Geld & Recht alle pijlers

Minderjarige: belasting over winst uit kleine onderneming?

14-04-2017 21:31 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgelost.
Heb je kosten gehad aan dat kleine internetbedrijfje? Heb je wel netto winst gemaakt?



Verder weet ik niet hoe je dat het beste kan regelen. Ik kan bij mijn aangifte andere inkomsten ( dus de netto inkomsten) invullen. Waar dat precies bij jouw aangifte precies allemaal invloed op heeft weet ik niet.



Je kan het online invullen en kijken waar je op uit komt voor je het instuurt?
Alle reacties Link kopieren
Opgelost.
Goed hoor, zo jong al ondernemen! En leuk dat er meteen winst uitkomt.



Iemand anders heeft dus betaald voor de website/webwinkel?

Staat je bedrijf officieel ingeschreven en heb je handlichting? (Toestemming via de rechtbank).



Je dient wel bij de belastingdienst de winst op te geven, let wel op dat dit gevolgen kan hebben voor de kinderbijslag van je ouders. Hoe het precies met jouw bedrag zit, daar durf ik niets over te zeggen.
Ga je nog meer verdienen dit jaar? Dan zou ik alvast reserveren voor de belasting. Je hoeft het pas volgend jaar aan te geven.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je hebt uitgezocht dat je onder de heffingskorting blijft.



Dan hoef je geen aangifte te doen.



Je hoeft pas aangifte te doen als je meer dan € 45 aan belasting moet gaan betalen.

https://www.belastingdien ... ent/moet_ik_aangifte_doen
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Opgelost.
quote:Gebruikersnaamingebruik schreef op 14 april 2017 @ 21:42:

Staat je bedrijf officieel ingeschreven en heb je handlichting? (Toestemming via de rechtbank).

Wat bedoel je met handlichting?

Ik heb er nog nooit van gehoord. Is dat iets Belgisch misschien?
Alle reacties Link kopieren
En zolang jouw omzet laag blijft, hoef je ook geen BTW te betalen.



Dat hoeft pas bij een omzet van zo'n € 6000,--

(ik weet niet precies bij welke omzet je € 1345,-- aan BTW betalen moet)



kleine ondernemers
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
bel de belastingdienst, daar zijn ze voor
Alle reacties Link kopieren
quote:maxzantem23 schreef op 14 april 2017 @ 21:49:

[...]



Ik denk het wel, alleen dan met een nieuw zaakje, dus ik denk dat ik me wel ga inschrijven bij de KvK.



Neem de tijd om uit te zoeken wat je verplichtingen dan zijn.

Als ondernemer moet je op tijd aangifte doen van je omzet, en eventueel BTW afdragen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:Courage-- schreef op 14 april 2017 @ 21:50:

[...]



Wat bedoel je met handlichting?

Ik heb er nog nooit van gehoord. Is dat iets Belgisch misschien?Never mind, ik heb zelf al gegoogled.

http://www.ondernemersplein.nl/regel/mi ... dernemers/
Als je dit jaar je nieuwe bedrijf opstart en ermee verdient, telt het eerste inkomen ook gewoon mee.
Alle reacties Link kopieren
En het zou erg handig zijn als je een eigen Paypal-rekening kunt nemen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Je noemt dat je een bedrijf of onderneming hebt. Volgens mij handelde op marktplaats. je verkoopt wat spullen en hebt er wat mee verdient, dat is fijn.

Iedereen verkoopt weleens een of meerdere spullen op internet en hebt er een zakcentje mee verdient. Maar om dat nou gelijk op te geven aan de belastingdienst gaat voor mij wat te ver.

Ik zou als ik jou was gewoon niks opgeven.



straks is er koningsdag. er zijn genoeg mensen/ particulieren die goed verdienen op die dag. denk je dat die mensen alles opgeven aan de belasting?
Alle reacties Link kopieren
Is je belastbaar inkomen uit werk en woning (inkomen uit overige werkzaamheden valt hier ook onder) niet hoger dan 19.922 euro, dan ontvang je 2.242 euro korting.



Verdien je jaarlijks bijvoorbeeld 1.000 euro aan het verkopen van spullen op Marktplaats, dan betaal je daar normaliter 37% belasting over. Omdat het bedrag dat overblijft minder is dan 2.242 euro, hoef je hierover geen belasting af te dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven