Geld & Recht alle pijlers

persoonlijke lening, bank of andere instelling? tips

02-11-2013 07:46 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zou het beste zijn (buiten geen lening) Pl,Dk bij een bank of bijvoorbeeld bij het kruidvat (waar de rente minder is..) Hebben jullie advies en of tips?? Of goede ervaringen? Zie door de bomen het bos niet meer..
Bij een lening afsluiten is niet alleen de rente belangrijk. Welke looptijd, hoe snel wil/kan je aflossen, is extra aflossen mogelijk, wat gebeurt er als je een keer een termijn niet kan voldoen?



Beter is inderdaad niet te lenen.....
Alle reacties Link kopieren
Je gaat het ene financiële gat opvullen met het andere?

Dergelijke leningen zijn stervensuur.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als je niet kunt sparen voor hetgeen je nodig hebt kun je ook de lening niet aflossen zonder in de problemen te komen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk PL omdat je dan verplicht bent af te lossen en je niet elke keer weer makkelijk kunt opnemen.



Maar natuurlijk, beter niet lenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een persoonlijke lening gehad. Deze heb ik gewoon via een bank afgesloten. Zij kijken ook naar je financiële situatie zodat ook zij een beeld hebben van jouw inkomsten en dus ook een advies kunnen geven qua maandbedrag om af te lossen. Aan de hand van dit maandbedrag en de rente, wordt berekend hoelang je er dan aan vastzit.



De eerste periode heb ik de rente voor lief genomen. Later toen de restschuld niet zo hoog meer was, heeft mijn vriend de restschuld voor mij afgelost en heb ik dit aan hem terug betaald.



Ik weet niet wat voor bedrag je wil lenen maar je moet er wel rekening mee houden dat het een flinke aanslag op je maandelijkse uitgaven/inkomsten is. Ik kon het zelf makkelijk betalen, alleen had het grote bedrag even niet in een keer, maar als je al krap bij kas zit, raadt ik het ten zeerste af hieraan te beginnen.



Succes
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Alle reacties Link kopieren
Tsja. Ik ben geen onverantwoord persoon. Ik heb geen zin om in details te treden. Het gaat om een relatief klein bedrag. Een bedrag voor school, waarvan ik nu al weet dat volgend jaar de jongste mee gaat komen. Het zou in totaliteit om 1000 euro gaan. Voor mij wel een groot bedrag en nee, ... ik laat geen voorzieningen liggen. Ik kan niet nog meer verkopen via marktplaats. Heb geen hypotheek of kredieten verder. Ben gewoon op zoek naar adviezen en ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Als je een smalle beurs hebt is dit dan een oplossing?



http://www.nibud.nl/inkom ... -ouders/schoolkosten.html
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies: doe dit bij je eigen bank. Als zij weigeren, hebben ze daar goede redenen voor. Lukt het niet, probeer dan een betalingsregeling met school af te spreken, misschien nu al? Als je iedere maand 50 euro apart houdt, heb je na een jaar al 600 euro!



En als je het echt niet kan betalen, kan de gemeente bijspringen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! Kan ik hier topics vinden over mensen die spijt hebben van/nadelen van krediet of lening??
Alle reacties Link kopieren
quote:missginny schreef op 02 november 2013 @ 08:38:

Tsja. Ik ben geen onverantwoord persoon. Ik heb geen zin om in details te treden. Het gaat om een relatief klein bedrag. Een bedrag voor school, waarvan ik nu al weet dat volgend jaar de jongste mee gaat komen. Het zou in totaliteit om 1000 euro gaan. Voor mij wel een groot bedrag en nee, ... ik laat geen voorzieningen liggen. Ik kan niet nog meer verkopen via marktplaats. Heb geen hypotheek of kredieten verder. Ben gewoon op zoek naar adviezen en ervaringen.



Dat is relatief een laag bedrag. Dus je moet er rekening mee houden dat je dit volgend jaar elke maand wel moet aflossen. Als je dat tegen die tijd kan, zou je misschien nu al de helft ervan apart kunnen zetten, om het te lenen bedrag zo laag mogelijk te houden.

Je zal zien dat wanneer je die 1000 euro leent, en je precies in die maanden erna het kunt aflossen je wasmachine enzo kapot gaan.

Die dingen voelen aan dat je blut bent.

Voor 1000 euro moet je gaan zoeken naar de laagste rente, maar kijk uit voor slechte voorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
Bij het Kruidvat geldt een minimum van EUR 2500. Ik denk dat dat geldt bij alle banken. Je kunt voor dit bedrag gewoon het best naar je eigen bank gaan.



Je weet dat je het over een jaar moet betalen. Begin nu vast met sparen, je moet straks immers ook de aflossing betalen. Dit kun je dus nu alvast apart zetten.
kun je niet met school wat afspreken hierover? 1000 euro is geen wereldbedrag. met vakantiegeld (uitgaande van fulltime) zo in te lossen.

ook geen ouders/andere familie die het kan voorschieten?

ik denk nml dat de bank hooguit je roodstand zal verhogen voor 1000 euro (hoge rente!!) en anders zul je meer moeten lenen.



maar ik zou hiervoor toch echt bij je bank aankloppen nadat je met school hebt overlegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op school je probleem voorlegen en vragen of je in termijnen mag betalen..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Begin nu al vast met sparen, om voor volgend schooljaar die ¤1000 bij elkaar te krijgen. Lukt het sparen niet, zelfs niet een deel vanuit bedrag, hoe denk je dan ooit de lening te kunnen betalen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Of leen van van familie, renteloos.
Alle reacties Link kopieren
ikzelf heb weleens een persoonlijke lening afgesloten. Reden was plotselinge kosten. De lening bedroeg 2000 euro en looptijd een jaar.



Maar ik kon dat toen makkelijk betalen. Zoiets als 200 euro per maand kon ik makkelijk missen. Niet leuk, maar het was heel goed te doen.



Dus alleen doen als je rente en aflossing zonder problemen kan betalen, want volgend jaar moet je ook nog leven.



Zelf vind ik "school" niet iets waarvoor ik zou gaan lenen. Je kind leert heus wel ook zonder extra kosten.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig verplichten sommige scholen ouders om een iPad aan te schaffen. Leasen kan ook wel maar dan moet de iPad op school blijven en kan de leerling thuis geen huiswerk maken.

Geen boeken meer die gratis worden verstrekt, een retedure iPad met daarop verplichte software waar je licenties voor moet aanschaffen.



Je zal maar gezegend zijn met een tweeling die allebei vrolijk het vmbo gaan doen. Dan heb je zelfs aan het vakantiegeld niet genoeg...
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook altijd bijzondere bijstand aanvragen, ook al heb je geen bijstandsuitkering. De rente is dan relatief laag. Mocht je wel een bijstandsuitkering hebben en dan hebben ze in sommige gemeenten nog andere fondsen. Zo hebben ze in amsterdam Fonds bijzondere noden. om dit aan te vragen moet je wel alle voorliggende voorzieningen hebben geprobeerd aan te vragen en iemand van een instantie moet dit voor je doen (bijvoorbeeld de je consulent bij het DWI). niet geschoten is altijd mis!
quote:hamerhaai schreef op 02 november 2013 @ 09:33:

Begin nu al vast met sparen, om voor volgend schooljaar die ¤1000 bij elkaar te krijgen. Lukt het sparen niet, zelfs niet een deel vanuit bedrag, hoe denk je dan ooit de lening te kunnen betalen?Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
ik zou toch niet gaan lenen; je niet voor de toekomst financieel gaan vastleggen. Ik zou met de school gaan praten; het is vrij normaal en van alle tijden dat het budget krap is in bepaalde levensfasen. Het zal geen onbekend probleem voor ze zijn.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
1.000 euro is geen wereldbedrag. Maar let idd op de voorwaarden. Sommige zeggen de bank, maar de Rabobank bijvoorbeeld heeft een hele hoge rente. Dus is dat slim?

Je zou kunnen mailen met echte kenners, vaak mailen ze wel terug.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Als je nu niet kunt sparen, hoe wil je dan de aflossing én rente betalen straks?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven