Geld & Recht alle pijlers

oh jee, ben ik er ingestonken?

02-10-2012 11:43 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets op marktplaats besteld. De beste man had een hele hoop advertenties, een echt handelaartje. 3 keer aan de telefoon gehad, klonk aardig.

Paar keer over en weer gemaild, goed geregeld.

We hebben het geld overgemaakt en dan zou hij het de volgende dag posten. We hebben echter na een paar dagen dat het geld is overgemaakt niets meer vernomen. Paar keer gemaild of hij de track and trace code wilde doormailen.

Nu horen we dus niks meer.

De advertenties zijn allemaal van MP af, kan dus ook niet meer bellen.



Wat kan ik hier nu mee doen? Afwachten? Nog een keer mailen?

Ik kan me bijna niet voorstellen dat we belazert zijn, maar ja het gebeurt wel.

Het was ook geen flauw bedrag, tegen de 300 euro.

Ben ik dan te dom/naief geweest? Misschien wel...
Alle reacties Link kopieren
Ja.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
http://www.opgeletopinternet.nl/
Je kan de volgende keer aanbieden iets onder rembours te laten verzenden, dan betaal je de postbode en weet je dus zeker dat je iets ontvangt. Kan natuurlijk altijd nog een pakketje bakstenen zijn, maar dan heb je nog wat.
quote:nettel schreef op 02 oktober 2012 @ 12:03:

aangifte doen...



Wat ik altijd doe is vooraf zeggen dat ik het kom ophalen en vraag naar het adres. En dan een paar dagen later dat het toch niet uitkomt, en of hij het toch kan opsturen (en dan betaal ik de bezorgkosten extra).Ook wel eens gedaan, adres gevraagd sandtman ging er wel heen. Ging om een auto. Het adres was een garage box op een pleintje met garage boxen. Sandtman werd buiten opgewacht, auto stond dwars voor twee garages. Verkoper had meerdere auto's op MP op pleintje stond verder niets. Sandtman is niet met deze man in zee gegaan.!
Alle reacties Link kopieren
Weet je direct waar je aan toe bent streetview helpt trouwens ook bij het checken van je adres. Dan kan je zien of het gaat om een garage of een woonhuis..
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb het nummer gevonden en gebeld. Voicemail... hoop dat hij iets laat horen anders ga ik toch maar aangifte doen. Hopelijk krijg ik dan nog iets terug.



Goede tip ook om eerst om het adres te vragen.

Ik haal eigenlijk altijd zelf op maar dit was zo ver weg. Als het misgaat heb ik mijn lesje wel geleerd... maar misschien komt het nog goed en is er iets tussengekomen ofzo...

We zullen zien. Ik ga nog altijd uit van de goedheid van de mens.
Alle reacties Link kopieren
quote:anjapanja schreef op 02 oktober 2012 @ 12:21:

Nou, ik heb het nummer gevonden en gebeld. Voicemail... hoop dat hij iets laat horen anders ga ik toch maar aangifte doen. Hopelijk krijg ik dan nog iets terug.



Goede tip ook om eerst om het adres te vragen.

Ik haal eigenlijk altijd zelf op maar dit was zo ver weg. Als het misgaat heb ik mijn lesje wel geleerd... maar misschien komt het nog goed en is er iets tussengekomen ofzo...

We zullen zien. Ik ga nog altijd uit van de goedheid van de mens.als je het tegenovergestelde doet: de naam zou weleens vals kunnen zijn, toch?
Je kunt de bank bellen en het bedrag laten storneren als het nog binnen een termijn valt van ongeveer 3 weken! Veel mensen weten niet dat dit kan! Zeg er ook even bij dat het vermoeden bestaan van malafiede verkoper.

Succes.
Je eigen bank bedoel ik uiteraard, daar waarvan je de betaling deed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Shalimar schreef op 02 oktober 2012 @ 12:38:

Je kunt de bank bellen en het bedrag laten storneren als het nog binnen een termijn valt van ongeveer 3 weken! Veel mensen weten niet dat dit kan! Zeg er ook even bij dat het vermoeden bestaan van malafiede verkoper.

Succes.



Als je zelf hebt overgemaakt of een eenmalige machtiging hebt afgegeven, kan dit niet. Je kunt alleen een doorlopende incasso-opdracht storneren.



Zou ook anders wel onredelijk zijn tegenover de verkoper: je bestelt iets, maakt het geld over, ontvangt de goederen en drie weken later haal je het geld weer terug.
quote:Shalimar schreef op 02 oktober 2012 @ 12:38:

Je kunt de bank bellen en het bedrag laten storneren als het nog binnen een termijn valt van ongeveer 3 weken! Veel mensen weten niet dat dit kan! Zeg er ook even bij dat het vermoeden bestaan van malafiede verkoper.

Succes.Dat kan dus alleen als het automatisch is afgeschreven, niet als je zelf een opdracht tot betaling hebt gegeven. En de termijn is, volgens mij, 52 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Shalimar, dat is goed om te weten. Dan doe ik dat.



Afrodite, zijn naam is dezelfde als die van zijn bankgegevens. Op een valse naam kun je geen bankaccunt hebben toch?
Alle reacties Link kopieren
Oh, dan kan het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:Shalimar schreef op 02 oktober 2012 @ 12:38:

Je kunt de bank bellen en het bedrag laten storneren als het nog binnen een termijn valt van ongeveer 3 weken! Veel mensen weten niet dat dit kan! Zeg er ook even bij dat het vermoeden bestaan van malafiede verkoper.

Succes.

Dat kan helemaal niet, dat zou veel te makkelijk zijn, dan zouden oplichters ook maar spullen van eerlijke verkopers kopen, en dan als het product binnen is, het geld terugvorderen, dat zou een mooie boel worden, ze heeft de geldopdracht zelf laten uitvoeren dus kan het niet, het kan misschien wel als er een afschrijving heeft plaats gevonden, zonder jou weten en goedkeuring, maar in TO zijn situatie blijkbaar niet.,

TO hoe lang is dit geleden, want er gaat vaak wel een paar dagen overheen, voordat het bij je aakomt, zeker als je net voor het weekend besteld hebt. Succes in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
Pff, dit klinkt alsof je naar je geld kunt fluiten... In één keer al zijn advertenties verdwenen, dat kan bijna alleen maar foute boel zijn. Je hebt er nu niets meer aan, maar je bent inderdaad veel te naïef geweest. Als ik iets zoek op MP en het is boven een euro of 20, dan zoek ik het alleen maar in de buurt van mijn woonplaats, zodat ik het zelf op kan halen. Je kunt echt niemand meer vertrouwen tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 02 oktober 2012 @ 12:15:

Je kan de volgende keer aanbieden iets onder rembours te laten verzenden, dan betaal je de postbode en weet je dus zeker dat je iets ontvangt. Kan natuurlijk altijd nog een pakketje bakstenen zijn, maar dan heb je nog wat.



Ja, dan heb je 300 euro betaald voor 2 bakstenen..

Je mag het pakketje niet open maken vóór ontvangst, je krijgt alleen het pakket nadat je betaald hebt. Logisch ook eigenlijk.





TO, ik wens je succes met je geld of je product krijgen. Maar ik ben bang dat het een geval 'erg jammer' wordt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Shalimar schreef op 02 oktober 2012 @ 12:38:

Je kunt de bank bellen en het bedrag laten storneren als het nog binnen een termijn valt van ongeveer 3 weken! Veel mensen weten niet dat dit kan! Zeg er ook even bij dat het vermoeden bestaan van malafiede verkoper.

Succes.



Dit kan dus ook helemaal niet.

Een bedrag wat je zelf hebt overgemaakt kan je niet meer laten storneren. Dit kan alleen als een bedrijf geld heeft afgeschreven van je rekening zonder dat je een machtiging hebt gegeven of je hebt een eenmalige machtiging gegeven en ze schrijven toch meerdere malen geld af of als je wel een machtiging hebt afgegeven voor doorlopende incasso maar je bent het achteraf niet eens met het bedrag.



Een bedrag wat je zelf hebt overgemaakt kan je nooit terughalen.



Mosterd dus. Wie wil er een bitterbal?
Alle reacties Link kopieren
Marktplaata heeft daar een meldpunt voor. Je voert het reknr van die man in en dan kun je zien of er meerdere meldingen van zijn. Weet even het adres niet, ben op t werk.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is het geleden dat het geld is overgemaakt? 2-3 dagen of al meer dan een week?



Bel je eigen bank op, korte uitleg en vraag om de adresgegevens van de rekeningnummerhouder. De bank van zijn woonplaats neemt contact met hem op, bij geen reactie binnen 14 dagen worden zijn gegevens naar jou opgestuurd.



Probeer nogmaals contact op te nemen. Neem gesprekken op en print elk contact via de mail uit en doe aangifte bij de politie, laat het voorkomen of ga gezellig langs op de koffie.



Wanneer op het adres een ander persoon woont ben je het slachtoffer geworden van een echte oplichter en kun je het vergeten.



Google marktplaats + oplichting
Een melding doen bij mijnpolitie.nl (daar kun je gelijk checken of de persoon bekend is https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml ) en een melding maken bij opgeletopinternet.nl Die hebben mij al een keer heel goed geholpen!
quote:kiwibanaansap schreef op 02 oktober 2012 @ 15:49:

Een melding doen bij mijnpolitie.nl (daar kun je gelijk checken of de persoon bekend is https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml ) en een melding maken bij opgeletopinternet.nl Die hebben mij al een keer heel goed geholpen!Dit doe ik ook altijd, rekeningnummer checken. Zo werd ik een keer bevestigd in mijn vermoeden dat er iets niet klopte, er waren al meldingen over het rekeningnummer binnen gekomen.
Alle reacties Link kopieren
To, je geeft aan dat de naam wel overeen kwam met het rekeningnummer. Was het een oud Postbank nummer? Bij alle andere rekeningnummers is er namelijk geen naam/nummer controle. Je kan dan dus elke willekeurige naam invullen zonder dat je een fout melding krijgt.



Van wie denk je trouwens geld terug te krijgen als je aangifte doet?
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een telefoontje. De spullen zijn vanochtend op de post gegaan. Enige vertraging en excuses daarvoor. Gelukkig!! Of misschien moet ik pas juichen als ik het heb, maargoed hij klonk wederom oprecht en anders had ie ook niet teruggebeld denk ik.



Toch doe ik het een volgende keer niet meer zo.



Bedankt voor jullie tips
Alle reacties Link kopieren
quote:mooiedromen schreef op 02 oktober 2012 @ 18:54:

To, je geeft aan dat de naam wel overeen kwam met het rekeningnummer. Was het een oud Postbank nummer? Bij alle andere rekeningnummers is er namelijk geen naam/nummer controle. Je kan dan dus elke willekeurige naam invullen zonder dat je een fout melding krijgt.



Van wie denk je trouwens geld terug te krijgen als je aangifte doet?



Dit merkte ik ook bij die check op mijnpolitie.nl Op naam kwam geen melding, maar op rekeningnummer wel.



TO, ik hoop dat het echt klopt en dat je je spullen krijgt. Laat je het nog even weten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven