Geld & Recht alle pijlers

nooit rekening ontvangen voor klus

15-10-2014 21:14 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Begin dit jaar het een aannemer een aantal dagen aan ons huis gewerkt. Tot op heden hebben we nooit een rekening ontvangen. Wat zouden jullie doen? Erachteraan bellen of afwachten of er nog wat komt? Ik ben wel benieuwd.



Groeten!
erachteraan bellen. Anders komt het op een moment waarop het jou niet uitkomt.
Ik zou ook bellen.
Alle reacties Link kopieren
Bellen natuurlijk.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik zou het geld reserveren. Voor het geval dat de rekening komt. Echter er niet zelf achter aan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het geld wel apart staan hoor. Dus in die zin kan het niet ongelegen komen.
Is dit een serieuze vraag?
Alle reacties Link kopieren
Er achteraan bellen natuurlijk. Ik heb ooit 1 rekening (van ongeveer 400 euro) niet voldaan, maar dat was nadat ik er 2 keer over gebeld had en 2 keer over gemaild en ik ontving maar geen rekening.

Ik ben van mening dat als er werk is geleverd en je bent een prijs overeengekomen je als betaler net zo goed een bepaalde verantwoordelijkheid hebt in de afhandeling. Ik ben zelf zelfstandig ondernemer en ik hoop, mocht ik ooit een factuur vergeten door wat voor omstandigheden dan ook, de andere partij me er ook aan herinnert. Ik heb er immers dagen voor gewerkt. En karma enzo
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch een dienst geleverd gekregen? Ik zou bellen.
Alle reacties Link kopieren
ja, is serieus. Vraag me af hoeveel mensen er zelf achteraan gaan als iemand anders nog geld van hen krijgt, maar dat blijkt vrijwel iedereen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pollen schreef op 15 oktober 2014 @ 21:21:

Er achteraan bellen natuurlijk. Ik heb ooit 1 rekening (van ongeveer 400 euro) niet voldaan, maar dat was nadat ik er 2 keer over gebeld had en 2 keer over gemaild en ik ontving maar geen rekening.

Ik ben van mening dat als er werk is geleverd en je bent een prijs overeengekomen je als betaler net zo goed een bepaalde verantwoordelijkheid hebt in de afhandeling. Ik ben zelf zelfstandig ondernemer en ik hoop, mocht ik ooit een factuur vergeten door wat voor omstandigheden dan ook, de andere partij me er ook aan herinnert. Ik heb er immers dagen voor gewerkt. En karma enzo Ja, heb ook eens twee keer gebeld over 500 euro die ik wilde teruggeven, nooit gelukt. Maar wel goed punt dat karma ;)
Ik ben de enige hier die niet zou bellen. Ik geef geen maatschappelijk gewenst antwoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 15 oktober 2014 @ 21:24:

Ik ben de enige hier die niet zou bellen. Ik geef geen maatschappelijk gewenst antwoord.ja, klopt, ik zou wel eens een onderzoek willen doen naar hoeveel mensen in de praktijk echt bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 15 oktober 2014 @ 21:18:

Ik zou het geld reserveren. Voor het geval dat de rekening komt. Echter er niet zelf achter aan gaan.Dit.
Ik denk dat het resultaat anders zal zijn dan men hier schrijft.
troelalaatje, ik vind jouw oplossing ook een goede. Ik ben niet zo vriendelijk dat ik perse wil betalen of uit fatsoen ofzo. Ik hou gewoon niet van verrassingen.

Al zal ik wel net doen alsof ik bel uit fatsoen
Alle reacties Link kopieren
nog een tijdje het geld reserveren.

en de honden rustig laten slapen, goedkope verbouwing

de fiscus belt jou ook niet met de opmerking : we willen u nog graag 1200 euro overmaken, mag ik uw rekeningnummer.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Eerlijk is eerlijk, bij een grote winkelketen of instantie zou ik ook niet aan de bel trekken. Maar het gaat hier om een individu die je een dienst heeft geleverd en voor zijn/haar salaris van jou afhankelijk is (zo begrijp ik het tenminste). Dan maakt het wat mij betreft niet uit of de factuur vergeten is of niet, betalen is de enige optie.
quote:happy-daddy schreef op 15 oktober 2014 @ 21:34:

nog een tijdje het geld reserveren.

en de honden rustig laten slapen, goedkope verbouwing

de fiscus belt jou ook niet met de opmerking : we willen u nog graag 1200 euro overmaken, mag ik uw rekeningnummer.

Klopt, ze bellen niet, maar sturen je wel een brief.

Zelfs de belastingdient weet wat fatsoen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik het geld apart hebben zodat ik het heb staan als ze er om komen vragen, maar ik denk niet dat ik er zelf achteraan zou gaan als ik heel eerlijk ben.
Alle reacties Link kopieren
Nou, als ik bijv. de aannemer in kwestie een hele nare kerel zou vinden (en het hem dus niet zou gunnen), of als het werk niet goed is uitgevoerd, ga ik echt geen moeite doen om erachteraan te bellen. Maar anders zou ik er geen fijn gevoel bij hebben, er niet van kunnen genieten.
Mij kennende zou ik me er ook niet prettigst bij voelen. En als het gaat zou ik na 5 jaar nog dat bedrag aan de kant hebben staan uit angst dat men zich alsnog meldt.

Toch opteer ik voor niet zelf bellen.

Beetje struisvogel- gedrag.
Heb het ook een keer meegemaakt. Heb toen wel gebeld, de man zei dat hij het inderdaad vergeten was, de rekening zou eraan komen. Rekening echter nooit gehad en toen heb ik ook niet meer gebeld. Moet hij zelf maar wat beter zijn administratie bijhouden, hoor.
In 2011 heb ik mijn huis laten schilderen. De schilder is een tijdje bezig geweest en nadat hij alles had gedaan (kozijnen, voordeur, achterdeur, schuur) kwam hij erachter dat hij een steiger nodig had voor de dakkapel. Die ging hij regelen. En ik heb hem niet meer gezien, en ook geen rekening. Natuurlijk heb ik meerdere malen gebeld wanneer hij nou eens kwam voor die dakkapel maar dan was het druk druk druk, gedoe gedoe gedoe. Nu ga ik niet meer bellen, en ook niet betalen. Toedeloe.

Vorig voorjaar nieuwe keuken laten plaatsen. Een van de klussers moet nog steeds iets komen afmaken en tot die tijd houd ik een gedeelte van de factuur achter. Ja, ik heb tig keer gebeld en gemaild, en voor 150 euro ben ik er wel klaar mee.

Ik ben bang dat ik het aantrek, die klusellende.

Dus TO, als het werk af is, zou ik het er lekker bij laten. Moeten ze zelf hun zaakjes maar beter regelen. Wat ben je nou voor ondernemer, als je niet eens je geld komt halen? En maar klagen over wanbetalers (is mijn ervaring met zzp'ers), terwijl ze zelf net zoveel laten liggen.
Alle reacties Link kopieren
Heb ooit een boete onder mijn ruitenwissers gevonden a 100 euro. Geen wereldbedrag, maar Heb een jaar op de rekening gewacht, iedere maand verwachtte ik hem weer en hield er in mijn hoofd rekening mee.

Totdat ik het gele briefje van onder mijn ruitenwissers ergens terug vond na een jaar en zag dat ze mijn kenteken er niet op ingevuld hadden. Ze konden mij dus nooit traceren. Dat geknaag en rotgevoel was dus voor niks geweest. Ik zou dus bellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven