Geld & Recht alle pijlers

Openingsbod huis

07-07-2015 10:34 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een woning gezien dat inmiddels al 5 jaar te koop staat.

Ooit te koop gezet voor 337 maar inmiddels te koop voor 249. Huis is van 1991 en zit nog steeds de standaard wc/douche en keuken in. Er moeten muren verwijderd worden en opgefrist worden van binnen. Wat zou een geschikt bod zijn om mee te beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Stomme vraag.... wat zijn de huizen in de buurt waard? Maw wat zou een reële prijs zijn voor het huis om wel snel te verkopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ongever 85% van de vraagprijs, dus afgerond 215.000/220.000
en wat wil je er zelf max. voor uit geven?
Alle reacties Link kopieren
Vraag het je aankoopmakelaar.
quote:Kippenmama schreef op 07 juli 2015 @ 10:36:

Ik zeg ongever 85% van de vraagprijs, dus afgerond 215.000dit kan te weinig zijn om in onderhandeling te gaan, mede omdat men al erg in prijs is gedaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kippenmama schreef op 07 juli 2015 @ 10:36:

Ik zeg ongever 85% van de vraagprijs, dus afgerond 215.000/220.000Want? Je hebt geen flauw idee wat voor huis het is, waar het staat... je kan er geen zinnig woord over zeggen.
quote:Kippenmama schreef op 07 juli 2015 @ 10:36:

Ik zeg ongever 85% van de vraagprijs, dus afgerond 215.000/220.000

Ik zeg ongeveer 5000 onder de vraagprijs, want als ze al zover gezakt zijn is er vast weinig speelruimte meer.



Oftewel, hier valt voor ons niets over te zeggen TO. Wat doen andere vergelijkbare woningen in die omgeving? Wat heb jij er voor over?
Alle reacties Link kopieren
het is een vrijstaand huis, er naast staan ruime 2 onder 1 kap wonings van 190000 verder in de wijk staan nog een huizen voor 219, 215, 239 en 195.
quote:DeJongR schreef op 07 juli 2015 @ 10:39:

huizen voor 219, 215, 239 en 195.vrijstaande woningen?
wat is het bedrag dat jij maximaal voor deze woning wilt betalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:DeJongR schreef op 07 juli 2015 @ 10:39:

het is een vrijstaand huis, er naast staan ruime 2 onder 1 kap wonings van 190000 verder in de wijk staan nog een huizen voor 219, 215, 239 en 195.

En wat gaat de totale verbouwing jullie kosten?



Heb je in het kadaster gekeken wat de laatste verkoopprijzen waren voor recent verkochte woningen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hopen het zelf voor 215/220 te kunnen kopen. Een aankoopmakelaar is al ingeschakeld maar wil graag een beetje voor kennis over evt mogelijkheden!
Alle reacties Link kopieren
We kunnen inprinciepe alles Zelf dus verwacht rond de 10000 excl keuken
quote:DeJongR schreef op 07 juli 2015 @ 10:39:

het is een vrijstaand huis, er naast staan ruime 2 onder 1 kap wonings van 190000 verder in de wijk staan nog een huizen voor 219, 215, 239 en 195.



Zijn dat vergelijkbare vrijstaande woningen? Zelfde staat van onderhoud? De ligging van een woning in een wijk kan ook nog veel uitmaken. Bijvoorbeeld aan de rand van de wijk met grote achtertuin en vrij uitzicht of tussen de andere huizen gepropt etc.



Zo'n vraag over een openingsbod is altijd maar moeilijk te beantwoorden.
quote:DeJongR schreef op 07 juli 2015 @ 10:41:

Wij hopen het zelf voor 215/220 te kunnen kopen. Een aankoopmakelaar is al ingeschakeld maar wil graag een beetje voor kennis over evt mogelijkheden!Dan biedt je iets van 10.000 of zo onder jouw maximale prijs. Denk wel dat je dit huis niet kunt kopen voor dat geld.
Alle reacties Link kopieren
Indien je te laag biedt neemt de verkoper je mogelijk niet serieus, maar je loopt dan ook het risico om hoger uit te komen dan 220.

Biedt bijvoorbeeld 218.000 en hoop dat je ergens tussen de 225 en 235 uitkomt. Indien je dat niet kunt betalen dan is dit huis te duur voor jullie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
2 even grote huizen alleen dan 2 onder 1 kan die van binnen up-to-date zij waar je zo in kunt. Allemaal goeie plekken in rustige kindvriendelijk buurt.
Dan maakt het ook nog uit of het huis in amsterdam, almere of lutjebroek staat. En per plaats is het vaak ook weer per wijk/straat verschillend.



Ik heb eigenlijk alleen maar ervaring met huizen kopen bóven de vraagprijs, en binnen twee weken verkocht. Hoewel wij zelf, maar ook onze vrienden nu allemaal bezig zijn met huis kopen of verkopen, kan ik me niet in jouw situatie inleven en dus onmogelijk van advies voorzien. En dat geldt denk ik voor iedereen die niet precies in jouw regio en in jouw budgetklasse huizen zoekt.



Wel veel succes! spannend altijd weer om te bieden op een huis. ik hoop dat het je lukt!
quote:DeJongR schreef op 07 juli 2015 @ 10:41:

Wij hopen het zelf voor 215/220 te kunnen kopen. Een aankoopmakelaar is al ingeschakeld maar wil graag een beetje voor kennis over evt mogelijkheden!Als je een goede aankoopmakelaar hebt, kan hij/zij je daar alles over vertellen, plus: hij/zij heeft alle gegevens over het huis. Veel beter dus om deze vragen aan je aankoopmakelaar te stellen in plaats van op het Vivaforum.
Alle reacties Link kopieren
Een aankoopmakelaar kost ook geld is duur en of dat het oplevert is nog maar de vraag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ze willen er blijkbaar niet snel vanaf dus ik zou niet te laag onder de prijs gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:perveniunt schreef op 07 juli 2015 @ 11:15:

Ze willen er blijkbaar niet snel vanaf dus ik zou niet te laag onder de prijs gaan zitten.rare conclusie voor een huis wat bijna 30% in prijs is gedaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 07 juli 2015 @ 11:20:

[...]



rare conclusie voor een huis wat bijna 30% in prijs is gedaald.Maar wel al 5 jaar te koop staat...
Alle reacties Link kopieren
quote:DeJongR schreef op 07 juli 2015 @ 10:42:

We kunnen inprinciepe alles Zelf dus verwacht rond de 10000 excl keukenWat wil je eraan doen en hoe kom je op dit bedrag? Mensen denken namelijk gauw dat bij een verbouwing hun euro ineens drie keer zoveel waard is, vaak hebben ze echt geen idee van de kosten.... Ben benieuwd wat jij denkt te kunnen doen voor 10.000 euro

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven