Geld & Recht alle pijlers

Overstappen loont! Energie leverancier!

11-11-2015 11:37 106 berichten
Ik hoor en lees regelmatig aan het einde vh jaar dat overstappen naar een andere energie leverancier loont. Uiteraard ook al eens geprobeerd. Je weet wel, die leuke i pad actie. Enfin, na een jaar uit laten kopen en terug naar essent.

Toen bleek de eindafrekening niet te kloppen, toen was er weer dit, toen weer dat, een jaar vol gezeik met oxxio volgde wat resulteerde in overstap angst. Ik weet nu waar ik aan toe ben.



Echter willen we zonnepanelen aanschaffen. Dat speelt nu ook mee met het maken van een keuze.

Ik ben niet ongevoelig voor een cadeau. Na een jaar lees ik overal dat de boete afkoopbaar is, maar wel bang voor de addertjes en naheffingen.



Wie zit waar en waarom en stap jij ook elk jaar over en hoe gaat dat dan.

Graag goede en slechte ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Overstappen loont niet of nauwelijks. Het grootste bedrag ben je kwijt aan je aansluiting zelf, niet aan wat je per maand aan energie afneemt. Of je moet 'n wietplantage op zolder hebben wellicht.
Shoot first, ask questions later!
Jeweettoch
als je een wietplantage hebt is energie overtappen een heel goed idee juist
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn moeder scheelt het enorm om elk jaar over te stappen. Zelf ben ik ook bang dat ik een verkeerde beslissing maak omdat iemand die er verstand van heeft gezegd heeft dat het voor mij niet lonend is en dat ik er alleen maar problemen mee krijg. Ik heb toch wat offertes aangevraagd en ga het bekijken of ik ga overstappen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zodra je kadootjes krijgt weet je dat je teveel betaald. Die kadootjes moeten ergens van betaald worden.



Ik kijk elk jaar weer of het nut heeft en tot nu toe zit ik niet of amper verschil als ik mijn energie verbruik invul en ga kijken. Nu heb ik alleen elektriciteit nodig (want stadsverwarming onvrijwillig) dus misschien dat je met gas erbij wel ergens anders goedkoper uit bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 11 november 2015 @ 11:42:

als je een wietplantage hebt is energie overtappen een heel goed idee juist Zie het nu ook in de titel staan hahahahah
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik ga me voor een paar euro's per jaar (hooguit!) al die rompslomp niet op mijn nek halen. Ben al sinds jaar en dag bij dezelfde leverancier endie bevalt me prima.



En al die leuke cadeautjes e.d. die je krijgt, betaal je uiteraard uiteindelijk gewoon zelf. Of dacht jij echt dat ze voor miljoenen aan iPAD's en dergelijke zomaar gingen weggeven? Uit eigen zak?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
anyway, ik ben in totaal drie keer overgestapt en dat is drie keer zonder problemen gegaan. Het scheelt ook wel iets op je energierekening. Geen enorme bedragen maar een paar tientjes per jaar besparen is toch beter dan een paar tientjes meer betalen.

Ik heb nooit cadeautjes en lokkertjes gehad. Dat is inderdaad een sigaar uit eigen doos.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn regelmatig overgestapt.



Ik laat me niet verleiden tot cadeaus. Als ik een ipad wil kan ik die ook prima zelf kopen. Ik ga naar GasLicht.com vul mijn gegevens in en binnen een half uur is het eigenlijk allemaal geregeld. Wij verbruiken ook erg weinig gas en elektra. Ons maandbedrag is nu 71 euro en ik verwacht terug te krijgen. De vaste kosten zijn dus ook bij ons het grootste gedeelte van de kosten. Daarom is voor ons interessant om te kijken naar bedrijven die werken met een welkombonus.



Overigens zie ik dat de welkombonussen steeds lager worden, er wordt steeds meer gewerkt met loyaliteitsprogramma's.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 11 november 2015 @ 11:46:

Ik ga me voor een paar euro's per jaar (hooguit!) al die rompslomp niet op mijn nek halen. Ben al sinds jaar en dag bij dezelfde leverancier endie bevalt me prima.



En al die leuke cadeautjes e.d. die je krijgt, betaal je uiteraard uiteindelijk gewoon zelf. Of dacht jij echt dat ze voor miljoenen aan iPAD's en dergelijke zomaar gingen weggeven? Uit eigen zak?



Bij mij is die paar euro respectievelijk 250, 375 en 150 euro geweest. En dat voor een half uurtje werk.



Echt het minste wat je kunt doen is een keer naar je huidige leverancier gaan en vragen of die nog een betere deal kunnen bieden!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 11 november 2015 @ 12:03:

[...]





Bij mij is die paar euro respectievelijk 250, 375 en 150 euro geweest. En dat voor een half uurtje werk.



Echt het minste wat je kunt doen is een keer naar je huidige leverancier gaan en vragen of die nog een betere deal kunnen bieden!



Aangezien jij iets van 700 euro op jaarbasis verbruikt (zeg je zelf, zo'n 70 euro per maand en daar krijg je nog van terug), heb jij dus kans gezien je rekening 50% te laten slinken?



Ik heb heus wel eens gekeken, maar heb nog nooit meegemaakt dat ik maar de helft hoefde te gaan betalen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 11 november 2015 @ 12:02:

Wij zijn regelmatig overgestapt.



Ik laat me niet verleiden tot cadeaus. Als ik een ipad wil kan ik die ook prima zelf kopen. Ik ga naar GasLicht.com vul mijn gegevens in en binnen een half uur is het eigenlijk allemaal geregeld. Wij verbruiken ook erg weinig gas en elektra. Ons maandbedrag is nu 71 euro en ik verwacht terug te krijgen. De vaste kosten zijn dus ook bij ons het grootste gedeelte van de kosten. Daarom is voor ons interessant om te kijken naar bedrijven die werken met een welkombonus.



Overigens zie ik dat de welkombonussen steeds lager worden, er wordt steeds meer gewerkt met loyaliteitsprogramma's.En dat laatste is logisch en (vind ik ook) terecht. Bedrijven hebben meer aan trouwe klanten dan aan constante switchers. En ik vind het ook logischer een trouwe klant een extraatje te geven dan iemand die nog maar moet bewijzen of hij een trouwe/goede klant wordt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wij zijn kosten (aansluiting / belastigen etc. ) al meer kwijt aan stroom en gas.

Wij blijven bij Nuon want daar zitten we goed.

Alles klopt en voor onze regio ook minder kosten dan bij een ander.
quote:pejeka schreef op 11 november 2015 @ 12:06:

[...]





Aangezien jij iets van 700 euro op jaarbasis verbruikt (zeg je zelf, zo'n 70 euro per maand en daar krijg je nog van terug), heb jij dus kans gezien je rekening 50% te laten slinken?



Ik heb heus wel eens gekeken, maar heb nog nooit meegemaakt dat ik maar de helft hoefde te gaan betalen.



een deel van steeds minder hoeven te betalen zal hem ook wel in energiebesparing zitten.



Ik hoor en lees zo vaak dingen als: jaaaaa, maar ik ga echt de verwarming niet lager zetten. Als ik het koud heb moet dat ding gewoon aan. Een trui aantrekken is armoe.



Maar ja, zo kom je dus wel aan een lagere energierekening.



Het is hier nu bijvoorbeeld 19,5 graden in huis. Ik heb dit najaar de verwarming nog niet aangehad. Als ik eerlijk ben vind ik het iets aan de kille kant, maar heb geen zin om een trui te halen. De verwarming zet ik echter ook niet aan.



Als ik die energievergelijker bekijk, zeggen ze dat een gezin van 4 gemiddeld 5000 kwh stroon en 2300 m3 aan gas verbruikt.

Nou koken wij elektrisch dus we verbruiken al minder gas, maar volgens mijn laatste jaarafrekening gebruikten we 500m3 gas en iets minder dan 5000 kwh stroom.

Ik vraag me dan af wat die andere gezinnen allemaal aan elektrische apparaten gebruiken. Hier staat de computer (vaak zelfs twee) bijna de hele dag aan. De tv en playstation draaien ook overuren. Ik was bijna elke dag, gebruik de droger ook regelmatig (voor handdoeken) en dat is een zeer onzuinig ding met energielabel E, sta niet de hele dag neurotisch alle lichten uit te doen, let totaal niet op standby standen enzo.

Als ik m'n best zou doen kan er nog heel wat vanaf.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 11 november 2015 @ 12:03:

[...]

Bij mij is die paar euro respectievelijk 250, 375 en 150 euro geweest. En dat voor een half uurtje werk.

Echt het minste wat je kunt doen is een keer naar je huidige leverancier gaan en vragen of die nog een betere deal kunnen bieden!

Hier precies dezelfde ervaring! Je verdient zo ¤ 200,-, met een halfuurtje werk (nee dat is niet alleen korting op je verbruik, je krijgt vaak een soort overstapbonus).

Nabellen met de huidige provider vind ik teveel gedoe, ze komen maar naar mij als ze me willen houden.

In mei mag ik weer overstappen, ik zit me er nu al op te verheugen. :-)
even gekeken op gaslicht. Ik kan zo al 15 euro per maand besparen.

datis wel even meer dan een paar euro per jaar. En rompslomp? Uitzoekerij? Gut nou, ik heb mijn jaaropgave opgezocht voor het juiste verbruik (2 minuten) toen ingetikt op die vergelijker (1 minuut) en even de bovenste drie bekeken (5 minuten). Dat is 180 euro verdiend in 8 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Als je zonnepanelen wilt zou ik Greenchoice aanraden. Zij betalen als één van de weinige bedrijven de eerste 1000 kW uur die je eventueel teruglevert met BTW en al terug (het is nog onzeker of dat zo blijft overigens). De andere geven alleen de wettelijk minimaal verplichte vergoeding.

Het is bovendien een sympathiek en fijn bedrijf met een prettige klantenservice die je ook meteen aan de telefoon krijgt als je belt.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 11 november 2015 @ 11:40:

Overstappen loont niet of nauwelijks. Het grootste bedrag ben je kwijt aan je aansluiting zelf, niet aan wat je per maand aan energie afneemt. Of je moet 'n wietplantage op zolder hebben wellicht. onzin. wij kijken elk jaar op gaslicht.com en natuurlijk was het eerste jaar de grootste klapper, maar nog steeds hebben we elk jaar voordeeltjes
En doooooor!
Ik stap jaarlijks over. Mijn maandbedrag veranderd niet zoveel, maar ik doen het puur en alleen om de welkomsbonus. Zo heb ik dit jaar bij de eindafrekening 150 euro terug gekregen ivm verrekening van de bonus. Ik krijg vanzelf een mail wanneer ik kan overstappen en het is nog geen 10 minuten werk
Ik kijk overigens alleen naar tarieven. Een fijne klantenservice boeit me niet zoveel, ik kan me niet bedenken waarvoor ik voor het laatst met de klantenservice heb gebeld.
Ik ga toch eens kijken, ik zie bij nuon dat ik een kadootje mag uitzoeken als platiumklant. Gok dat het allemaal iets is iets van ongeveer 25 max 35 euro euro. Misschien is een bonus leuker
Alle reacties Link kopieren
Ben een x overgestapt.. was daardoor 24,00 per maand duurder uit, omdat er ook transportkosten gefactureerd werden door eerste aanbieder Nuon. Was zo boos! Na een jaar teruggegaan naar Nuon en ik stap niet meer over.. heb nu 'blijven loont' korting afgesloten.

Dat scheelt wel, eerste jaar 10% korting op stroom, tweede jaar 15%, derde jaar 20% en vanaf het vierde jaar 20%.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 11 november 2015 @ 12:52:

Ik stap jaarlijks over. Mijn maandbedrag veranderd niet zoveel, maar ik doen het puur en alleen om de welkomsbonus. Zo heb ik dit jaar bij de eindafrekening 150 euro terug gekregen ivm verrekening van de bonus. Ik krijg vanzelf een mail wanneer ik kan overstappen en het is nog geen 10 minuten werkhier ook. ik blijf rond de 150 euro per maand zitten, maar heb toevallig net weer een nieuw jaarcontract afgesloten en krijg aan het einde op de afrekening dan weer 225 korting
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 11 november 2015 @ 12:06:

[...]





Aangezien jij iets van 700 euro op jaarbasis verbruikt (zeg je zelf, zo'n 70 euro per maand en daar krijg je nog van terug), heb jij dus kans gezien je rekening 50% te laten slinken?



Ik heb heus wel eens gekeken, maar heb nog nooit meegemaakt dat ik maar de helft hoefde te gaan betalen.



De bedragen die noemde waren overstapbonussen. Daarvoor heb ik helemaal niets gedaan. Qua verbruik zjin we iets meer gaan verbruiken qua elektriciteit, verder is het relatief stabiel. En ja, ik heb dus 1 jaar bijna de helft van het bedrag dat ik moet betalen weten terug te krijgen, in 20 minuten.



Je zou je ook kunnen aansluiten bij een partij die korting weet te regelen op de tarieven, maar als je weinig verbruikt heeft dan relatief weinig impact vanwege het vastrecht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven