Geld & Recht alle pijlers

Onterechte snelheidsboete

27-06-2016 20:57 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag namens mijn beste vriend. Hij is vrachtwagenchauffeur en hij is laatst geflitst, hij zou binnen de bebouwde kom 90 km hebben gereden. Dat is 40km te hard!

Hij weet zeker dat hij niet te hard heeft gereden, sowieso gaat zijn vrachtwagen niet harder dan 85km per uur (is begrensd). Daarbij is hij vlak voor een verkeersdrempel geflitst. Zou hij daar echt met 90 km overheen gegaan zijn, dan zou de onderkant van zijn wagen eraf hebben gelegen



Nou schijnt het bij vrachtwagens wel vaker voor te komen dat er onterecht geflitst wordt hoor ik van meerdere mensen, echter kan er weinig op vinden op internet.

Uiteraard gaat hij in bezwaar. Mijn vraag is, heeft iemand zoiets wel eens meegemaakt? Zijn er nog dingen die hij kan meenemen in zijn bezwaar (buiten snelheidsbegrenzer en verkeersdrempel)? Tips en suggesties zijn zeer welkom!
Als er echt geflits is, zou er een foto moeten zijn?

Die opvragen en bezwaar aanmaken. Meer kan je niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij de foto al gezien?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
De foto heeft hij geprobeerd op te vragen maar omdat het een bedrijfswagen is, moet je dat via digid met extra sms verificatie doen. Die verificatie heeft hij niet. Wel aangevraagd maar dat duurt 5 dagen en vrijdag moet het bezwaar binnen zijn.



In eerste instantie zou zijn werkgever in bezwaar gaan. Dat hebben ze ook gedaan, maar opeens is de boete op naam van mijn vriend gezet en bleek dus dat hij weer opnieuw in bezwaar moet gaan. Vandaar dat we nu dus met tijdsdruk zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 27 juni 2016 @ 20:58:

Als er echt geflits is, zou er een foto moeten zijn?

Die opvragen en bezwaar aanmaken. Meer kan je niet doen.Tja, wel een beetje jammer dat je op foto de snelheid niet kunt zien
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik vond dit op de site van het cjib:

"Staat de boete op naam van een bedrijf of organisatie? En kunt/wilt u geen gebruik maken van de mogelijkheid om de foto in het Digitaal Loket te bekijken?

Maak dan a.u.b. geen gebruik van het webformulier, maar neem telefonisch of schriftelijk contact met ons op"



https://www.cjib.nl/onder ... en-van-een-flitsfoto.aspx
Alle reacties Link kopieren
quote:Floppydisc schreef op 27 juni 2016 @ 21:03:

De foto heeft hij geprobeerd op te vragen maar omdat het een bedrijfswagen is, moet je dat via digid met extra sms verificatie doen. Die verificatie heeft hij niet. Wel aangevraagd maar dat duurt 5 dagen en vrijdag moet het bezwaar binnen zijn.



In eerste instantie zou zijn werkgever in bezwaar gaan. Dat hebben ze ook gedaan, maar opeens is de boete op naam van mijn vriend gezet en bleek dus dat hij weer opnieuw in bezwaar moet gaan. Vandaar dat we nu dus met tijdsdruk zitten.



Gewoon zijn idee op papier zetten, naar aanleiding van zijn bezwaar moet hij voorkomen.

Kan 2 jaar duren,,,,,, dus meer dan voldoende tijd, om alle bewijs te verzamelen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Is hij dan zo laat met dat bezwaar? En kun je het bezwaar niet samen voegen met de vraag om de foto?



Wat heb je trouwens aan de foto, daarop zie je toch niet hoe hard hij reed, of wel? Dacht dat je die alleen op hoefde te vragen als je daar niet had gereden.
Eerste hit op Google:

http://www.ad.nl/binnenla ... orden-stopgezet~aaf281d0/
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 27 juni 2016 @ 21:08:

[...]





Gewoon zijn idee op papier zetten, naar aanleiding van zijn bezwaar moet hij voorkomen.

Kan 2 jaar duren,,,,,, dus meer dan voldoende tijd, om alle bewijs te verzamelen.Moet hij voorkomen voor een bezwaar? Ik heb ooit eens voor iemand anders een bezwaar opgesteld (fout parkeren) en dat werd toen schriftelijk afgewezen. (Maar die stond ook wel fout geparkeerd, alleen die was onwel geworden en daarom de auto daar neergezet). Maar die hoefde dus niet voor te komen.
Alle reacties Link kopieren
Via een tachograafschijf?



Of boord computer, vaak kan de werkgever deze uitlezen, daar kan de werkgever later terugkijken hoe hard je heb gereden op een bepaalde dag en tijdstip.
Alle reacties Link kopieren
quote:esther55 schreef op 27 juni 2016 @ 21:14:

Via een tachograafschijf?



Of boord computer, vaak kan de werkgever deze uitlezen, daar kan de werkgever later terugkijken hoe hard je heb gereden op een bepaalde dag en tijdstip.Die gegevens worden maar beperkt bewaard, dus toen de bekeuring binnen kwam waren die gegevens al niet meer aanwezig.
Wat een toestand zeg!
Misschien heb je hier iets aan?

Boetecontrole facebookpagina
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinook schreef op 27 juni 2016 @ 21:21:

Misschien heb je hier iets aan?

Boetecontrole facebookpaginaDat is mss wel handig ja, alleen moet het bezwaar vrijdag al binnen zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Rubber_Ducky schreef op 27 juni 2016 @ 21:19:

Wat een toestand zeg!Ja zeg dat wel! Tis ook geen lullig bedrag: € 534,-!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Floppydisc schreef op 27 juni 2016 @ 21:17:

[...]





Die gegevens worden maar beperkt bewaard, dus toen de bekeuring binnen kwam waren die gegevens al niet meer aanwezig.Dat lijkt me sterk. De tachograafdata moet minstens een jaar bewaard worden. Een snelheidsboete heeft geen jaar nodig om binnen te komen.
Ze gaan heus niet flitsen bij een verkeersdrempel.

Ik denk dat het verhaal van je vriend niet klopt.

Ik snap wel dat je onder zo'n gigantische boete uit probeert te komen, maar soms is dat lastig als je gewoon schuldig bent.
Alle reacties Link kopieren
Is dit wel een echte boete. Volgens mijn kan het helemaal niet dat de boete op een andere naam wordt gezet. Zou toch het CJIB maar eens bellen om te vragen of deze bekeuring bij hun bekend is.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyPhoxy schreef op 27 juni 2016 @ 21:41:

[...]





Dat lijkt me sterk. De tachograafdata moet minstens een jaar bewaard worden. Een snelheidsboete heeft geen jaar nodig om binnen te komen.Volgens vriend wordt snelheid maar 24 uur bewaard en rij- en rusttijden vier weken. Geen idee hoe dat wettelijk zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 27 juni 2016 @ 21:47:

Ze gaan heus niet flitsen bij een verkeersdrempel.

Ik denk dat het verhaal van je vriend niet klopt.

Ik snap wel dat je onder zo'n gigantische boete uit probeert te komen, maar soms is dat lastig als je gewoon schuldig bent.Zijn auto is begrensd dus kan niet harder dan 85. Het is een vrachtwagen hè! Dus 90 is gewoon onmogelijk. Daarbij staat het letterlijk op de boete dat het bij een verkeersdrempel is geflitst.
Als de vrachtwagen niet harder dan 85 km kan, is dat genoeg bewijs. Zo niet, dan is er iets anders aan de hand en spreekt je vriend niet de waarheid.
Alle reacties Link kopieren
De foute meetuitslagen zijn het gevolg van radarbundels die reflecteren op de platte voor- of achterzijden van vrachtwagens of autobussen. Dat leidt dan tot een exacte verdubbeling van de werkelijk gereden snelheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnetje1-1-1 schreef op 27 juni 2016 @ 21:48:

Is dit wel een echte boete. Volgens mijn kan het helemaal niet dat de boete op een andere naam wordt gezet. Zou toch het CJIB maar eens bellen om te vragen of deze bekeuring bij hun bekend is.Hij heeft al contact met het CJIB gehad nadat zijn werkgever in bezwaar was gegaan, hij moest ze bellen en daarna is de boete (het is trouwens een strafbeschikking!) op zijn naam gezet. Vond het ook vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me sterk dat de gegevens van de tachograaf niet zo lang worden bewaard. Gebruikt het bedrijf een digitale tachograaf?

Dan zijn de gegevens echt wel opgeslagen hoor, vrijwel elk bedrijf gebruikt deze gegevens om te kijken hoe er gereden wordt en waar nog wat valt te besparen (qua rijgedrag, remgedrag etc.). Bij de meeste transportbedrijven worden deze gegevens geanalyseerd dus moet vast nog ergens vandaan te halen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven