Geld & Recht alle pijlers

Onvriendelijk winkelpersoneel

31-10-2012 11:44 376 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic over het drogisterij-meisje dat de TO aansprak op haar zonnebril-dragen in de winkel: wat zijn jullie verschrikkelijke, klantonvriendelijke, nare ervaringen met winkelpersoneel?



Bij ons bij de Albert Heijn zitten de kassameisjes vaak te pingen met hun BlackBerry achter de kassa, zo vreemd! Ook kletsen ze vaak onder het afrekenen met hun collega's en kan er geen 'hallo' van af..



Geen drama verhalen, wel onvriendelijk. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik stond bij de AH in de rij en de man voor me had een hoop boodschappen en er werd gevraagd of hij dierenplaatjes spaarde. Dat spaarde hij niet maar hij vroeg aan mij "misschien wil jij ze?" Ik zei "ja graag."

Zelf had ik geen recht op dierenplaatjes, dus ik kreeg geen plaatjes van de cassiere. Toen zei ik tegen haar, ik mocht toch de plaatjes van die meneer voor mij.

Zuchtend gaf ze mee één pakje dierenplaatjes en ze zei nou voor deze keer dan?!

Ik denk ja hoor. Pfffffff
Daarom pak ik dit soort dingen altijd aan en geef ze dan gelijk door aan de klant achter me, die wel interesse heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:meesmv3 schreef op 10 december 2012 @ 15:13:

Ik stond bij de AH in de rij en de man voor me had een hoop boodschappen en er werd gevraagd of hij dierenplaatjes spaarde. Dat spaarde hij niet maar hij vroeg aan mij "misschien wil jij ze?" Ik zei "ja graag."

Zelf had ik geen recht op dierenplaatjes, dus ik kreeg geen plaatjes van de cassiere. Toen zei ik tegen haar, ik mocht toch de plaatjes van die meneer voor mij.

Zuchtend gaf ze mee één pakje dierenplaatjes en ze zei nou voor deze keer dan?!

Ik denk ja hoor. PfffffffJeetje hier geven ze het gelijk aan je ook al heb je zelf er geen recht op, de klant voor je geeft het toch aan jou.
Niet echt onvriendelijk winkelpersoneel, maar een tijdje terug werd ik aangesproken met 'haajjj meisss, naar iets op zoek??'

Daar hou ik echt niet van, heb haar dan ook erg vreemd aangekeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:amouse schreef op 10 december 2012 @ 23:22:

Niet echt onvriendelijk winkelpersoneel, maar een tijdje terug werd ik aangesproken met 'haajjj meisss, naar iets op zoek??'

Daar hou ik echt niet van, heb haar dan ook erg vreemd aangekeken.haha... "doei doei" vind ik dan ook zo onprofessioneel... ik ben een stuk ouder dan de meisjes achter de kassa en ben hun vriendin niet... maar goed
Alle reacties Link kopieren
quote:amouse schreef op 10 december 2012 @ 23:22:

Niet echt onvriendelijk winkelpersoneel, maar een tijdje terug werd ik aangesproken met 'haajjj meisss, naar iets op zoek??'Mijn eerste ingeving zou dan zijn om te antwoorden: 'Ja, een teiltje alstublieft'.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:amouse schreef op 10 december 2012 @ 23:22:

Niet echt onvriendelijk winkelpersoneel, maar een tijdje terug werd ik aangesproken met 'haajjj meisss, naar iets op zoek??'

Daar hou ik echt niet van, heb haar dan ook erg vreemd aangekeken.



Haha, verschikkelijk. Ik zie dan echt zo'n ordinair typ voor me.



Ik was laatst bij de hema, bij de kassa bleef het meisje met haar buurvrouw praten en keek niet eens op. Na een tijd heb ik het mandje op de kassa gegooid en ben weggelopen. Daag, dan ga ik naar een andere hema.
Alle reacties Link kopieren
Och ja, meisjes aan de kassa die aan het bellen zijn tijdens het afrekenen... of die heeeele privé gesprekken houden met hun collega/vriendin..
Alle reacties Link kopieren
quote:cosima schreef op 11 december 2012 @ 11:51:

Och ja, meisjes aan de kassa die aan het bellen zijn tijdens het afrekenen... of die heeeele privé gesprekken houden met hun collega/vriendin..Waar doe jij dan boodschappen (of anderen die dit ook meemaken)? Ik heb echt nog nooit een caissière meegemaakt die aan het bellen was. Gesprekken met collega's merk ik ook nooit op, ze zitten toch veel te ver uit elkaar/ kijken naar elkaars rug?
Alle reacties Link kopieren
Niet in de supermarkt, wel in winkels (Etos, Hema). En als er meerdere caissières naast elkaar zijn (zoals bij de H&M) dan hoor ik soms echt intieme gesprekken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 07 december 2012 @ 11:07:

[...]





Heb je wel betaald voor wat je gebroken hebt?Nee, ik heb niet meer betaald. Was wel mijn intentie, maar door de reactie van het winkelpersoneel ben ik weggegaan zonder het te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een tijdje terug een rare actie inde apotheek. Niet klantonvriendelijk, maar wel vreemd:



De apotheek staat vol met wachtende mensen, ik sta ook braaf op mijn beurt te wachten. Komt op een gegeven moment 1 medewerkster van de apotheek van buiten de apotheek in. Komt er een man van achter de balie en roept heel hard: "Dat is nou al de zoveelste keer dat jij te laat bent!!!" Ik had echt zoiets van, dat zeg je toch niet waar iedereen bij is? Dat doe je dan toch even achterin de apotheek. De vrouw antwoordde dat ze naar een promotie was geweest die ietsje was uitgelopen, die man helemaal boos. Ik kreeg er een plaatsvervangend schaamtegevoel van!



En een keer bij de H&M. Mijn moeder had een ketting voor mij gekocht, maar bij thuiskomst was deze stuk. Ik terug naar de winkel. Zegt het meisje: "Volgens mij heeft u deze gewoon zelf kapot gemaakt!". Ik was helemaal verbaasd! Ik reageerde door te wijzen naar de sieradenrek met diezelfde kettingen die ook allemaal kapot waren. Alsnog werd ik vuil aangekeken en werd een leidinggevende erbij gehaald. Per gods gratie mocht ik de ketting omruilen....



Oh en een keer op de markt met mijn moeder. Bij een kraam hangen allemaal leuke rokken dus mijn moeder zoekt in het rek naar haar maat, komt de dame van die kraam: "Wilt u daar vanaf blijven, u gooit alles door de war!!!!". We zijn gelijk weg gegaan...
Alle reacties Link kopieren
Net bij de Lidl voor me een vrouw die iets wilde terugbrengen. Ze hebben daar nu kassa's waar je alleen kunt pinnen. Zegt die man achter de kassa tegen dr na min 10 min wachten omdat de rijen zo lang zijn: ja ik heb hier geen wisselgeld u moet maar na kassa 1 of 2 gaan. Ipv even z'n collega te roepen em te zeggen geef deze klant haar geld even terug, kon ze weer in de rij gaan staan.



Sowieso echt dat kassapersoneel daar, gooien standaard om vijf uur rond spits de extra kassa dicht ook al is het extreem druk in de winkel. Gevolg erg lange rij, er wordt weer vijgeroepen, kassa open en weer dicht.



En caissières die standaard om half vijf op de klok beginnen t kijken en lopen ze zuchten dat ze naar huis willen. Ja vervelend dat je moe bent maar val de klant er niet mee lastig, mijn wekker gaat ook om half zes.
Alle reacties Link kopieren
Upperdepup want ik heb er weer een!



Gisteren met zus en een van haar dochters naar een bekende reiswinkel startend met een D om een vakantie te boeken voor haar, de meiden en ikzelf. We wisten al precies waarheen en hadden met zijn viertjes al heel veel voorpret gehad met het uitzoeken e.d. Het is een cadeau voor die twee meiden omdat ze dit jaar examen doen van de middelbare school. Ze hebben nog nooit gevlogen dus hele happening.



Wij dus in opperbeste stemming naar de winkel met de D om 09:15. Er waren nog geen andere klanten dus we hadden best op moeten vallen. Zo niet bij de twee medewerkers die achter hun pc zaten. Pas nadat ik ze aansprak kreeg ik een 'geirriteerde' blik in de zin van 'kut! Een klant!' Maar we werden geholpen bij Gods gratie en nog door de 'manager' zelf ook!



"Ga zitten" gebood ze ons. Dus wij namen plaats. "Niet hier! Daar!" (Letterlijk) Zei ze en met een vinger wees ze naar de balie naast haar. Wij namen wederom plaats. Omdat er maar twee krukken waten, en de winkel (de overige vier balies) leeg waren zei mijn zus tegen dochter (immers het is HUN vakantie) "pak er maar even een stoel bij C" waarop de 'manager' tegen C zei. "De kruk laat je staan waar hij staat, je kunt erbij komen staan"



Jawel, het begon goed, en ik had al meteen een kolerehekel aan dit 'mens'. Maar goed, het is hun vakantie. Wij legden dus uit naar welk hotel we wilden en wanneer ongeveer. Zolang we maar VOOR 26 mei terug waren. De manager tikte driftig op haar pc voor een minuut of 5 zonder haar bek ook maar open te trekken. "Je kan alleen in juni, verder heb ik niks" zei ze. "verder is hij alleen online te boeken bij bepaalde organisaties". dat hij ook online te boeken was wisten we al. "Jammer maar helaas" zei ik tegen zus, "dan gaan we naar huis en doen we het zelf online".



"Dat moet je zelf weten" zei de manager "maar dan mis je wel een stukje service". En toen KON ik het niet meer. Met een welbetekenende blik vroeg ik; "en over welk stukje service heb je het dan precies? Dat stukje van een ander reisbureau mag ik aannemen toch?" We liepen de winkel uit toen 'Miep Manager' ons nariep/gebood "koffiebekers opruimen!" En ze kon van mij metersdiep in de stront zakken. We zijn gewoon doorgelopen.



Een half uur later was de reis in kannen en kruiken. Thuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Atelier_madame schreef op 12 december 2012 @ 13:21:

Net bij de Lidl voor me een vrouw die iets wilde terugbrengen. Ze hebben daar nu kassa's waar je alleen kunt pinnen. Zegt die man achter de kassa tegen dr na min 10 min wachten omdat de rijen zo lang zijn: ja ik heb hier geen wisselgeld u moet maar na kassa 1 of 2 gaan. Ipv even z'n collega te roepen em te zeggen geef deze klant haar geld even terug, kon ze weer in de rij gaan staan.



Sowieso echt dat kassapersoneel daar, gooien standaard om vijf uur rond spits de extra kassa dicht ook al is het extreem druk in de winkel. Gevolg erg lange rij, er wordt weer vijgeroepen, kassa open en weer dicht.



En caissières die standaard om half vijf op de klok beginnen t kijken en lopen ze zuchten dat ze naar huis willen. Ja vervelend dat je moe bent maar val de klant er niet mee lastig, mijn wekker gaat ook om half zes.Dat noem jij asociaal:? Lijkt me dood normaal dat zij naar de JUISTE kassa er voor gaat. Daar hoor je je geld terug te krijgen en het personeel hoeft toch niet met geld door de winkel van kassa 1 naar de pinkassa te lopen omdat iemand in de verkeerde rij is gaan staan? Je ziet toch staan dat je er alleen kan pinnen lijkt me? Dan weet je dat je daar iig niet moet zijn om contanten terug te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is niet serieus toch Camomille? Wat erg!!!



Van die pinkassa is ook niet echt snugger van de klant. Hoeft ook niet te betekenen dat de werknemer het niet op die manier zou willen doen, maar werkt het bedrijf gewoon niet zo.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Helaas helemaal waar. Het is nog erger hoor. Omdat het dus de vakantie was van die twee meiden was die van 15 mee. En we hadden besloten dat zij het woord mocht doen. Van te voren al geoefend welke vragen ze moest stellen etc. Ze begon dus razendenthousiast te vertellen over dat ze deze vakantie kreeg voor haar examen en dat ze nog nooit verder was geweest dan Belgie en hoe spannend ze het vond etc etc. Al die tijd heeft die manager haar niet aangekeken (druk met dingen op de pc van voor onze binnenkomst) en na afloop zei ze "nou, leuk hoor" alsof ze het had over een broodje stront met uitjes. Compleet emotieloos. En ook toen keek die muts mijn nichtje niet aan.



Zat er nog aan de denken om hier melding van te doen bij het hoofdkantoor. Maar wat moet je schrijven? Uw manager van kantoor daar en daar heeft te lang met haar doos in het zuur van de augurken gezeten en is compleet incababel voor haar werk?"



Het gaf (gelukkig maar heel even) een domper op de feestvreugde. Kind was bang dat de reis niet door zou gaan omdat het reisbureau hem niet had. Nou ja, dan maar via een internetbureaumet ditto garantie.



Werkelijk waar, ik boek nooit via een reisbureau, maar ik dacht altijd dat een reis boeken gewoon hartstikke leuk moest zijn. Maar om eerlijk te zijn heb ik nog liever een zware tandsteenbehandeling bij een hardhandige mondhygienist dan dat ik ooit nog naar dat betreffende reisbureau ga.
Alle reacties Link kopieren
quote:camomille schreef op 03 februari 2013 @ 19:02:

Al die tijd heeft die manager haar niet aangekeken (druk met dingen op de pc van voor onze binnenkomst) en na afloop zei ze "nou, leuk hoor" alsof ze het had over een broodje stront met uitjes. Compleet emotieloos.

Maar om eerlijk te zijn heb ik nog liever een zware tandsteenbehandeling bij een hardhandige mondhygienist dan dat ik ooit nog naar dat betreffende reisbureau ga.Wat schrijf jij leuk!
Camomille, ik zou daar zeker werk van maken en het verhaal zo als je het hier opgeschreven hebt als klacht naar het hoofdkantoir sturen.
Camomille, ik zou er zeker een klacht van maken. Het kan toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Camomille, écht dat kan toch helemaal niet!! Stuur toch aub een e-mail naar dat kantoor of bel naar hun klantendienst! Waarom zou je dit zo laten en haar nog andere mensen op die manier laten behandelen?? Die is absoluut NIET geschikt voor deze job..
Alle reacties Link kopieren
Niet echt onvriendelijk, maar ook niet netjes: bij de AH is er nu weer n actie dat je bij iedere 15,- aan boodschappen een mini-iets krijgt. Ik hoef al die dingen nooit, maar ik vind wel dat de caissière hoort te vragen of ik ze wil. Er staat een vrouw voor me bij de kassa die duidelijk een bekende is van de caissière. Ze heeft niet zoveel boodschappen, maar krijgt een handvol van die mini-dingen. Ik ben daarna, maar mij wordt niet gevraagd of ik ze wil en ik krijg ook niets (had voor meer dan 15,- aan boodschappen). Ik wil ze niet, maar vind dus wel dat het me gevraagd hoort te worden. Er zijn ook zat klanten die ze wel willen, maar die niks durven te vragen. Op die manier gaan die dingen dus naar bekenden van de caissière.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Camomille, WAT een verhaal! Ik zou om me heen gekeken hebben op zoek naar verborgen camera's!
Alle reacties Link kopieren
Verhaal van een paar weken terug: ik stond achter een paar mensen in de rij voor de kassa, een beetje te dromen. De vrouw aan de beurt wou een paar dingetjes in de uitverkoop afrekenen, blijkbaar bij elkaar 0,40 euro, dat ze wou afrekenen met een briefje van 50. Maar daar wou de caissière niet aan. "Mevrouw, veertig cent met vijftig euro, dat is echt belachelijk, dat kan ik niet aannemen hoor!" Alsof haar geld niet goed genoeg was! De vrouw was zonder haar dingetjes de winkel uitgevlucht voor ik doorhad wat er gebeurde, anders had ik die caissière gevraagd wat er mis was met dat geld.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 06 februari 2013 @ 11:40:

Niet echt onvriendelijk, maar ook niet netjes: bij de AH is er nu weer n actie dat je bij iedere 15,- aan boodschappen een mini-iets krijgt. Ik hoef al die dingen nooit, maar ik vind wel dat de caissière hoort te vragen of ik ze wil. Er staat een vrouw voor me bij de kassa die duidelijk een bekende is van de caissière. Ze heeft niet zoveel boodschappen, maar krijgt een handvol van die mini-dingen. Ik ben daarna, maar mij wordt niet gevraagd of ik ze wil en ik krijg ook niets (had voor meer dan 15,- aan boodschappen). Ik wil ze niet, maar vind dus wel dat het me gevraagd hoort te worden. Er zijn ook zat klanten die ze wel willen, maar die niks durven te vragen. Op die manier gaan die dingen dus naar bekenden van de caissière.

De caissiere hoort het sowieso aan te bieden, nee heb je.. ja kan je krijgen.

Ik mag bij elke ¤10 een zegeltje voor een pannenactie meegeven, ik vraag of ze ze willen zo niet laat ik ze liggen.

Eigenlijk moet ik ze meegeven samen met de bon, maar veel mensen sparen niet de zegeltjes.



Ik werk in de supermarkt waar je de kassabonnen kan sparen voor gratis producten, vaak genoeg vragen klanten al de bon van een andere klant nog voor ik de bon heb kunnen aanbieden aan de klant zelf.

Sparen en weggeven is leuk maar mag het iets minder hebberig..

Dit los van wat Noa in de qoute hierboven schrijft .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven