Geld & Recht alle pijlers

opgelicht door webshops - update

19-02-2017 14:55 121 berichten
Hallo



ik heb enkele weken geleden schoenen besteld op drie - naar achteraf bleek - frauduleuze webshops.



Toen er maar geen levering kwam, ging er een lichtje branden (rijkelijk laat ...). Ik heb vorige week het Visa-betwistingsforumuleir ingevuld en ... ze hebben het geld al teruggestort ! (op mijn uitgavenstaat aangepast)



Dit vind ik dus ongelofelijk geweldige service van Visa, dat mag weleens gezegd!



Nu heb ik vrijdag wel twee pakjes ontvangen van de sites in kwestie, met een totaal verkeerde levering: de maat klopt, maar dat is ook alles. Het zijn goedkoop ogende prullen, in tweedehands schoendozen ingepakt... En tegelijk ongeveer kreeg ik van de derde webshop een mailtje met gegevens om het parcours van mijn pakket te volgen (wat trouwens niet lukte). Straks wordt daar ook nog iets van geleverd...



Ik ga Visa morgen bellen met de vraag hoe ik hier nu op moet reagaren ... ik ben niet van plan die prullen naar China terug te sturen namelijk...



Vreemd toch dat die sites dit doen...? Waarom de moeite nemen om iets te sturen wat overduideijk niet goed is?
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 15:19:

[...]





Ik heb blauwe leren laarzen besteld en bruine pumps met blokhak en zilverkleurige pumps met blokhak, allemaal van degelijke merken... als ik dan stinkende zwarte plastic sneaker krijg in een kapotte doos en een amateuristisch ogend pakje en knalrode plastic pumps, ja, dan ben ik opgelicht...



Wat een zure reactie zeg… misschien had je het rechtvaardiger gevonden als ik naar mijn 300 euro had kunnen fluiten? Want ik had maar niet zo stom moeten zijn?



Gelukkig wordt een consument beschermd tegen dergelijke piraten op het internet. Want zij stellen criminele feiten, ik was enkel naïef en gehaast.



Met nogmaals, veel dank aan Visa!Het is geen zure reactie maar een terechte reactie. Jij hebt je geld terug en wil de spullen houden. Jij bent de gene die fout bezig is.
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 18:49:

Ik had een lange tijd achter elkaar héél hard gewerkt, al heel lang niks gekocht, vond dat ik wel iets verdiende, was doodmoe, hing voor de tv wat te surfen, zag hele leuke schoenen die er niet meer waren in mijn maat, wilde die dolgraag hebben, het waren de laatste dagen van de sales dus ik had het gevoel dat er haast bij was en de rest heb ik al eens verteld :-)

En dit dus twee keer op dezelfde avond en twee dagen later nog eens.



Ben redelijk impulsief van aard maar dit wordt meestal gecounterd door een eveneens aangeboren neiging tot voorzichtigheid. Maar helaas, niet altijd dus.Blijf het apart vinden dat je er 2 keer intrapt. Ach ja iedereen maakt wel is een fout, dit zal jou iig niet meer gebeuren
quote:Sophiever schreef op 19 februari 2017 @ 19:05:

[...]





Het is geen zure reactie maar een terechte reactie. Jij hebt je geld terug en wil de spullen houden. Jij bent de gene die fout bezig is.Jezus, leer eens lezen . Ze hebben in plaats van de blauwe leren laarzen en bruine pumps en zilverkleurige pumps vanbekende merken die ik heb besteld plastic schoentjes in zwart en rood opgestuurd. De maat klopt, dat dan weer wel.
quote:Zinerva schreef op 19 februari 2017 @ 20:13:

[...]





Blijf het apart vinden dat je er 2 keer intrapt. Ach ja iedereen maakt wel is een fout, dit zal jou iig niet meer gebeuren3 keer. Het waren drie verschillende websites.
quote:Zinerva schreef op 19 februari 2017 @ 20:13:

[...]





Blijf het apart vinden dat je er 2 keer intrapt. Ach ja iedereen maakt wel is een fout, dit zal jou iig niet meer gebeurenTja, het stukje waarop je moest bestellen zag er echt heel normaal uit...
quote:Filee schreef op 19 februari 2017 @ 20:34:

[...]



3 keer. Het waren drie verschillende websites.Nog erger
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 20:35:

[...]





Tja, het stukje waarop je moest bestellen zag er echt heel normaal uit...Tja maar dat zegt toch helemaal niets
quote:Filee schreef op 19 februari 2017 @ 20:34:

[...]



3 keer. Het waren drie verschillende websites.



Tja, de eerste twee was met vijf minuten ertussen. Ik dacht dat ik de schoenen die ik aan mijn neus had moeten laten voorbijgaan toch nog gevonden had... en ben in mijn enthousiasme te hard van stapel gelopen.



Zeg, maken jullie nooit een fout...?



Als ik elke euro in twee moest bijten, zou me dit niet overkomen zijn maar dat is gelukkig niet het geval. Wat niet wegneeemt dat ik dit niet leuk vond.
Nee.
Iedereen maakt wel eens fouten.

Ik heb geleerd om bij online shoppen extra op te Letten waar ik bestel en alvorens de website goed te bekijken en reviews te lezen.



Laat het gewoon een goede les zijn voor de volgende keer.



En mss is minder geld hebben dus verstandiger zo te lezen. Waarom zou je daardoor wel beter opgelet hebben?
quote:Filee schreef op 19 februari 2017 @ 20:41:

Nee.Flink zo
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 20:39:

[...]





Tja, de eerste twee was met vijf minuten ertussen. Ik dacht dat ik de schoenen die ik aan mijn neus had moeten laten voorbijgaan toch nog gevonden had... en ben in mijn enthousiasme te hard van stapel gelopen.



Zeg, maken jullie nooit een fout...?



Als ik elke euro in twee moest bijten, zou me dit niet overkomen zijn maar dat is gelukkig niet het geval. Wat niet wegneeemt dat ik dit niet leuk vond.Niet zulke fouten nee, maar ja zoals jij het zo netjes verwoord ik moet de dubbeltjes doorbijten
quote:Elfje112 schreef op 19 februari 2017 @ 20:42:

Iedereen maakt wel eens fouten.

Ik heb geleerd om bij online shoppen extra op te Letten waar ik bestel en alvorens de website goed te bekijken en reviews te lezen.



Laat het gewoon een goede les zijn voor de volgende keer.





Tja, ik heb tien jaar geleden ooit een vakantie twee keer besteld online... sindsdien ben ik gigantisch voorzichtig als ik een vakantie boej op het internet. Voortaan wellicht ookmet kleren.



En voor iedereen me nu een ramp vindt: ik koop 3/4 van wat ik koop op internet, dus al bij al valt de schade nog wel mee.
quote:Elfje112 schreef op 19 februari 2017 @ 20:42:

Iedereen maakt wel eens fouten.

Ik heb geleerd om bij online shoppen extra op te Letten waar ik bestel en alvorens de website goed te bekijken en reviews te lezen.



Laat het gewoon een goede les zijn voor de volgende keer.



En mss is minder geld hebben dus verstandiger zo te lezen. Waarom zou je daardoor wel beter opgelet hebben?



Even voor de duidelijkheid: ik zwem niet in het geld hoor. 300 euro doet even pijn. Ik zou mezelf een paar maanden geen nieuwe schoenen/kleren gegund hebben als 'straf'.



Maar ik neem aan dat als je elke maand creatief moet zijn om de rekeningen betaald te krijgen, dat je dan noodgedwongen héél voorzichtig bent. Dat bedoelde ik. Dan kan je je zulke stommiteiten niet veroorloven en dan gebeurt dat ook niet;



Ik had een tijd héél hard gewerkt, extra verdiend en wou mezelf even wat gunnen. En toen dat misliep heb ik even geslikt maar dan over naar de orde van de dag. Er zijn véél ergere dingen dan geld verliezen, als je daarom geen boterham minder te eten hebt...
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 20:54:

[...]





Even voor de duidelijkheid: ik zwem niet in het geld hoor. 300 euro doet even pijn. Ik zou mezelf een paar maanden geen nieuwe schoenen/kleren gegund hebben als 'straf'.



Maar ik neem aan dat als je elke maand creatief moet zijn om de rekeningen betaald te krijgen, dat je dan noodgedwongen héél voorzichtig bent. Dat bedoelde ik. Dan kan je je zulke stommiteiten niet veroorloven en dan gebeurt dat ook niet;



Ik had een tijd héél hard gewerkt, extra verdiend en wou mezelf even wat gunnen. En toen dat misliep heb ik even geslikt maar dan over naar de orde van de dag. Er zijn véél ergere dingen dan geld verliezen, als je daarom geen boterham minder te eten hebt...Ah ok. Het kwam wat anders over. Maar ik snap het nu.
quote:Vlaamsemeid schreef op 19 februari 2017 @ 20:54:

[...]





Even voor de duidelijkheid: ik zwem niet in het geld hoor. 300 euro doet even pijn. Ik zou mezelf een paar maanden geen nieuwe schoenen/kleren gegund hebben als 'straf'.



Maar ik neem aan dat als je elke maand creatief moet zijn om de rekeningen betaald te krijgen, dat je dan noodgedwongen héél voorzichtig bent. Dat bedoelde ik. Dan kan je je zulke stommiteiten niet veroorloven en dan gebeurt dat ook niet;



Ik had een tijd héél hard gewerkt, extra verdiend en wou mezelf even wat gunnen. En toen dat misliep heb ik even geslikt maar dan over naar de orde van de dag. Er zijn véél ergere dingen dan geld verliezen, als je daarom geen boterham minder te eten hebt...Heel hard werken is geen excuus voor zo'n blunder, en 300 euro zomaar in een paar dagen uitgeven aan jezelf omdat je hard gewerkt hebt, daar sta ik echt van te kijken
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Visa om raad vragen. Ik denk dat je kan inloggen in je Visa-account en dan je vraag stellen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou hier verder niet nog eens dezelfde discussie gaan houden hoor TO. Je vorige topic heb je dit allemaal al eens uitgekauwd gekregen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 19 februari 2017 @ 21:04:

Ik zou hier verder niet nog eens dezelfde discussie gaan houden hoor TO. Je vorige topic heb je dit allemaal al eens uitgekauwd gekregen.Vorige topic niet eens gelezen, maar advies +1. Wat een gezeik allemaal.
.
Jullie hebben gelijk, had overigen het vorige topic ook niet gelezen, ik hou er overop



Ben wel blij voor je dat visa jou het geld terug geven heeft, ben ook wel benieuwd hoe visa reageert op het feit dat je toch spullen toegestuurd hebt gekregen. Aangezien deze spullen niet overeen komen met wat je besteld hebt denk en hoop ik dat je het geld mag houden.
:-)
Even snel de beloofde update:



gisteren twee keer gebeld naar Visa: na halfuur muziekje, eindelijk iemand aan de lijn. Toen bleek dat creditcard op naam van mijn man staat, wou die dame me niet te woord staan. Ze wilde zelfs geen theoretische informatie geven, zoals 'wat moet je doen als je een pakje hebt ontvangen van een malafide webshop'? Bizar, aangezien er op het betwistingsformulier de mogelijkheid werd geboden om in te vullen dat kaart op naam echtgenoot/echtgenote staat en je daarbij nog wel in eigen naam dat formulier kan indienen.

Tussen haakjes heel onvriendelijke en achterdochtige/starre dame, die net deed of ik gewoon ontevreden was met de kleur van de bestelde schoenen en maar bleef herhalen dat ze geen info mocht verstrekken.



Nog maar eens gebeld : deze keer een al wat vriendelijkere jongen aan de lijn die me zei dat ik het betwistingsformulier moest annuleren, en een nieuw moest indienen. Dat annuleren zou moeten gebeuren via een 'link onderaan'.



Link niet gevonden en ik vond het bovendien nogal gek om te annuleren, ik wilde bijkomende info verschaffen... Wat tussen haakjes ook moét, ik ben nog eens de kleine lettertjes gaan lezen in de bevestigingsmail van Visa en elke foutieve of onvolledige informatieverstrekking kan ertoe leiden dat de tegemoetkoming wordt ingetrokken! Iedereen die me adviseerde om gewoon niets te doen: dat was dus heel slecht advies! Visa stelt wel degelijk een onderzoek in en zal dus zelf ook wel te horen krijgen dat die webshops wel degelijk geleverd hebben.



Zonet nog eens gebeld en hele vriendelijke dame luisterde naar mijn verhaal en gaf me zonder er veel woorden aan te verspillen een mailadres waar ik mijn aanvulling naartoe kan sturen. Ik heb hen nu de foto's bezorgd van het geleverde en foto's van de afzenders.



Wordt vervolgd...
Ben erg benieuwd hoe het afloopt, de nasleep van die bestellingen is wel erg lang zo. Best irritant dat het je zoveel tijd en moeite kost.
Zeg dat wel!

Enfin, hopelijk kan het nuttig zijn voor anderen!
Alle reacties Link kopieren
Jij bent gewoon illegaal bezig door een credit kaart van een ander te gebruiken al is die ander je man. Het mag niet. Dus die dame had helemaal gelijk dat ze jou niet wilde informeren over betalingen met zijn credit kaart.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven