Geld & Recht alle pijlers

Nieuwe auto zoeken..... welke?

23-06-2016 10:18 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van mijn topic van gisteren zoek ik een nieuwe auto. Maar ik heb geen idee wat voor auto ik wil. Wensen:



5 deurs

mogelijkheid tot trekhaak

ruimte voor een kinderwagen achterin

rijdt voordelig



we rijden ongeveer:

woon-werkverkeer: 4 maal per week 40 km enkele ries

priveverkeer: een keer per maand 150-200 km enkele reis en elke week 1 of 2 ritjes van niet meer dan 20 km



We zoeken een auto die ruim genoeg is om ons als gezin te vervoeren, maar vooral een niet te grote auto. Als we op vakantie gaan kunnen we de auto van mijn broer lenen, dus daar hoeven we geen rekening mee te houden. Het uiterlijk van een auto doet ons niet zoheel veel. Al trek ik de lijn bij een Fiat Multipla (of hoe dat ding ook heet).





Ik heb werkelijk waar geen flauw idee waar ik moet beginnen met zoeken. Iemand een goed idee?
wel gaaf, een nieuwe auto zoeken vanwege een topic!
Een Seat Ibiza is misschien een goed idee? Diesel.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een budget? Of mag het alles kosten?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:SparklingLemon schreef op 23 juni 2016 @ 10:22:

Een Seat Ibiza is misschien een goed idee? Diesel.

Een diesel? Voor misschien 20.000 km per jaar? Nee, dat is geen goed idee.

En de Ibiza is geen betrouwbaarheidskampioen.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Ford focus Station. Daar kan een trekhaak onder (hebben wij ook) en valt qua wegenbelasting net in een lagere klasse dan bijvoorbeeld een Peugeot 3008 (wat qua ruimte een vergelijkbare auto is). 5-deurs, kinderwagen past ingeklapt in de koffer, wielen hoeven er niet af en dan kun je evt ook nog een tas boodschappen kwijt. Wegenbelasting betalen we rond de 50 per maand (Drenthe)
Alle reacties Link kopieren
Focus is een aanrader, Auris is een aanrader, Civic is een aanrader....maar zonder budget wordt het lastig.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 23 juni 2016 @ 10:26:

[...]



Een diesel? Voor misschien 20.000 km per jaar? Nee, dat is geen goed idee.

En de Ibiza is geen betrouwbaarheidskampioen.Ik heb er anders al jarenlang plezier van, nog geen problemen mee gehad. Zit al over de 250.000 km op de teller. Doet het nog top! Ik rij alleen wel meer dan 50.000 km per jaar
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben recent een Honda Jazz gekocht. Kleine auto maar veel kofferruimte indien nodig. Verbruik is bij ons nu iets van een 5l/100km, maar dat hangt natuurlijk van je rijstijl etc af.



En kwam bij de kleine autos als veiligste uit de NCAPP tests.
Alle reacties Link kopieren
Haha, wij hebben ook de lijn bij de Multipla getrokken, daarom rijden wij in de enige andere auto met een 3+3 stoelen indeling.



Ik persoonlijk vind veiligheid altijd belangrijker dan verbruik. Vaak zijn kleine en goedkope auto's gewoon minder veilig vanwege de kleinere kreukelzone en het gebrek aan airbags etcetera.
Alle reacties Link kopieren
Tja, blijft lastig altijd... Je gaat voor tweedehands, neem ik aan? Zeker voor benzine gaan, of voor LPG G3 (rijdt wel supergoedkoop, maar weet zo even niet of het qua wegenbelasting veel scheelt)

Ze zeggen altijd dat Japanners het betrouwbaarst zijn, maar of dat nog steeds zo is... Volkswagens en Volvos zijn sowieso fijn en betrouwbaar, maar kosten dan ook de hoofdprijs en onderdelen zijn ook prijzig. Misschien even zoeken op internet naar lijstjes betrouwbaarste auto's? Daar is wel onderzoek naar gedaan.

En in The end blijft het altijd een ontzettende gok..
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 23 juni 2016 @ 10:26:

[...]



Een diesel? Voor misschien 20.000 km per jaar? Nee, dat is geen goed idee.

En de Ibiza is geen betrouwbaarheidskampioen.En best wel klein voor een gezin....
Alle reacties Link kopieren
Skoda Rapid, Hyundai i30, Kia C'eed, of (laten we eens gek doen) een Dacia Lodgy of Logan?
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 23 juni 2016 @ 10:40:

[...]





En best wel klein voor een gezin....Nee hoor.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:viva1966 schreef op 23 juni 2016 @ 10:40:

[...]





En best wel klein voor een gezin....Klein? Nouja goed zal wel aan mij liggen
Alle reacties Link kopieren
Budget, ja dat is ook wel een goede.



Ik zou het liefst niet meer dan 6000 euro uit willen geven. Maar als je voor 8000 euro een veel betere auto kunt kopen hebben we dat geld ook liggen en eventueel zouden we zelfs 10000 euro uit kunnen geven, maar dan is het potje voor het onderhoud het komende jaar wel leeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 23 juni 2016 @ 10:52:

Budget, ja dat is ook wel een goede.



Ik zou het liefst niet meer dan 6000 euro uit willen geven. Maar als je voor 8000 euro een veel betere auto kunt kopen hebben we dat geld ook liggen en eventueel zouden we zelfs 10000 euro uit kunnen geven, maar dan is het potje voor het onderhoud het komende jaar wel leeg.Hoppa
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 23 juni 2016 @ 10:52:

Budget, ja dat is ook wel een goede.



Ik zou het liefst niet meer dan 6000 euro uit willen geven. Maar als je voor 8000 euro een veel betere auto kunt kopen hebben we dat geld ook liggen en eventueel zouden we zelfs 10000 euro uit kunnen geven, maar dan is het potje voor het onderhoud het komende jaar wel leeg.

Voor dat budget kun je iig wel een vrij betrouwbare auto kopen. Wij hebben onze focus nu een jaar en behalve wat pech van de winter (startproblemen en dat lag echt aan de auto zelf, niet aan het merk) heeft hij nu een APK gehad. De pech van de winter heeft ons zo'n 2 a 300 euro gekost en de APK nu kost ook ongeveer 200 euro. Wel hebben wij bij de koop er nieuwe banden en een nieuwe accu op gekregen (bij de aankoopprijs inbedongen). Die van ons is uit 2010, en wij hebben 10.000 betaald, maar er zitten ook extra's op (klimaatcontrole, parkeerhulp achter bijv.)



Over het algemeen, als je de auto bij een dealer van dat merk koopt (ook 2e hands) kun je daar gratis pechhulp bij krijgen, dat hebben wij ook bij onze auto.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 23 juni 2016 @ 10:52:

Budget, ja dat is ook wel een goede.



Ik zou het liefst niet meer dan 6000 euro uit willen geven. Maar als je voor 8000 euro een veel betere auto kunt kopen hebben we dat geld ook liggen en eventueel zouden we zelfs 10000 euro uit kunnen geven, maar dan is het potje voor het onderhoud het komende jaar wel leeg.Dan zou ik er max 8000 vooruitgeven. Een buffer overhouden is toch wel heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Een huyndai i20? Er is ruimte voor een ingeklapte kinderwagen, je kunt op de achterbank 3 kinderen kwijt, goedkoop in de wegenbelasting en benzine en koreanen doen het goed tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk even tijd om echt terug te lezen. Beetje chaotische ochtend met een afspraak bij de verloskundige (ja, 8 maanden zwanger, lekker handige timing). Bellen met de berger, bellen met de sloperij om alles af te stemmen, maar het is gelukt.



We hebben in 3 jaar 70.000 km gereden. Volgens mij is dat niet genoeg om een diesel uit te laten kunnen? Waar ligt dat omslagpunt ook alweer?



Ik sprak net mijn vader, die vertelde dat hij 800 euro moest betalen om een trekhaak onder de auto te zetten, dus die hebben we er liever al onder.



Focus, Auris en Civic + Skoda Rapid, Hyundai i30, Kia C'eed, of een Dacia Lodgy of Logan + Honda Jazz zijn dus tips. Die Auris ziet er best goed uit, daar zie ik mezelf in principe wel in rijden.



We zijn nog geen gezin. Nu dus 8 maanden zwanger van de eerste. Op termijn willen we misschien nog wel een kind, maar gezien deze zwangerschap ben ik daar echt nog niet aan toe.



Ik ga eens kijken naar jullie tips. Dankjulliewel voor alle hulp.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 23 juni 2016 @ 11:48:

We hebben in 3 jaar 70.000 km gereden. Volgens mij is dat niet genoeg om een diesel uit te laten kunnen? Waar ligt dat omslagpunt ook alweer?

Verschilt per auto, maar doorgaans hoger dan dat.



quote:Kaaaaaaaatje schreef op 23 juni 2016 @ 11:48:

Ik sprak net mijn vader, die vertelde dat hij 800 euro moest betalen om een trekhaak onder de auto te zetten, dus die hebben we er liever al onder.

Ook dat verschilt per auto, maar als je toch kunt kiezen, zou ik er ook eentje mét trekhaak kiezen.



Misschien heb ik vanmiddag nog wel tijd om nog eens naar wat andere opties te kijken. Als je het tenminste op prijs stelt. In welke regio zoek je ongeveer?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Dacia Logan is trouwens een auto die in veiligheidstesten een 'dikke onvoldoende' krijgt. Als je ooit een dacia van dichtbij hebt gezien kun je je dat voorstellen.

Zou ik - zeker met een kind - overslaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 23 juni 2016 @ 11:55:

[...]



Verschilt per auto, maar doorgaans hoger dan dat.





[...]



Ook dat verschilt per auto, maar als je toch kunt kiezen, zou ik er ook eentje mét trekhaak kiezen.



Misschien heb ik vanmiddag nog wel tijd om nog eens naar wat andere opties te kijken. Als je het tenminste op prijs stelt. In welke regio zoek je ongeveer?Ik woon in Utrecht. Zou het super fijn vinden als je wat opties zou vinden. Ik ga nu richting de berger om op de sloper te wachten....... Thanks!
Alle reacties Link kopieren
quote:SparklingLemon schreef op 23 juni 2016 @ 10:49:

[...]





Klein? Nouja goed zal wel aan mij liggen Het ding is bijna 40 cm korter dan bijvoorbeeld een Focus. Veel succes als je een keer wat spullen en het gezin mee wilt nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven