Geld & Recht alle pijlers

oppassen zomervakantie

29-04-2017 20:08 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik zou graag in de zomervakantie willen oppassen en ik heb even rond gekeken op bepaalde sites. ik ben al wat gezinnen tegen gekomen. mijn vraag is moet ik iets regelen om in de vakantie te kunnen oppassen bij de belasting dienst? het gaat dan echt om een aantal uurtjes per dag.

is er iemand die hier meer van afweet? ik heb al even gegooglet, maar ik word er niet echt wijzer van.
Als je toch al had gegoogled ben je vast de site van de belastingdienst tegengekomen.

Bel ze, zei kunnen je het beste advies geven...



Telefoonnummer zoek je zelf maar, dat heb ik geen zin in voor je op te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Martje2801 schreef op 29 april 2017 @ 20:11:



Bel ze, zei zij kunnen je het beste advies geven...
quote:Martje2801 schreef op 29 april 2017 @ 20:11:

Als je toch al had gegoogled ben je vast de site van de belastingdienst tegengekomen.

Bel ze, zei kunnen je het beste advies geven...



Telefoonnummer zoek je zelf maar, dat heb ik geen zin in voor je op te zoeken.

Het is gegoogELD. Als je dan toch de TO wilt verbeteren doe het dan goed.



http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/googelen
quote:Martje2801 schreef op 29 april 2017 @ 20:11:

Als je toch al had gegoogled ben je vast de site van de belastingdienst tegengekomen.

Bel ze, zei kunnen je het beste advies geven...



Telefoonnummer zoek je zelf maar, dat heb ik geen zin in voor je op te zoeken.Wat een vreselijk sympathieke reactie zeg.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet zo dat je alleen aangifte hoeft te doen als je een brief van de bd krijgt? Misschien zeg ik nu iets doms hoor, maar ik zou me de moeite besparen als het toch maar een bijbaan is..
quote:Martje2801 schreef op 29 april 2017 @ 20:11:

Bel ze, zei kunnen je het beste advies geven...Zei?
Alle reacties Link kopieren
quote:R-Woman schreef op 29 april 2017 @ 20:22:

Is het niet zo dat je alleen aangifte hoeft te doen als je een brief van de bd krijgt? Misschien zeg ik nu iets doms hoor, maar ik zou me de moeite besparen als het toch maar een bijbaan is..Nee, dat is niet zo. Want de belastingdienst weet ook niet alles en aangifte doen is je burgerplicht. En TO kan waarschijnlijk geld terug krijgen als ze in loondienst gaat voor een paar uurtjes dus dan is aangifte doen misschien wel de moeite waard.
quote:R-Woman schreef op 29 april 2017 @ 20:22:

Is het niet zo dat je alleen aangifte hoeft te doen als je een brief van de bd krijgt? Misschien zeg ik nu iets doms hoor, maar ik zou me de moeite besparen als het toch maar een bijbaan is..



Nee als je het goed wil doen moet je alle inkomsten die je hebt opgeven.

Inkomsten uit overige werkzaamheden.

( Ik maak taarten en verkoop die ben hobby bakster en dit geef ik dan zo netjes op).

Tot een bepaald bedrag mag je gewoon bij verdienen.



De belastingdienst kan niet zien wie er wel en niet wat extra's verdient dis dan kunnen ze ook niet weten wie het wel of niet op moet gebem, dus dat van alleen als je een brief krijgt kan niet.

Ze kunnen niet raden dat to gaat oppassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ekeim schreef op 29 april 2017 @ 20:28:

[...]





Nee, dat is niet zo. Want de belastingdienst weet ook niet alles en aangifte doen is je burgerplicht. En TO kan waarschijnlijk geld terug krijgen als ze in loondienst gaat voor een paar uurtjes dus dan is aangifte doen misschien wel de moeite waard.Ah ok, ik dacht dat het alleen verplicht was met een brief, maar dat zal dan wel alleen om loondienst gaan inderdaad. Oppassen is waarschijnlijk niet in loondienst..en dan zul je het officieel waarschijnlijk wel aan moeten geven, mja..onder de streep zal het weinig uitmaken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eloise_Xennakiss schreef op 29 april 2017 @ 20:30:

[...]





Nee als je het goed wil doen moet je alle inkomsten die je hebt opgeven.

Inkomsten uit overige werkzaamheden.

( Ik maak taarten en verkoop die ben hobby bakster en dit geef ik dan zo netjes op).

Tot een bepaald bedrag mag je gewoon bij verdienen.



De belastingdienst kan niet zien wie er wel en niet wat extra's verdient dis dan kunnen ze ook niet weten wie het wel of niet op moet gebem, dus dat van alleen als je een brief krijgt kan niet.

Ze kunnen niet raden dat to gaat oppassen.Nee klopt, gevalletje klok en klepel. Alleen verplicht bij een brief is alleen als je in loondienst bent dacht ik, waarbij je in principe al maandelijks afdraagt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 29 april 2017 @ 20:17:

[...]



Het is gegoogELD. Als je dan toch de TO wilt verbeteren doe het dan goed.



http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord ... enGoogelen is een ander woord dan Googlen.
Alle reacties Link kopieren
Oppassen gebeurt vaak toch gewoon zwart?
quote:Lostit schreef op 29 april 2017 @ 20:40:

[...]

Googelen is een ander woord dan Googlen.

Googelen is het werkwoord dat is afgeleid van Google.



https://onzetaal.nl/taala ... -g-nederlandse-vervoeging
quote:Lostit schreef op 29 april 2017 @ 20:40:

[...]





Googelen is een ander woord dan Googlen.Nee, dat is goochelen!
Ik weet niet hoe oud je bent, maar mochten je ouders kinderbijslag ontvangen? Dan mag je een x bedrag bijverdienen. Hoe en wat kan je op de site van de svb vinden.
https://www.svb.nl/int/nl ... oop/hoeveel_bijverdienen/



Valt wel mee hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 29 april 2017 @ 20:17:

[...]



Het is gegoogELD. Als je dan toch de TO wilt verbeteren doe het dan goed.



http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/googelenPak dan de laatste zin ook mee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:R-Woman schreef op 29 april 2017 @ 20:33:

Nee klopt, gevalletje klok en klepel. Alleen verplicht bij een brief is alleen als je in loondienst bent dacht ik, waarbij je in principe al maandelijks afdraagt.



Nog steeds niet helemaal juist: je moet aangifte doen als je minimaal 45 eur moet betalen aan de BD. Dat geldt ook als je geen brief krijgt en je wordt geacht dat zelf in de gaten te houden.



Eevn de bron erbij gezocht: BD
Zolang je onder de 7000 euro per jaar blijft hoef je geen belasting te betalen.
TO, als je max 3 dagen per week zou willen oppassen bij een gezin thuis, dan valt dit onder de regeling dienstverlening aan huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 29 april 2017 @ 21:11:

[...]





Nog steeds niet helemaal juist: je moet aangifte doen als je minimaal 45 eur moet betalen aan de BD. Dat geldt ook als je geen brief krijgt en je wordt geacht dat zelf in de gaten te houden.Ah, bedankt voor de info!
quote:Pluisi schreef op 29 april 2017 @ 21:11:

Zolang je onder de 7000 euro per jaar blijft hoef je geen belasting te betalen.In totaal dan wel. Dus alle inkomsten van het oppassen en andere (bij)baantjes die TO door het jaar heen heeft samen.
Niet, gewoon zwart tenzij het gezin het wit wil doen en dat reken je natuurlijk door in je uurprijs, derde erbovenop.

Boel gezeik om niks anders.
quote:Het-groepje schreef op 29 april 2017 @ 21:25:

Niet, gewoon zwart tenzij het gezin het wit wil doen en dat reken je natuurlijk door in je uurprijs, derde erbovenop.

Boel gezeik om niks anders.



Heel slecht advies!

Overigens is degene die het geld ontvangt zelf verantwoordelijk om het aan te geven bij de belastingdienst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven