Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
Ik gisteren een nieuw iets erop gezet. Iemand biedt 60 en een paar uur later (na nog wat andere biedingen), had ik ook een bod van 100 euro. Stuurt de bieder van 60 euro me de vraag wat mijn laagste bod is. Ik antwoord dat ik, zoals hij kan zien, een bod van 100 euro heb. Krijg ik terug; voor 65 euro akkoord dan?



Serieus, wat denk je nou kerel?
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo snugger minnie mouse

mijn student heeft afgezegd voor vandaag maar schrijft 100 % zeker morgen om 16 uur te komen, ik heb hem geantwoord dat ik al met een ander heb afgesproken dat diegeen de banden mag ophalen deze week voor het geval ze niet zouden worden opgehaald vandaag, Daar reageerde hij nogal paniekerig op, met dat hij echt een rotdag achter de rug heeft en dat het hem spijt dat hij onze afspraak van vandaag niet kan nakomen en nog 2 keer dat hij morgen echt echt echt 100 % zeker om 16 uur kan langs komen. Zal ik hem nog even laten zweten of zouden jullie geloven dat hij morgen echt komt in deze situatie?
Alle reacties Link kopieren
quote:lizenlotte schreef op 06 maart 2017 @ 18:15:

Sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo snugger minnie mouse

mijn student heeft afgezegd voor vandaag maar schrijft 100 % zeker morgen om 16 uur te komen, ik heb hem geantwoord dat ik al met een ander heb afgesproken dat diegeen de banden mag ophalen deze week voor het geval ze niet zouden worden opgehaald vandaag, Daar reageerde hij nogal paniekerig op, met dat hij echt een rotdag achter de rug heeft en dat het hem spijt dat hij onze afspraak van vandaag niet kan nakomen en nog 2 keer dat hij morgen echt echt echt 100 % zeker om 16 uur kan langs komen. Zal ik hem nog even laten zweten of zouden jullie geloven dat hij morgen echt komt in deze situatie?Ik zou hem laten zweten
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 04 maart 2017 @ 17:00:

Net mensen aan de deur gehad voor wat bouwmaterialen die we verkopen. Hilarisch



1. Ijzeren balk van bijna 5 meter en een paar honderd (300?) kilo.

Eerste koper gaat weg omdat hij zijn dak wel met een smallere balk stut, dit is zo moeilijk leggen

Twee keurt m goed maar zodra hij er 3 stappen mee loopt samen met man haakt hij af. Te zwaar.

Koper 3 gaat weg omdat het niet in de auto past... hij wilde hem tussen de voorstoelen door steken op een handdoekje op de armlegger. Paste niet. uhm nee



2 flinke stapel bakstenen opgehaald door een man in een luxe wagen geen idee wat maar a la fiat 500. Heel de kofferbak volgetast. Bij wielen verdwenen in de wielkasten (heten die dingen zo?) Aangegeven dat hij ook later terug mocht komen ivm de vering van zijn auto. Hoede niet. Op de afrit een naar metaalachtig geluid Woonde 15 km verderop



Prachtig!

Wij hebben eens iemand gehad die graag onze tijdelijke terrastegels (ordinaire stoeptegels) wilde hebben. Man was keurig op tijd, met een tweede meneer om te helpen sjouwen. Het meest gammele aanhangertje wat we ooit hebben gezien. Manlief zei nog dat ze beter twee keer konden rijden maar het ging 'makkelijk'. Ze waren de straat nog niet uit of de as brak. Heeft die man uiteindelijk vier keer op en af kunnen rijden met tegels in zijn kofferbak.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:LieveMona schreef op 03 maart 2017 @ 15:21:

[...]





Sterker nog, vaak komt het vandaag niet eens uit Terugmailen dat vandaag voor de helft minder afvalt als optie maar dat ze een andere datum voor de helft meer dan de vraagprijs kunnen komen.
quote:lizenlotte schreef op 06 maart 2017 @ 18:15:

Sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo snugger minnie mouse

mijn student heeft afgezegd voor vandaag maar schrijft 100 % zeker morgen om 16 uur te komen, ik heb hem geantwoord dat ik al met een ander heb afgesproken dat diegeen de banden mag ophalen deze week voor het geval ze niet zouden worden opgehaald vandaag, Daar reageerde hij nogal paniekerig op, met dat hij echt een rotdag achter de rug heeft en dat het hem spijt dat hij onze afspraak van vandaag niet kan nakomen en nog 2 keer dat hij morgen echt echt echt 100 % zeker om 16 uur kan langs komen. Zal ik hem nog even laten zweten of zouden jullie geloven dat hij morgen echt komt in deze situatie?Ik zou hem aan laten betalen.
quote:minnimouse schreef op 06 maart 2017 @ 17:58:

Ik gisteren een nieuw iets erop gezet. Iemand biedt 60 en een paar uur later (na nog wat andere biedingen), had ik ook een bod van 100 euro. Stuurt de bieder van 60 euro me de vraag wat mijn laagste bod is. Ik antwoord dat ik, zoals hij kan zien, een bod van 100 euro heb.



Krijg ik terug; voor 65 euro akkoord dan?



Serieus, wat denk je nou kerel?



'Akkoord.



Verzendkosten zijn €40.



Mvg.'
Alle reacties Link kopieren
Die sneuneus is dus mooi niet geweest, heeft ook niks van zich laten horen totdat ik hem om 17.30 heb gemaild om hem te bedanken voor het afmelden. Daarop kreeg ik direct mail terug dat hij echt vandaag nog komt en dat hij onderweg is.. hoeft niet meer, draai maar weer om dan heb ik hem gezegd, we hebben geen zin om te dansen naar de pijpen van iemand die zich niet aan zijn afspraken kan houden. Er zijn genoeg andere geinteresseerden. krijg ik een mail terug van een ander account van ene achmed josef met dat hij echt vandaag nog komt en dat ik hem moet bellen met een telefoonnummer, waarop ik heb gezegd dat ik hem gezien het niet nakomen van zijn afspraken en account wissel niet meer vertrouw en dat ik de bandennog liever zelf hou dan ze aan hem te verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Morgenmiddag komt er nu iemand van een autogarage om ze op te halen, dat vertrouw ik heel wat meer dan deze gast.
Wat een gladiool zeg. Wat is dat toch dat mensen niet (op tijd) afzeggen? Wat is daar zo lollig aan? Kan me voorstellen dat je met die pipo klaar ben en met de volgende afspreekt die wel geïnteresseerd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met MP op de geijkte '5 euro vandaag ophalen' en 1 persoon die niet op kwam dagen na (maar dat vermoedde ik al)

Gistermiddag heb ik een mailtje gekregen met de vraag of mijn product al verkocht is. Ik heb daarop geantwoord en niets meer gehoord. Het product staat me niet in de weg maar ik zit dan toch een heel klein beetje op een mailtje terug te wachten. Waarschijnlijk/hopelijk is het mijn ongeduld die dit nu typt.
Keep on, keep keepin' on....
quote:lizenlotte schreef op 07 maart 2017 @ 18:36:

Die sneuneus is dus mooi niet geweest, heeft ook niks van zich laten horen totdat ik hem om 17.30 heb gemaild om hem te bedanken voor het afmelden. Daarop kreeg ik direct mail terug dat hij echt vandaag nog komt en dat hij onderweg is.. hoeft niet meer, draai maar weer om dan heb ik hem gezegd, we hebben geen zin om te dansen naar de pijpen van iemand die zich niet aan zijn afspraken kan houden. Er zijn genoeg andere geinteresseerden. krijg ik een mail terug van een ander account van ene achmed josef met dat hij echt vandaag nog komt en dat ik hem moet bellen met een telefoonnummer, waarop ik heb gezegd dat ik hem gezien het niet nakomen van zijn afspraken en account wissel niet meer vertrouw en dat ik de bandennog liever zelf hou dan ze aan hem te verkopen.



Wat een flapdrol.

Dit soort accountwissels wel altijd melden bij marktplaats. Zijn vaak oplichters.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier nu ook te wachten op waarschijnlijk een no-show... Waarom doen mensen dat toch? Zucht. Straks de "oude radiator, gratis af te halen" maar weer naar de schuur slepen...
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad wat n flapdrol lizenlotte.



Ik heb natuurlijk ook wel goeie ervaringen met M.P. en het valt mij wel op.dat als mensen iets graag willen hebben.ze meestal bellen .

Bellen.adres vragen .en snel komen.ook dat komt voor.gelukkig maar.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Met gratis afhalen heb ik juist vaker problemen dan voor 5 of 10 euro.

Omdat je niets vraagt, lijkt het minder waatd ofzo en is het minder erg om mis te lopen lijkt het.
Alle reacties Link kopieren
Gratis af te halen geeft mij inderdaad vaker problemen. Maar in dit geval is het zo'n oud, kapot en lelijk ding dat ik er eigenlijk niks voor durf te vragen

Gevalletje: hij staat in de weg. En misschien heeft iemand nog iets aan de onderdelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een meisje gehad die vanaf de andere kant van het land met de trein en dan lopend vanaf station rollen vloerbedekking kwam halen. Ook gratis. Ze was verbaasd dat het nog netjes. Ik heb er toen maar even met de auto teruggebracht naar station.
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Ik zie haar al gaan zeg met de vloerbedekking onder de arm
Vraagje, hoe lang wachten jullie altijd op de betaling van een koper? Meestal maakt de koper het meteen over. Maar ik heb nu 2 gevallen waarvan de kopers erg vaag blijven. Doen jullie aan een tijdslimiet oid? Of hoe pakken jullie dat aan?



En doen jullie aan "op gereserveerd" zetten of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht uiterlijk 48 uur en dan mail ik of dat de betaling misschien fout is gegaan omdat ik helaas nog niets heb ontvangen.

Hoor ik diezelfde dag nog niets, dan gaat het product weer in de verkoop en verwijder ik het bod.



De meeste serieuze klanten maken het geld dezelfde dag nog over (ik denk 80% van de kopers).
Alle reacties Link kopieren
Hier weer een goede ervaring: artikel stond op alleen afhalen maar in een dusdanig verre uithoek van het land (vanuit ons gezien dan he) dat het echt te zot zou zijn om ervoor te gaan rijden. Dus mailtje eraan gewaagd of als wij de verzendkosten zouden betalen - met een door de koper te bepalen transporteur - ze het product toch zouden willen versturen.



En ja hoor dat kon! Eerst nog netjes prijsopgaaf van de kosten, wij zijn meteen akkoord gegaan en geld overgemaakt.

Ging niet om een wereldbedrag en ook niet om een heel zwaar stuk, maar toch!
Alle reacties Link kopieren
Paar mensen die dan bieden op een kast en bij nader inzien geen vervoer hebben. Daar denk je toch eerst aan, voordat je gaat bieden?



Ben nu al twee weken aan t mailen over die kast maar hij staat er nog steeds...
Je kunt méér.
quote:GoedVerhaal schreef op 07 maart 2017 @ 20:19:

Ik zit hier nu ook te wachten op waarschijnlijk een no-show... Waarom doen mensen dat toch? Zucht. Straks de "oude radiator, gratis af te halen" maar weer naar de schuur slepen... Zoek vast het telefoonnummer van een ijzerhandelaar op, dan kan je die eventueel bellen. Oud ijzer brengt nml. geld op. Zou zo maar kunnen dat degene met wie jij een afspraak hebt, ook zo'n handelaar is.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 07 maart 2017 @ 07:58:

[...]





'Akkoord.



Verzendkosten zijn €40.



Mvg.'







Veel geinteresseerden maar niemand is tot op heden op komen dagen.

Vandaag zou er nog iemand komen die twee uur na de afgesproken tijd mailde of ik hem op het station (dat letterlijk om de hoek ligt) wilde komen ophalen. Nee dus.

Volgens mij was het ook gelul want ik kreeg na een kwartier een mail dat ik er maar in moest stikken (van die strekking).



Ook iemand die bied en als je dan akkoord gaat duurt het drie mailtjes van mijn kant voordat hij zegt geen interesse te hebben. Jeetje zeg, haal je bod dan weg.





Heb de advertentie verwijderd en probeer het over een tijdje weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 05 maart 2017 @ 17:46:

Ik heb een aantal gratis dingen op mp staan. Loopt/liep storm.

Afspraak met de eerste gemaakt.

Gaat om grote en zware meubelstukken. Gratis af te halen ivm verhuizing.

Ik heb alles leeggehaald en schoongemaakt en er komt niemand?





In het verleden had ik een groot aantal stoelen die uit een touringcar kwamen. Ik moest er vanaf omdat de ruimte leeg moest.

Gratis op te halen. Vele aanmeldingen.

Denk dat er 20 tot 30 procent van de aanmelders kwam opdagen.

Hele dag staan wachten in die kouwe ruimte en had er goed de pest in.

Paar weken daarna weer erop gezet, en wederom gratis, maar dat ik wel een tientje borg wilde hebben.

En dat je dit kwijt zou zijn als je niet op de afgesproken dag zou komen.

Stuk minder aanmeldingen, maar wel genoeg om alles kwijt te raken.

Stond met een pak tientjes te wachten. 2 mensen kwamen alsnog niet opdagen.

Pech voor hun. Niets teruggestort, ook niet na een mail dat ze die dag echt niet konden. Ik heb nog getracht het principe van 'borg' uit te leggen, maar dat ging er niet in bij ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven