Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Gister een studieboek op mp gezet, waar ik vanmorgen een bod op heb gehad. Deze vanmiddag geaccepteerd, omdat ik niet eerder in de gelegenheid was om erop te reageren. Krijg ik net bericht dat ze al voorzien is en dus afziet van het studieboek. Wat is dat toch met mensen om maar niet meer te reageren zodra ze geen interesse meer hebben in het product of al zijn voorzien. Nou zit er in dit geval maar een paar uur tussen onze reacties, maar dan nog. Laatst had ik ook al zo'n geval (na een paar dagen wachten en een aantal berichten van mijn kant te horen krijgen dat de koper al voorzien was). Heb er voor nu maar niet meer op gereageerd.
quote:GoedVerhaal schreef op 07 maart 2017 @ 20:19:

Ik zit hier nu ook te wachten op waarschijnlijk een no-show... Waarom doen mensen dat toch? Zucht. Straks de "oude radiator, gratis af te halen" maar weer naar de schuur slepen... Op Facebook staan altijd wel oud ijzer boeren uit je woonplaats die het zo op komen halen.
quote:clemance schreef op 01 maart 2017 @ 18:20:

[...]









Oh wat erg! Gelukkig heb je alles weer naar binnen gesleept, wát een mafklapper.Altijd eerst laten betalen dan heb je dat gezeur niet buiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wholovesvintage schreef op 09 maart 2017 @ 00:02:

Vraagje, hoe lang wachten jullie altijd op de betaling van een koper? Meestal maakt de koper het meteen over. Maar ik heb nu 2 gevallen waarvan de kopers erg vaag blijven. Doen jullie aan een tijdslimiet oid? Of hoe pakken jullie dat aan?



En doen jullie aan "op gereserveerd" zetten of juist niet?

Nee, ik doe niet aan gereserveerd. Dus als er geen geld komt staat het gewoon nog steeds te koop. Ik heb dus ook 1 keer gehad dat iemand iets wilde laten versturen, eerst wilde ze achteraf betalen, dat wilde ik niet. Ik heb nog rembours voorgesteld, maar dat vond ze te duur. Ze heeft me nog gebeld en toen zou ze betalen, maar de volgende dag toch een mailtje dat ze niet durfde. Die dag had ik ook een bericht van een andere geinteresseerde die het uiteindelijk heeft gekocht. Als ik mijn advertentie op gereserveerd had gezet dan had diegene waarschijnlijk niet gereageerd.

Als het overmaken me te lang duurt vraag ik op een gegeven moment wel waar het geld blijft.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat weer lekker vandaag, twee keer een afspraak, twee keer niemand. De eerste heeft al betaald, maar komt dan nog niet opdagen .
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
quote:Valeriaansnoepje schreef op 27 februari 2017 @ 10:08:

Hoe doen jullie het met adressen geven als iets op "ophalen" staat? Het gebeurt me wel vaker dat iemand ineens geen interesse heeft, en ik vind het niet zo'n fijn idee dat zij dan allemaal toch m'n adres hebben.



Nu zeg ik dat ik mijn adres geef als ze bevestigen dat ze echt willen komen ophalen, en dan cash betalen. Maar ik heb het idee dat ze daardoor juist zeggen dat ze geen interesse meer hebben (omdat ze waarschijnlijk snel snel het ding willen hebben en het langer duurt).Ik heb locatie uitstaan (geen zin in dat bekenden kunnen zien wat ik te koop aanbied ), maar zeg dan altijd eerst in welke wijk van de stad ik woon als mensen in het algemeen vragen of ze kunnen ophalen. Als afspraak om af te halen niet dezelfde dag is, dan vraag ik om nog even op de dag zelf te mailen voor het adres. Omdat ervaring leert dat de interesse vaak verdwijnt. Als die mail idd komt, weet je dat je serieuze koper hebt en anders hoef je er niet voor thuis te blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pochacco schreef op 11 maart 2017 @ 16:52:

Het gaat weer lekker vandaag, twee keer een afspraak, twee keer niemand. De eerste heeft al betaald, maar komt dan nog niet opdagen .



Balen!

Ook een ergernis: kinderfietsen in heel goede staat waar je maar niet van af komt. Na veel mislukte transacties had ik een man met zoontje aan de deur. Fiets mee voor 15 euro. Komt hij paar minuten later terug, kind vond fiets toch niet mooi (was ook meisjesfiets, hoewel niet roze). Balen, maar kon niets anders dan terugnemen. Daarna gewoon ingeruild bij fietsenzaak met nieuwe aankoop en er nog 50 voor gekregen!
Alle reacties Link kopieren
Een keer gehad..



30 euro afgesproken en bij ophalen gaf hij aan dat hij niet meer had dan 20 euro.(zijn vorige bod) Serieus? Aangeboden dat hij kan internet bankieren om het over te maken. Nee hij had zijn pinpas niet bij zich..

Oke doeii.
Bam!!!!
Ik schakel tegenwoordig het bieden uit. Zet er een vaste prijs bij.

En ik zet erbij: dit is een vaste prijs, dus a.u.b. niet mailen met lagere biedingen!

Natuurlijk zijn er dan nog steeds mensen die mailen met een lager bod......



Een artikel voor iemand reserveren doe ik ook niet meer. Zeg je andere bieders af, en uiteindelijk krijg je bericht dat ze het toch niet hoeven.



Verkocht eens een digitale camera voor 100 euro. Camera was nog nieuw. Nw. prijs was op dat moment 150 euro in de winkel. Stond erbij in de advertentie. Dus die man komt, een eind rijden, en ziet op onze bon dat wij er met een aktie maar 130 euro voor betaald hadden. Toen vond hij 100 euro opeens teveel. Ik dacht, prima, ga je hem toch in de winkel kopen voor 150 euro? Hij is zonder camera weer weggegaan.
quote:Toontje1983 schreef op 10 maart 2017 @ 20:27:

Gister een studieboek op mp gezet, waar ik vanmorgen een bod op heb gehad. Deze vanmiddag geaccepteerd, omdat ik niet eerder in de gelegenheid was om erop te reageren. Krijg ik net bericht dat ze al voorzien is en dus afziet van het studieboek. Wat is dat toch met mensen om maar niet meer te reageren zodra ze geen interesse meer hebben in het product of al zijn voorzien. Nou zit er in dit geval maar een paar uur tussen onze reacties, maar dan nog. Laatst had ik ook al zo'n geval (na een paar dagen wachten en een aantal berichten van mijn kant te horen krijgen dat de koper al voorzien was). Heb er voor nu maar niet meer op gereageerd.

Ik lees niks geks. Je kreeg een bod, ging akkoord en de bieder zag er vanaf. Allemaal binnen 1 dag en je was zelf ook niet de vlotste.

De bieder doet m.i. niks verkeerd. Heeft misschien ook wel slechte ervaringen en op meerdere zelfde boeken geboden. Zodra iemand anders dan eerder hapt is ze klaar.
Hoe bedoel je 'niet de vlotste'? Probeer altijd zsm te reageren, alleen kan dat niet altijd binnen 1 minuut (bijvoorbeeld vanwege werk - op mijn werk is 't gebruik van je mobiel niet mogelijk/wenselijk). En soms betekent dat ik een paar uur later pas kan reageren op mp-vragen/-biedingen.



Hoe doen anderen dat? Binnen hoeveel tijd reageren jullie op een bod of vraag van een (ver)koper?
Ik reageer altijd binnen een dag, liefst zo snel mogelijk, en verwacht ook binnen een dag reactie. Na een dag geen reacties stuur ik nog een herinnering en alles daar nog een dag niet op wordt gereageerd is het voor mij klaar en verwijder ik het bod van de koper, trek ik mijn bod in.



Maar als koper ga ik niet wachten als er nog meerdere van hetzelfde te koop staan en bied ik op meer tegelijk. Ik moet dus ook wel eens een 'helaas te laat ' versturen naar verkopers. Laatst 3 verkopers die hetzelfde aan mijn wilde verkopen binnen een uur. Dat voelde wel een beetje lullig. Maarja, ook genoeg geen enkele reactie.
quote:Toontje1983 schreef op 12 maart 2017 @ 08:18:

Hoe bedoel je 'niet de vlotste'? Probeer altijd zsm te reageren, alleen kan dat niet altijd binnen 1 minuut (bijvoorbeeld vanwege werk - op mijn werk is 't gebruik van je mobiel niet mogelijk/wenselijk). En soms betekent dat ik een paar uur later pas kan reageren op mp-vragen/-biedingen.



Nou dat Bedoel ik met niet de vlotste, je reageert -door omstandigheden- pas na een paar uur. Maar als de bieder vervolgens exact hetzelfde doet vind je dat ergerlijk.

Vind ik krom denken. Alles was binnen 1 dag.

Waarom is dat van jou wel helemaal prima en van je bieder die er vanaf zag niet?
Wat ik aangaf, is dat ik het irritant vind dat ze haar bod niet introk zodra ze via een andere weg al is voorzien (sterker nog: zelfs nadat ze aangaf al voorzien te zijn, liet ze haar bod staan), dus niet over dat ze niet tijdig reageerde op mijn berichtje. Als iemand blijkbaar in staat is om mp af te struinen (prima als iemand dat doet hoor), dan lijkt het me wel zo fatsoenlijk om ook het bod in te trekken zodra je al voorzien bent. Daar ging mijn irritatie over.
Snap best dat niet iedereen even vlot reageert, er kan van alles achter zitten (werk, huishouden, afspraken, weet ik veel wat). Zelf probeer ik zo snel mogelijk te reageren. Als ik iemand een berichtje heb gestuurd, verwacht ik daarom ook niet a la minuut een berichtje terug. Als na ongeveer 24 de ander nog geen berichtje terug heeft gestuurd, dan stuur ik een vriendelijk berichtje terug met de vraag of er nog interesse is in de (ver)koop van het product. Mocht ik na ongeveer 24 uur nog niets gehoord hebben, dan stuur ik mijn laatste berichtje met dat als ik binnen redelijke termijn geen reactie ontvang, de (ver)koop niet doorgaat.
Misschien moet je dan even teruglezen. Dat is niet wat je schreef.
Ach, excuus, het staat er minder duidelijk dan wat ik bedoelde
Alle reacties Link kopieren
Hier dit weekend geboden op een zgan asos maternity avondjurk, net iets lager dan de vraagprijs maar mevrouw ging akkoord. Eerst nog gevraagd of het ook verzonden kon worden en dat kon. Daarna snel gegevens uitgewisseld en geld overgemaakt. Morgen krijg ik de track and trace. Ben altijd blij, als het zo snel en vlot loopt/afgehandeld word.
•°: Don't be the same, be better!
Ik ben vanmorgen een uur voor niks thuis gebleven voor iemand die naar eigen zeggen door de navigatie naar een verkeerd adres was gestuurd. Als je niet goed uitkomt, dan kijk je toch nog eens in je mail en tik je het toch correct in? Bij die van ons kun je als je 1 letter kiest, steeds kiezen uit een lijstje met straten. Letter erbij, vallen er wat straten af. Hoe je dan verkeerd uit kunt komen is mij een raadsel. Ook als je alles letterlijk over moet typen is het me een raadsel. (En ja, ik heb de door mij verstuurde email met adres nagekeken. Klopte.)
Ik bied iets op MP aan, nieuwprijs 70 euro.

In goede staat.

Vraagprijs 20 euro.

Biedt iemand 5 euro.

Ok prima kan. Ik mail terug dat ze het voor 15 euro mag overnemen.

Geen reactie.

Week later bied de zelfde koper via mail 5 euro.

Ik mail weer terug, voor 15 euro mag overnemen.

Weer geen reactie. En nu dus voor de 3e keer een mail met een bod van 5 euro.

Ik ben er wel een beetje klaar mee.
Ik had laatst ook weer een pareltje. Iemand bood op nieuwe schoenen (in doos prijsje er nog in) doet een bod, vervolgens tijdens het mail contact bied ze ineens de helft. Dat accepteerde ik dus niet, krijg ik een kwade mail dat ik akkoord was met haar bieding, ja dûh, het eerste twee keer zo hoge bod.



En deze was ook niet zo fijn, alles overeengekomen, zij mailt dat de betaling is gedaan en of ik het al heb, nee, dus, sommige banken zijn niet zo snel.

Toen ik de volgende ochtend om zeven uur nog even m'n account checkte voor ik ging werken had ik twaalf berichtjes van haar, of ik die betaling al had, en nog eens, en nog eens en de laatste was dat ik wel een oplichter zou zijn omdat ik niet reageerde. Die mailtjes waren tussen 23uur en 6uur verstuurd..... slapen kan blijkbaar ook niet meer. Tijdens m'n lunchpauze zag ik dat het bedrag binnen was, toen een vriendelijk mailtje gestuurd, "aangezien ik aan het werk was en de bank pas om 12uur de overboeking heeft gedaan reageer ik nu pas; het is er hoor" direct opgestuurd en track&tracecode erbij. Er kon geen bedankt vanaf.



Het is dat ik soms een leuke prijs krijg voor iets wat ik niet (meer) gebruik maar anders was ik er klaar mee.......
Ik moet zeggen dat ik afgelopen week 2x iets heel snel verkocht heb en dat alles vlot afgehandeld was.

Ik was mijn vertrouwen alweer kwijt nadat ik met iemand gegevens uitgewisseld had en die bij het punt van betalen weer niks liet horen. Als je het toch niet wil kopen, geen probleem maar doe dan een mailtje dat je het toch niet wilt dan hoef ik niet tig mailtjes te sturen of het geld al overgemaakt is..
Ben blij als banken het weer aan gaan geven als een naam niet bij rekeningnummer hoort! Scheelt een hoop oplichting!
quote:Anoniem1234567891 schreef op 21 maart 2017 @ 01:27:

Ben blij als banken het weer aan gaan geven als een naam niet bij rekeningnummer hoort! Scheelt een hoop oplichting!Dat was toch alleen als de ander bij dezelfde bank zit? Los je denk ik weinig mee op mbt oplichting.
Pfff, vanmiddag een tablet op marktplaats gezet. Echt nog zo goed als nieuw. Nieuwprijs was €300,- Mag weg voor €50,- Ik hoef er niet aan te verdienen en als ik er iemand blij mee kan maken dan heel graag. Maar het ligt me ook niet in de weg.



Geïnteresseerde #1; wil eerst persee dat ik hem ga bellen. Ik houd daar zelf niet van. Want mijn telefoonnummer staat ook niet bij de advertentie.

Komt uiteindelijk met een mega verhaal dat hij een alleenstaande papa in de WIA is. Had nog een XP computer en de 3 weken geleden gekochte tablet was de volgende dag stuk gevallen vanaf de trap...

Of hij de tablet mag overnemen voor €15,-...



Geïnteresseerde #2; 'Halo, ik nieuw in hier. Hoeveel werken batterij en kopen 20 ero?'



Wat moet ik hier nou mee? Ik wil graag aardig blijven. Maar goed, omdat iemand een alleenstaande papa in de WIA is, kan ik niet mijn tablet voor bijna noppes verkopen.

Ik verkoop nu ook mijn spulletjes omdat ik ook geld goed kan gebruiken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven