Geld & Recht alle pijlers

opgelicht door webshops - update

19-02-2017 14:55 121 berichten
Hallo



ik heb enkele weken geleden schoenen besteld op drie - naar achteraf bleek - frauduleuze webshops.



Toen er maar geen levering kwam, ging er een lichtje branden (rijkelijk laat ...). Ik heb vorige week het Visa-betwistingsforumuleir ingevuld en ... ze hebben het geld al teruggestort ! (op mijn uitgavenstaat aangepast)



Dit vind ik dus ongelofelijk geweldige service van Visa, dat mag weleens gezegd!



Nu heb ik vrijdag wel twee pakjes ontvangen van de sites in kwestie, met een totaal verkeerde levering: de maat klopt, maar dat is ook alles. Het zijn goedkoop ogende prullen, in tweedehands schoendozen ingepakt... En tegelijk ongeveer kreeg ik van de derde webshop een mailtje met gegevens om het parcours van mijn pakket te volgen (wat trouwens niet lukte). Straks wordt daar ook nog iets van geleverd...



Ik ga Visa morgen bellen met de vraag hoe ik hier nu op moet reagaren ... ik ben niet van plan die prullen naar China terug te sturen namelijk...



Vreemd toch dat die sites dit doen...? Waarom de moeite nemen om iets te sturen wat overduideijk niet goed is?
Omdat jij er grof geld voor hebt betaald. Die troep is hooguit een paar euro waard dus ze verdienen er flink aan.



En voor een update was je oude topic niet al genoeg. Maar niemand reageerde daar zeker op?
Alle reacties Link kopieren
Dus je hebt spullen gekregen en toch vindt je dat je opgelicht bent?
Alle reacties Link kopieren
Dan kunnen ze zeggen dat ze toch echt geleverd hebben. Daarom doen ze dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 19 februari 2017 @ 14:59:

Dus je hebt spullen gekregen en toch vindt je dat je opgelicht bent?Jij bent ook geen helder licht hè....
Alle reacties Link kopieren
quote:ghostly41 schreef op 19 februari 2017 @ 15:05:

[...]



Jij bent ook geen helder licht hè....Nee totaal niet, fijn dat jij me erop wijst.
Alle reacties Link kopieren
Moet je erop reageren dan? Kun je die troep niet gewoon in de kliko mikken en jezelf beloven dat je nooit meer op dat soort sites bestelt?
quote:Filee schreef op 19 februari 2017 @ 14:56:

Omdat jij er grof geld voor hebt betaald. Die troep is hooguit een paar euro waard dus ze verdienen er flink aan.



En voor een update was je oude topic niet al genoeg. Maar niemand reageerde daar zeker op?Nee, maar gelukkig ben jij er nog!
quote:minnimouse schreef op 19 februari 2017 @ 14:59:

Dus je hebt spullen gekregen en toch vindt je dat je opgelicht bent?



Ik heb blauwe leren laarzen besteld en bruine pumps met blokhak en zilverkleurige pumps met blokhak, allemaal van degelijke merken... als ik dan stinkende zwarte plastic sneaker krijg in een kapotte doos en een amateuristisch ogend pakje en knalrode plastic pumps, ja, dan ben ik opgelicht...



Wat een zure reactie zeg… misschien had je het rechtvaardiger gevonden als ik naar mijn 300 euro had kunnen fluiten? Want ik had maar niet zo stom moeten zijn?



Gelukkig wordt een consument beschermd tegen dergelijke piraten op het internet. Want zij stellen criminele feiten, ik was enkel naïef en gehaast.



Met nogmaals, veel dank aan Visa!
quote:Honingdropje79 schreef op 19 februari 2017 @ 15:10:

Moet je erop reageren dan? Kun je die troep niet gewoon in de kliko mikken en jezelf beloven dat je nooit meer op dat soort sites bestelt?Toch eerst even mijn licht opsteken bij Visa...
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 15:19:

[...]



Toch eerst even mijn licht opsteken bij Visa...Ze hebben geleverd dus visa kan niets doen voor je.
Het is ook ontzettend naïef om spullen te bestellen bij onbekende vage webshops.

Lees je nooit artikelen over fraude en waar je op moet letten?
quote:sinnombre schreef op 19 februari 2017 @ 15:21:

Het is ook ontzettend naïef om spullen te bestellen bij onbekende vage webshops.

Lees je nooit artikelen over fraude en waar je op moet letten?En de webshop had hoge kortingen en slecht Nederlandse stukken tekst.
In her ergste geval moet jij visa het geld terug betalen omdat je wel je goederen hebt gekregen.



Dus contact opnemen met Visa is het stomste wat je nu kunt doen.
Ze hébben mijn geld al teruggestort, schat. 300 euro in totaal

Visa beschermt klanten tegen leveranciers die met opzet klanten belazeren.



Ben je blij voor me?
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 15:19:

[...]



Toch eerst even mijn licht opsteken bij Visa...Wat wil je nu nog van Visa dan?
Waarom sites dat doen? In de hoop dat mensen zoals jij erin trappen en ze geld eraan verdienen.



Maar blij dat het met Visa goed is afgelopen.
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 15:24:

Ze hébben mijn geld al teruggestort, schat. 300 euro in totaal

Visa beschermt klanten tegen leveranciers die met opzet klanten belazeren.



Ben je blij voor me?Ja maar als je nu zegt dat je wel je spullen hebt gekregen, moet je het terugbetalen aan visa, want ze hebben geleverd.
In her ergste geval moet jij visa het geld terug betalen omdat je wel je goederen hebt gekregen.



Dus contact opnemen met Visa is het stomste wat je nu kunt doen.





Misschien wel, maar eerlijk duurt het langst, in mijn woordenboek...
Wel terug sturen natuurlijk.
quote:Grobbekuiken schreef op 19 februari 2017 @ 15:25:

[...]





Wat wil je nu nog van Visa dan?Ze wil ze bedanken, lieve Grobbie.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben jij raar?
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 15:19:

[...]



Toch eerst even mijn licht opsteken bij Visa...Lijkt me een slecht plan. Stuur de meuk terug en klaar.
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 15:24:

Ze hébben mijn geld al teruggestort, schat. 300 euro in totaal

Visa beschermt klanten tegen leveranciers die met opzet klanten belazeren.



Ben je blij voor me?Nee heb wel betere dingen te doen.
quote:Elfje112 schreef op 19 februari 2017 @ 15:26:

[...]



Ze wil ze bedanken, lieve Grobbie.



Oh. Vraag me af waarom. Mooi dat zoiets verzekerd is en dat Visa de boel dus ook gedekt heeft. Klaar dan toch?

Dus nog maar een keer dan: wat wil je nou nog van Visa TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven