Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Hier een vraag gekregen of ik iets wat in aanhangwagen vervoerd moet worden (zoiets als zwaar bed) kan opsturen met de post, waar is die walsmachine als je hem nodig hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:chanella1 schreef op 27 februari 2017 @ 23:35:

Ik denk dat hij vooral had gehoopt dat er hoger werd geboden dan zijn vraagprijs. Eventueel iets eronder. De helft van de vraagprijs bieden is inderdaad erg weinig. Maar zijn mail vind ik heel onaardig! Als je het er voor over hebt moet je het gewoon doen. Het grappige is dat de mensen die op Marktplaats soms heel onaardig en kortaf lijken in het echt vaak enorm meevallen, vooral veertigers en vijftigers zijn niet zo goed in mailen, heb ik gemerkt :D



Hier ook n 60 plusser .die goed kan mailen. Redelijk goed op de hoogte is met de digitale wereld.nog lang niet seniel. Regel al mijn post en bankzaken zelf digitaal. Ook voor mijn man. Want die stort zich liever op buitenwerk dan op het computer gebeuren. Heeft daar geen interesse voor. Al zit ie wel eens achter de P.C .omdat het moet .daarmee ie n beetje bij blijft. Met vrienden en familie app ik.

Mail me wezenloos op M.P. Dus valt heus nog wel mee hoor. Dus komt best nog wel mee.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
quote:pippertjepepernoot schreef op 01 maart 2017 @ 08:02:

[...]





Man aan deur gehad (voor dat zelfde bed als wat ik daarnet noemde) die niet de afgesproken prijs wilde betalen (bed al helemaal naar buiten gesjouwd, gelukkig nog niet in de aanhanger) maar 35 euro minder want hij had er immers ook een aanhanger bij moeten huren.

Werd een behoorlijke discussie omdat ik vind dat dat niet mijn probleem was. Alles weer naar binnen gesleept met manlief en koper erg boos.

Maar dan wordt het ook echt een principe kwestie bij mij hoor!







Oh wat erg! Gelukkig heb je alles weer naar binnen gesleept, wát een mafklapper.
Alle reacties Link kopieren
Groot gelijk chemance.

Als m dat te duur werd met die aanhanger .had ie m niet moeten huren.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een item gevonden die ik graag wil hebben, maar bieden staat uit, geen telefoonnummer bij de advertentie en ook geen knopje stuur bericht of mail adverteerder. Iemand een idee hoe ik dan contact kan leggen? Er staan een paar advertenties op gereserveerd, dus iemand heeft contact kunnen leggen met hem maar ik kan niet vinden hoe.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Dat hzd ik laatst ook een keer.. ben ook erg benieuwd of iemand een truc weet om toch contact te leggen in dit soort gevallen.
Ik heb sinds gisteren iets op mp staan en word toch plat gebombardeerd met berichten erover.

Heb gister al heel snel een akkoord gegeven met iemand die de vraagprijs had geboden.

Volgens mij had ik veel meer moeten vragen achteraf.

Heb wel gezegd dat ik meerdere biedingen heb gehad en als ze niet zouden komen dat ik met de volgende iets ga afspreken.

Krijg van weer iemand anders berichten van kan hem ophalen voor de helft van wat er al is geboden. Dus netjes aangeven dat ik al een ophaal afspraak heb staan. Krijg weer een mail van dezelfde dat hij vandaag nog kan komen voor nog steeds hetzelfde bod. Dus de helft minder. Sommige mensen snappen het ook echt niet .
Alle reacties Link kopieren
Ook zo opvallend dat veel bieders blijkbaar denken dat 'vandaag ophalen' iets verandert. Alsof je dan wel akkoord gaat met de helft van de vraagprijs. Zelf laatst ook zo'n drammer gehad.
quote:LieveMona schreef op 03 maart 2017 @ 15:16:

Ook zo opvallend dat veel bieders blijkbaar denken dat 'vandaag ophalen' iets verandert. Alsof je dan wel akkoord gaat met de helft van de vraagprijs. Zelf laatst ook zo'n drammer gehad.Ja dat had ik laatst ook. Ding staat al maanden op mp, maakt mij niet uit of het deze of volgende week wordt opgehaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 03 maart 2017 @ 15:19:

[...]



Ja dat had ik laatst ook. Ding staat al maanden op mp, maakt mij niet uit of het deze of volgende week wordt opgehaald.Sterker nog, vaak komt het vandaag niet eens uit
Alle reacties Link kopieren
quote:pippertjepepernoot schreef op 01 maart 2017 @ 08:02:

[...]





Man aan deur gehad (voor dat zelfde bed als wat ik daarnet noemde) die niet de afgesproken prijs wilde betalen (bed al helemaal naar buiten gesjouwd, gelukkig nog niet in de aanhanger) maar 35 euro minder want hij had er immers ook een aanhanger bij moeten huren.

Werd een behoorlijke discussie omdat ik vind dat dat niet mijn probleem was. Alles weer naar binnen gesleept met manlief en koper erg boos.

Maar dan wordt het ook echt een principe kwestie bij mij hoor!



Groot gelijk. Het is niet jouw probleem.

Heb ik ook eens gehad met 'Ja maar ik moest 100km rijden'. Ja dus, je kiest er zelf voor om op iets te bieden bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Stoelen op gratis af te halen staan en dan de vraag krijgen of je ze kunt brengen. ..



En ik had een tafel in de aanbieding. Vroeg er eerst 30 euro voor waarna ik een bod krijg van 10 euro. Mijn reactie was dat de tafel voor 20 euro opgehaald mocht worden. De bieder laat weten al voorzien te zijn. Dit was circa 2 weken geleden.

Nu staat de tafel op gratis af te halen want moet weg ivm verhuizing. Diezelfde man reageert nu dat hij de tafel wil hebben. Ik heb geantwoord dat hij toch al voorzien was? Zegt hij nu daar de tafel voor zijn vriendin is. Tuurlijk.

Hij krijgt hem in ieder geval niet. Snoeshaan
Alle reacties Link kopieren
Soms denk ik wel eens dat dingen als marktplaats en Facebook verkoophoekjes het slechtste in de mens boven halen.

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, afspraken maken en niet op komen dagen (zonder taal of teken) en terplekke de 'spelregels' veranderen.

Hele verhalen over hoe slecht mensen het hebben en dat ze niet meer kunnen betalen... 'nee, bij komt alles altijd aanwaaien zeg!'.



Soms heb ik al bijna geen zin meer om spullen erop te zetten maar om alles klakkeloos weg te gooien of zomaar naar de kringloop te doen gaat me ook te ver.
quote:seba1315 schreef op 03 maart 2017 @ 21:54:

Stoelen op gratis af te halen staan en dan de vraag krijgen of je ze kunt brengen. ..



En ik had een tafel in de aanbieding. Vroeg er eerst 30 euro voor waarna ik een bod krijg van 10 euro. Mijn reactie was dat de tafel voor 20 euro opgehaald mocht worden. De bieder laat weten al voorzien te zijn. Dit was circa 2 weken geleden.

Nu staat de tafel op gratis af te halen want moet weg ivm verhuizing. Diezelfde man reageert nu dat hij de tafel wil hebben. Ik heb geantwoord dat hij toch al voorzien was? Zegt hij nu daar de tafel voor zijn vriendin is. Tuurlijk.

Hij krijgt hem in ieder geval niet. Snoeshaan
Alle reacties Link kopieren
quote:seba1315 schreef op 03 maart 2017 @ 21:54:

Stoelen op gratis af te halen staan en dan de vraag krijgen of je ze kunt brengen. ..



En ik had een tafel in de aanbieding. Vroeg er eerst 30 euro voor waarna ik een bod krijg van 10 euro. Mijn reactie was dat de tafel voor 20 euro opgehaald mocht worden. De bieder laat weten al voorzien te zijn. Dit was circa 2 weken geleden.

Nu staat de tafel op gratis af te halen want moet weg ivm verhuizing. Diezelfde man reageert nu dat hij de tafel wil hebben. Ik heb geantwoord dat hij toch al voorzien was? Zegt hij nu daar de tafel voor zijn vriendin is. Tuurlijk.

Hij krijgt hem in ieder geval niet. SnoeshaanGelijk heb je!
Alle reacties Link kopieren
quote:pippertjepepernoot schreef op 01 maart 2017 @ 08:02:

[...]





Man aan deur gehad (voor dat zelfde bed als wat ik daarnet noemde) die niet de afgesproken prijs wilde betalen (bed al helemaal naar buiten gesjouwd, gelukkig nog niet in de aanhanger) maar 35 euro minder want hij had er immers ook een aanhanger bij moeten huren.

Werd een behoorlijke discussie omdat ik vind dat dat niet mijn probleem was. Alles weer naar binnen gesleept met manlief en koper erg boos.

Maar dan wordt het ook echt een principe kwestie bij mij hoor!Heeft hij uiteindelijk toch de volle prijs betaald of heeft hij de aanhanger nu ook voor niks gehuurd ?
Alle reacties Link kopieren
Net mensen aan de deur gehad voor wat bouwmaterialen die we verkopen. Hilarisch



1. Ijzeren balk van bijna 5 meter en een paar honderd (300?) kilo.

Eerste koper gaat weg omdat hij zijn dak wel met een smallere balk stut, dit is zo moeilijk leggen

Twee keurt m goed maar zodra hij er 3 stappen mee loopt samen met man haakt hij af. Te zwaar.

Koper 3 gaat weg omdat het niet in de auto past... hij wilde hem tussen de voorstoelen door steken op een handdoekje op de armlegger. Paste niet. uhm nee



2 flinke stapel bakstenen opgehaald door een man in een luxe wagen geen idee wat maar a la fiat 500. Heel de kofferbak volgetast. Bij wielen verdwenen in de wielkasten (heten die dingen zo?) Aangegeven dat hij ook later terug mocht komen ivm de vering van zijn auto. Hoede niet. Op de afrit een naar metaalachtig geluid Woonde 15 km verderop
Alle reacties Link kopieren
quote:flatverkopen schreef op 04 maart 2017 @ 10:48:

[...]



Heeft hij uiteindelijk toch de volle prijs betaald of heeft hij de aanhanger nu ook voor niks gehuurd ?





Nee, bed is naar binnen gesleept en koper onverrichter zaken naar huis.

Hij zei dat hij niet meer geld bij zich had. Nou dan heb je dus pech.

(Hij deed het erom, dat voelde ik gewoon!)
Spinnenkop

Die bakstenen!

Doet me denken aan een dame die met haar vriend 2 grote Billy boekenkasten bij me op wilden halen. Volgens mij reed ze een twingo. De blik van haar vriend- onbetaalbaar.

ik zei denk er nog maar even over na en bel me straks maar even weer op.

'Nou, ehm, even over nagedacht, maar het gaat toch niet passen.'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook weer 1 die laat weten student te zij en 105 km te moeten rijden dus of ik een goede prijs kan maken voor hem.. heb net teruggemaild dat ik er niet voor heb gekozen om te reageren op een advertentie verder weg en dat hij ms zijn geld beter aan iets anders kan besteden als hij dan zo weinig geld heeft, en dat de prijs blijft wat het is. Wel afgesloten met vriendelijke groetjes, dat dan weer wel. Iemand moet het goede voorbeeld geven he
Tijd geleden toen wij gingen verhuizen de eettafel op marktplaats gezet, ik had de maten in de advertentie gezet.

Ging er trouwens vanuit dat diegene met nog iemand kwam ivm sjouwen (woonden toen nog in een flat)

Niet dus.. Dus ik dacht dan moet ik haar toch maar helpen.

Komen we buiten, is natuurlijk de kleinste auto op de parkeerplaats van haar.

Het past echt wel zei ze, zelfs een blinde kon zien dat het niet zou passen.

Ik had het echt te druk met de verhuizing om haar nog langer te helpen dus ze ging maar op zoek naar gereedschap om de tafel uit elkaar te halen.
Doen mensen dat?

Contact leggen en een afspraak maken en dan níet komen?



Ik heb een aantal gratis dingen op mp staan. Loopt/liep storm.

Afspraak met de eerste gemaakt.

Contact gegevens uitgewisseld.

Gaat om grote en zware meubelstukken. Gratis af te halen ivm verhuizing.

Ik heb alles leeggehaald en schoongemaakt en er komt niemand?



Wat is the fun?



Tussendoor mega veel mensen moeten teleurstellen die inmiddels geen interesse meer hebben.

En de desbetreffende meneer heeft einde vd morgen nog gemaild: ik heb een aanhanger gehuurd ik ben onderweg.



Nou mooi niet dus!



En nu zit ik met meubelstukken leeggehaald die in de weg staan.



Waarom doen mensen dit?

Wat is daar leuk aan?

Contacten leggen en gegevens uitwisselen en mensen met extra werk opzadelen en dan de hele dag laten wachten!

En zeggen dat ze 100% echt komen.



Wat zouden jullie doen als ze straks alsnog aan de deur komen met aanhanger van heinde en verre?
Meegeven natuurlijk. Weg is weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizenlotte schreef op 05 maart 2017 @ 12:45:

Ik heb er ook weer 1 die laat weten student te zij en 105 km te moeten rijden dus of ik een goede prijs kan maken voor hem.. heb net teruggemaild dat ik er niet voor heb gekozen om te reageren op een advertentie verder weg en dat hij ms zijn geld beter aan iets anders kan besteden als hij dan zo weinig geld heeft, en dat de prijs blijft wat het is. Wel afgesloten met vriendelijke groetjes, dat dan weer wel. Iemand moet het goede voorbeeld geven he Tot mjn verbazing kreeg ik mail terug dat ik gelijk had maar dat hij het natuurlijk kon proberen.. en daarachteraan dat mijn prijs idd fair is en dat hij ze ook voor de vraagprijs wel wil kopen, er staat nu een afspraak voor vanavond 19 uur. Zal mij benieuwen of hij echt komt of dat hij denkt dat hij me hiermee kan piepelen, mocht dat zo zijn dan heb ik nog een koper achter de hand die ook de vraagprijs wil geven dus mij heeft hij er niet mee als hij toch niet komt.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd lizenlotte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven