Geld & Recht alle pijlers

oh jee, ben ik er ingestonken?

02-10-2012 11:43 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets op marktplaats besteld. De beste man had een hele hoop advertenties, een echt handelaartje. 3 keer aan de telefoon gehad, klonk aardig.

Paar keer over en weer gemaild, goed geregeld.

We hebben het geld overgemaakt en dan zou hij het de volgende dag posten. We hebben echter na een paar dagen dat het geld is overgemaakt niets meer vernomen. Paar keer gemaild of hij de track and trace code wilde doormailen.

Nu horen we dus niks meer.

De advertenties zijn allemaal van MP af, kan dus ook niet meer bellen.



Wat kan ik hier nu mee doen? Afwachten? Nog een keer mailen?

Ik kan me bijna niet voorstellen dat we belazert zijn, maar ja het gebeurt wel.

Het was ook geen flauw bedrag, tegen de 300 euro.

Ben ik dan te dom/naief geweest? Misschien wel...
Alle reacties Link kopieren
Mja, het is altijd een risico als je via Marktplaats bestelt. Bellen is geen optie meer?
Alle reacties Link kopieren
Kan heel goed.. Waarom niet ophalen bij zulke bedragen?
Vervelend. Wil je vertellen om wat voor artikel het gaat?

Die man woont zeker niet in de buurt aangezien jullie het geld overgemaakt hebben? Heb je geen adres?
Alle reacties Link kopieren
Zo een groot bedrag, en dan haal je t niet op?

Heb je nog proberen te bellen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al proberen te achterhalen of je opgelicht ben, op MP heb je daar een site voor.



Sowieso MP inlichten en aangifte doen, wel zou ik nog even wachten.
Alle reacties Link kopieren
Het zou ook kunnen dat deze man door Marktplaats verwijderd is vanwege ongeoorloofde praktijken (dus dat hij niet zelf alle advertenties heeft verwijderd).

Hij kan dan ook niet meer via Marktplaats naar jou terugmailen, denk ik. Of had je zijn rechtstreekse email-adres?



Je zou dus eens bij Marktplaats zelf kunnen informeren of zij meer weten over deze verkoper.



Staat zijn telefoonnummer niet nog ergens in je telefoon bij de gekozen nummers?
Alle reacties Link kopieren
Zijn AL zijn advertenties ineens verdwenen? Dat betekent dus dat hij AL zijn koopwaar in 1 klap tegelijkertijd heeft verkocht, hoe toevallig, OF dat hij met de noorderzon is vertrokken OF naar de noorderzon is geholpen door Marktplaats zelf.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Gaat het om zoiets als een iPhone of laptop? Dan zou ik er van uit gaan dat je belazerd bent
Alle reacties Link kopieren
Vaak als je het rekeningnummer waar je het geld naar over heb gemaakt googled. Komen er waarschijnlijk meer slachtoffers uit.



heb ik ook wel eens meegemaakt.
Gratis geld is voor veel mensen het paradijs en ze gaan over lijken om het te krijgen. Dikke pech en een mooie leer voor de volgende keer.

Zonde hoor 300 euro, ik pink een traantje voor je weg.
Alle reacties Link kopieren
Als je slim was geweest had je z'n telefoonnummer opgeschreven. Dan had je nog eens kunnen bellen.
Alle reacties Link kopieren
Is al een tijdje geleden dat iik gebeld heb, de rest is via de mail gegaan.

Zijn nummer kan ik dus niet terugzien in telefoon.



Ik kan eens op MP kijken of er slachtoffers zijn van deze man.



Ivm herkenbaarheid kan ik niet zeggen waar het om gaat. Het was voor ons echt te ver om het op te halen.... Voel me nu wel heel stom...



Kan ik het geld via de rabobank nog terughalen?
Alle reacties Link kopieren
Het rekeningnr googlen geeft geen hits in ieder geval.

Ik kan zijn naam en woonplaats googlen maar dan krijg ik verschillende hits...
Contact op nemen met MP en verder kijken of je die man via internet kan opsporen via zijn naam/tel. nummer/emailadres. Als je echt denkt opgelicht te zijn dan inderdaad even aangifte doen bij de politie want dan kun je volgens mij dat bedrag terug laten boeken bij je bank.
Alle reacties Link kopieren
Betaal jij ook altijd de slager en de bakker vooruit?



Dat soort bedragen moet je helemaal niet overmaken naar mensen die je niet kent. Bedrijven die je kent en landelijk zitten oke, maar vage bedrijven zeker niet.



Hopelijk krijg je nog je spullen, maar ik ben er bang voor...
Alle reacties Link kopieren
Zijn telefoonnummer is te achterhalen door een gespecificeerde rekening bij je provider aan te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Als je een telefoonnummer googelt (geen 06), en het blijkt dat er een "levend persoon" met een serieus bedrijf achter een marktplaatsadvertentie zit, dan zou je kunnen veronderstellen dat het wel goed zou kunnen gaan ?

In de advertentie staat "afhalen".



Ik zit te twijfelen, heb eigenlijk nooit iets laten opsturen, maar het spel dat ik zoek wordt maar door één iemand aangeboden, en die woont 200 kilometer bij me vandaan, anders haalde ik het wel op.



Als ik iets laat opsturen, dan betaal ik vanzelfsprekend die verzendkostenwel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:anjapanja schreef op 02 oktober 2012 @ 11:43:

Het was ook geen flauw bedrag, tegen de 300 euro.

Ben ik dan te dom/naief geweest? Misschien wel...

Ja, helaas was je te naïef. Zo'n groot bedrag is niet niks. Een verkoper erop vertrouwen dat die na betaling een pakket zal verzenden, is volledig voor jouw eigen risico.



Ik adviseer altijd om langs te gaan, dan kan je ook eerst kijken of hetgeen dat je wilt kopen in orde is en functioneert. Als het te ver weg is om langs te gaan, koop het dan niet en wacht totdat er in de buurt een advertentie is geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Elektrische apparaten voor bedragen boven de 50 euro koop ik zeker niet op afstand bij Marktplaats.Tevaak meegemaakt dat het apparaat het helemaal niet meer deed..
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
Misschien is er niks aan de hand natuurlijk maar ik word natuurlijk wel achterdochtig...



Ik weet zijn voor en achternaam en zijn woonplaats. kijken of ik zo het telnummer kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nee dus...
Alle reacties Link kopieren
Oproepje plaatsen op het oproepjesgedeelte van het vivaforum ?



Helpen we je zoeken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Maar ik mag zijn naam en toenaam natuurlijk niet zomaar plaatsen, Snoesje.



Eerst zouden we het laten ophalen door kennissen uit de buurt dat ging toen niet door. Hij stond daar wel voor open, maakte daar geen probleem van. Maar zoals ik al zei wellicht ben ik veel te naief.



Ik kan inderdaad zon rekening opvragen wellicht kom ik dan achter het telefoonnummer. Bedankt voor de tip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven