Geld & Recht alle pijlers

Nieuwe kozijnen, wat kost zoiets nou eigenlijk?

18-01-2012 08:10 30 berichten
Het is zover, we hebben eindelijk een huis gezien dat we erg leuk vinden. We zijn al een paar keer langs gewandeld en ja, het buurtje is het ook helemaal voor ons.



Helaas viel ons oog wel direct op het houtwerk, buitenwerk. Alle kozijnen moeten nodig vervangen worden. We hebben we spaargeld, maar er moet nog wel meer in dat huis gebeuren, dus ben ik erg benieuwd wat dat nou ongeveer moet kosten.



Ik weet dat ik hier geen pasklaar antwoord ga krijgen, maar... een richting zou heel fijn zijn. Ik heb zelf namelijk niet eens een idee of dat over 10-, 20-, 30- of 40duizend euro of meer gaat.



Dus wat zou het kosten, kunststof kozijnen voor de hele eengezinswoning?
Alle reacties Link kopieren
Tip, mocht niemand het hier weten; kijk eens op werkspot.nl wat er op soortgelijke opdrachten word geboden.
Dank je wel Jorina! Daar ga ik sowieso even kijken of ik antwoorden kan krijgen.
ik heb gisteren een folder in de bus gekregen, voor kunstof kozijnen. Was 890 euro per raam. (ramen zijn ongeveer 120 x 130 cm)
Alle reacties Link kopieren
Waarom kunststof inhemelsnaam, dat ziet er echt niet uit.



Als het mooie houten kozijnen zijn dan kan je ook alleen dubbelglas laten plaatsen en ben nog geen duizend euro kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar kunststof kozijnen met nerf en dubbelglas laten plaatsen op de eerste verdieping. We hebben een doorzonwoning van eind jaren 60, we waren ongeveer 4000 euro kwijt.



We hadden er enkel glas zitten (beneden zit wel dubbelglas), en de kozijnen waren door en door rot.



Beneden en op zolder (dakkapel) laten we na de winter nog schilderen (ongeveer 2500 euro), maar dat gaan we op termijn ook laten vervangen voor kunststof, zodat we in ieder geval van het schilderwerk af zijn. Ik heb me daar namelijk gigantisch op verkeken, 1 raam schuren en schilderen kostte ons gewoon een hele dag, en bij sommige ramen moet er ook het nodige opgevuld worden. En vrije tijd is helaas erg spaarzaam Plus dat ik ook niet voor mijn lol op een ladder ga staan
Wij zijn geen klussers, dus voor ons zijn daarom kunststofkozijnen de beste oplossing. Als je van te voren al weet dat je het niet goed zal onderhouden, moet je daar ook rekening mee houden. We hoeven alleen beneden dubbelglas, boven mag het enkel zijn. Daarnaast bestaan er ook best mooie kunststofkozijnen.



Alvast bedankt voor alle reacties!
Alle reacties Link kopieren
Als je er toch nieuwe kozijnen in laat zetten, doe dan overal dubbele beglazing en niet de bovenverdieping overslaan. Dat is echt zonde als je dat doet.
Ik zou er nog eens goed over nadenken. Kunstof is natuurlijk wel praktisch, maar voor veel mensen die een huis kopen wel een afknapper. En dat betekent dat het de verkoopsnelheid en verkoopwaarde van je woning negatief kan beinvloeden. Ik weet niet hoe lang je in de woning wilt blijven wonen?



Verder hangen de kosten natuurlijk helemaal af van wat je precies wilt en hoeveel je nodig hebt. Des te groter het kozijn, des te duurder het wordt. En wil je gewone ramen, of draai/kiep? Extra beveiligd of niet? Dubbel of enkel glas. Het ene raam is het andere natuurlijk niet.



Ik zou ook niet besparen op dubbelglas. De meerkosten daarvan vallen enorm mee, terwijl je het er met de stookkosten snel uit hebt. En ook dat kan voor kopers als een noodzakelijke kostenpost worden gezien, als je de woning ooit weer wilt verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met gravinnetje, niet boven overslaan. Volgens mij is het bijna standaard om dubbelglas te plaatsen als je kunststof kozijnen laat plaatsen, wordt enkelglas gewoon niet meer gedaan.



Het scheelt in ieder geval in je energiekosten, en in het comfort vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor kunststof gaan. Reuze gemakkelijk.

Tegenwoordig ook lang niet zo lelijk als vroeger.

Reken op zo'n 15.000 tot 20.000

Grove schatting.

Verschillende huizen, verschillende leveranciers.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zitten er sindskort ook nieuwe kozijnen en dubbelglas HR++ in. Wij hebben een groot appartement van 100m2 met 3 slaapkamers en waren voor de materialen E6000,-- kwijt (1500 van het glas, 4500 van de kunststof kozijnen). En dan nog E700,-- aan het loon van de 4 werkmannen (heb hun zwart kunnen betalen, zou ik dus altijd even vragen, scheelt mooi de helft ofzo)!

Denk dus dat jij iets meer kwijt bent, maar vanwege de grootte van ons appartement denk ik niet dat het veel scheelt in materiaalkosten, hooguit aan het uurloon, omdat op hoogte werken misschien meer tijd kost ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Kunststof of hout is een persoonlijke keuze. Wij hebben een oud huis en ik zou daar nooit kunststof in willen hebben omdat het er dan niet meer uitziek zoals het hoort (onze ramen zijn met smalle roedes en dat is in kunststof niet te krijgen bleek tijdens onze zoektocht 3 jaar geleden.

Wij hebben dus hout gedaan met HR ++ glas.

Ik weet het niet meer precies, maar wij waren rond de 15.000 euro kwijt voor:

2 nieuwe raamkozijnen (grote ramen) met HR++ glas met veel roedes erop.

1 set openslaande deuren op de plek waar eerste een raam zat, incl glas en het verplaatsen van radiator die onder het raam zat

2 ramen waar het kozijn nog goed van was, het glas vervangen door HR++

1 set dubbele deuren voor de garage (boogdeuren met rond raampje erin).



Bij gemiddelde huizen kan het veel goedkoper denk ik, maar wij hebben best een apart huisje qua uiterlijk, dus dat wilden we per se in instand houden. Ik geloof dat alleen die houten garagedeuren incl. kozijn al 4000 kostten toen.



Een tip: neem echt het best isolerende glas dat er is, scheelt je veel in stookkosten en ook in comfort. En vraag verschillende offertes op, er zit veel prijsverschil in!
Bedankt voor alle tips en informatie!



Het gaat om een standaard jaren 70 eengezinswoning. Niet iets heel bijzonders, behalve dat er een erker in zit. Als we het kopen, kopen we het voor zeker 5 tot 7 jaar, denk ik. (Je weet nooit wat de toekomst brengt natuurlijk)



Of kunststof kozijnen een afknapper voor een potentiële koper zijn, is natuurlijk niet te bepalen. Wij willen juist wel graag mooie kunststof kozijnen omdat wij geen mensen van het schilderwerk zijn.



Overal goed glas in, daar hebben jullie me wel van kunnen overtuigen. Inderdaad, als je toch bezig bent, kan je dat net zo goed ook gelijk doen.
Alle reacties Link kopieren
Houten of kunststof kozijnen zal qua meerwaarde niet zoveel invloed hebben. Er zijn mensen die absoluut geen hout willen vanwege het onderhoud en mensen die kunststof afschuwelijk vinden. Per saldo zal kunststof wellicht een kleine meerwaarde hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jorina schreef op 18 januari 2012 @ 08:14:

Tip, mocht niemand het hier weten; kijk eens op werkspot.nl wat er op soortgelijke opdrachten word geboden.Is dat nog wel zo? "Vroeger" (lees: 2 jaar geleden) kon je als meelezer nog bekijken wat de gemiddelde offerte was per opdracht, maar volgens mij hebben ze het nu afgeschermd..
Alle reacties Link kopieren
Bij ons hebben de vorige bewoners ook kunststof kozijnen laten plaatsen (gedeeltelijk).

Eengezinswoning, doorzonwoonkamer. Beneden alleen achterzijde incl. Deur en boven voor en achterzijde. Totaal 15.000 euro. Wat een geld he. Het is jammer dat ze beneden de voorzijde niet gedaan hebben, heb daarvoor ffertes aangevraagd, maar dan zijn we zo 7000 euro kwijt inclusief voordeur.
Ik heb pas kunststof kozijnen en dubbel glas laten zetten in mijn hele huis. Zorg dat je verschillende offertes vraagt. Ik heb hier vertegenwoordigers gehad die zo 24000 euro vroegen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een klein bedrijf met mannen die ervaring hebben in oude huizen, ik heb een huis uit 1930 dus niet alles is even recht. Ik heb uiteindelijk 13000 euro betaald voor alle kozijnen, een voordeur, een achterdeur en tuindeuren. Dus dat viel ontzettend mee. Kunststofkozijnen zijn tegenwoordig best mooi en je bent overal vanaf. Ik heb wel een houten voordeur genomen omdat ik dat wel echt mooier vindt en de voordeur is sfeerbepalend in een huis. Ik ben er heel blij mee, het isoleert ook veel beter.
Alle reacties Link kopieren
De kozijnen wereld en vooral de kunststof kozijnen is een heel schimmige wereld. Het is zeker verstandig bij minimaal 3 bedrijven een vrijblijvende offerte te laten maken.



Er zijn bedrijven die het aandurven te komen met offertes die 2 keer zo hoog zijn als een concurrent, waarbij de kwaliteit en garantie ook nog minder is.



Ook heb ik het idee dat er sprake is van onderlinge afspraken. Ik had 2 offertes aangevraagd in de gemeente waar ik woon en 1 offerte bij een bedrijf 15 km verder op. Die laatste was beduidend goedkoper, veel betere kozijnen en ook nog een langere garantie. Dat bedrijf bestaat ook al 20 jaar en is dus geen "snelle jongen".
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft onderhoud zou ik zeker niet voor hout gaan. Ja, het oogt mooier, maar de tijd en het geld dat je kwijt bent aan schilderen weegt voor mij niet op. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke afweging.

Heb je ook al over aluminium nagedacht? Dat heeft nog een langere levensduur dan kunststof, nog minder onderhoud nodig en ik vind het ook wat degelijker ogen. Wat minder plastic, zeg maar.

Maar goed, dat is ook wel weer prijziger!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, aluminium zou mijn smaak dan helemaal niet zijn. Maar mijn associatie daarmee is meer woningbouw, oud en problemen met vocht. Niet zo heel positief dus.



Wij hebben in eerste instantie eens rondgevraagd bij buren die kunststof hebben laten plaatsen, waar ze dat gedaan hebben en wat het ongeveer gekost heeft. Uiteindelijk hebben we drie offertes gevraagd (drie bedrijven bezocht) en zijn we bij een zzp'er uit de buurt terecht gekomen die zijn product bij een bedrijfje met showroom in de buurt vandaan haalt. Daar zijn we ook nog wezen kijken, en we kregen in ieder geval het gevoel dat we daar serieus behandeld werden.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem64845385155 schreef op 18 januari 2012 @ 08:27:

Wij zijn geen klussers, dus voor ons zijn daarom kunststofkozijnen de beste oplossing. Als je van te voren al weet dat je het niet goed zal onderhouden, moet je daar ook rekening mee houden. We hoeven alleen beneden dubbelglas, boven mag het enkel zijn. Daarnaast bestaan er ook best mooie kunststofkozijnen.



Alvast bedankt voor alle reacties!



Wij hebben een soortgelijk dilemma gehad.

Nieuw huis gekocht en wat gaan we doen ? Hout, aluminium of kunststof ? Wij zijn geen klussers dus hout viel al snel af, aluminium ook want dat vind ik te kil en te koud.

Kunststof kozijnen moesten het gaan worden, maar ja wel merk met welk uiterlijk en de prijs.. Wat is reëel ?

In onze zoektocht naar de merken kwamen wij wat betreft de kwaliteit en uiterlijk uit op Schüco en Finstral; vooral het Schuco CT70 Corona Accent profiel vonden wij erg mooi. De prijs van de locale Kroon kozijn dealer en Axxent vonden wij heel erg hoog en dat was qua budget voor ons optie.

Al zoekende kwamen wij op internet de website van [spam] tegen die al een onderlinge schifting gemaakt hebben van kunststof kozijnen leveranciers wat betreft prijs en kwaliteit. Via deze club hebben wij een aantal kunststof kozijnen offertes ontvangen, en hebben met 2 adviseurs een afspraak gemaakt. 1 daarvan gaf ons zeer uitgebreide info en wij hadden een zeer goed gevoel bij dat bedrijf los van de prijs die absoluut een van de voordeligste was.

De prijzen die wij in totaal ontvangen hebben liepen gigantisch uiteen en daar zat soms wel ruim 100% verschil tussen. Niet normaal vind ik dat.. Wij hebben uiteindelijk de gehele woning gedaan met een voordeur, schuifpui en dakkapel renovatie en dat kwam in totaal op ruim 16.000 euro.

Ik heb de link naar die offerte site hierin geplakt, klik maar even [ spam] en dan kom je op hun homepage. Succes met vergelijken ! Groetjes Kamillaa
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt interessant. Ik ben ook bezig met een prijs- en kwaliteitvergelijk van verschillende aanbieders. inderdaad gigantische verschillen en ook "lastige vertegenwoordigers" die maar al te graag aan jou willen verkopen.

Kun je die site doorsturen??



quote:kamillaa schreef op 20 oktober 2013 @ 15:21:

[...]





Wij hebben een soortgelijk dilemma gehad.

Nieuw huis gekocht en wat gaan we doen ? Hout, aluminium of kunststof ? Wij zijn geen klussers dus hout viel al snel af, aluminium ook want dat vind ik te kil en te koud.

Kunststof kozijnen moesten het gaan worden, maar ja wel merk met welk uiterlijk en de prijs.. Wat is reëel ?

In onze zoektocht naar de merken kwamen wij wat betreft de kwaliteit en uiterlijk uit op Schüco en Finstral; vooral het Schuco CT70 Corona Accent profiel vonden wij erg mooi. De prijs van de locale Kroon kozijn dealer en Axxent vonden wij heel erg hoog en dat was qua budget voor ons optie.

Al zoekende kwamen wij op internet de website van [spam] tegen die al een onderlinge schifting gemaakt hebben van kunststof kozijnen leveranciers wat betreft prijs en kwaliteit. Via deze club hebben wij een aantal kunststof kozijnen offertes ontvangen, en hebben met 2 adviseurs een afspraak gemaakt. 1 daarvan gaf ons zeer uitgebreide info en wij hadden een zeer goed gevoel bij dat bedrijf los van de prijs die absoluut een van de voordeligste was.

De prijzen die wij in totaal ontvangen hebben liepen gigantisch uiteen en daar zat soms wel ruim 100% verschil tussen. Niet normaal vind ik dat.. Wij hebben uiteindelijk de gehele woning gedaan met een voordeur, schuifpui en dakkapel renovatie en dat kwam in totaal op ruim 16.000 euro.

Ik heb de link naar die offerte site hierin geplakt, klik maar even [ spam] en dan kom je op hun homepage. Succes met vergelijken ! Groetjes Kamillaa
Haha, vragenmagaltijd. Ja, klopt, zelfs als een topic al jaren oud is en er al jaren niet meer in geschreven wordt.
Hier 30.00-35.000 gehele woning, incl schuur en dakkapel en dakgoten afgewerkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven