Geld & Recht alle pijlers

Normaal of zijn we gewoon genaaid?

17-04-2014 09:20 78 berichten
Gister was ons toilet verstopt. Na zelf een tijdje geklooid te hebben met een ontstoppingsveer toch maar een loodgieter laten komen.

De verstopping is weg, maar iets zit me niet lekker.....

Op de rekening staat 170 euro, maar mijn man beweerd 250 euro cash afgerekend te hebben (ik was niet thuis). De loodgieter heeft een enorme bende achtergelaten, rotzooi in de toiletruimte, beschadigde tegels (krassen) etc. en afvoer is zodanig weer aangesloten dat het nu lekt.

Vooral dat stukje van die rekening zit me niet lekker. Zelf zou ik nooit 250 euro betalen als er maar 170 op de rekening staat, dus ik snap niet goed waarom manlief dat gedaan heeft....en dan cash...als ik nu het bedrijf zou bellen over dat geld hebben we geen bewijs hoeveel we betaald hebben.

Dus...zijn we gewoon opgelicht of wat?

Baal er behoorlijk van, 170 euro is al een hoop geld voor mij, laat staan 250.
Alle reacties Link kopieren
Kijk je uit dat die hem niet nog meer geld geeft?

Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel nieuwsgierig naar die werkman en zijn uitleg. Gekke zaak.
Tegenwoordig heeft men toch meestal niet meer zomaar zoveel cash in huis.



Ik denk dan ook, "wat als de klant slecht ter been is, ouder van twee kleine rondkruipende kinderen, de grootouder die er is om op te passen, geen vervoer heeft, in een dorpje woont met pingelegenheid op meer dan 15 minuten afstand". Hoe komt men dan snel aan geld?



Daarbij staat mij iets bij, dat werkmensen niet alleen in het huis mogen zijn, ivm. met als er (vermeende)vermissing van het één en ander is. Dat om het één en ander te voorkomen, zeg maar



De twee keren dat ik iemand nodig had, heb ik iig. niet contant betaald. Dacht één keer later overmaken en één keer een machtiging tekenen.



Buiten dat ik het contant betalen vreemd vind, omdat men het bedrag van te voren niet weet en hoogst waarschijnlijk niet in huis heeft.

Als het wel zo zou gaan/zijn, dan loopt zo'n man dus regelmatig aan het einde van de dag met een grootbedrag contant op zak. Dit lijkt mij qua veiligheid ook niet zo prettig.
Alle reacties Link kopieren
Ben zo benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Contant betalen vind ik niet per se raar hoor. Ik heb een paar keer acuut een loodgieter nodig gehad, en alle keren contant betaald. Waren heel normale grote bedrijven, en er was telefonisch al gemeld dat ik contant moest betalen.

Maar dan idd wel het bedrag wat op de rekening stond.
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het afgelopen?
Alle reacties Link kopieren
Ennnn?

*wacht in spanning af*
Alle reacties Link kopieren
Ze is waarschijnlijk aan het werk.



Hier moet je ook contant betalen, want veel mensen betalen anders niet..
Nou. Lekkage is verholpen. Monteur was not amused over dat geld, want er waren wel vragen over gesteld. Wat hij zijn baas op de mouw heeft gespeld weet ik niet, maar volgens hem zou de rekening veel hoger moeten zijn ivm met het aantal meters dat hij met zo'n veer het riool in moest. Hij zou ons dus gematst hebben! Ja sure, dat hij zijn baas besteelt in feite moet hij weten, maar laat ons er lekker buiten zeg. Kan er ook niks mee, want het is zijn woord tegen de mijne en ik zie het ook niet zitten dat die vent ontslagen wordt en dan hier op de stoep staat.

Ik weet in ieder geval wie ik niet bel als ik weer een een loodgieter nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof die monteur een dealtje met jouw man heeft gesloten. Minder in rekening brengen dan zou moeten en in ruil daarvoor een zeer royale fooi krijgen.

Zou ook verklaren waarom jouw man zomaar per ongeluk 80 euro te veel heeft betaald.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Maar wat is nu de uitleg van jouw man, dat hij 250 betaalt terwijl er 170 op de rekening staat?
Of; de rekening was eigenlijk 300 (noem maar wat) en dat ie tegen je man heeft gezegd, jij hoeft maat 250 te betalen als je akkoord gaat met een rekening van 170. En dat ie het verschil in zijn eigen zak steekt.

Overigens lijkt elk bedrag boven de 250 mij erg veel, dus ik denk dat de monteur dat aangedikt heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:paresseuse schreef op 17 april 2014 @ 21:08:

Maar wat is nu de uitleg van jouw man, dat hij 250 betaalt terwijl er 170 op de rekening staat?

Nou, dit dus



Wat heeft jouw man je verteld?
quote:paresseuse schreef op 17 april 2014 @ 21:08:

Maar wat is nu de uitleg van jouw man, dat hij 250 betaalt terwijl er 170 op de rekening staat?Ben ik ook wel benieuwd naar..
Pff een of ander lulverhaal over bedragen die monteur niet zou weten en dus niet vermeldde. Hij is altijd nogal makkelijk met geld en het zal allemaal wel. Hij heeft iig geen dealtjes gesloten want dat zou hij me verteld hebben. Anyway, dure les weer. Nooit meer met bedrijf X zaken doen, vooraf een beetje prijsopgave vragen en niet contant betalen.
quote:Starshine schreef op 17 april 2014 @ 20:58:

Nou. Lekkage is verholpen. Monteur was not amused over dat geld, want er waren wel vragen over gesteld. Wat hij zijn baas op de mouw heeft gespeld weet ik niet, maar volgens hem zou de rekening veel hoger moeten zijn ivm met het aantal meters dat hij met zo'n veer het riool in moest. Hij zou ons dus gematst hebben! Ja sure, dat hij zijn baas besteelt in feite moet hij weten, maar laat ons er lekker buiten zeg. Kan er ook niks mee, want het is zijn woord tegen de mijne en ik zie het ook niet zitten dat die vent ontslagen wordt en dan hier op de stoep staat.

Ik weet in ieder geval wie ik niet bel als ik weer een een loodgieter nodig heb.Begrijp ik nou goed dat je dezelfde monteur hebt gekregen als die in eerste instantie de schade heeft aangericht? Vind ik ook raar van zo'n bedrijf... En hij heeft jullie gematst door meer te laten betalen dan op de rekening staat? Hoe krijg je het verzonnen...
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste zou ik nooit betalen voor slecht uitgevoerd werk.

Ten tweede zou ik altijd een leesbare kwitantie vragen voor het bedrag dat ik heb betaald.



Ik heb ook wel eens gebruik gemaakt van een ontstoppingsbedrijf vanwege een verstopping van het toilet. Dit bedrijf (gerenommeerd bedrijf overigens hier in de regio) verlangt ook contante betaling, omdat ze anders bij veel mensen eindeloos om hun geld kunnen leuren zodra de verstopping is opgelost. Ik krijg daar dan een keurig ingevulde werkbon van, waarop duidelijk staat aangegeven welke medewerker bij me is geweest, welke werkzaamheden er zijn uitgevoerd en hoeveel er betaald is. Lijkt me heel normaal.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Die lekkage kwam pas later aan het licht. En ik kan zoveel willen en doen, ik was er niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Maar hij ontkent dus niet dat hij 250 euro heeft ontvangen? En hoe verklaart hij dan dat hij 170 euro afdraagt aan zijn baas?



Hij beweert dus dat de rekening meer dan 170 euro had moeten zijn, laat jullie ook meer betalen, en stopt het verschil in zijn zak? Wie wordt er dan gematst? Is het niet zo dat zowel jullie als de baas worden gepakt?



Ik zou niet zo bang te zijn om door te zetten - als hij daarvoor wordt ontslagen, eigen schuld en verdiend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 17 april 2014 @ 20:58:

Nou. Lekkage is verholpen. Monteur was not amused over dat geld, want er waren wel vragen over gesteld. Wat hij zijn baas op de mouw heeft gespeld weet ik niet, maar volgens hem zou de rekening veel hoger moeten zijn ivm met het aantal meters dat hij met zo'n veer het riool in moest. Hij zou ons dus gematst hebben! Ja sure, dat hij zijn baas besteelt in feite moet hij weten, maar laat ons er lekker buiten zeg. Kan er ook niks mee, want het is zijn woord tegen de mijne en ik zie het ook niet zitten dat die vent ontslagen wordt en dan hier op de stoep staat.

Ik weet in ieder geval wie ik niet bel als ik weer een een loodgieter nodig heb.Ik had per direct alsnog gevraagd om een leesbare kwitantie voor die 250 euro en desnoods contact opgenomen met zijn baas hierover.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Starshine schreef op 18 april 2014 @ 11:23:

Pff een of ander lulverhaal over bedragen die monteur niet zou weten en dus niet vermeldde. Hij is altijd nogal makkelijk met geld en het zal allemaal wel. Hij heeft iig geen dealtjes gesloten want dat zou hij me verteld hebben. Anyway, dure les weer. Nooit meer met bedrijf X zaken doen, vooraf een beetje prijsopgave vragen en niet contant betalen.En niets door jouw man laten afhandelen. Ik vind het wel heel bijzonder dat die monteur alle schuld krijgt dat er teveel is betaald terwijl ieder weldenkend mens zou afrekenen wat op de factuur staat en niet zomaar 80 (!) euro, bijna de helft meer, extra betaalt...
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 18 april 2014 @ 11:23:

Pff een of ander lulverhaal over bedragen die monteur niet zou weten en dus niet vermeldde. Hij is altijd nogal makkelijk met geld en het zal allemaal wel. Hij heeft iig geen dealtjes gesloten want dat zou hij me verteld hebben. Anyway, dure les weer. Nooit meer met bedrijf X zaken doen, vooraf een beetje prijsopgave vragen en niet contant betalen.



Tijd dat je man financieel onder curatele wordt gesteld. Wat een lamlul. Of groeit het geld jullie soms op je rug?



Ik denk eerder dat je man gewoon geen assertiviteit in zijn donder heeft. Je laat je toch ook niet door zo'n monteur naar de pinautomaat sturen? Kom op, zeg. En die monteur zeker op zijn gemak in jullie luie stoel wachten tot Jan Hen terug komt? En dan ook nog even ¤ 80,- fooi meegeven.



Ik had die monteur met de deegroller op staan wachten en die

¤ 80,- teruggekregen, zoveel is zeker en de pinpas van mijn man afgepakt. Eerst maar laten zien dat je met geld om kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
Een monteur die er een voordeeltje uit probeert te slepen, TO's man heeft een suf moment en dan moet hij meteen onder curatele en z'n pinpas afstaan? Lijkt me dat hij voor 80 euro z'n les wel heeft geleerd.
Dat de monteur sjoemelt is zijn verantwoordelijkheid. Jij hebt 250 euro betaalt en een factuur voor 170. Dat betekent dus dat je nog 80 euro terug moet krijgen. Ik zou daar echt wel werk van maken!
onder curatele? ga aub weg zeg. Hopelijk maak jij nooit eens een domme beslissing....je raakt zo alle zeggenschap over je leven kwijt.

Verder ben ik klaar met deze affaire. Er valt niks meer over te zeggen, het is afgehandeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven