Geld & Recht alle pijlers

Onvriendelijk winkelpersoneel

31-10-2012 11:44 376 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic over het drogisterij-meisje dat de TO aansprak op haar zonnebril-dragen in de winkel: wat zijn jullie verschrikkelijke, klantonvriendelijke, nare ervaringen met winkelpersoneel?



Bij ons bij de Albert Heijn zitten de kassameisjes vaak te pingen met hun BlackBerry achter de kassa, zo vreemd! Ook kletsen ze vaak onder het afrekenen met hun collega's en kan er geen 'hallo' van af..



Geen drama verhalen, wel onvriendelijk. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik ging eens kleding halen en bij het afreken was de man bij de kassa gewoon aan het bellen en bleef bellen terwijl hij mij liet afrekenen. Er kon nog geen dank u en doei af. Het was dat ik de kleren erg mooi vond anders had ik ze laten liggen.

Bij het weg gaan heb ik geroepen: Nou dooeeeggg!!!!!



Vind bellen bij de kassa sowieso al onbeleefd als klant zijnde, laat staan dat degene achter de kassa dat doet.
Alle reacties Link kopieren
Valt mij ook op de laatste tijd!



Dat ze met collega's zitten te beppen. Geen wereldramp, maar wel ongemakkelijk. Ze hoeven tegen mij ook niet overdreven netjes te doen hoor.. maar zo is het ook geen fijn gevoel.

Merk wel duidelijk verscheel als ik in de ochtend boodschappen doe. Dan werken de ''oudere'' dames en na school en 's avonds komen de tieners. Goed dat ze ook werken voor hun centjes en kletsen als het rustig is, maar beetje vriendelijk naar de klant ma g best.



Bezig zijn met telefoon vind ik echt te ver gaan!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje die ik onvriendelijk vind maar de medewerker in kwestie waarschijnlijk niet.

Ik had een paar boodschappen en wilde contact betalen met kleingeld. Het ging om een paar euro. Ik legde het geld wat ik al had gepakt neer om nog wat meer te pakken en de kassamevrouw pakt het al en noemt het bedrag wat ik nog moest pakken. Ik vind het aardig dat ze me daar mee helpt ( was niet nodig), maar ze moet het geld wel laten liggen. Als ze het wegneemt kun je zelf niet zien wat je al hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind juist meisje bij AH heel prettig! Niks geen BB's of wat dan ook. De vakkenvullers mogen wel beetje meer letten op hun werk dan op hun hormonen en die van de andere vakkenvullers.



Moet zeggen, dat als ik ergens personeel onprettig vind, ik een andere winkel zoek voortaan
Alle reacties Link kopieren
Van een heel andere orde, maar ik zag eergisteren het kassameisje een stapel (lees 3cm dik) van die superdierenplaatjes meegeven aan haar collega. Vond ik toch een beetje vreemd...
Alle reacties Link kopieren
Ik maak regelmatig winkelpersoneel (kledingzaak, drogisterij) mee dat geen NL spreekt. Als ik iets vraag dan begrijpen ze het niet en moet ik het herhalen in het Engels. Nu is Engels mijn tweede taal, maar kom op zeg!



Bij de AH zijn ze vaak aan het dozenschuiven, en dan denkt het personeel dat ze voorrang hebben en dat de klanten maar even aan de kant moeten. Zo slecht. Ik snap het ook niet, een paar jaar geleden liepen ze met je mee als je iets zocht, nu moet je het zelf maar uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Niet al het winkelpersoneel is vriendelijk of beleefd, maar veel klanten kunnen er ook wat van....
Alle reacties Link kopieren
Vreemd dat dat bij Albert Heijn gebeurt, want daar is het winkelpersoneel wel goed geïnstrueerd. Bij mijn AH heb ik dat nog nooit meegemaakt, zijn altijd erg vriendelijk. Bij de Aldi daarentegen ...
Alle reacties Link kopieren
quote:facepawm schreef op 31 oktober 2012 @ 11:51:

Ik maak regelmatig winkelpersoneel (kledingzaak, drogisterij) mee dat geen NL spreekt. Als ik iets vraag dan begrijpen ze het niet en moet ik het herhalen in het Engels. Nu is Engels mijn tweede taal, maar kom op zeg!

Serieus? Wat voor een winkels zijn dat in hemelsnaam?
Alle reacties Link kopieren
Waar ik overigens ook slecht tegenkan is personeel dat al voor sluitingstijd gaat schoonmaken. Nu snap ik dat zij ook graag op tijd thuis willen zijn maar een winkelmedewerker van de C1000 liep me gewoon bijna omver met zo'n vloer-poets apparaat. Of ik even bij de koeling weg wilde gaan. Sorry maar doe dat dan nadat ik weg ben, circa over 10 seconden?
Alle reacties Link kopieren
@Viennas: Zara en Lush sowieso.
Alle reacties Link kopieren
Een kleding winkel binnen lopen op een rustige ochtend, terwijl het personeel aan de koffie tafel zit.



Op het moment dat ze mij zien, zucht één eens hard en staat met moeite op, om mij gedag te zeggen.



Ik was na die actie, snel weg.
Alle reacties Link kopieren
Kassameisjes die met hun collega's zitten te beppen terwijl ze gedachteloos jouw spullen over de scanner halen vind ik ook superonbeleefd. Daar zeg ik altijd heel overdreven gedag tegen en "fijne dag nog". In de hoop dat het ze wakker schud en dat ze vanaf dat moment weer bij de les zijn.



Bij onze grote AH XXL valt het me altijd op dat het op zaterdagmiddag qua vakkenvullen zo'n ontzettende zooi is in de winkel. Ik snap dat het dan spitsuur is en dat de vakken tussendoor moeten worden gevuld omdat er gewoon teveel klanten zijn, maar het komt zooo vaak voor dat er karren vol dozen midden in de gangpaden staan en dat je als klant er met je karretje maar een beetje tussendoor moet zien te zigzaggen. En dan 3 vullers met 3 karren in hetzelfde gangpad want dan kunnen ze zo gezellig samen "werken".
Alle reacties Link kopieren
Gisteren liep ik in de Lidl, daar liep een beveiligingsman rond die volgens mij dacht dat hij Tha Boss was daar.

Hij bemoeide zich met van alles wat niet echt binnen het takenpakket hoort. Binnen dat kwartier dat ik in die winkel was:

"Mevrouwtje, kunt u aub ff die broodjes terug leggen op de JUISTE plek?" en dan zuchtend alle pakjes brood herschikken.

"Motte jullie nou echt zo schreeuwen allemaal?" tegen een moeder die met 3 jonge kinderen probeerde boodschappen te doen. (zo luidruchtig waren ze echt niet).

Sta ik bij de kassa, hoor ik achter me (heel hard): PARDON PARDON PARDON, dus ik ga naar links, maar ik moest blijkbaar naar rechts want hij ging ineens alle tasjes bijvullen. Hij duwde me gewoon aan de kant omdat ik niet meteen snapte wat die vogel nou wilde.
Alle reacties Link kopieren
@leelaatje; ik zou in staat zijn alles uit die winkel aan te passen en ze constant om andere maten etc vragen en dan vervolgens niets kopen en ook vertelldn waarom.
Alle reacties Link kopieren
quote:marthe16 schreef op 31 oktober 2012 @ 11:52:

Vreemd dat dat bij Albert Heijn gebeurt, want daar is het winkelpersoneel wel goed geïnstrueerd. Bij mijn AH heb ik dat nog nooit meegemaakt, zijn altijd erg vriendelijk. Bij de Aldi daarentegen ...Hier bij de appie ook. Erg vriendelijk personeel. Bij onze jumbo wat minder, vooral de met hormoonrondvliegende pubers die de vakkenvullen. Al eens wat gezegd en werd geschreeuwd zo door de winkel heen van de slagerij naar de bakkerij, over lekkere wijven met dikke tieten. Nou sorry hoor kom op er lopen ook kinderen in de winkel. Toen ik er wat van zij en omdraaide zag ik nog net dat de jongen een gebaar maakte naar zijn collega dat ik gek was. Dus toen heb ik hem gezegd dat hij een snotneus is en even niet moet vergeten dat hij nu aan het werk is. Klantvriendelijkheid staat in de top 7 van de jumbo. Heb gevraagd of hij zijn baan wilde houden of liever een krantenwijk ging doen en dat hij geluk heeft dat ik het nu niet melde bij zijn chef. ( niet dat hij dan ontslagen zou worden maar ik was er wel klaar mee).
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 31 oktober 2012 @ 11:53:

[...]





Serieus? Wat voor een winkels zijn dat in hemelsnaam?Gewoon, de DA of bekende kledingketens zoals Vila Moda. Dat is dan misschien wel het goedkopere segment, maar toch. Nu woon ik in de Randstad, kan me voorstellen dat dat elders misschien niet zo snel gebeurt, maar ik vind het echt niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind over en weer schreeuwend en scheldend (lees hip elkaar uitschelden voor de gein) personeel irritant. Kan ik mijn zoons van 4 en 6 uitleggen wat een motherfucker is.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er steeds meer mensen zijn die niet weten hoe je fatsoenlijk met een ander mens omgaat. En doordat er steeds meer door heel veel winkels op prijs geconcurreerd word, moet het personeel ook steeds goedkoper. Veel winkelpersoneel zal het de reet roesten of de klant nog wel terug komt. En veel klanten zal het de reet roesten hoe ze met het winkelpersoneel omgaan.



Mijn baan bestaat voor 20-50% uit werken in een winkel. En wat ik allemaal meemaak af en toe, echt ongelooflijk.
Alle reacties Link kopieren
@bertje_ hahahahaha geniaal! Waarom kom ik nooit op dat soort evil ideeën...
Alle reacties Link kopieren
Ik reken af bij een supermarkt, betaal met geld, krijg wisselgeld terug "nou doei he". Niks geen vraag of ik de bon wil of gratis zegels voor een spaaractie (daar heb ik alsnog om gevraagd).

Laatst ook een keer met een actie dat je het van haar niet krijgt en dit is een oudere mevrouw.
Alle reacties Link kopieren
ik had dat laatst ook in een supermarkt... Ik stond in een rij en ja het was best druk en niet alle kassa's waren open... er werd een paar keer omgroepen nieuwe kassa erbij... en het duurd echt lang voordat er 1 kwam, en toen ging iemand anders nog een keer oproepen, en uiteindelijk kwam er iemand aan om een kassa te openen, maar diegene die kwam begon al tegen dat meisje van ja had je niet iemand anders op kunnen roepen... Ik moest een klant in de winkel helpen dit en dat, en toen begon een andere cassiere sorry ik belde zo vaak..



maar dan denk ik hallo, zo iets zeg je toch niet tegen elkaar als er veel klanten in de winkel zijn? ik had zoiets van, doe dat dan even in de pauze of zo elkaar er op wijzen
Alle reacties Link kopieren
Oh nu weet ik er weer één, van gisteren notabene!



Ik was in de HEMA in mijn pauze dus moest snel zijn, dan vraag ik meestal waar iets ligt zodat ik niet te lang hoef te zoeken. De (oudere) dame die ik aansprak was zeer weinig behulpzaam (denk 'oh dat weet ik écht niet hoor!!') dus ik liep maar door.. Aan een andere medewerker gevraagd en die verwees mij naar een bepaalde rij. Eenmaal daar kon ik het nog niet vinden dus klampte de eerste beste aan die in de buurt was; weer die oudere dame. Nou.. Haar reactie: "zucht, steun, geen idee hoor, echt niet!"
Als je nou per se achteruitgedraaid in de stoel met die leuke jongen wilt praten terwijl je mijn boodschappen scant, doe dat dan in een taal die ik ook snap.... (en als je mij ook nog even aankijkt terwijl je je hand uitsteekt om mijn geld aan te pakken, dan voel ik me helemaal weer mens)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven