Geld & Recht alle pijlers

Onverwacht "nieuwe" auto kopen

23-06-2016 15:44 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze trouwe Xsara is vanochtend dood verklaard bij de garage. Bij het vervangen de distributie riem is er een bout van de krukas afgebroken en zeg maar daag met je handje tegen de auto.. Nieuw (2e hands) blok is te kostbaar in verhouding tot de auto (hij is al 11 jaar oud en had 300.000 op de teller).. Dus.. nu op zoek naar wat nieuws..



Misschien vinden jullie het leuk om mee te zoeken ?



We rijden 30.000 km per jaar , dus diesel (gas zijn we niet weg van maar sluiten we niet uit)

We zijn met 5 personen, dus station of MPV is must (liefst wat hogere zit omdat ik fysiek nog wel eens beperkt ben)

Mag automaat zijn maar ook hand geschakeld

Airco is een must

Moet caravan achter kunnen dus goede trekker

Bouwjaar vanaf 2011 (5 jaar oud) zegt niets eigenlijk

Tellerstand vind ik lastig omdat het per merk verschilt wat een auto aankan. Maar liefst geen stand waarbij je relatief snel weer kosten krijgt zoals distributie riem etc.

Budget max. 8000



Ik heb zelf tot nu aan kandidaten

Citroen C4 picasso

Volvo V50

Renault Scenic

Eventueel ford mondeo ?



Nou.. als je dus verveelt.. google mee :-)
Alle reacties Link kopieren
Met dat budget moet je eerder aan een Focus dan een Mondeo denken, als je vast wilt houden aan maximaal vijf jaar oud...........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Oh en al je andere opties vind ik ook niet voor die prijs. Niet als ze maximaal van 2011 mogen zijn.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Kortom: je zult óf je eisen, óf je budget moeten bijstellen.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
heb net bouwjaar verwijderd is idd minder van belang . Huidige kochten we voor 7000 euro met 140.000 op te teller van 5 jaar oud (Xsara Picasso 2.0 HDi)
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 23 juni 2016 @ 15:50:

Oh en al je andere opties vind ik ook niet voor die prijs. Niet als ze maximaal van 2011 mogen zijn.Ik zie wel oudere voor dit budget.
Is dat normaal dat zo'n bout afbreekt? Heeft de garage niets fout gedaan?

Ik weet niet of je je wensen binnen jouw budget gaat vinden. Ik ben zelf aan het zoeken naar een even oude kleine middenklasser voor max 7000 en dat is al heel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ah, OP aangepast.



Als je een bak ruimte zoekt, is de Mondeo vrijwel onverslaanbaar. Heb je graag zoveel ruimte?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik dan wellicht kies voor km stand rond die 140/150.000 .. dat is ook nog optie..
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 23 juni 2016 @ 15:51:

Is dat normaal dat zo'n bout afbreekt? Heeft de garage niets fout gedaan?

Ik weet niet of je je wensen binnen jouw budget gaat vinden. Ik ben zelf aan het zoeken naar een even oude kleine middenklasser voor max 7000 en dat is al heel lastig.Nee.. voor zover ik begrijp is die bout, die vast zit aan krukas, eigenlijk samen met stukje krukas afgebroken.. Is gewoon bij losdraaien gebeurd.. En ik ken mijn garage.. die zijn hier niet op uit, hij zat er erg mee in zijn maag..
Alle reacties Link kopieren
Zocht je ruimte?
Oh dear, how sad, never mind.
Ik vind persoonlijk 150.000 teveel. Mijn huidige auto heeft 180k en dat merk ik in de onderhoudskosten.
Alle reacties Link kopieren
Oke.. ruimte.. Wij zijn met 5 , dus op achterbank is ruimte wel prettig, maarrrrr.. in de praktijk zitten we natuurlijk niet altijd met zijn allen in de auto.. Vaak zitten we maar met 4 . Zoon is lang dus beetje ruimte achterin zal fijn zijn. We hebben 2 honden dus beetje fatsoenlijke koffer is wel handig.



Mondeo is erg groot en ook vrij zwaar, maar die kwam ik tegen met zoeken.. vandaar.. Ik heb echt geen bal verstand van auto's en de laatste jaren rijden we alleen maar Franse auto's (we zijn gestart met R19, dus Xsara picasso, toen even Berlingo, toen weer naar Picasso.. Ik zoek vooral een veilige betrouwbare auto die fijn rijdt op langere stukken. Zuinig is leuk maar geen super must.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 23 juni 2016 @ 15:54:

Ik vind persoonlijk 150.000 teveel. Mijn huidige auto heeft 180k en dat merk ik in de onderhoudskosten.





Hij had 140.000 op de teller toen we hem kochten..



We hebben er aan kosten alleen maar een keer iets met de airco gehad en wat kleine dingen.. Nu pas de echte klapper (distributie riem is km gerelateerd) en wat nare dingen die vooral qua uren uit de hand lopen .. Reparatie was nu geschat op 1400 euro totdat die bout afbrak.



We hebben normaal alleen maar de beurten gehad.. Dus iets van 600 euro per jaar ofzo aan onderhoud en natuurlijk regelmatig banden etc.



En daarbij.. budget is budget.. meer rek is er niet.. simpel.. ik koop ook liever nieuw.. maar ja.. dat zit er de komende jaren niet in met al die kosten rondom kinderen etc. en hij stond pas op de nominatie om vervangen te worden eind 2017.. dus ons spaarplan is daarop gebaseerd.. Maar wij geven sowieso niet meer uit dan 10.000 euro aan een auto.. Nu hebben we maar 8 en die 2 kan ik nu nergens vandaan toveren..
Renault Kangoo een optie?

Of Peugeot Partner?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee.



We hebben dezelfde auto en moeten eigenlijk ook gaan kijken voor wat nieuws. Gelukkig rijdt de onze nog wel:)
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 23 juni 2016 @ 15:58:

Renault Kangoo een optie?

Of Peugeot Partner?Nee.. net als de mutipla. We hebben al een paar jaar in een berlingo gereden.. Doe maar niet nog eens..
Leuk auto's zoeken -;)



Zoek eens op Volkswagen Touran. Op marktplaats staan een paar 1.9 TDI's. Zijn fijne hoge auto's, maar niet te kolossaal.



Mijn ervaring is dat ik liever een wat oudere degelijke auto rijdt (BMW, Volvo, evt. volkswagen) dan een nieuwere van een goedkoper merk. De BMW 3-serie of 5-serie Touring rijdt ook heerlijk en is voor 5 personen goed te doen. De volvo V50 valt een beetje in de categorie 3-serie.



Als je toch ook naar andere merken wilt kijken, dan kan de Seat Alhambra (wel iets groter), of de Ford S-max oid ook een alternatief zijn.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 23 juni 2016 @ 15:54:

Zocht je ruimte? Nou.. niet verkeerd hoor.. dit zou zomaar in aanmerking komen.. Geen idee of het lekker rijdt maar ziet er wel leuk uit ! Geen station zie ik.. kontje.. beetje oude lullen bak.. maar ja.. op zich..
Deze bijvoorbeeld.



[URL="http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volk ... e=lr&pos=4"]http://www.marktplaats.nl ... e3a&previousPage=lr&pos=4[/URL





Of deze, heb je ook nog de mogelijkheid tot 2 extra stoeltjes... kun je nog een keer een vriendje meenemen, of oma -;)



http://www.marktplaats.nl ... e3a&previousPage=lr&pos=2
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 23 juni 2016 @ 15:54:

Ik vind persoonlijk 150.000 teveel. Mijn huidige auto heeft 180k en dat merk ik in de onderhoudskosten.Diesel of benzine?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 23 juni 2016 @ 16:00:

[...]





Nou.. niet verkeerd hoor.. dit zou zomaar in aanmerking komen.. Geen idee of het lekker rijdt maar ziet er wel leuk uit ! Geen station zie ik.. kontje.. beetje oude lullen bak.. maar ja.. op zich..Foutje van mij. Ik had eigenlijk een station bedoeld. Die kun je als lijkwagen gebruiken, zoveel ruimte.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:iamalady schreef op 23 juni 2016 @ 16:00:

Leuk auto's zoeken -;)



Zoek eens op Volkswagen Touran. Op marktplaats staan een paar 1.9 TDI's. Zijn fijne hoge auto's, maar niet te kolossaal.



Mijn ervaring is dat ik liever een wat oudere degelijke auto rijdt (BMW, Volvo, evt. volkswagen) dan een nieuwere van een goedkoper merk. De BMW 3-serie of 5-serie Touring rijdt ook heerlijk en is voor 5 personen goed te doen. De volvo V50 valt een beetje in de categorie 3-serie.



Als je toch ook naar andere merken wilt kijken, dan kan de Seat Alhambra (wel iets groter), of de Ford S-max oid ook een alternatief zijn.



Succes!Als ze de Mondeo al zwaar vindt, denk ik dat jouw opties helemaal afvallen.........
Oh dear, how sad, never mind.
Al naar 't merk Dacia gekeken?

Naar 't schijnt behoorlijk wat auto voor weinig geld, hoor ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 23 juni 2016 @ 16:03:

[...]



Foutje van mij. Ik had eigenlijk een station bedoeld. Die kun je als lijkwagen gebruiken, zoveel ruimte.



ha ha.. nou in die jij linkt kunnen de honden niet achterin zie ik nu..



We hebben ooit eens in een Fabia gezeten en die was eigenlijk te krap voor ons..dus die octavia is beter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven