteel geen nare ervaringen op MP

*klopt af*
Ik verkoop goed via Marktplaats.Af en toe komt er iemand niet opdagen of reageert niet op zijn bod maar voor het grootste deel komen ze het netjes ophalen of laten ze het opsturen.

Vandaag moet ik ook weer 3 pakjes opsturen.
quote:SpaanseSlof schreef op 20 januari 2017 @ 10:16:

Vraagje,

Heeft iemand wel eens iets verzonden mbv de PostNL app?

Dus zelf zo'n postzegel aangemaakt?

Ik kom er op de site van PostNL niet helemaal uit, ik lees dingen over codes die je op kan schrijven, of juist dat je zelf iets moet printen. (Maar ik heb geen printer thuis dus dat vind ik niet handig)



En is het nou juist duurder of goedkoper dan echte postzegels plakken of als (brievenbus)pakketje afgeven op het postkantoor?



Edit:

Ik heb nl momenteel geen nare ervaringen op MP

*klopt af*



Ik heb afgelopen maandag via PostNL zelf een etiket geprint voor een brievenbuspakket. Dat is inderdaad iets goedkoper dan een etiket op het postkantoor laten printen maar het scheelt maar 45 cent geloof ik.

En je moet alsnog met zo'n brievenbuspakket naar het postkantoor om te laten scannen, dus veel maakt het niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Heb net geboden op kleding. De verkoper verwijdert direct mijn bod (bod afgewezen) maar komt niet met een tegenbod of andere reactie. Dat vind ik dus knetter irritant want dan is iedere vorm van onderhandeling direct weg. Ik ga er in ieder geval nu niet met achter aan met de vraag wat ze dan hebben wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven