Geld & Recht alle pijlers

MP, wat nu te doen?

28-11-2014 09:08 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Wat ik nu toch mee maak op marktplaats....

Ik heb van de week een item verkocht op marktplaats voor 30 euro,

mevrouw wilde het opgestuurd hebben. Dus zo gezegd, zo gedaan.

Word ik gisteren gemaild dat ze nog niks ontvangen heeft, nu heb ik dit in 6 jaar nog nooit meegemaakt, dus ik een nette mail terug gestuurd, waarin ik voorstelde om vandaag nog even af te wachten en ik anders het bedrag terug zou betalen en ik mijn verlies zou nemen.

Krijg ik een mail terug dat ik een oplichter ben, dat ze mijn gegevens wel even achterhaalt, dan haar man politie agent is, dat ze mij dit weekend met haar vrienden op komt zoeken, bla bla bla...

De ene bedreiging na de andere (en ze zijn niet mis), terwijl ik dit gewoon netjes wilde oplossen.

Ik voel me hier dus helemaal niet prettig bij, heb 2 kleine kinderen, zwanger van de derde en zit nu helemaal in de stress.



Wat moet ik hier nu mee?
Heb je het pakketje gevolgd via Track & Trace?



Belachelijk dat ze jou een oplichter noemt als jij voorstelt het bedrag terug te betalen. Vind jou zeer schappelijk. Lijkt me sterk dat ze je komt opzoeken voor die dertig euro.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer heb je het verstuurd?



Ik moet zo lachen om zulke vrouwen. Net kleine kinderen:

" mijn papa is politieagent hooooor".



Alsof hij zijn functie mag misbruiken.
Alle reacties Link kopieren
Dit heb ik ook meegemaakt nadat ik een game verkocht had aan een man. Binnen een paar dagen werd ik bedreigd, zou ik een oplichter zijn en deze man zou een vriend hebben die vanwege zijn baan (?) makkelijk mijn adresgegevens zou kunnen achterhalen.

Ik denk dat jij te maken hebt met een oplichter die je op deze manier je geld afhandig wil maken.

Natuurlijk heeft zij het pakket wel ontvangen, ze wil je bang maken om haar geld terug te krijgen.

Ik heb zelf het geld terugbetaald toen het mij overkwam maar het is erg oneerlijk en ik denk niet dat je wordt opgezocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou MP op de hoogte brengen van de dreigmails die je hebt gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, als haar man politieagent is dan lijkt het mij niet dat hij het goedkeurt dat zij met vrienden mensen gaat 'opzoeken' met wie ze onenigheid heeft op Marktplaats, laat staan dat hij zelf mee gaat doen.



Ze komt op mij over als iemand voor wie begrijpend lezen een erg groot probleem is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou terugsturen:Je kunt me wel blij maken maar niet bang en en bij de volgende bedreiging wordt aangifte gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een mail terug sturen:



Beste .....,



zoals ik in mijn eerste reactie heb aangegeven ben ik bereid om de gemaakte kosten terug te betalen indien je het pakketje niet ontvangen hebt. Ik zie dan ook niet in waarom je me moet bedreigen.

Ik ga er dan ook vanuit dat we dit netjes kunnen afhandelen, daar ik anders genoodzaakt ben om aangifte te doen van bedreiging.

Zoals je echtgenoot wel zou kunnen beamen, is bedreiging via mail ook strafbaar, en aangezien ik me hier niet prettig bij voel zal ik dit ook niet nalaten.



Echter, ik ga er vanuit dat jij dit ook netjes opgelost wil hebben.



Groet,

Mymaitai
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Het postpakketje is dinsdag verzonden, geen track & trace, want gewone post.



Heel deze situatie is gewoon belachelijk, het is verzonden, kom zelfs met een voorstel en dan zulke mailtjes krijgen? Ik voel me hier echt niet prettig bij, je hebt tegenwoordig wel mensen die gekke dingen doen voor veel minder!
Alle reacties Link kopieren
Jee, is dat mens ongesteld ofzo? Je bent al heel coulant vind ik.

Mocht ze doorgaan met haar dreigementen kun je haar mededelen dat je overweegt aangifte te doen. Dan kan haar vent haar eens exact uitleggen waar zij de fout is ingegaan.
Bedreigingen zijn niet fraai en niet effectief maar ik kan me wel wat voorstellen bij het wachten op een pakketje wat maar niet komt. Ik heb weleens anderhalve week gewacht en toen bleek ze terug naar Joegoslavië.
Alle reacties Link kopieren
quote:blommit schreef op 28 november 2014 @ 09:21:

Bedreigingen zijn niet fraai en niet effectief maar ik kan me wel wat voorstellen bij het wachten op een pakketje wat maar niet komt. Ik heb weleens anderhalve week gewacht en toen bleek ze terug naar Joegoslavië. Jij kunt je serieus iets voorstellen bij zo'n mail? Nota bene als de verkoper aanbiedt om je geld terug te storten?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 28 november 2014 @ 09:24:

[...]





Jij kunt je serieus iets voorstellen bij zo'n mail? Nota bene als de verkoper aanbiedt om je geld terug te storten?

Lang thuis zitten wachten op iets waar je je op hebt verheugd is nooit leuk. Geld teruggeven zal dat niet helemaal goed kunnen maken.



Maar zelfbeheersing blijkt achteraf altijd het beste.
Hoeveel woog je pakketje, hoeveel postzegels zaten erop?



Ik heb recent ook via Marktplaats wat gestuurd, iets wat zwaarder dan 250 gram was maar wel door de brievenbus paste. Doordat het zwaarder is dan 250 gram (tot 2 kilo), betaal je er ¤3.84 voor (6 postzegels).



Dit is een Brievenbuspakje, en als je het bij een postpunt laat wegen en frankeren, krijg je een track&trace nummer, en kan jij (en de ontvanger) het pakket in de gaten houden.



Heb je nu niks meer aan, maar misschien voor in de toekomst wel.



En je bent wel gek om voor te stellen het volledige bedrag terug te betalen. Als je al wil betalen, dan is de helft heel erg coulant. Ik doe daar niet aan, als mensen garantie willen, dan moeten ze het maar op komen halen. Ik verkoop al heel lang op Marktplaats en er is nog nooit iets niet aangekomen (wat ik heb verstuurd).



En, heel mooi mailtje Biol, dat dekt de lading volledig.
Dit is de manier hoe oplochters te werk gaan he. Ze hebben het allang, maar beweren van niet en verdienen er geld aan. In de mails staat altijd hoelang iemand actief is op marktplaats. Ik hecht daar altijd wel waarde aan. Iemand die 5 jaar op marktplaats zit zal minder snel oplichten dan iemand die er 3 weken op zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit aangeboden hebben om geld terug te betalen, bosjes mensen worden zo opgelicht via marktplaats. Niet zelf halen = eigen risico.



Verder zou ik een mail sturen dat je niet meer met haar wilt praten en dat je bij de volgende dreigmail aangifte doet.



Maak je niet te sappel, dit soort mensen schreeuwt maar wat ze voor de mond komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er nu vanuit gaan dat ik opgelicht wordt door de ander. Ben je traceerbaar via internet, je naam en je adres bijvoorbeeld? Dan zou ik voor mijn gemoedsrust mijn verlies nemen en het geld terugbetalen, maar ik vermoed dat ze het gewoon heeft ontvangen. Als je niet traceerbaar bent zou ik terugmailen dat ik er niet van gediend ben om zo behandeld te worden en dat ik in alle redelijkheid het gesprek wil voortzetten om tot een oplossing te komen. Als ze dat niet kan opbrengen zou ik haar blokkeren.



Overigens zou ik minstens track and trace nemen bij het opsturen, maar als zij daar niet om gevraagd heeft is het eigenlijk haar keuze en verantwoordelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Het pakketje woog iets minder als 200 gram, 4 postzegels dus.



Dit is voor mij ook de eerste keer dat er iets niet aankomt, vandaar ook mijn voorstel om het bedrag terug te betalen als ze vandaag niet zou ontvangen. Mevrouw is al 8 jaar actief op marktplaats zo te zien, dus misschien heeft ze het werkelijk niet ontvangen? Maar ik heb met de beste bedoelingen geprobeerd dit op te lossen en dan krijg ik dit soort dingen naar mijn hoofd?



Ik heb inmiddels het bedrag toch maar terug gestort, heb ook al even gebeld naar het 0900-nummer van de politie en gevraagd wat te doen, die hebben nu een melding gemaakt van mijn telefoontje. Als ik wil en me daar prettig bij voel kan ik vanmiddag aangifte komen doen, de agent die ik aan de telefoon had vond de mailtjes dus van zodanige ernstige aard dat aangifte wel gewenst is.



* Marktplaats heb ik inmiddels ook al op de hoogte gebracht.
Alle reacties Link kopieren
Gevalletje oplichter inderdaad,



Nu meteen een mail sturen naar MP, is al eerder gezegd.

Dan ben je zelf gedekt, en zal MP jou ook niet gaan blokkeren.



Overigens is het mij al wel eens gebeurt dat er een pakket niet aankwam.

En ook dat er 1 van mij niet aankwam bij een ontvanger. (zeker sinds post.nl)

Verzenden gebeurt bij mij overigens altijd op eigen risico van de ontvanger.

Dit meld ik ook heel duidelijk in de correspondentie met een verkoper.

En ik verstuur alles met track&trace. Altijd.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Ja dan denk ik idd dat ze het echt niet heeft ontvangen. Helaas gebeurt dat wel is.. Kan je niks aan doen. In dat geval denk ik dat mensen zelf denken te maken hebben met een oplichter en hopen dat ze door te dreigen daadwerkelijk wat bereiken..



Ik zou je er alleen niet zorgen over maken dat ze naar je huis komen hoor. Ik zou ook in dit geval die 30 ehro hebben teruggestort. Om van het gezeik af te zijn. Lijkt mij niet dat iemand die 8 jaar op mp zit de boel loopt te bedriegen... Maar je weet maar nooit.
't Is natuurlijk een ontzettende strop. Opvallend hoe vaak brievenbuspost in het niets lijkt te verdwijnen. Wat heeft de postbezorger eraan, zou je denken.



Ik laat alles altijd per pakketpost bezorgen (ook niet van MP) en dat is maar hoogstzelden misgegaan en in dat geval kon ik een procedure opstarten met post.nl als verantwoordelijke partij.
quote:mymaitai schreef op 28 november 2014 @ 09:39:

Het pakketje woog iets minder als 200 gram, 4 postzegels dus.



Dit is voor mij ook de eerste keer dat er iets niet aankomt, vandaar ook mijn voorstel om het bedrag terug te betalen als ze vandaag niet zou ontvangen. Mevrouw is al 8 jaar actief op marktplaats zo te zien, dus misschien heeft ze het werkelijk niet ontvangen? Maar ik heb met de beste bedoelingen geprobeerd dit op te lossen en dan krijg ik dit soort dingen naar mijn hoofd?



Ik heb inmiddels het bedrag toch maar terug gestort, heb ook al even gebeld naar het 0900-nummer van de politie en gevraagd wat te doen, die hebben nu een melding gemaakt van mijn telefoontje. Als ik wil en me daar prettig bij voel kan ik vanmiddag aangifte komen doen, de agent die ik aan de telefoon had vond de mailtjes dus van zodanige ernstige aard dat aangifte wel gewenst is.



* Marktplaats heb ik inmiddels ook al op de hoogte gebracht.Best wel dom dat je het geld al hebt teruggestort. Versturen zonder track & trace (indien vooraf overeengekomen) is altijd voor risico ontvanger. Je hebt je laten overbluffen, door iemand die hier waarschijnlijk al jarenlang ervaring mee heeft.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je geld terug beten? Risico van het vak voor mevrouw lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Stuur een mail terug dat je haar gedreig niet accepteert daar je een nette oplossing hebt voorgesteld. Geef aan dat je aangifte doet (en doe dat ook desnoods via internet en voeg alle mails toe). Geef aan dat je gezien het gedreig het contact verbreekt en nergens meer op in gaat. Overleg e.a. ook aan marktplaats. Lik op stuk, niet meer mee werken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou terugmailen dat ik helaas niet kan ingaan op bedreigingen en daarom geen geld meer terugstort. En dat mijn echtgenoot, die sinds 2012 heersend kampioen kickboksen is, en mijn roedel rotweilers graag een goed gesprek aangaan met wie er dan ook maar onuitgenodigd aan de deur staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven