Geld & Recht alle pijlers

Normaal of zijn we gewoon genaaid?

17-04-2014 09:20 78 berichten
Gister was ons toilet verstopt. Na zelf een tijdje geklooid te hebben met een ontstoppingsveer toch maar een loodgieter laten komen.

De verstopping is weg, maar iets zit me niet lekker.....

Op de rekening staat 170 euro, maar mijn man beweerd 250 euro cash afgerekend te hebben (ik was niet thuis). De loodgieter heeft een enorme bende achtergelaten, rotzooi in de toiletruimte, beschadigde tegels (krassen) etc. en afvoer is zodanig weer aangesloten dat het nu lekt.

Vooral dat stukje van die rekening zit me niet lekker. Zelf zou ik nooit 250 euro betalen als er maar 170 op de rekening staat, dus ik snap niet goed waarom manlief dat gedaan heeft....en dan cash...als ik nu het bedrijf zou bellen over dat geld hebben we geen bewijs hoeveel we betaald hebben.

Dus...zijn we gewoon opgelicht of wat?

Baal er behoorlijk van, 170 euro is al een hoop geld voor mij, laat staan 250.
Alle reacties Link kopieren
Je bent opgelicht, een goede loodgieter levert beter werk.



Ik zou het bedrijf bellen, want ik denk dat de loodgieter het verschil in zijn eigen zak heeft gestopt.
Je lijkt wel enigszins genaaid te zijn. En naar het verschil kun je waarschijnlijk fluiten, want het staat niet op papier. Edoch: bel het bedrijf. Als ze meer klachten krijgen sturen ze hem vanzelf de laan uit.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heeft je man dat betaald? Ik zou bellen... denk inderdaad oplichting!
Trots!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie twee verschillende zaken die los van elkaar moeten worden gezien:



1) Het werk zoals het gedaan is, is gewoon niet in orde. Daarvoor zou ik het bedrijf bellen.

2) Je man heeft blijkbaar teveel betaald en de rekening klopt niet. Dit vind ik voornamelijk heel dom van je man, wat is in vredesnaam zijn uitleg hiervoor? Maargoed, niet geschoten is altijd mis, dus daar zou ik ook gewoon voor bellen
ja waarom heeft hij gewoon afgerekend. Ik denk in de stress en de haast. Hij moest ineens cash afrekenen en zoveel geld hebben we niet liggen natuurlijk, dus hij moest op stel en sprong gaan pinnen. Dus in de verwarring niet nagedacht blijkbaar.



oh, om het makkelijker te maken staat de naam van de monteur ook niet op de rekening alleen een onleesbare paraaf.
Alle reacties Link kopieren
Ze weten heus wel wie ze gestuurd hebben. Je moet bellen en naar de baas vragen. Je verhaal gewoon eerlijk doen. Verder hoort zo'n man jouw badkamer enigszins netjes achter te laten, en zeker niet met beschadigde tegels en een lekkende afvoer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso het bedrijf bellen over de beschadigingen dit hoort niet!

Heeft je man die ¤250 toevallig gepint bij een geld automaat of hadden jullie toevallig dat geld liggen?
Ik wil eerst mijn man hier nog over spreken en die kan ik vanmiddag pas bereiken
hij heeft geld gepind, maar dat bewijst niet waar het heen gegaan is.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dit zaakje stinkt



Weet eigenlijk ook niet of cash betalen normaal is in dit soort zaken



Ik zou wel zo snel mogelijk bellen en niet tot na de Pasen ofzo
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Nee dat snap ik dat het niets bewijst maar wel voor jezelf.

Als hij verder geen boodschappen heeft gedaan mis je dus echt die ¤80.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 17 april 2014 @ 09:59:

hij heeft geld gepind, maar dat bewijst niet waar het heen gegaan is.



Het is sowieso raar dat jullie geen factuur hebben waarop het juiste (daadwerkelijk betaalde) bedrag staat. Volgens mij is het voor bedrijven ook verplicht om de bedrijfsnaam, KvK-nummer en btw-nummer op de factuur te vermelden.



En jullie hebben ook nog eens geen bewijs van betaling. Noch jullie, noch de loodgieter kan zo aantonen of er wel of niet betaald is en zo ja hoeveel.



Is het een eenmanszaak of iemand die voor een groter bedrijf werkt?
Alle reacties Link kopieren
Ga eerst maar even met je man praten, lijkt me makkelijker dan hier speculeren.
We hebben wel een factuur met naam,adres en kvk-nummer, maar daar staat dus 170 euro op terwijl man beweert dat hij 250 betaald heeft (ja hij kan dat geld zelf ook achterhouden voor god weet wat, maar daar wil ik eigenlijk niet vanuit gaan). Het is volgens mij een groter bedrijf die zich vooral toelegt op verwarmingsmontage, maar er dus ontstoppingen bij doet (staat alleen niet op de website vermeld). Ik vraag me ook af hoe man bij deze zaak terecht is gekomen...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het bedrijf even bellen. Ze weten ongetwijfeld wie ze langs hebben gestuurd en zijn vast niet blij met deze gang van zaken. Contant moeten betalen en geen bewijs van betaling ontvangen lijkt me geen reguliere werkwijze voor een professioneel bedrijf. En lekkage en veel troep achterlaten ook niet.



Hoop dat je de puinhoop niet hebt opgeruimd. Of hoop dat je er foto's van hebt gemaakt. Zodat je kunt aantonen wat voor zooi de monteur heeft achtergelaten.
Ik zou het bedrijf bellen en aangeven dat je niet tevreden bent omdat:

1. Het een puinhoop is met schade; en

2. Er een factuur is afgegeven waarvan het bedrag niet overeenkomt met hetgeen betaald is.



Als je neutraal aangeeft dat de factuur niet klopt, dan beschuldig je niemand. Terwijl je toch eigenlijk hetzelfde zegt! Je zou er desnoods iets bij kunnen zeggen als "correcte factuur nodig voor declaratie verzekering" oid.
Iemand heeft je opgelicht, ik ga er maar even vanuit dat het de loodgieter was.



Bellen idd.



80 euro is veel geld om zo kwijt te zijn als 'fooi'.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens geen ervaring met facturen voor ontstoppingen, wel voor verwarmings/cv-montage en -onderhoud (wat, zoals je zei, de voornaamste activiteiten van het bedrijf zijn).



Als bij ons een monteur voor de cv komt, noteert hij zijn uren, de specifieke werkzaamheden en het totaalbedrag. Zijn naam staat ook op dat formulier. Formulier is een doorslag. Het origineel gaat naar de financiële afdeling van het bedrijf, die vervolgens een factuur stuurt. We krijgen dus niet direct een factuur van de monteur en betalen ook niet meteen.
uh nee, dat heb ik natuurlijk al opgeruimd, waarna ik de beschadigingen en lekkage tegenkwam.
Alle reacties Link kopieren
Je twijfelt toch niet echt aan je man?
Gekkere dingen gebeuren, maar ik wil niet aan hem twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het een jaar of twee geleden gehad. De boel is toen doorgespoten. Dat kostte toen rond de 120 euro. Vond ik al een flink bedrag.



Ik zou toch even het bedrijf bellen om de schade te melden en te zeggen dat je het raar vindt dat er perse contant afgerekend moest worden. Dan beschuldig je niemand maar heb je het toch gemeld.
Alle reacties Link kopieren
aangezien de loodgieter ook een kleine ravage heeft achtergelaten denk ik ook dat je niet aan je man hoeft te twijfelen. het is zowieso een broddelaar geweest. maar heb je nu wel een bewijsje dat je iig de rekening voldaan hebt? ik lees namelijk steeds over de 80euro verschil.... maar als je echt bent opgelicht (en dat denk ik, want ik heb mijn loodgieters nog nooit cash betaald) krijg je straks nog gewoon de officiele rekening van het bedrijf, die dus nog voldaan moet worden! ik zou dus zeker even bellen en uitzoeken hoe het zit. dat het geld weg is kan je niet meer terugdraaien. maar het bedrijf moet denk ik wel iemand sturen om de mankementen die door hun loodgieter zijn aangericht op te lossen.



weet verder ook niet precies hoe het zit, maar je kan vast wel een of andere melding maken bij de politie, of aangifte van oplichting ofzo (ben er gelukkig niet zo heel erg in thuis). als hij dit bij jullie heeft geflikt doet hij het vast vaker en zijn er misschien wel meer slachtoffers.
Ik heb het gevoel/idee dat je twijfelt aan je man. Vervelend iig!.

Denk je dat je een rede hebt om aan je man te twijfelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven