Geld & Recht alle pijlers

Onjuist gehandeld?

28-09-2016 20:25 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterochtend heeft mijn man een telefoon gevonden tijdens het naar school brengen van onze zoon. Hij wide de vinder eerst zelf proberen te traceren, dus wij hebben hem in eerste instantie bij ons op de kast gelegd. Er werd constant gebeld door buitenlandse telefoonnummers, dus wij hebben hem uit gezet, met de intentie om hem naar de politie te brengen zodra we daar tijd voor hadden. We werken allebei fulltime, dus daar was het nog niet van gekomen.



Vanavond stond er een boze vader met zoon voor de deur. Ze hadden de mobiel met gps getraceerd. Ik was mijn zoon in bed aan het leggen, dus ik reageerde in eerste instantie nogal verbaasd. Later heb ik proberen uit te leggen dat we wel bezig waren om de eigenaar te vinden maar dat dit tot nu toe nog niet was gelukt.



Net stond de vader wederom aan de deur. Hij gaat aangifte doen van een poging tot verduistering. Moet ik mij hier serieus zorgen over maken? Het gaat om een hele oude, beschadigde telefoon. Het was nooit onze bedoeling om deze te houden. Hebben wij inderdaad steken laten vallen of is het helemaal niet raar dat we geen uren vrij gaan nemen om een gevonden telefoon naar de politie te brengen?
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij de telefoon alweer terug?

Ik heb niet het idee dat hij een poot heeft om op te staan....
Je brengt gevonden voorwerpen naar de gemeente. Politie hoeft al jaren niet meer.



Ze hebben hun telefoon en je hebt uitgelegd waarom je hem nog had ipv afgegeven. Ze kunnen verder niks hoor maar slim is het niet. Lekker laten lullen.



Maar volgnde keer als je het meeneemt zou ik bij de lokale FB groep gevonden en verloren een melding doen en effe bij de gemeente kijken of je heen moet of online een melding kan doen.
Nou ja, het is wel hun woord tegen dat van jullie. Zij waren 's ochtends hun telefoon al kwijt en vinden 'm pas een dag later 's avonds terug in een vreemd huis. Ik zou ook mijn twijfels hebben. Jullie hadden 'm inderdaad beter meteen naar de politie/gemeente kunnen brengen, of het nou een oud ding was of niet. (Dat doet toch niet terzake? Kwijt is kwijt.)
Hoezo stond de vader wederom aan de deur? Gaf je de eerste keer de telefoon niet mee?
Gevonden voorwerpen moet je niet eens naar de politie brengen maar naar de gemeente...
Alle reacties Link kopieren
Hoe kunnen zij een telefoon met GPS natrekken wanneer deze uitstaat?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik wel eerder geprobeerd hebben de eigenaar te traceren. Had je ook toegang tot de telefoon? Dan zou ik naar de telefoonlijst gekeken hebben en geprobeerd hebben iemand te bellen. En niet 1.5 dag er niks mee doen.



Maar denk niet de politie er verder nu nog heel veel mee gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:yajes schreef op 28 september 2016 @ 20:31:

Hoezo stond de vader wederom aan de deur? Gaf je de eerste keer de telefoon niet mee?Natuurlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden voorwerpen moet je online aanmelden bij de gemeente. Dat had toch best gelukt tussendoor?



Ik snap dat je te goeder trouw was, maar jullie hebben wel de schijn tegen helaas.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Kijk hier voor je wettelijke verplichingen:



https://www.verlorenofgevonden.nl/faq/g ... voorwerpen



Dus ja je hebt fout gehandeld ja.
Ab imo pectore
Raar dat je niet opnam. Waarom niet? Of laats gebruikte nummer bellen? Ik zou je ook niet geloven denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 28 september 2016 @ 20:32:

Hoe kunnen zij een telefoon met GPS natrekken wanneer deze uitstaat?Jouw verhaal klopt niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 28 september 2016 @ 20:32:

Hoe kunnen zij een telefoon met GPS natrekken wanneer deze uitstaat?Laatse plek dat hij aanstond, blijft zichtbaar.
quote:viva-amber schreef op 28 september 2016 @ 20:32:

Hoe kunnen zij een telefoon met GPS natrekken wanneer deze uitstaat?

Dat vroeg ik me ook al af.

Maar ik vermoed dat huis de laatste locatie was die volgens het tracking systeem bekend was.



@ TO: storm in een glas water denk ik.
quote:floor1982 schreef op 28 september 2016 @ 20:32:

[...]



Natuurlijk wel.

Waar maakt die vent zich druk om dan..

Hij raakt het kwijt, jullie hebben het gevonden en de telefoon heeft hij weer terug.



Laat hem lekker aangiften doen. Denk dat de politie wel wat beters te doen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me niet teveel zorgen maken.

Ik denk dat de kans dat er hier iets op volgt 0,0 is.
Alle reacties Link kopieren
quote:FelineFeline schreef op 28 september 2016 @ 20:34:

Raar dat je niet opnam. Waarom niet? Of laats gebruikte nummer bellen? Ik zou je ook niet geloven denk ik.

De mobiel was vergrendeld. We hadden alleen de keuze tussen uitschakelen en opnemen.



We hebben wel vijf keer hetzelfde buitenlands nummer opgenomen maar daar werd niets gezegd. Daarna hebben we hem uitgezet.
quote:aliva schreef op 28 september 2016 @ 20:37:

Ik zou me niet teveel zorgen maken.

Ik denk dat de kans dat er hier iets op volgt 0,0 is.idd, als je echt kwaad had gewild had je het ding niet terug gegeven en zeker niet toegegeven dat je hem had toch.
Alle reacties Link kopieren
Oh en: We hebben wel een melding gedaan bij stadstoezicht (dat zit bij de politie in onze gemeente). Maar de mobiel daar nog niet gebracht. Daar gaat het om in dit verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 maal iemand portemonnee gevonden en 1 maal iemand telefoon. Alle x-er direct contact gezocht binnen 2-3 uur via facebook een bericht en bij de telefoon die toen nog open ging naar de moeder van het meisje die in de contacten stond. Ja ik vind jullie wel nalatig. Dat soort zaken opzoeken kost een paar minuten en dat weet de ander tenminste dat hij zijn spullen terug krijgt, de tijd en datum daarvoor kun altijd nog afspreken.



Ik denk niet dat men veel kan met een aangifte want het was gevonden. Verder vind ik jullie wel laks daar de telefoon er al 24 uur was en jullie ook niet opnamen. Ik denk dat jullie dat ding zouden zijn vergeten wanneer de eigenaren niet langs waren gekomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:yajes schreef op 28 september 2016 @ 20:31:

Hoezo stond de vader wederom aan de deur? Gaf je de eerste keer de telefoon niet mee?Wat kwam hij dan doen als je de telefoon de eerste keer al aan hem gegeven had?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je wel laks ja. Waarom niet gewoon een vaak gebeld nummer gebeld die in de telefoon staat of de telefoon opgenomen? Buitenland of niet maakt niet uit jij maakt er geen kosten aan.



Dus ja ik vind persoonlijk dat je onjuist hebt gehandeld.

Scheelt wel iets dat je iig online alvast een melding hebt gedaan, dat wetende zal die aangifte geen grond gaan krijgen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Als je wel de telefoon hebt opgenomen, en melding hebt gedaan bij de gemeente dan heb je adequaat gehandeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 28 september 2016 @ 20:43:

Ik vind je wel laks ja. Waarom niet gewoon een vaak gebeld nummer gebeld die in de telefoon staat of de telefoon opgenomen? Buitenland of niet maakt niet uit jij maakt er geen kosten aan.



Dus ja ik vind persoonlijk dat je onjuist hebt gehandeld.

Scheelt wel iets dat je iig online alvast een melding hebt gedaan, dat wetende zal die aangifte geen grond gaan krijgen.We hebben vijf keer opgenomen maar geen gehoor. Verder was de telefoon vergrendeld met een code.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven