Geld & Recht alle pijlers

omgangsregeling

05-02-2016 21:53 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, ik heb een dochter van 2 jaar en ben sinds april 2015 uit elkaar met mijn ex.(hij ging vreemd minnares is op dit moment ook huidige vriendin) Nou moet er binnenkort een omgangsregeling worden getroffen op zijn verzoek, nou ben ik oke met een omgangsregeling onder toezicht maar wil niet dat zijn nieuwe partner hierin betrokken word omdat ik vind dat mijn dochter eerst moet wennen aan de situatie dat er überhaupt een vader is en dat mama en papa niet bij elkaar wonen (hij is maar 2 x op komen dagen na de breuk) nou is het ook zo dat zijn nieuwe partner tijdens de breuk behoorlijk wat bedreigingen en beledigingen tot doodsverwensingen aan mijn adres en dat van dochter heeft gestuurd. ik vertrouw haar dus ook absoluut niet in de buurt bij mijn dochter kan ik weigeren dat zij meegaat in de omgangsregeling en eisen dat de omgang met vader alleen met vader is en er niemand bij is? ik google me suf maar kan niets vinden en ben best aan het panieken nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp jouw zorgen maar helaas kun je het niet weigeren. Jouw ex mag doen wat hij wil omdat jullie niet meer bij elkaar zijn. Hoe zuur dit ook voor jou is.
Je kunt weigeren wat je wilt maar niemand zal naar je luisteren.
Alle reacties Link kopieren
oke maar zelfs als ik in de rechtbank alle bedreigingen aan kan tonen die zij heeft geuit naar dochter ?



het lijkt me zo scheef gewoon om een kind te laten bij iemand die eerst nog de meest vreselijke verwensingen naar haar heeft toegeslingerd.
Dus je ex heeft een aso-wijf. Tja. Hij is niet de enige.
Het is naar, het voelt oneerlijk, het is kut, maar het is zoals het is. Mensen in een scheiding en nieuwe partners zeggen wel meer (helaas) die eerste jaren. (gelukkig niet iedereen, disclaimer). Dit is de consequentie van een scheiding en gezamelijk gezag. Je partner heeft het recht zijn eigen inschatting te maken op zijn dagen.
Alle reacties Link kopieren
wauw oke krijg een bijna een paniek aanval nu maar dank voor het reageren
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet de omgangsregeling eruit?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2012 met hem, toen was hij al niet goed snik. In 2015 uitelkaar en ondertussen een kind van 2.

Met sommige mannen moet je geen kind krijgen, dat blijkt.
Tja, sommige vrouwen willen gewoon éérst een kind en kijken daarna pas naar wie de zaad-leverancier is.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je geen aangifte gedaan van die bedreigingen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:maggio8 schreef op 05 februari 2016 @ 22:08:

wauw oke krijg een bijna een paniek aanval nu maar dank voor het reagerenIk snap je. Ik moest ook loslaten. Net als miljoenen andere vrouwen. Maar feit is dat je kind 50% van je ex is en evenveel te zeggen heeft over je kind als jij. Je hebt waarschijnlijk (aanname) je kind het meest en daarmee de grootste invloed. Doe daar goed mee en je kind heeft minder last van eventuele vervelende dingen bij je ex.
Alle reacties Link kopieren
Wat houdt een omgangsregeling onder toezicht eigenlijk in?
die ik wilde bestaat al...
Kun je dit niet beter met een advocaat bespreken? Ik zou mijn kind liever ook niet toevertrouwen aan iemand die mijn kind heeft bedreigd.

En alvast een melding doen bij het amk mocht er een regeling komen?
Heeft hij gezag trouwens?
Alle reacties Link kopieren
quote:Globox schreef op 05 februari 2016 @ 22:04:

Het is naar, het voelt oneerlijk, het is kut, maar het is zoals het is. Mensen in een scheiding en nieuwe partners zeggen wel meer (helaas) die eerste jaren. (gelukkig niet iedereen, disclaimer). Dit is de consequentie van een scheiding en gezamelijk gezag. Je partner heeft het recht zijn eigen inschatting te maken op zijn dagen.





Ik vind een kind bedreigen toch wel van een totaal andere orde hoor.



TO: geen flauw idee. Breng het in in je verweerschrift en tijdens de zitting. Zal dan wel mediation plus opbouwregeling of begeleide omgang ofzo worden om contact op te bouwen. Maar bij rechters weet je het gewoonweg nooit.
Het maakt nog wel een verschil of hij ook gezag heeft over dochters



Als dit niet zo is krijg je inderaad een omgangsregeling. Ookal is ze bij vader. Jij houd de zorg. En hebt dus ook een stuk meer te vertellen over omgangs momenten.



Heeft hij wel gezag? Dan krijg je een zorg regeling. En betekend dat dat op het moment dat dochter bij vader is hij de zorg voor haar draagt en hij dus ook bepaald met wie ze in contact komt.
Alle reacties Link kopieren
Een kind bedreigen?, waar geen aangifte van is gedaan?

Een vader die dat blijkbaar goed vindt, en bij de nieuwe vrouw blijft?

Zo kort samen allemaal, en dan al zoveel gezeik

Dit verhaal heeft meer dan 2 kanten, arm kind
Alle reacties Link kopieren
er is nog geen omgangsregeling , ik wil een omgangs regeling onder toezicht aanvragen (dus bij mijn ouders thuis 1 x p.w of een omgangshuis) hij heeft geen gezag en haar ook niet erkent ik probeer te denken vanuit worst case scenario als er al een regeling komt heb nooit alimentatie gekregen of gevraagd dus denk dat hij weinig rechten nog heeft van de bedreigingen heb ik aangifte willen doen maar daar heeft de politie geen aangifte van gemaakt alleen een melding onder het mom van totdat er iets gebeurd kunnen we niks doen , ik heb vandaag de brief van zijn advocaat binnen gehad dat hij een verzoek naar de rechter heeft verstuurd tot omgangsregeling. daarom heb ik nog niks met mijn advocaat kunnen bespreken en hoopte hier wat informatie in te winnen misschien iemand die een soort gelijke situatie heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wie wil die regeling nou? In je OT zeg je hij, nu blijk jij het te zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 05 februari 2016 @ 22:30:

Een kind bedreigen?, waar geen aangifte van is gedaan?

zoals in mijn vorige post net zei aangifte wou de politie niet aannemen maar heb er wel een melding van laten maken

Een vader die dat blijkbaar goed vindt, en bij de nieuwe vrouw blijft?

waarschijnlijk ook de reden dat het hem de afgelopen maanden niks kon schelen ?(ik weet het helaas ook niet wel jammer)

Zo kort samen allemaal, en dan al zoveel gezeik

Dit verhaal heeft meer dan 2 kanten, arm kind
Alle reacties Link kopieren
nee hij wilt die regeling, mocht er of moest eerder gezegd er een regeling komen dan wil ik een omgangsregeling onder toezicht
Alle reacties Link kopieren
quote:maggio8 schreef op 05 februari 2016 @ 22:33:

er is nog geen omgangsregeling , ik wil een omgangs regeling onder toezicht aanvragen (dus bij mijn ouders thuis 1 x p.w of een omgangshuis) hij heeft geen gezag en haar ook niet erkent ik probeer te denken vanuit worst case scenario als er al een regeling komt heb nooit alimentatie gekregen of gevraagd dus denk dat hij weinig rechten nog heeft van de bedreigingen heb ik aangifte willen doen maar daar heeft de politie geen aangifte van gemaakt alleen een melding onder het mom van totdat er iets gebeurd kunnen we niks doen , ik heb vandaag de brief van zijn advocaat binnen gehad dat hij een verzoek naar de rechter heeft verstuurd tot omgangsregeling. daarom heb ik nog niks met mijn advocaat kunnen bespreken en hoopte hier wat informatie in te winnen misschien iemand die een soort gelijke situatie heeft gehad.http://www.ouders.nl/arti ... echt-en-omgangsregelingen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je ex heeft geen gezag en ook niet erkend. Dan heb jij al het recht om dat soort beslissingen te nemen. Hij heeft gekozen voor iemand anders, nee beter gezegd hij is vreemd gegaan. Dus hij koos niet voor zijn gezin. Hij mag in zijn handjes wrijven dat je een omgangsregeling met hem treft en die vriendin van hem zal ik ver uit de buurt van je kind.



Ook al is hij de vader, hij heeft nooit zijn verantwoordelijkheid genomen.
Alle reacties Link kopieren
Oja hij heeft jou kind niet eens erkend dus eigenlijk heeft hij op dit moment nul rechten naar zijn kind toe. En als hij naar de rechter stapt mag hij ook nog verantwoorde dat hij nauwelijks om heeft gekeken naar zijn kind de afgelopen tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven