Geld & Recht alle pijlers

Openingsbericht wissen.

10-03-2008 14:48 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
't Is tegenwoordig schering en inslag. Denk dat dit het enige forum op het hele wereldwijdeweb is waar dit kán. Misschien een ideetje om de editfunctie voor openingsposten te blocken, VIVA?
Mee eensch....
Wat ook kan, is Fleurtje een baan aanbieden als openingspost kopieerder ;-) Daar is ze nu vrijwillig aan begonnen, maar ik vind dat ze er voor betaald moet worden!
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me een baan die gelijkstaat aan: het verzorgen van ouderen, hersenchirurg of kinderarts. Een hele belangrijke baan dus. Daar mag zeker wel wat tegenover staan, want niks is zo irritant als reageren op een topic en later blijkt dat niemand meer weet waar je op gereageerd hebt of er staat iets heel anders in de OP.
Alle reacties Link kopieren
eens
Alle reacties Link kopieren
mamz, wis m eens, kijken of fleurdepleurdekleur al langs is geweest en de post terugzet ;-)

Verder eensch natuurlijk, dat wissen van OP is rete irritant.
sunlight schreef op 10 maart 2008 @ 15:22:

mamz, wis m eens, kijken of fleurdepleurdekleur al langs is geweest en de post terugzet ;-)

Verder eensch natuurlijk, dat wissen van OP is rete irritant.


X-D

en verder sluit ik me ook bij jullie aan!!
Alle reacties Link kopieren
mamzelle schreef op 10 maart 2008 @ 14:48:

't Is tegenwoordig schering en inslag. Denk dat dit het enige forum op het hele wereldwijdeweb is waar dit kán. Misschien een ideetje om de editfunctie voor openingsposten te blocken, VIVA?
Ik val wel even in voor Fleur. Meer dan mee eens.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nee, niet doen Mam! Ik vind het zo handig als ik al weer één van mijn mefselijke fouten in de opening maak. Het zou ook voor de titel mogelijk moeten zijn!
Alle reacties Link kopieren
nou ik ben er eigenlijk wel blij mee dat het kan.....mocht viva dat veranderen dan wil ik het graag weten dan kan ik wellicht nog iets wissen.
Eens met mamzelle.
Alle reacties Link kopieren
ik vind niet dat een to dat zelf altijd hoeft te bepalen... nteressante discussies lijken nergens meer op als de openingspost weg is...doe het dan in overleg met viva of met de mensen die meeschrijven...
Alle reacties Link kopieren
Lalein schreef op 10 maart 2008 @ 16:20:

doe het dan in overleg met viva of met de mensen die meeschrijven...
daar ben ik het dan wel mee eensch...
Alle reacties Link kopieren
In jouw geval snap ik het wel, Claire. Aan de andere kant: ik denk dat je zorgvuldig moet zijn met wat je op het internet gooit. Of je het wel kunt handhaven daar. Wie een forum weet te noemen waar de openingspost gewijzigd of gedelete kan worden, mag het noemen. Graag zelfs. Zoals het nu is raken ook heel intense discussies ontregeld door de afwezigheid van de post waarom de discussie in de eerste plaats ging.

En verder ben je als topicstarter hoe dan ook kwetsbaar omdat het best wel eens een forumwijde gewoonte zou kunnen worden om de openingspost te quoten.
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant is het zelf kunnen editten van een post een zegen. Zo kunnen spelfouten ed snel worden aangepast. Aan de andere kant kan er inderdaad 'misbruik' van worden gemaakt door hele posts te verwijderen. Overigens kunnen wij achter de schermen altijd de originele posts bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Mooi!



Dat zal de lafaards die complete postings weghalen als de grond te heet wordt onder de voeten, leren.

Openingsposten zijn vaak weg als het TO niet aanstaat.



En er zijn forummers die wel erg vaak hun postings weghalen.



Ik ben er vanaf het begin tegen geweest. Spelfouten, wat zal het boeien.



Voor de lafaards onder ons is het idd een zegen.



Ik zeg: weg met die functie.
Alles komt goed, alleen de rest niet
mamzelle schreef op 10 maart 2008 @ 14:48:

't Is tegenwoordig schering en inslag. Denk dat dit het enige forum op het hele wereldwijdeweb is waar dit kán. Misschien een ideetje om de editfunctie voor openingsposten te blocken, VIVA?






CHECK!



;-)
pruttel schreef op 10 maart 2008 @ 14:52:

Wat ook kan, is Fleurtje een baan aanbieden als openingspost kopieerder ;-) Daar is ze nu vrijwillig aan begonnen, maar ik vind dat ze er voor betaald moet worden!
Is nog moeilijk hoor, je moet gaan inschatten welke nitwit zn openingspost gaat weghalen, maw: wie de huilie is en wie niet.
Alle reacties Link kopieren
mamzelle schreef op 10 maart 2008 @ 14:48:

't Is tegenwoordig schering en inslag. Denk dat dit het enige forum op het hele wereldwijdeweb is waar dit kán. Misschien een ideetje om de editfunctie voor openingsposten te blocken, VIVA?




Ik ben er ook niet blij mee. Het zal wel een gewoonte zijn op dit forum. Ik ben wel van meer fora lid waar leden hun berichten achteraf kunnen wijzigen, maar een bericht compleet veranderen of verwijderen maak ik alleen op dit forum mee, en niet op de andere fora.



Ik heb daar eens met een Angel over gehad, en helaas, zij deelde die mening niet.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daarom een gulden middenweg willen kiezen (reagerend op wat Vivamod hierop schreef): Mijn suggestie zou zijn dat leden hun eigen berichten maar voor 5 % kunnen wijzigen. Te grote wijzigingen worden geweigerd. Deze beperking geldt niet voor moderators. Ze zouden hun eigen of andermans berichten voor meer dan 5 % moeten kunnen wijzigen.



5 % is voldoende om de taalfouten uit het bericht te halen en om vreemde zinnen te veranderen in goede zinnen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Je zit er zelf wel ruim boven he, met 14 procent. ;-)

Maar zoiets klinkt wel goed, zo kun je een post qua privacy ook aanpassen zonder het hele verhaal te verwijderen. Ik moet bekennen dat ik zojuist (voor het eerst) ergens een post van mezelf heb verwijderd, maar wel na afgewacht te hebben of er reacties kwamen en of TO er boodschap aan had. Leek niet het geval, dus ik heb hem verwijderd. Het was geen essentieel onderdeel van het 'gesprek' ofzo, maar nu terugkijkend had ik wellicht ook een paar woorden kunnen aanpassen.

Ik hoop wel dat er iets mogelijk is tegen de 'huilies', want het is inderdaad behoorlijk ergerlijk.
Alle reacties Link kopieren
X-D Hans, die 5% is misschien toch lastiger dan je dacht!?



Zo gedaan, dat wel. Maar goed. Het verwijderen gaat heel vervelend worden zo, maar al die extra reglementen ook. Dus Fleur als OP-Kwootster is een goede optie.
Alle reacties Link kopieren
X-D Jullie hebben wel gelijk, Laura en Soundpost. Ik eh... moet mijn suggestie toch, kuch, ahum, aanpassen.



De beperking van 5 % zou niet moeten gelden voor het laatste bericht.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Het zou dan alleen voor de opening moeten gelden, inderdaad. Want het is wel heel fijn dat je spelfoutjes kunt corrigeren. Of een vergeten smiley!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een keer op een forum geweest waarbij je eigen bericht alleen kan worden gewijzigd als:

- het bericht jonger is dan een uur;

- na het bericht geen reacties zijn.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven